SQL spojení: 1 (43), 0,422 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 19.4.2024 11:21:32
Dotazy uživatele
Motorky
|
Data
|
Práva
Zobrazit seznam
Dotazy
|
Inzeráty
|
Cestopisy
Novější
Starší
Dotazů na stránku:
1
2
5
10
20
40
60
100
Příspěvků k dotazu:
0
5
10
20
40
60
100
1
2
3
4
Dobíjení prase- ČZ 175 502
[Prasátko]
(4.9.2013 23:48:52)
Příspěvků:
20
, poslední:
7.9.2013 12:42:39
54984.
Elektro
Ahoj, tak jsem vyzkoušel radu od Milana OHC- viz. zde
http://www.jaw
amania.info/po
radna/detail.a
spx?questionid
=54112
a zjistil jsem, že relé je asi v háji. Chtěl jsem se zeptat, čím jsem ho mohl odpálit? Slabou baterkou? Startováním na káble z auta? Tím, že jsem koupil slabší baterku než tam je? Proč se tak blbě ptám. Chtěl bych si objednat nové, jenomže jeden kolega mi říkal, že nestačí jen přepólovat dynamo. Proto se ptám. Má tedy cenu objednávat znova relé od AEV? Nebo hledat jiné řešení? Vape tam půjde dost ztěžka....Moc s tím čuníkem už nejezdím, ale občas bych se projel.
Díky za odpovědi.
Přidat příspěvek
Já osobně bych ti to relé AEV nedoporučoval, sehnal bych origo relé a nechal ho zrepasovat, nebo bych to přědělal jak jsem psal níže, to AEV je sice hezký ale můžeš mít taky v kelu stator nebo felu jinde a jen vyhodíš 1000kč.
[klouzek-ZNK]
(7.9.2013 12:42:39)
Takže nové relé. Jen se ptám, mám před tím opět přepólovat dynamo? A když bude slabá baterka, tak radši nestartovat a nabít ji, případně rovnou koupit novou? Nerad bych, aby se to opakovalo...
[Prasátko]
(6.9.2013 23:58:31)
regulátor AEV 0399 12V/120W bez baterie nefunguje, dynamo se nenabudí.
[rikša]
(6.9.2013 18:21:07)
dovny=divny kua, pisu jak retard :-)
[xTas]
(6.9.2013 17:34:14)
Oto "bez ni" bylo mysleno bez ty dovny motorkovy - tedy pouze na tu autobaterku, za tim to vysvetluju. Provoz uplne bez baterky je pochopitelne hovadina
[xTas]
(6.9.2013 17:33:50)
Zkratovaná baterka by regulátor odvařit mohla. Nicméně ani na zkoušku nedoporučuji povoz bez baterky. Polovodičový regulátor by to patrně nepřežil.
[Ota]
(6.9.2013 16:46:30)
ja sem zazil zkratovanou baterku co chipala motor. Proc to nezkusis uplne bez ni? proste pricvaknes kabely z autobaterky primo na kabely + a - v motorce a uvidis, pripadne muzes i zmerit odbery pri ruznych rezimech
[xTas]
(6.9.2013 16:28:07)
Jeník: no a nemůže vadit, že ta baterka prakticky již nefungovala? Tudíž že to chytlo přes kabely, ale jak se odpojily, tak to zhaslo. Nemohlo se to tím odpálit?
[Prasátko]
(6.9.2013 10:32:32)
omlouvám se, nedorozumění - domníval jsem se, žes odpojil baterku za chodu motorku. Odpojení startovacích kabelů by měl regulátor ustát.
[Jeník]
(6.9.2013 10:16:44)
Jeník: Odpojil jsem startovací kabely, jenže to už ta baterka byla tak hotová, že to hned zhaslo. No tak pokud je to takhle, tak holt moje blbost.
[Prasátko]
(6.9.2013 9:41:01)
no, jestli's odpojil baterku za chodu motoru, tak to nemusel skutecne polovodicovy regulator ustat...
Co na to ostatni?
[Jeník]
(6.9.2013 7:37:52)
time to sleep :D
[klouzek-ZNK]
(6.9.2013 3:38:19)
No z vlastních zkušeností bych si dovolil tvrdit že jo, když jsem zapojil 175 na chod bez baterie tak po delším stání jsem musel připojit plochou baterii, pak se teprv relátko seplo a šlo to roztlačovat bez baterie a tak porád dokola :D
[klouzek-ZNK]
(6.9.2013 2:32:39)
Klouzek-ZNK: Baterka byla už stará, stání v garáži ji také moc neprospělo, ale přes kabely nastartovat šlo. Pak už byla tak vydřená, že po odpojení kabelů motorka zhasla... Je možný, že se budící napětí ztratí?
[Prasátko]
(5.9.2013 23:08:12)
Tak si říkám jak se vybila baterka, nemohlo se ztratit to budící napětí ? A tím odpálit regulaci ?
[klouzek-ZNK]
(5.9.2013 11:53:16)
Milan OHC: Dostal jsem se k tomu až teď, před tím jsem řešil svatbu a v práci jsem si musel nasloužit, abych neměl 14 dní před termínem žádnou službu, což když nás je o prázdninách pět a půl a práce jak na kostele, trochu zabere... Takže proto jsem se k tomu dostal až teď o dovolené ;) Slabší baterku jsem tam dal schválně- nejezdím s tím tak často a když startuju, tak vždycky na nakopávačku. Zkusím jim napsat a uvidíme.
[Prasátko]
(5.9.2013 11:21:07)
Poslouchej,takto impotentně to už řešíš víc jak dva měsíce. Proč si např. neposlal regulátor na reklamaci, kde by výrobce mohl zjistit, jaký byl mechanismus poškození? Předpokládám,že AEV je natolik seriozní firma, že by se to dalo průchodně vyřešit i v případě tvé chyby. Např. zarážející je to,že jsi tam dal údajně novou baterku a dynamostartér nebyl schopen motorem zatočit!!! tzn.,že jsi použil naprosto nevhodnou baterku nebo nějaký aušus - údaj o kapacitě je zavádějící,důležitým parametrem je max. proud,který může baterka dát. V tomto případě baterka musí dát aspoň 140A. Jinak tento regulátor má dvě nezávislé části - spínač pro režim startu a regulátor napětí pro režim dynama. Pokud odejde regulátor, tak se tam dá samostatně připojit regulátor AEV 0399 12V/120W a startovat přes spínač v AEV 0409. V podstatě by se jednalo o řešení,které využívá původní kontaktní regulátor,kde se ponechá spínač startu a regulátor napětí se nahradí AEV 0399,vše se vejde do původní krabičky. Toto řešení bylo i slušně popsáno na stránkách
www.skutrklub.cz
. Jinak v tomto případě asi výrobce moc dobře ví,proč do návodu napsal "Výrobce regulátoru nenese odpovědnost za vady způsobené jeho chybnou montáží nebo technickým stavem dynama a elektrické instalace motocyklu. Proto, pokud nejste dostatečně zruční, nemáte odpovídající technické vybavení nebo způsobilost, přenechejte montáž regulátoru odborníkovi".
[Milan(OHC)]
(5.9.2013 10:47:50)
Ota: Přepoloval jsem to dle návodu jak na netu, tak na návodu, který mi přišel s tím relátkem. Poté to normálně fungovalo, než se vybila baterka. Pak jsem startoval na kabely, opět to jelo normálně, až teď, když jsem tam dal novou baterku, tak to nedobíjí. Holt objednám nový, raději to znova zkontroluju a zapojím. Je možné, že při zapojování kabelů jsem vzal o kostru- to je to jediné, co mě napadá, že se mohlo stát. Stačí tedy přepolovat dynamo? Žádná další úprava není potřeba?
Klouzek-ZNK: starší relé mám, cestou repase už jsem se vydal, ale moc úspěšné to nebylo. Na ostatní si netroufám ;)
[Prasátko]
(5.9.2013 10:34:04)
Jediný, co mě napadá je, že jsi přepóloval baterku nebo dynamo měl nabuzený na opačnou polaritu, než je zapojení baterky. Vybitá baterie nebo baterie s meší, než předepsanou kapacitou nemohla podle mě poškození regulátoru způsobit. Stejně tak by poškození nemělo způsobit ani startování přes kabely, opět za předpokladu, že jsi kabely nepřepóloval.
[Ota]
(5.9.2013 8:16:50)
Předpokládám že máš 502 s dynamostarterem, pokud tam teď máš zřejmě špatnou montáží odpálený elektronický rele od AEV tak vyhodit a máš dvě rozumný možnosti - sehnat starší origo relé, nechat zrepasovat, nebo v případě ,, udělám si doma sám ´´ použít relé ze Škody 100/1000 ( regulátor z alternátorový škudky ne a když náhodou jo tak se musí upravit o diodu ) nebo jiný regulátor s příslušnou wattáží pro dynama a jako startovací spínací relé použiješ klasický startovací relé, budeš to sice mít odděleně ale bude to funkční a spolehlivý, nenáchylný na neopatrnosti.
[klouzek-ZNK]
(5.9.2013 1:03:25)
Dovolená
[Prasátko]
(26.8.2013 12:46:20)
Příspěvků:
28
, poslední:
28.8.2013 20:30:18
54877.
všechno ostatní
Ahoj, měl bych dotaz. Neměl by někdo tip na týdenní dovolenou? Chceme jet na něco jako svatební cestu, tak jsem myslel něco poblíž- Maďarsko, Slovensko. Daleká cesta s naším špuntem asi nepadá v úvahu. Díky za rady.
Přidat příspěvek / Zobrazit všechny příspěvky
j-z: takový jsou na Kubě taky (např. Cayo Jutias), ale bohužel to není úplně ono, prostě zátoka sviní je zátoka sviní...jediný lepší koupání, co jsem v životě zažil už bylo jenom podplouvání vodopádů a plavání v jeskyních..
[mais]
(28.8.2013 20:30:18)
To mais:
Kuba je Kuba, ale opravdu nejpláž, kde 2 km na každou stranu jsem neviděl živáčka, byla v Polsku (Sloviňský národní park)
http://cs.wiki
pedia.org/wiki
/S%C5%82owi%C5
%84ski_Park_Na
rodowy
.
Sice voda byla studenější, ale ten pocit jezdit nahej na kole po pláži se ženou - k nezaplacení :-)
[j-z]
(28.8.2013 8:56:28)
verdom: v čem nemá moře v chorvatsku chybu? Pro mě nemělo chybu moře v zátoce sviní - teplota vody vana, vlny nula, pláž prázdná (asi tak 3 lidi a dva rybáři), sto metrů od písečný pláže živý moře na šnorchlování a potápění, jako bonus na pláži vrak vyloďovacího plavidla a opevnění...
[mais]
(27.8.2013 20:59:50)
Labakov tak v tomto se musím Slováků zastat a bořit tenhle zažitý mýtus. Jsem tam každou chvíli a poslední 3 roky se to vše hodně zlepšuje. Možná před 5 lety byl problém, ale jím tam 20x za rok v různých městech a vesnicích. Rakousko je prostě drahé a takový dokonalý luxus to tam taky není.
[kastanyi]
(27.8.2013 20:49:20)
O dva týždne s mojou vyrážame na dovolenku okolo Slovenska.Je tu čo pozerať aj mesiac v kuse.Už len Tatry sú tak na týždeň...Skús pozrieť
http://www.muzeum.sk/?obj=hrad&ix=1zoznam
Potom také blbosti ako,chcem navštíviť obce Havaj
http://www.obechavaj.sk/archiv.html
Mexiko
http://www.map
a-mapy.sk/mapa
/hamor-mexiko-
04412-novacany
-slovenska-rep
ublika/
Je toho fakt kopec.A na budúci rok zas ČR.
[eurodriver]
(27.8.2013 20:45:05)
Krk si celkem chválí. Já byl letos na Krku v Bašce (ale v hotelu Corinthia). Hotel luxus, město hezké, celkově je Krk celkem fajn. Ale byl jsem tam v sezoně, což už nikdy neudělám. Pro mě jsou dva lidi nával a tam nebylo na pláži kam šlápnout. Ale zase fakt, že se v pohodě domluvíš. Bo tam jezdí hlavně češi a slováci a tak Hrvati jsou na naši mateřštinu celkem zvyklí. :)
Jel jsem Rakouskem tunelama a cesta uplně v pohodě. Z Jablonce za 12 hodin. Z Práglu to máš ještě o hodinu a půl méně. :)
[verdom]
(27.8.2013 11:36:05)
Míříme sem:
http://www.chorvatsko.cz/aktual/130412_kemp_politin_krk.html
Pokud má někdo zkušenosti, budu za ně rád ještě před odjezdem :-)
[j-z]
(27.8.2013 11:01:01)
V čechách to už u děcka bude bez koupačky venku a pokud ano tak o rýmu.
Hrvatska bych se nebál. S děckem v pohodě.
Preferuji ostrovy, bo nemusím moc přeplněný pláže.
Končí sezona, klidně jeď naslepo. Ubytování v poho seženeš.
Apartmány bez klimy 60-90EUR s klimou o deset až dvacet víc.
Když pohledáš, třeba i levněji. To moře tam nemá chybu.
[verdom]
(27.8.2013 8:59:39)
Jsme na tom podobně, máme 2,5letou prcku. Nakonec vyhrálo Chorvatsko, kde jsem v životě nebyl. Cestu budeme kouskovat (1. noc na Moravě, pak dalších 7h jízdy. V rezervě máme pro jistotu ještě jeden kemp ve Slovinsku. Snad to zvládneme.
Cesta zpátky cca dtto, přespíme někde v Alpách.
P.S. Počasí bude v ČR v příštích dnech na pytel, na jihu snad bude líp.
[j-z]
(27.8.2013 8:54:58)
Maďarsko - snad jedině Balaton, ale už tam bude asi taky chladněji nebo možná termální lázně Hévíz. Tam je ale voda mírně radioaktivní, tak by do ní prcek možná nesměl, i když je příjemně teplá.
[Ota]
(27.8.2013 8:20:04)
Jsme na tom podobně, máme 2,5letou prcku. Nakonec vyhrálo Chorvatsko, kde jsem v životě nebyl. Cestu budeme kouskovat (1. noc na Moravě, pak dalších 7h jízdy. V rezervě máme pro jistotu ještě jeden kemp ve Slovinsku. Snad to zvládneme.
Cesta zpátky cca dtto, přespíme někde v Alpách.
P.S. Počasí bude v ČR v příštích dnech na pytel, na jihu snad bude líp.
[j-z]
(27.8.2013 8:16:14)
DejvV: proto pisu ze si maji koupit Salzburgerkarte - 60€ za 6ti denni na osobou (dite do 6ti let zdarma) a tohle mas v cene:
http://www.sal
zburgerland.co
m/media/salzbu
rgerlandcard/s
ehenswuerdigke
iten_slcard_en
.pdf
Kastanyi: ano za 3€ v hospode opravdu jidlo nemas, ale zase se na tebe v hospode nesklebi, evidentne te radi vidi a obslouzi i kdyz si das jen pivo a polivku, nebo treba jen chleba se syrem na horske boude.
[Labakov]
(27.8.2013 7:55:08)
Rakousko moc hezké, ale finančně je to skoro za dvojnásobek než čechy. Na týden počítej 1000eur. Jen za vstupy, jídlo počítej dvojnásobky co čechy. lanovka z Kaprunu na Kikstejnhorn pro dva 65eur.
pro inspiraci zde
http://dejvv.rajce.idnes.cz/akce_GG2011_a_Alpy_2011/
Dceři byly 1 rok a 3 měsíce, jízdou v autě nebyl problém. Zrovna na této dovče začala chodit.
Minulý rok jsme byli v okolí Livigna a Stelvio. Hodně auto dovolená, čím je starší tak vydrží v autě mín...
[dejvV]
(26.8.2013 21:44:43)
Názory se různí, ale pokud by jsi se chtěl podívat do Liptovského Mikuláše tak mi napiš vzkaz a já Ti dám rád nějaké typy. Myslím, že v Rakousku se za 3 eura v restauraci nenajíš jako mám ověřeno v tomto městě na Slovensku. Slovensko se snaží a některá města mají nabídku lepší než města u nás. Nedá se to brát na "státy" ale podle měst.
[kastanyi]
(26.8.2013 21:06:16)
nunici ... No Sloup a Moravský kras to je u nás a fakt doporučuju ... spousta jeskyní jedna hezčí než druhá včetně propasti Macocha . A můžu doporučit i ubytování za dobrý peníz v blízkém okolí. Horší to současné počasí.
[CABAN]
(26.8.2013 20:55:32)
Jestli to chcete neco jako svatebni cestu (tj. asi lepsi dovolena), tak doporucuji Rakousko - oblast Salzkammergut:
http://www.salzkammergut.at/
http://www.salzburgerland.com/cs/dovolena/index.html
Podzim je tam paradni, na delani toho tam je spousta, pro deti super a jsou na ne pripraveny.
V porovnani se Slovenskem ceny budou +- stejne (ubytovani), o neco vyssi (jidlo v hospodach) ale i levnejsi (jidlo v supermarketech, palivo), kvalita ve vsem lepsi. O Madarsku ani nemluve.
A kupte si Salzburgerkarte -
http://www.sal
zburgerland.co
m/cs/salzburge
rlandcard/inde
x.html
[Labakov]
(26.8.2013 20:53:08)
mais.. to vypadá dobře a není to daleko.
[CABAN]
(26.8.2013 20:50:54)
Chorvatsko a dál asi ne-e, vzhledem k tomu, že prcek vydrží cca 300 km v kuse a pak už je to krize. Tak proto jsem se ptal na Slovensko, či Maďarsko, což je tak náš akční radius. Jeli bychom rodinným kombíkem.
[Prasátko]
(26.8.2013 20:42:44)
jo a chceme vidět tohle:
http://cestova
ni.idnes.cz/ma
darske-hory-0d
z-/kolem-sveta
.aspx?c=A13081
9_153640_kolem
-sveta_tom
plus tšepadub
[mais]
(26.8.2013 20:30:48)
záleží s čím pojedeš...my chcem s drobkem zajet příští měsíc do Maďarska, ale je fakt, že máme obytňák, takže detaily jako ubytování počasí atd neřešíme...
[mais]
(26.8.2013 19:53:24)
Dobíjení prase- po stopadesátý :(
[Prasátko]
(26.6.2013 21:48:27)
Příspěvků:
10
, poslední:
28.6.2013 11:29:34
54112.
Elektro
Ahoj, tak jsem koupil novou baterku do prasete-12V 11 Ah. Nabil jsem ji a když jsem ji tam dal, tak to netočilo. No nic, nakopl jsem to na páku, běželo to, svítilo, jen to neblikalo. A stále svítilo dobíjení. Takže jsem to přeměřil a zjistil, že to nedobíjí. V čem může být levá, když před tím na starou baterku, jsem to na kabely přes auto natočil, pak je odepnu a jelo to. A dávalo to na dobíjení dost. Je tam elektronické relé AEV, dynamo je přepólované dle návodu a před výměnou baterek to jelo normálně. Že by to bylo slabší baterkou? Nebo čím? Nějaké tipy? Díky moc za odpovědi.
Přidat příspěvek
JZ: To už nevyzkouším, protože teď je tak na dně, že po odpojení startovacích kabelů zhasne.
[Prasátko]
(28.6.2013 11:29:34)
Prasátko: ano, to jsi psal, ale myslel jsem, jestli jsi to se starou zkoušel i potom, co s novou nedobíjí...
[JZ]
(28.6.2013 7:30:22)
Připoj ke svorce M regulátoru ještě žárovku 12V/21W(vodič od budícího vinutí tam zůstává!!) a druhý vývod od žárovky ukostři. Pokud bude při tomto zapojení kontrolní žárovka dobíjení zhasínat, tak je poškozený regulátor a zkusil bych ho reklamovat.
[Milan(OHC)]
(28.6.2013 7:28:33)
maspe: omlouvám se ;)
JZ: se starou baterkou to po nastartování přes kabely chytlo a poté jelo. Kontrolka nesvítila, dobíjelo to. Když jsem dávat novou, tak si nejsem jiskry vědom, připojil jsem to, necvaklo to, nikde jsem nevzal o kostru. To samé při připojování kabelů od auta.
[Prasátko]
(28.6.2013 0:24:16)
jedna faktická - 12,5V je napětí
[maspe]
(27.6.2013 15:37:16)
Napětí na 12V motobaterce a autobaterce je stejné (oboje je 6xolověný článek). Ale napadlo mě tohle: AEV relátko je polovodičové, nemohl jsi při připojování/startování udělat nějaký šílený výboj (jiskru), který odpálil relé? Co s původní baterkou? Dobíjí a bliká?
[JZ]
(27.6.2013 14:30:06)
Plus kontakt baterky na kontakt B relátka, mínus na kostru. Motoka svítí, troubí, startuje, ale nebliká. Při měření na baterce je proud 12,5 V. Se starou baterkou dobíjelo, tedy musel jsem to natočit na kabely přes auto. Pak to jelo. Leda bych něco udělal tímhle, ale to by mělo vydržet, ne? Auto má 12V soustavu taky.
[Prasátko]
(27.6.2013 14:10:05)
úplně hloupá poznámka: co polarita baterky?
[JZ]
(27.6.2013 10:50:52)
Ano.
[Prasátko]
(27.6.2013 7:53:57)
Jenom taková maličkost: když jsi tam baterku dal, svítilo to bez natočeného motoru?
[JZ]
(27.6.2013 7:00:21)
Olej do kardanu- XJ 650
[Prasátko]
(15.6.2013 20:26:03)
Příspěvků:
12
, poslední:
17.6.2013 0:15:04
53949.
Oleje, mazání ...
Ahoj, hledám na netu, ale nemůžu najít. Jaký olej do kardanu pro XJ 650? SAE 80, API GL-4. Díky za rady.
Na značce mi nezáleží ;)
Přidat příspěvek
kocourluk: no, šíkmý ozubení ještě nemusí být hypoidní
[Dřevák]
(17.6.2013 0:15:04)
PP 90 H
leju do XJ 900 i do BMW K 1100. Hypoidní soukolí tam není, důležitý je, aby tam něco bylo. Nestrachujte se z zadních převodů na kardanech, taková škoda octavia měla naprosto stejný převod a čím se to mazalo a kdy se to měnilo a dodnes se to točí, hlavně na všelijakých traktůrcích,kde to nikdo nemění.
[Dřevák]
(17.6.2013 0:13:19)
Myslím že kvůli hlučnosti tam nebudou přímé zuby .
[kocourluk]
(16.6.2013 13:47:57)
krf: při pohledu na převodovku, co je na kole (nazývané kardan, i když kardan je ten spojovací hřídel, že), se nezdá, že by ty osy byly nějak mimoběžný (hypoidní). Výrobce však skutečně předepisuje olej pro hypoidní převodovky, navíc to tam může být napsaný i "slepeckým" písmem. Netvrdím, že na každým to napsaný bude.
[pračlověk]
(16.6.2013 11:00:47)
kardan rejže má hypoidní soukolí?
[krf]
(16.6.2013 9:42:29)
Pěkný přehled
http://www.ole
je-pema.cz/cs/
vykonnostni-sp
ecifikace-olej
u.html
[Tri-phase-asynchrono]
(16.6.2013 9:26:46)
Dle manuálu od výrobce, tak specifikace je pro hypoidní převodovky, SAE 80 a GL-4.
[Prasátko]
(16.6.2013 9:17:02)
Specifikace GL-4 nesplňuje požadavky pro hypoidní soukolí. Olej specifikace GL-5 je pro Tebe vhodný. :-)
[Tri-phase-asynchrono]
(16.6.2013 8:41:06)
Do své Yamaha xz 550 používám PP90H a funguje dobře.
[Uďa]
(16.6.2013 0:09:57)
Do téměř shodného kardanu jsem použil 80W-90 pro hypoidní převodovky.
[Jiřík]
(15.6.2013 22:20:16)
Je důležitý, aby to byl olej pro hypoidní převodovky, obyčejnej tam nesmí. Pokud ho tam přesto dáš, pak se nediv.
třeba:
http://www.ole
je-pema.cz/pre
vodovy-olej-sh
ell-spirax-gx-
80w-1l_34974.h
tml?gclid=CJSS
ldHp5rcCFbMdtA
odVTcA_g
[pračlověk]
(15.6.2013 21:45:46)
80 gl4 splnuje mogul PP80 za devadesát korun jestli se nepletu
[krf]
(15.6.2013 21:28:03)
Baterie-skůtr ČZ
[Prasátko]
(20.4.2013 20:31:45)
Příspěvků:
6
, poslední:
22.4.2013 7:53:27
53195.
Elektro
Zdravím, musím koupit novou baterku do prasete-měl jsem tam doteď Yuasu YB14L-B2, která tam vydržela cca 3 roky. Máte někdo nějaký jiný osvědčený typ který tam dát?
Díky za rady.
Jde mi spíš o to, že s tím skůtrem tolik nejezdím, takže bych potřeboval spíše levnější variantu-koukal jsem na tenhle typ a nejlevnější je za nějakých 930.
Přidat příspěvek
Jednu takovou mám a když s ní jezdíš tak není problém,ale když motorka dýl stojí tak nenaskočí,sice točí,ale málo.Leží mi tam tak jí klidně poskytnu ať ještě poslouží
[Milan74]
(22.4.2013 7:53:27)
Pokud budeš startovat jen a pouze přes páku, tak by na těch pár jízd do roka stačila i 5Ah, ale jestli chceš použít dynamostartér i ke startování tak bych pod 10Ah nešel. Duležitej je u baterky i startovací proud, dynamostartér u čezety si totiž vezme i 100A.
[rikša]
(21.4.2013 19:59:53)
Ve své době tam byla tak velké baterie ze dvou důvodů. 1. ty baterie nedokázaly dávat tak velký startovací proud (pokud byl startér) a za 2. dobíjení nedisponuje extra výkonem. Ale na těch pár cest do roka je to skutečně zbytečné.
[jawarmaniak]
(21.4.2013 18:52:46)
Asi máte pravdu, stejně jezdím párkrát do roka a startuju to přes páku. Tak díky, pohledám.
[Prasátko]
(21.4.2013 15:56:39)
Hoši, 14Ah mám v 1,2 litrovej mašine, na prase musí s prehľadom stačiť 7Ah. To som mal v 150ccm skútri 4 roky, potom som ho predal a verím, že je tam stále.
[Jean]
(21.4.2013 15:52:45)
Pro letošní sezonu budu taky pořizovat novou batrku, jestli chceš něco levnějšího tak místo 14Ah se podívej po 12Ah fungovat to bude stejně a je levnější.
[rikša]
(21.4.2013 9:40:29)
Kvalitní motoservis
[Prasátko]
(5.11.2012 22:25:40)
Příspěvků:
33
, poslední:
7.11.2012 16:33:01
51461.
Informace
Ahoj všem, sháním nějaký kvalitní motoservis, kde se nebudou ošívat i nad takovou starou vránou, jako mám já-viz. profil. Bohužel jsem zatím narazil jen na ty, co rovnou odmítnou (lepší a férovější varianta), nebo ty, kteří ji sice do opravy vezmou, ale pak se jen vymlouvají jak je to staré a jak to nejde, jak už už se na to chystají, ale že by bylo stejně lepší koupit něco jiného-nejlépe od nich ;) A já už na to nemám nervy. Máte s někým dobré zkušenosti? Praha a Střední Čechy. Díky moc za vaše rady, mějte se. Radek
Přidat příspěvek / Zobrazit všechny příspěvky
smradzjzd: bez antiviru, to je celkem odvaha
[maspe]
(7.11.2012 16:33:01)
No já si před lety pamatuju jak dělali u Ponci kamarádovi motor na kawě. Už je to pár let zpět tak snad už tam ti lidi nedělají. To bylo doslova tragický....GO motoru trvala neskutečně dlouho a motorka tam pak byla ještě několikrát protože něco nedodělali. Při poslední "opravě" se již motorka vrátila kupř.s jinou baterkou ze které odkapávala kyselina na altík. O drobnostech jako odrbaný kapoty už snad ani nemluvim. Luxus
[Garfield]
(7.11.2012 13:05:43)
já su v pohodě.ted sem to zkousel a žádná výhružka mi nenaskočila.
[marek2.4]
(7.11.2012 10:42:17)
smradzjzd: no, priznam se ze sem ti uplne neveril :) Ponca je profik, dela treba rovnani ramu na spickovy urovni tak jsem u nej necekal tohle
[xTas]
(7.11.2012 9:58:52)
xTas - píšu neklikat, tak si to hmed musel zkusit :-) Já žádný antivir nemám, tak hláška nebyla.
K tomu původnímu, natvrdlej sem já, tvůj bod 2) mně to objasnil, dík
[smradzjzd]
(6.11.2012 23:16:55)
potvrzuju, me hodil antivir hlasku o skodlivym kodu, takze ponca je mozna dobrej na masiny (driv tusim delal dragstery) ale IT jde evidentne mimo nej :-D
[xTas]
(6.11.2012 23:11:17)
Prasatko: jasny, a tak to delam taky, jakmile je zavada zjistena, cena by uz rust nemela o tom zadna.
smradzjzd: mozna sem natvrdlej, ale porad je to v blede modrym to co pisu:
§ 636
(1) Nelze-li cenu při uzavření smlouvy sjednat pevnou částkou, musí se určit alespoň odhadem. Zjistí-li zhotovitel dodatečně, že bude třeba cenu určenou odhadem podstatně překročit, je povinen na to objednatele bez prodlení písemně upozornit a oznámit mu nově určenou cenu; jinak nemá právo na zaplacení rozdílu v ceně.
(2) Objednatel je oprávněn po oznámení nově určené ceny od smlouvy odstoupit; odstoupí-li od smlouvy, je povinen zaplatit zhotoviteli částku připadající na provedenou práci a vzniklé náklady podle původně určené ceny, jen pokud měl z částečného plnění smlouvy majetkový prospěch. Odstoupením od smlouvy není dotčeno právo objednatele na náhradu škody.
(3) Neodstoupí-li objednatel od smlouvy bez zbytečného odkladu, je povinen zaplatit za poskytnutou službu nově určenou vyšší cenu.
[xTas]
(6.11.2012 23:09:17)
marek2.4 - nevím jestli je zhoda náhod, ale po kliknutí na tvůj odkaz mi nějaký prevít s hlavičkou PČR zablokoval PC a chtěl zaplatit 2000kč nebo ho neodblokuje a mě zavřou.
rada ostatním, raději na to
NEKLIKEJTE
[smradzjzd]
(6.11.2012 23:08:01)
Nésu sice z Prahy,ale když bych u vás měl někomu svěřit motorku tak jedině
http://www.ponca.cz/
svařoval mi přední kolo na banditovi 12 a super.Najeto už přes 50000km
[marek2.4]
(6.11.2012 21:59:12)
xTas: Bohužel u tohoto servisu to byla jen výmluva. Ale to je už fuk. Jenom abych nebyl špatně pochopený, nechci aby to stálo co nejméně, případně nejsem ten typ, co by si myslel, že když servis řekne, že to bude stát 10 tisíc a pak mi zavolají, že to bude víc, tak to položím a budu se hádat. Hledám prostě servis, kam dojedu s nějakou závadou, či opravou a servisákovi nebude nutné co chvíli volat a popohánět ho, abych se nakonec dozvěděl, že udělal úplně jiné opravy, které jsem nechtěl. A ještě poslouchat tunu výmluv. Tak proto jsem to sem napsal. Díky všem, co odpověděli :)
[Prasátko]
(6.11.2012 18:00:08)
Ten problém je ve znění Občanského zákoníku co sem vypisoval Ota :-)
[smradzjzd]
(6.11.2012 17:31:38)
ja porad nechapu co je za problem v tom ze dostanu cenu az po zjisteni poskozeni/zavady.. nikdo nestrili cenu od boku at opravuje auta, pocitace nebo treba lidi.. a zejmena po tom co nejcastejsi popis zavady je "nejede to"
[xTas]
(6.11.2012 16:45:59)
To je jasný, ale " zhotovitel jakožto odborník v profesi " by měl nějakou cenu určit :-)
Znám jednoho, co postupoval podobně jako ty, jen to postupně narůstalo a ve výsledku ho nakonec stála oprava motoru na obyčejnýho, přes 10let starýho Fiata přes 60 litrů.
Těžce se lidem co o tom moc nevědí rozhoduje
[smradzjzd]
(6.11.2012 15:51:16)
smradzjzd: no prave, proc by dopredu nacenoval neco co nevidel? To by to samozrejme nacenil na treba 30000 s tim ze je vsechno v prdeli..
proste se pokazdy dohodnu ze to bude +- treba 5 hodin za rozhozeni motoru/cehokoliv pri jasny hodinovy sazbe, a pote se bude resit co dal, pochopitelne se na cokoliv v tom rozhozenym motoru muzu podivat. A tohle nikdy nebylo z my strany vzdycky to tak probihalo samo, akorat po telefonu - proste mi zavolal, zjistil jem tohle a tohle, dily dorazej za 3 dny, dalsi 2 bude trvat nez to dodela, cena ta a ta.
samozrejme v tomhle momente uz tu cenu musi dodrzet, ale to je jina vec nez ji hned strilet od boku. To co psal dolin tu tusim nedavno nekdo psal, ze to vylezlo z 30 asi na 50 u nakyho veterana.
Takze cela pointa: "slíbí mě opravu motoru za 20 tisíc. Po rozdělání se zjistí že to a to je hin a budou chtít 10 navíc" je proste spatnej postup, muze tam najit dalsi prusery ne za 10 ale za 30. Zrovna tak muze doporucitvymenu dalsich veci kdyz uz je to rozdelany, napr. treba loziska, gufera v pulce zivotnosti atd.
U elektroniky to probiha tak ze je nejaka mala cena (500 treba) za diagnostiku, a az pote se zakaznik na zaklade nabidky rozhodne zda opravit / neopravit, a neni s tim zadnej problem.
[xTas]
(6.11.2012 15:27:14)
xTas - já nic nečekám, já si jen myslím, že občanský zákoník je tady v tomto vcelku k ničemu
Ota - dík za info. To aby "zhotovitel jakožto odborník v profesi" rovnou zakalkuloval do ceny vše co by mohlo nastat.
Ani se nedivím, že to nikdo nechce dělat. Buď se zdá drahý už při nacenění, nebo je to lump že si cenu zvyšuje
[smradzjzd]
(6.11.2012 14:57:42)
smradzjzd a spol: a co cekate omfg? ze nahlasite jedno hucici lozisko a servis vam pak zadarmo bude opravovat celou k.o. prevodovku s klikou? Servisak neni harry potter aby se podival do kouzelny koule co tomu je, takze spravne by mel udat max. cenu za rozhozeni motoru a nasledne informovat o tom co zjistil a navrhnout reseni. A pochopitelne ne vzdycky to jde po rozebrani bez opravy vratit do puvodniho stavu
[xTas]
(6.11.2012 14:47:32)
Smradzjzd: Servis má nárok na provedenou práci a vzniklé náklady podle původně určené ceny jen tehdy, pokud měl zákazník z částečného plnění smlouvy majetkový prospěch (např. oprava byla částečně provedena). Takže pokud odstoupíš, vrátí ti rozmontovanej motor. Ty pak po nich můžeš požadovat náhradu škody, která ti vznikla rozebráním motoru. "Vychází se z toho, že zhotovitel jakožto odborník v profesi by měl být schopen určit druh, rozsah a nákladnost prací nutných pro řádné provedení díla dle požadavků objednatele." - tolik přímo citace z komentáře.
[Ota]
(6.11.2012 14:44:09)
Ota- zákoník na to sice pamatuje, ale nedokážu si představit jak to funguje v praxi.
Příklad - slíbí mě opravu motoru za 20 tisíc. Po rozdělání se zjistí že to a to je hin a budou chtít 10 navíc. Já jako zákazník na to nepřistoupím a co bude dál?
Odvezu si ten rozdělanej motor v bednách ?
Zaplatím co?
Nebo snad to musí uvézt grátis zpět do původního stavu?
[smradzjzd]
(6.11.2012 13:30:26)
Dolin: Ze zákona (§ 636, odst. 1 občanského zákoníku) musí ten, kdo provádí opravu věci, oznámit zákazníkovi, pokud bude nutno cenu díla, určenou předem odhadem, nutno podstatně překročit (tím se myslí o více, než 10% - 20%), jinak nemá právo na zaplacení rozdílu v ceně. Zákazník pak může od smlouvy odstoupit, pokud s navýšením ceny nesouhlasí.
[Ota]
(6.11.2012 13:16:33)
prasatko: jasny, to chapu. Na druhou stranu u tehle starejch motoru tyhle problemy proste bejvaj a nejde to moc rict dopredu, typicky servany zavity pro ventilovy vika, ozvejkany srouby po tom co to nejaky prase nahradi origo imbus normalnim sroubem atd.. cimz chci rict ze i dobrymu servisu to chce dat nakej cas
[xTas]
(6.11.2012 12:22:07)
Stojánky na skůtr čezeta?
[Prasátko]
(14.10.2012 21:02:35)
Příspěvků:
9
, poslední:
15.10.2012 9:08:17
51226.
Veteráni
Ahoj všem, mám dotaz. Měl jsem za to, že toto
http://prasatko.rajce.idnes.cz/Stojanky_CZ_175-502
jsou stojánky na čezetu. Ale nedávno jsem jejich fotky posílal zdejšímu uživateli k dotazu a on říkal, že to vypadá jinak. Tak se ptám, jestli to ke skůtru patří. Našel jsem je v podsedlové schránce už když jsem ten skůtr kupoval, proto jsem myslel, že to je ono. Ale nikdy jsem je nepoužil. Díky za odpovědi.
Přidat příspěvek
Pardon, policajta a samozřejmě na levé...
[Prasátko]
(15.10.2012 9:08:17)
502 mají polijata na pravé straně, 501 měli klasický stojánek na způsob kolíbky. Tyhle stojánky se používají při opravách, když potřebuješ např. vyměnit duši na kole po cestě.
[Prasátko]
(15.10.2012 9:05:27)
Ten stojan je jen nasazovací a má dvě samostatný nožičky? To je zajímavý. A jinak má jen bočák? O skůtrech toho moc nevím a zajímá mě to:-)
[Ota]
(15.10.2012 8:28:39)
Ronda502: Jednou jsem to zkusil, ale nějak to tam nedrželo ;) Asi blbá technika. Ale vozím je s sebou. Ono v nouzi se to dá postavit na cokoliv.
[Prasátko]
(14.10.2012 21:56:46)
Takovejch čuníků doma a ještě jsi je nepoužil ? Doporučuju naučit se je nasazovat. Dřív nebo později bys je mohl potřebovat někde na silnici. Defekt je prevít a válet skůtříka po zemi je nestylový a nedůstojný ;-)
[ronda502]
(14.10.2012 21:42:00)
ano,jsou to montazni stojany na skutry cezeta,taky mam jeden par :)
[Gunsmith]
(14.10.2012 21:36:57)
Jo, tak fajn, díky za odpověď.
[Prasátko]
(14.10.2012 21:17:03)
http://alescezeta.rajce.idnes.cz/Sraz_Dacice/#IMG_7243.jpg
[Čezeta - rider(175)]
(14.10.2012 21:08:33)
Ano je to ze skútra ČZ, viděl jsem to na vlastní oči na typu 502, tady je to trošku vidět:
http://alescezeta.rajce.idnes.cz/Sraz_Dacice/#IMG_7245.jpg
[Čezeta - rider(175)]
(14.10.2012 21:08:02)
OT kvalitní lepidlo
[Prasátko]
(6.10.2012 21:44:42)
Příspěvků:
20
, poslední:
9.10.2012 7:02:15
51148.
všechno ostatní
Ahoj, předem se omlouvám za dotaz mimo téma, ale potřeboval bych nějaké kvalitní lepidlo, které vydrží víc, než na jedno použití a hlavně bude lepit. Ne jak některé vteřinové srajdy ze supermarketu, které nelepí a vyschnou hned po otevření. Potřebuju slepit gumové těsnění u telefonu-guma+plast. Co byste mi doporučili? Díky za jakékoliv rady.
Přidat příspěvek
gregor: v tvé situaci (upevnění gum. profilu na hranu plechu atd.) je lepší nelepit, ale koupit kvalitní profil Pirelli třeba od gumex.cz - vybereš si přesně ty lamely, které potřebuješ, a ty profily obsahují kvalitní ocelovou pružinu a vroubkování nad a pod ní - tj. nasuneš je snadno, ale tahem nemají šanci se samy sesunout. Opravdu doporučuji.
[jstefajn]
(9.10.2012 7:02:15)
Epoxid, který drží na PE/PP? Takový se běžně nekoupí, leda připravit plastový povrch k tomu určenou vodičkou.
Taky lepím epoxidem, třeba na chromový podklad, ale drží to jen přesahem, nebo ještě lépe rovnou použiju pár vláken skla a obalím díl zezadu - vytvořím sklolaminát. Je to hned a na rozdíl od lepení naplocho to vydrží navěky (ovšem v situaci dle dotazu to je nejen esteticky nepřijatelné).
[jstefajn]
(9.10.2012 7:00:18)
zdaleka nejradsi a nejuniverzalnejc pouzivam dvouslozkovej epoxid, delaj se 2 a 5 min coz je bomba, pak ruzny vodivy, vysokopevnostni a dalsi. Drzi to na vsem jak krava, rychle to schne, a otevreny vydrzi nekolik let bez problemu. Dela to treba bison nebo ceys a maj to v kazdym bau shopu.
[xTas]
(7.10.2012 22:10:06)
Distributorem Universum je kamarádovo rodina - seznámil mě s tím když jsme mu předělával E38, kde bylo potřeba to použil (prakticky na všem) a od tý doby když potřebuju něco na co se můžu spolehnout, tak mu volám at mi doveze :). Neviim kolik to stojí, mam takovej pocit že z nejlevnějších to nebude, ale funguje opravdu 100%. Za mě doporučuji.
[Raisidlo77]
(7.10.2012 19:12:58)
prasátko: chemoprénem mám na aute přilepený plastový prah a drží jak přišrubovaný
[JAWA-ceZetak]
(7.10.2012 13:45:55)
Používám OMEGA 1, je to asi to samé jako Universum, dá se použít plnič. Mám ho rok a při skladování v chladničce je pořád tekuté. Cenově odpovídá taky Universu, koupil jsem ho vloni na burze v Mohelnici, Prodejce byl z Tišnova. Na spoj stačí opravdu kapka. Na stárnutí těchto lepidel má zásadní vliv teplota, světlo a UV záření, proto uchovávat ve tmě a chladu.
[holdas]
(7.10.2012 13:36:32)
Jo,tak ten universum je nejlepší co používám a v kombinaci s tím práškem je to supr.Pokud ho dobře zavíráš a není ve vlhku a teple,tak vydrží i několik let.Až teda na tu cenu.
[krokec]
(7.10.2012 12:45:23)
a nemate nekd zkusenosti s timhle?
http://www.universum-lepidla.cz
zacali to delat kdysi kousek od nas a obcas to predvadeli v obchodech po brne a delali s tim neskutecne veci, skoro jako horst fuchs :D
[agent_BSM30+]
(7.10.2012 12:25:25)
Lepidlo na autoskla:)
[fakyr]
(7.10.2012 10:12:31)
Podle mý zkušnosti nejlíp drží lepidlo, který se vyleje kam nemá.
[charlie.vlcak]
(6.10.2012 22:53:32)
smradzjzd: tak na ně jsem při lepení podle všeho nenarazil. Díky za info.
[z477]
(6.10.2012 22:30:00)
z477- chemoprén zrovna nelepí nejběžnější používané plasty jako PP a PE
[smradzjzd]
(6.10.2012 22:25:01)
Řešil jsem podobný problém, zalepení gumového sedla barum na ČZetu. Rady byly použít průmyslová lepidla nebo chemoprén ale nakonec jsem použil - Loctite - Super Attak Power gel 3 g - vteřinové lepidlo koupené v hornbachu. Lepený spoj je na namáhaném místě a ani po roce a ujetí 200 km nepovolil. Nyní s tím lepím všechno co je problematické nesavé. Ale určitě je i řada dalších lepidel.
[gregor]
(6.10.2012 22:24:40)
Asi bych zkusil chemoprén či chemoprén extra. Výhodou je, že spoj zůstává pružný. Mám s ním velmi dobré zkušenosti při lepení téměř čehokoliv na cokoliv, pokud se lepené plochy dobře připraví a po zavadnutí lepidla dobře přitlačí. Nevýhodou je nižší komfort práce - je to táhnoucí se blevajz.
[z477]
(6.10.2012 22:17:49)
Nóó, záleží kolik čeho potřebuješ lepit. Třeba ten aktivátor co píše ronda502 není z nejlevnějších
http://www.loc
tite.as/?p=pro
ductsMore&iPro
duct=40&sName=
Loctite-770--1
0-g-Polyolefin
-primer
Pokud připočteš cenu lepidla a vezmeš v patrnost, že i údajně nevysychatelné lepidlo po roce či dvou vyschne, nemusí být cesta koupí levného vysychajícího špatná.
[smradzjzd]
(6.10.2012 22:15:08)
smradzjzd: Nevím, co je to za druh plastu. Zkusil jsem tři lepidla, dvě nefungovaly. A to tak, že pokaždé na té gumě zatvrdly v pevnou krustu a tím to haslo. Poslední fungovalo, ale zase nevydrží nikdy v tubě dlouho. A abych na každý odlepený kus kupoval extra lepidlo za 36, to už radši pořídím něco pořádného.
Venca-k: Koukal jsem na to, zkusím to, díky.
Šídlo: Chemoprén jsem na to nezkoušel, nevím, jestli by tohle zvládnul.
[Prasátko]
(6.10.2012 22:06:28)
Chemoprén by to nezvládl?
[Šídlo]
(6.10.2012 22:03:14)
K některým kvalitnějším (a taky dražším) vteřiňákům prodávají ještě nějaké aktivátory, které "načnou" jinak obtížně lepitelné materiály. Hlavně na některé plasty se tohle používá.
[ronda502]
(6.10.2012 22:01:57)
Gumu slepí každý supermarketový lepidlo.
Problém jsou plasty, je jich hafl druhů a pokud nevíš co to je zač, budeš muset sáhnout hlouběji do peněženky, popřípadě zkoušet
http://www.loc
tite.as/?p=pro
ductsMore&iPro
duct=981007&sN
ame=Loctite-40
6--20-g-vterin
ove-lepidlo
[smradzjzd]
(6.10.2012 22:00:45)
Já používám vteřinové lepidlo wurth drží a lepí skoro vše.Tet stim mam slepenou prodřenou vodní hadici na autě.
[venca-k]
(6.10.2012 21:53:12)
Pokračování dotazu 50424
[Prasátko]
(3.9.2012 19:51:58)
Příspěvků:
11
, poslední:
5.9.2012 19:08:51
50732.
Nejede nebo nestartuje
Zdravím, potřeboval bych poradit se svou čezetou viz. zde
http://www.jaw
amania.info/po
radna/detail.a
spx?questionid
=50424
Zkusil jsem vyčistit výfuk a změřit průtok. Ptám se, kolik musí natéct za minutu, aby se to dalo brát jako OK? Zkusím ještě vaše další typy, zatím jsem se k tomu pořádně nedostal. Co by to ještě tak mohlo dělat? Potřebuju to zprovoznit, 14.9. mě čeká TK... Díky moc za rady.
Přidat příspěvek
Ale díky za tipy.
[Prasátko]
(5.9.2012 19:08:51)
Dobíjení-nedávno jsem měnil relátko za elektronické, na svorkách baterky má pod plynem a se světly kolem 14,5V. Cívka je tam cca rok stará-měněná. Kondík také.
Airbox-je tam drátěnka, nedávno se mi uklepal ten plastový kus, co ji drží a proto tam neseděl. To jsem už vyřešil.
Na to ostatní se kouknu, kdyžtak se budu ptát dál. No zatím to vypadá, že na TK pojedeme autem, vzhledem k málo času ;)
[Prasátko]
(5.9.2012 19:08:43)
taky by to mohla byt civka tu bych zkusil taky jinou. muze byt i neco v elektrice treba malo dobiji nebo tak neco... ale to by na to mely vliv asi ty svetla.
[H0n71c73k]
(4.9.2012 22:38:01)
tak zkus dat jehlu niz a uvidis jak se to bude chovat... za tu chvilku nezadres pokud nepojedes jako prase.
[H0n71c73k]
(4.9.2012 22:36:12)
To mi přijde, jako by byla moc bohatá směs poté, co přejde karbec z režimu volnoběhu. Nemáš třeba povolenou hlavní trysku?
[Ota]
(4.9.2012 19:23:13)
Skus vyměnit karbec o kterým víš že je v pořádku a nedělá to, potom bych hledal dál jako sání falešného vzduch a podobně, jakej tam máš filtr drátěnku a nebo papírovej?
[rikša]
(4.9.2012 15:50:31)
Nemyslel jsem špínu, ale nějakou úpravu otvorů kterými to saje. Vůbec netuším jak ten airbox vypadá, jen se domnívám.
[Wiku]
(4.9.2012 0:24:43)
Wiku:To jsem čistil.
[Prasátko]
(3.9.2012 21:42:15)
Viděl bych to na zbytečně na přehnaně velkou hlavní trysku, případně nějakou neplechu v airboxu.
[Wiku]
(3.9.2012 20:19:33)
Jehla je nastavená na záběh. Karbec je tam ten, který tam byl od koupě a před tím jezdil bez problémů-což nic neznamená ;) Juknu na to.
[Prasátko]
(3.9.2012 20:16:11)
z kohoutu by mělo natéct víc jak 2 dcl za minutu. Četl jsem ten dotaz znova a na pomalý dotýkání benzínu to nevypadá, spíš "jen" blbej poměr mezi benzínem a vzduchem, tak se mrkni na velikost trysek, správnej karbec (difuzor 24 mm) na polohu jehly
[Marlboro]
(3.9.2012 20:09:54)
Dusí se
[Prasátko]
(10.8.2012 21:10:53)
Příspěvků:
7
, poslední:
12.8.2012 19:11:52
50424.
Nejede nebo nestartuje
Zdravím, mám problém se svým skůtrem. Startuje v pořádku, motor drží otáčky, ale jakmile se zahřeje, musím přidávat plyn jen pozvolna, jinak se dusí. Pak to skočí a jde to. Blbne to i při jízdě pod plynem-jedu a najednou tam je skok, jako když má člověk zařazený kvalt a brzdí motorem, pak to zase jede. Když se přidá plyn, tak to skoro zhasne. Nedělá to při každém přidání plynu. Zapnutá světl na to nemají vliv. Na co se mám zaměřit? Karbec? Díky moc za odpovědi.
Zapomněl jsem, je to čezeta 175/502
Přidat příspěvek
Vzduchovej filtr nedávno vyčištěn, dřív to sálo kolem toho gumového mezikusu, protože se uvolnil ten plastový držák. Teď už to těsní. Palivo teče v pořáku-objem jsem sice neměřil, ale zdá se dost. Plovák nikde nevázne. Zkusím ještě plovák vyndat a jet chvilku bez něj, jestli to fakt nemůže být tím. Kdyby vázl sytič, tak se uleje hned po startu, což není-kdyžtak mě opravte. Chytá na čtyrtý dup, při otočení plynem se nedusí, ale jak se zahřeje, tak ano. Vypadává i při jízdě, jak jsem psal výše. Když se pustí plyn, tak se zase rozběhne a plyn se musí přidávat velmi pomalu. Pak postupně stoupnou otáčky a ty už drží i pod plynem, dokud se plyn zase nezavře. Pak se to opakuje-kdyby nedotékal benzín, tak to zdechne ve vysokých otáčkách taky, ne? Na ten výfuk jsem nekoukal. Kdyžtak moje úvahy opravte a zkorigujte, budu rád za každou myšlenku. Díky za rady.
[Prasátko]
(12.8.2012 19:11:52)
502 aspoň ta moje trpěla na palivovou cestu, to je přívod paliva od kohoutu ke karburátoru (skoro 1,5m) důležité je, aby byl vedený pod úrovní nádrže, funguje jak sifón...
Toto se dá vyzkoušet, vyndáš hadičku od karburátoru a uvidíš jestli teče. Pak zabrousit jehlu u plováku, a zkouknout sytič, jestli nezůstává nahoře.
[maateess62]
(11.8.2012 19:07:11)
JEstli je to 502 není rozhašenej sytič ?
[klouzek-ZNK]
(11.8.2012 14:40:35)
Klouzek > tohle tipuju na neco jinyho - pokud by se skrtil benzin, nebyo by to o pozvlnem pridavani plynu, ale o tom, ze nejde jet trvale na vic jak xxx plynu, pricemz chvilkove to jde - tedy presne naopak, nez tady.
Ja osobne tipuju na rozhasenej karbec nebo ucpanej vzduch (nevcuclo ti sani hadr od naradi?). Rezim volnobehu bude v poradku, ale jakmile se zvedne soupe a ma to regulovat jehla, je neco spatne. Taky by to mohlo delat prisavani vzduchu nejakou skvirou, ale to by se pravdepodobne projevovalo i nestejnomernym volnobeznym chodem.
[Sim]
(11.8.2012 8:08:17)
Tipuju nedotékající benál - vyčistil bych kohout dal novou gumku a zkusil projet s otevřenou nádrží. Pak to může bejt taky gufero, těsnění karbece i indučka/kondík.
[klouzek-ZNK]
(10.8.2012 22:01:35)
Ladis:Kouknu na to.
[Prasátko]
(10.8.2012 21:30:28)
Ahoj, nevím teda jak prase, ale na Simaze mi přesně tohle samý dělala kombinace špatně nastavené hladiny v karbecu a přicpaný výfuk.
[ladis]
(10.8.2012 21:21:34)
Bazar motooblečení
[Prasátko]
(1.8.2012 18:57:52)
Příspěvků:
4
, poslední:
3.8.2012 18:30:34
50288.
všechno ostatní
Zdravím, nevíte někdo, co se stalo s bazarem v Trojanově ulici v Praze? Dneska jsem tam byl, potřebuju rukavice a na prodejně byla cedule, že je to zrušené. Nevíte někdo, kde by byl podobný obchod, či jestli se tenhle jen přesouvá? Díky moc za odpovědi.
Přidat příspěvek
mi-psi:Ohó, díky za radu :) Tak nic.
[Prasátko]
(3.8.2012 18:30:34)
tak v době, kdy se dá v normálním krámě sehnat bunda okolo 1500kč, rukavice za litr a boty za dva bych se na bazar, i když s novým zbožím vybodnul..
[mi-psi]
(3.8.2012 13:02:36)
O ty rukavice ani tak nejde ;) On tam prodával i nové věci. Tak proto se ptám ;)
[Prasátko]
(3.8.2012 12:05:01)
rukavice si kup nové a nešpekuluj. stačí nejdna motodovolená a už by mé nechtěl nikdo ani zadarmo.
[dejvV]
(3.8.2012 11:24:46)
Přepolování dynama-čezeta
[Prasátko]
(17.5.2012 20:23:49)
Příspěvků:
16
, poslední:
27.5.2012 14:00:58
49126.
Elektro
Ahoj všem, mám rychlý dotaz. Koupil jsem elektronický regulátor AEV a potřebuju přepolovat dynamo. Neptám se jak-to vím, je to i zde a navíc výrobce dodává dost podrobný návod-ptám se, jak poznám, že jsem to provedl správně? Abych relé nezničil dřív, než začnu jezdit. Díky moc za dotazy.
P.S. Omlouvám se, že se ptám takhle blbě, ale radši dvakrát měřím.
Přidat příspěvek
Tak jsem koupil repáslý relé se statorem a bez destičky za 1800,-Kč
Koupil jsem zde -
http://www.motoveterandily.cz/
, konkrétně toto:
http://www.motoveterandily.cz/index.php?s=product&id=453
Objednal v neděli, v úterý doma. Namontoval a naprosto bez problémů plnohodnotně dobíjí. Tuto firmu mohu jen doporučit. S pánem jsem se bez problémů domluvil a to jsem mu volal v neděli, aby to v úterý přišlo. Přišlo a v perfektním funkčním stavu..
Není to tu sice aukro, ale prodejce za "1"
[klick]
(27.5.2012 14:00:58)
u mě nevyřešeno :(
Už se mi na tom vystřídali 2 elektrikáři s voltmetrem a nezjistili příčinu.
seru na to kupuju nový..
[klick]
(20.5.2012 12:06:48)
Snad vyřešeno, udělal jsem to dle návodu výrobce a z netu a vypadá to, že to funguje. Dobíjení zhasne po nastartování, neměřil jsem to, ale snad je to OK. Díky za rady.
[Prasátko]
(18.5.2012 20:14:46)
rikša: Kdo kde píše o dynamostarteru?
[jawarmaniak]
(18.5.2012 15:16:24)
Nejjednodužší nabuzení je když to tím dynamostartérem nastartuješ. Pokud máš mechanický relé tak je to uplně jedno jestli je plus na kostře nebo mínus.
[rikša]
(18.5.2012 14:27:33)
anebo nechat opačně zapojenou baterku
[jawarmaniak]
(18.5.2012 14:05:52)
[jawarmaniak] - OK, dík.
A popř. kdyby to bylo tím, že je dynamo nabuzený obráceně, jak ho přebudit na správnou polaritu, abych to měl správně?
[klick]
(18.5.2012 13:45:50)
To je možný, ale vem si to logicky:
Nízké otáčky (volnoběh) - dynamo nedobíjí - bere šťávu z baterky. Při správné polaritě se ti rozsvítí kontrolka a el. proud teče "ven" z baterky. Jakmile přidáš, tak dynamo začne dobíjet - el. proud teče do baterky. Když máš obrácenou polaritu, tak se to chová přesně naopak, takže úplně přesně to, co popisuješ. Třeba se ti změna polarity nepovedla. Zkus jen prohodit dráty na baterce a uvidíš hned, jestli to je tím, nebo ne. Za zkoušku nic nedáš, nebo snad jo?
[jawarmaniak]
(18.5.2012 13:21:00)
[jawarmaniak] - baterku mám kostrou na "+" stejně tak je na štítku na statoru. Relátko jsem budil přidržením kotvy při vytaženém kostřeném uhlíku.
[klick]
(18.5.2012 12:19:12)
to vypadá, jako bys měl naopak napojenou baterku, než máš nabuzené dynamo. Zkus pro srandu králíkům buď přepólovat, nebo změnit polaritu baterky..
[jawarmaniak]
(18.5.2012 7:14:31)
Můžu se připojit?
Mám ještě původní relé. Začalo spínat a rozepínat v 1sec intervalu. Když mám volnoběh a stojím na místě, tak je žárovička téměř zhasnutá. Po přidání plynu se prudce jasně rozsvítí, pak zhasne a začne blikat v intervalu jak jsem psal a to při zvýšených otáčkách.
Co s tim?
Předem dík..
[klick]
(18.5.2012 0:36:51)
Ja jsem dynamo neprepoloval, jenom jsem otocil baterku a koupil novy regler s opacnou polaritou. A i tak to normalne funguje. Jak je to mozne?
Jak by se dalo dynammo prepolovat, kdyz mam elektronicky regulator?
[Jirka]
(17.5.2012 22:31:38)
připojíš na uhlíky voltmetr a podíváš se na běžícím motoru, jestli ta troška napětí co se indukuje má správnou polaritu
[Mirek150]
(17.5.2012 21:15:14)
Ptal jsem se spíš proto, jesttli je riziko zničení nového relé tím, že zůstane kostra (+). OK, prostě to nebudu řešit, profesionální deformace ;)
[Prasátko]
(17.5.2012 21:12:43)
Ovšem je to tak trochu začarovanej kruh - elektronickým regulátorem se většinou nahrazuje původní mechanický právě z důvodu špatného dobíjení. Pak tedy vyvstává otázka, jak poznat, že to dobíjí, ještě před připojením nového relé :-)))
Prostě to budeš muset "risknout"
[jawarmaniak]
(17.5.2012 21:03:40)
poznáš to tak že ti bude dobíjet, tedy když to uděláš dobře tak to prostě je
[4yt]
(17.5.2012 20:55:51)
Vape ČZ 175/502-prase
[Prasátko]
(12.4.2012 20:39:19)
Příspěvků:
6
, poslední:
13.4.2012 22:27:08
48547.
Elektro
Zdravím, už mě nebaví pořád řešit dobíjení a tak se chci zeptat. Lze do skůtru čezeta dát VAPE? Pakliže ano, jaké? Díky moc za odpovědi.
P.S. Skůtr mám na ježdění, není na veteránských papírech a tak originalitu moc řešit nemusím.
Přidat příspěvek
Dobíjení webpark v žádným případě!
Kup AEV - pokud máš starter v pořádku,tak AEV je dokonalý!
WWW.AEV.CZ
[monty]
(13.4.2012 22:27:08)
Monty: Zatím je to jedna z možností a úvah. Po státnicích to začnu řešit.
Mráza: Díky, ještě to promyslím. Našel jsem ještě tohle-
http://dobijeni.webpark.cz/
[Prasátko]
(13.4.2012 22:12:14)
to mi prijde skoda, kdyz se da do skutra poridit elektronicky regulator .. mrkni se
http://www.sku
trklub.cz/inde
x.php?option=c
om_content&vie
w=article&id=2
67:elektronick
y-regulator-dy
nama&catid=36:
radyatipy&Item
id=65
[mráza]
(13.4.2012 20:15:13)
Potom standartně žádný.
Dalo by se tam dostat SZ 13 nebo SZ14, případně SZ 17. Ale vždycky tě čeká úprava kužele v rotoru, nebo výměna klikovýho čepu za čep na dynamo,a výroba redukce mezi blok motoru a původní držák statoru.
[monty]
(13.4.2012 20:03:11)
Vím, že o dynamostartér přijdu. Stejně startuju nakopávačkou.
[Prasátko]
(13.4.2012 19:48:01)
Pokud máš dynamostartér tak to bude problém, protože VAPE už neroztočíš...pokud ti vadí pouze dobíjení tak si pořid elektronický regulátor, dobíjí to potom už od volnoběhu
[Jer250]
(13.4.2012 15:20:52)
CŽ 175/502 nedobíjí.
[Prasátko]
(25.9.2011 14:40:24)
Příspěvků:
10
, poslední:
29.9.2011 13:32:46
45960.
Elektro
Zdravím vás, pánové a dámy, mám opět problém se svou čezetou. Při cestě z víkendové svatby mi začalo blikat dobíjení, nejdříve při vyšších rychlostech a otáčkách, později začalo při jízdě svítit stále. Na neutrál svítí slabě, pod plynem se rozsvítí na plno, při startování normálně zhasíná. V garáži na baterce změřeno-volnoběh bez světel 12,8 V a při přidání plynu nestoupá. Nemáte někdo nějaký nápad? Posledně to bylo relátkem, dotahoval jsem matičku u pružinky, která spíná při vyšších otáčkách. Může to být zase ono?
Jinak svatba se vydařila, nějaké to retro oblečení jsme taky splašili.
http://www.pixhost.org/show/3054/9161400_dsc00209.jpg
;)
Přidat příspěvek
Sice nemá psáno, ale vyrábějí to jako komplet včetně startovacího spínače. Stačí tam zavolat, bohužel nemají moc dobře dělaný webovky. 12V regler samotnej vyrábějí taky a je to původně rego dynama na J500 OHC nebo tak něco.
[_CZK_]
(29.9.2011 13:32:46)
AEV na strankach 12V regulator nema, navic k nemu potrebujes startovaci rale,v 502 je startovaci rele s regulatorem pod jednim krytem.
[El Fag]
(27.9.2011 8:25:34)
Dá se taky koupit elektronický rego od AEV. Zatim jsem na tom najezdil tak kolem 5Mm a dobíjí to parádně.
[_CZK_]
(26.9.2011 22:11:47)
Ahoj Zdeňku, dobře, kouknu na to. Kdyžtak vyčistit a když to nepomůže, tak povolit?
[Prasátko]
(25.9.2011 22:13:36)
Radku zdravim.To vypada na opaleny kontak spinace(ten kontakt ktery je blizko vinuti regulacniho relatka). Dynamo na volnobeh dava kolem 13,5V takze na kontrolce dobijeni budes mit tak jede volt ´= kontrolka sviti malo, pri vytocenem motoru by melo byt na dynamu max 14,5V ale jestli jsi tocil smatickou regulace tak tam muze byt naprazdno i vic = kontrolka sviti naplno.Jestli ti to startuje na dynamostarter tak jsou uhliky na 90% OK. Pro jistotu zkus zmerit napeti mezi svorkou D(nebo S) relatka a kostrou na volnobeh a v otackach, pokud na nich bude vyrazne vetsi napeti nez na svorce B(nebo na baterce) tak kontakt skutecne nespina.Muzte to byt obycejne znecisteni, nebo mas maticku regulace prilis pritazenou. Pri pomalem mackani kotvy relatka musis zretelne videt, ze nejdrive sepne kontakt u vinuti relatka(spinac) a pak se kotva pohybuje jeste tak 0,2 -0,5 mm a pak se teprve konec opre o regulacni pruzinku s regulacnimi kontakty.
[El Fag]
(25.9.2011 22:01:37)
Kdybys chtěl celej rezervní zapalování tak bych vyměnil za něco na 501.
[klouzek-ZNK]
(25.9.2011 20:10:22)
Je fakt, že ty nové zdaleka nemají takovou tuhost, jako staré, které jsem vyškrabal z jiného stroje.
[Prasátko]
(25.9.2011 19:42:41)
Prasátko: Tím bych se tolik neřídil, mě tohle léto 2x odešly nový uhlíky po 300-400km, zbyl z nich akorát duhovej špaček...
[Borderer]
(25.9.2011 19:35:44)
Borderer: Uhlíky jsem dával vloni nové a najel na nich sotva 500 km, ale kouknu na to. Díky.
[Prasátko]
(25.9.2011 19:28:38)
Jestli se kontrolka rozsvěcí s otáčkama, tak bych chybu hledal v ukostření relátka, nebo v uhlících - sjetý.
[Borderer]
(25.9.2011 17:14:45)
Svatba-netýká se motorek!
[Prasátko]
(21.8.2011 21:11:23)
Příspěvků:
1
, poslední:
25.9.2011 13:33:00
45415.
všechno ostatní
Ahoj všem, mám na vás netradiční dotaz a prosbu. Kamarád se rozhodl oženit, svatbu mají 24.9. a jedním z jeho ulílých přání je mít svatbu retro á la 60-70.léta. Sháním nějaké slušné oblečení z té doby, nebo té době podobné. Němel byste někdo doma po půdách, sklepích a podobně něco z té doby? Kvádro pro mě a nějakou mini pro partnerku? (jedeme na praseti, tak ať je na co koukat ;) Ideálně něco, co vám překáží. Praha a okolí. Stačí mi i půjčit, vrátím nepoškozené, vyprané a na odměně se domluvíme;) Mějte se hezky.
P.S. Odpovědi asi přes SZ, nechte to, prosím, dole. Díky moc všem za pomoc, mám z toho už teď hlavu v pejru...
Oprava:Ulítlých přání.
Přidat příspěvek
Pryč s tím, je po svatbě ;)
[Prasátko]
(25.9.2011 13:33:00)
Přidřeno-opět
[Prasátko]
(21.4.2011 22:43:55)
Příspěvků:
15
, poslední:
22.4.2011 13:48:43
43308.
Oleje, mazání ...
Zdravím, bohužel se mi opět podařilo přidřít prase. Malá stopa je na pístu u kolene a bohužel i na válci tamtéž. Čím to odstranit? Potažmo je nutný výbrus? Fotky bohužel nemám, jen z mobilu a ne moc kvalitní, kdyžtak zítra nafotím. Zatím ahoj a díky za odpovědi.
Přidat příspěvek
Petr 250/353> Jo přesně jak řikáš, nekousla se na tvrdo, stačil jsem zmáčknout spojku. Po vychladnutí vše ok, bez nežádoucích zvuků a jede stejně jako před tím.
[Lucasbiker]
(22.4.2011 13:48:43)
Lucasbiker: asi jsi ji pouze normálně uhnal (přehřál) :-), neustálých 80-85 km/h je na ní přeci jenom hodně vysoké tempo. Pokud se při přehřátí nekousla a šly z ním pouze nějaké ty zvuky, nerozebíral bych ji a jezdil dál.
[Petr250/353]
(22.4.2011 12:26:49)
Na tom nadupaným kitu bych to neriskoval, navíc je mně divný že je těsnej, ty by měly bejt naopak volnější, právě k vůli přehřívání
[franta12]
(22.4.2011 10:21:58)
franta12> Přesně tak jsem to plánoval:) Lehce přidat olejíčku a uvidím co se bude dít.
Shark 350/640> No já právě letos plánoval jet do Chorvatska na čerstvě udělaný Panelce, ale trošku jsem se zalek právě těch vysokejch teplot a navíc Panelka má kit 290ccm od TKmoto, a tam je ten výbrus fakt kurevsky těsnej, tak nevim jestli radši nejet autem:) Každopádně motorka stejně neni ještě hotová, tak kdoví jak to všechno bude.
[Lucasbiker]
(22.4.2011 9:46:46)
Lucas: Mě po zadření 640 zvonila jak zvonkohra. Ale dojel jsem z Vyškova do Brna a i zpět do Prostějova, ale rozdělat jsem to musel... A od opravy nic. Ani v 35-kách teplotách ve dvou v Chorvatsku...
Franta12: Přesně jak píšeš, zapomněl jsem to specifikovat. Na válec pilníček, či jemný šmirgl a začistit Silichromem, na píst pouze Silichrom.
[Shark 350/640]
(22.4.2011 9:39:36)
Nerozebírej, dej víc oleje a jezdi jako při záběhu, hin se ukáže. Pozor na olej. To co je dobré na nikasil, neplatí pro litinu. A značka také není záruka
[franta12]
(22.4.2011 9:04:44)
Já se přiseru k dotazu... Mám pocit že se ze mě včera taky konečně stal plnohodnotnej jawař, páč jsem taky přidřel kejvu... Pálim si to po Benešovský ku Praze ustálenejch 80-85 a najednou nepěkný zvuky, přestalo to jet, tak jsem aspoň stihl zmáčknout spojku. Nicméně s sebou jsem neměl žádný nářadí, takže jsem motorku nechal vychladnout, pak šlo motorem normálně otočit jakoby nic, tak jsem jí nahodil, a opatrnou jízdou s občasnym přeplavením karbu jsem dojel v pohodě domu(cca 20km). Motorka táhne normálně, žádný zvuky se neozývaj, vše se zdá být v pořádku, proto se mi to nechce ani rozebírat. nebo je to nutný?
[Lucasbiker]
(22.4.2011 8:55:44)
Válec může být hrubší, mám zkušenosti z 516, vložka po soustruhu se přestala kousat. Na pístu drážky jsou.V drážkách se drží olej a je lepší mázání. Píst je ale háklivý na cizorodé látky, smirkem defakto tam nacpem písek. Buďto pilník nebo nový píst. U nerovností myslím tak 1,6
[franta12]
(22.4.2011 8:50:27)
OK, pánové. Díky moc.
[Prasátko]
(21.4.2011 23:52:04)
No valec sem opravoval normalne i hrubsim smirglem.. ony stopy po honorovani taky nejsou zrovna nejjemnejsi a jezdi to fajn. Pilnik na valec byl myslenej klasickej jehlovej jemnej jsou takovy malinkaty plochy, pak trojuhelnikovity nebo kulaty... tak tim plochym nebo trojuhelnikovitym, ted s tim piluju kanalky a je to strasna drina musim rict...
[Smajchl]
(21.4.2011 23:44:09)
pilník nejlépe polohrubý, prostě aby si neubral moc materiálu ale zahladil prasátko, válci smirgl nevadí, ta litina je tvrdá...klidně to dolaď silichromem jak bylo řečeno
[Kubas]
(21.4.2011 23:43:33)
Kubas:A na válec tedy brusný papír? Já jsem myslel klasický kulatý pilník.
[Prasátko]
(21.4.2011 23:30:06)
Ano, pilník, jenže můžet troubovi prozradit jaký? ;-)
[Prasátko]
(21.4.2011 23:25:37)
na píst použij pilník aby se do hliníku nezamačkalo abrazivum, válec papírem, opláchnout a jet
[Kubas]
(21.4.2011 23:14:17)
měl jsem stejný problém u 640-ky. Po výbrusu jsem zadřel a bylo mi rozmluveno profi veteránistou použít pastu na ventily jak se běžně uvádí, ale něco jemnějšího. Tak jsem pro začátek použil opatrně nejjemnější šmirgl a poté začistil Silichromem a výsledek byl parádní. Přidřená prasátka zmizly a s motorem mám najeto 9 000 km bez jakékoliv chybičky... Samozřejmě se to pak musí více než důkladně omýt technickým benzínem a při skládání máznout píst i válec troškou motorovýho oleje...
[Shark 350/640]
(21.4.2011 23:09:08)
Čezeta mi žere žárovky.
[Prasátko]
(28.3.2011 19:03:53)
Příspěvků:
13
, poslední:
29.3.2011 22:31:40
42887.
Elektro
Ahoj všem, mám dotaz. Čezeta mi žere žárovku v neutrálu. Nová tam vydrží cca pět minut, pak zčerná a je na vyhození. Žárovka v dobíjení ten problém nemá. Dávám tam 2W dle návodu. Nevíte co by mohlo kde být? Díky moc za rady, mějte se.
Přidat příspěvek
to riksa: tiez som doteraz slapal na ziarvkach, ale ak som vela jazdil kratke trasy aj dlhe, stale svietim tak som sa rozhodol netrapit baterku... preto tie led... a to mam aj pripojeneho pava dalsie 2ks tiarovky a zda sa mi ze tie led svietia lepsie aj cez den :)
[janko]
(29.3.2011 22:31:40)
janko mám prase 502 s žárovkama všude a dobíjí to i tak nádherně, a to startuju jen startérem.
[rikša]
(29.3.2011 21:13:28)
Jenom poučení pro příště. Když kupujete něco kamarádům na jejich motorky a pak na svojí, nezapomeňte se o tom prodejci zmínit ;) Kupoval jsem těsnění výfuku na Jawu 250 kamarádovi a rovnou si řekl o žárovky, jenže jsem jaksi zapomněl dodat, že už ne na tu 250 :)
[Prasátko]
(29.3.2011 20:31:35)
janko - spočítej si odpor na 15 V, a máš jistotu, že neodejdou. Syn si koupil LED žároveky na osvětlení SPZ a po týdnu mu obě odešly, proměřením jsem zjistil, že mají nesprávné odpory. Po jejich výměně vše OK.(Ty LED byly z Číny, obě byly levnějěí než jedna žárovka)
[holdas]
(29.3.2011 13:47:19)
No bože, tak má chudák hlad.. :D
[Dáda]
(29.3.2011 13:25:21)
maspe :)
vymenil som vsetky ziarovky v praseti okrem prednej za led
vsetky svietia blikaju az na tu neutralovu... nahoda?
uvazujem ze na svetla dorobim 12V stabilizator Svieti to pekne a
krasne dobija baterku....
[janko]
(29.3.2011 12:10:16)
zkus je přesolit, třeba ní přestanou chutnat...
[maspe]
(29.3.2011 11:05:46)
Ota: ono poddimenzování Ledek je třeba dané tím, že "12V" autožárovky jsou počítané na 14,4V, kdežto Led kontrolky určené do strojů a zařízení jsou opravdu na =12V
[Mirek150]
(29.3.2011 10:46:35)
janko: Přepětí tam může být, kdoví, jakej odpor je v tý led žárovce - pokud máš tu ledku v patici standardní žárovky. Prý to bývá často poddimenzované. Pokud máš stroj s dynamem a 6 V elektroinstalací, tak žárovku dobíjení nemůžeš nahradit ledkou, resp. můžeš, ale musíš k ní paralelně připojit odpor zhruba stejné velikosti, jaký měla žárovička - více viz starší dotazy.
[Ota]
(29.3.2011 9:43:18)
nahradil som ziarovku neutrali a dobijania led ziarovkami
a neutral mi stale odpali... dobijanie svieti v poho...
zeby prepetie?
[janko]
(28.3.2011 23:33:26)
:D Moc se všem omlouvám, ale El Fag to trefil. Nedalo mi to a znova jsem se na to kouknul. Bylo mi divné, proč mi shoří pokaždé nová žárovka a dobíjecí svítí. Já vůl koupil sice 2W, ale 6V... Co dodat. Takže chyba u mě.
[Prasátko]
(28.3.2011 22:49:22)
12V zarovky v praseti 502? Zarovka dobijeni ma na sobe napeti baterka minus dynamo, 12V je na ni jen pri stojicim motoru, vetsinou je na ni mene nez 12V. Na zarovce neutralu je napeti pri chodu motoru a protoze dynamostarter dobiji dobre i na volnobeh bude na ni vetsinou kolem 14V - to by kvalitni zarovka mela vydrzet.Jsou ty zarovky doopravdy na 12V ? Zkus zmerit provozni napeti na baterce, pokud je do 14,5V za chodu motoru je podle me zavada v nekvalitnich zarovkach.
[El Fag]
(28.3.2011 22:35:50)
přeměř dobijeni typoval bych to na přepěti.Seřidit dobijeni
[venca-k]
(28.3.2011 21:51:22)
Moto na prodej-ne moje.
[Prasátko]
(28.3.2011 19:01:58)
Příspěvků:
23
, poslední:
29.3.2011 12:29:13
42886.
Informace
Ahoj všem,kamarád se chce zbavit této motorky a ptal se mě, za kolik. Já opravdu nevím a nerad bych mu řekl blbost. Moc díky za jakýkoliv tip. Moto je s platným TP, bez STK, rok výroby 1970. Foto zde
http://prasatko.rajce.idnes.cz/Moto_na_prodej/
Díky moc za jakékoliv rady, mějte se.
Přidat příspěvek / Zobrazit všechny příspěvky
Matrosh: Ano, to je Nov... bizon ;)
[Prasátko]
(29.3.2011 12:29:13)
chlup: jo, jasně, ale důležitější je pro něj myslím, za kolik nejvíc se dá prodat. Ovšem je pravda, že se ptal na "jakýkoli tip". Možná s těmi 25 zase přeháním, ale cena tržní je ta, když se věc nabídne všem možným zájemcům. A podle mě to i za 25 někdo koupí. Takže si myslím, že není dobré ho přesvědčovat o tom, že za něj může dostat 10-15.
[Propeller477]
(29.3.2011 12:27:04)
Prop477.. No s tou cenou, ty bláboly.. asi máš na mysli mne, potrefená husa... ti odpoví. Možná jsou to bláboly, ale pokud se ptá tady, tak mu poradím cenu, za kterou si myslím, že by asi znalej jawař o tom uvažoval. Pokud to chtěl dát na aukro, tak třeba někoho na větší cenu chytne, proč ne ? Já osobně (kdybych ho teď chtěl) bych za tohle rozhodně víc jak 12 tis nedal, chybí na něm moc věcí a zajímavý jsou na něm akorát ty doklady, nicméně nechci ho.
[chlup]
(29.3.2011 11:39:11)
Mám ho, bohužel ale rozebraného a nepojízdného. Nejel jsem na tom. Většina lidí ale hodnotí vysoko posazené těžiště, divný chod přední vidlice, která na horším povrchu spíše poskakuje, úzká nízko posazená řídítka. Jedni na to plivou jako na nejhorší motorkou, jiní to svezením srovnávají s moderními supersporty. Nevím.
Exot je to ale pěkný a když se mi naskytl, hned putoval do garáže.
[Pajka]
(29.3.2011 11:00:38)
hlavně nevěř blábolům typu "za 10" apod. Za 10 bych ho koupil i já, zítra bych si pro něj přijel. A to jenom kvůli tomu, abych ho střelil pozítří na aukru.
[Propeller477]
(29.3.2011 9:06:03)
na Auhkru se prodá za 25, uvidíš, ať ho tam hodí..
[Propeller477]
(29.3.2011 8:39:37)
Jo a je to 250, zde též pár fotek toho samého stroje
http://matrosh.rajce.net/Bizon
[Matrosh]
(29.3.2011 7:07:26)
Hele to je Nov... bizon? Dyt jas sem starymu rikal ze mu sezenu kupce, uz sem si ho taky fotil. Tak ste rychlejsi jak ja.
[Matrosh]
(29.3.2011 7:02:07)
Prasátko - Kdybych já měl možnost to výhodně koupit od kámoše, tak neváhám ani vteřinu a rozhodně bych za bizona obětoval klidně i víc vepřů, natož jednoho :))
[chlup]
(28.3.2011 23:52:52)
ale fuj..:(
[klick]
(28.3.2011 23:35:38)
[klouzek-ZNK] jsem zvyklej na panelku 250 :)
[dejv] jel jsem s tim (s 350-tkou) na šumavě ze Stach do Kašperských Hor a popravdě je to šílenej nezvyk. Než tohleto položíš do zatáčky a že jich tim směrem je a silnice lepší trojka, tak je to fakt honička. Je kamarádovo a ze začátku jsem se bál jí víc klopit, ale po prvních dvou zatáčkách, kdy jsem jel pořád téměř rovně, mi strach z auta v protisměru přebil ten první..Kámík mi říkal, že je to tim rámem, ale že už mu to ani nepřijde..
Je to fakt divnej nezvyk.
..app..on jel na tej mojí panelce a taky to hodil skoro do pangejtu. Jenže z přetočení :D
[klick]
(28.3.2011 23:35:13)
[klouzek-ZNK] jsem zvyklej na panelku 250 :)
[dejv] jel jsem s tim (s 350-tkou) na šumavě ze Stach do Kašperských Hor a popravdě je to šílenej nezvyk. Než tohleto položíš do zatáčky a že jich tim směrem je a silnice lepší trojka, tak je to fakt honička. Je kamarádovo a ze začátku jsem se bál jí víc klopit, ale po prvních dvou zatáčkách, kdy jsem jel pořád téměř rovně, mi strach z auta v protisměru přebil ten první..Kámík mi říkal, že je to tim rámem, ale že už mu to ani nepřijde..
Je to fakt divnej nezvyk.
..app..on jel na tej mojí panelce a taky to hodil skoro do pangejtu. Jenže z přetočení :D
[klick]
(28.3.2011 23:33:08)
Vomi: podvozkem. nejlepší je 250 dvouvál v serpetinách ale pozor výborným povrchem silnice!
[dejv]
(28.3.2011 22:06:45)
a v čem je ten bizon jako tak unikátní co se týče konstrukce? Nikdy jsem to neviděl z blízka
[Vomi]
(28.3.2011 21:48:22)
Klick: chod ? Dyť ten motor je stejnej jak s 634
[klouzek-ZNK]
(28.3.2011 21:45:18)
Klick:Blázníš:) Už takhle mám plnou garáž a nůž na krku :D
[Prasátko]
(28.3.2011 21:16:34)
zas tak zbastlený to neni. Nejhůř vypadající je na tom to přední světlo, ale zrenovovaná 350-tka je kolem 80tis.
Už jsem na tom měl tu čest jet a je to fakt něco naprosto unikátního.
Ty řídítka blízko sebe, ten tuhej rám, ten chod...
Jezdí to fakt hezky..
...Kup jí od něj a nech si jí :)
[klick]
(28.3.2011 21:15:24)
Měla by to být 350, ale to jenom hádám. OK, díky moc všem za názory.
[Prasátko]
(28.3.2011 21:12:33)
aukro? a je po problému
[Kubas]
(28.3.2011 21:08:21)
Viděl bych to prodejné kolem 15, ještě záleží co to je za kubaturu, 350 se mi zdá krapet dražší
[smradzjzd]
(28.3.2011 20:54:11)
Hlídané parkoviště-Na Knížecí a okolí
[Prasátko]
(20.3.2011 20:55:25)
Příspěvků:
10
, poslední:
21.3.2011 19:05:33
42744.
Informace
Ahoj všem, mám nějaké zařizování v centru a bohužel je to na dýl. A touha jet na moto silná ;) Potřeboval bych nějaké hlídané parkoviště-tzn. s obsluhou, abych měl klid. Koukal jsem na jedno v ulici Za Ženskými domovy, ale na google mapách jsem neviděl, že by bylo hlídané. Nevíte někdo jak to tam s tím je? Popřípadě o něčem poblíž. Díky moc
Přidat příspěvek
j-z: Normálně to nechávám na ulici, ale jsem pryč tak 15 minut. Navíc tam, kam se chystám, to není k čemu přicvaknout. Takže řetěz je mi v této chvíli na nic. Zamykání řízení nemám... Nevadí, nějak to vyřeším. Všem dík.
[Prasátko]
(21.3.2011 19:05:33)
S tak bázlivou povahou je lepší nikam nejezdit. Možná jsem jen ukonejšen bláhovostí neokradeného, ale na co pak tu motorku mít, když jí nemůžu používat ...
[j-z]
(21.3.2011 16:24:05)
xTas: Pockej, 2 tydny zpatky? Jak ses na schuzi chlubil, ze mas 3 novy autoradia a hromadu zrcatek? No tak to neni zrovna dobre hlidany parkoviste...
[Shu Lin-san]
(21.3.2011 14:21:19)
je hlidany, stal sem tam asi 2 tydny zpatky
[xTas]
(20.3.2011 23:01:23)
Díky moc všem. Nějak se zařídím. Určitě bude pršet, nebo to zase uleju na startu, když budu nejvíc pospíchat ;)
[Prasátko]
(20.3.2011 22:44:15)
Já bych ho dal do podzemních garáží v tescu.
[Vládík]
(20.3.2011 22:00:53)
tohle parkoviště má výhodu, že hlídač má neustále přehled o všech parkovacích místech, protože hlídá, aby mu nikdo neujel bez placení.
[Propeller477]
(20.3.2011 21:45:41)
No, jestli to nechceš dávat do podzemí, tak v Botanický, jak ústí Jiráskův most, je jedna strana toho parčíku hlídaná. Obvykle je tam jedno až dvě místa volný a hlídač frajer jak z let devadesátých.
[Propeller477]
(20.3.2011 21:43:53)
Na Knížecí vedle autobusáku směrem k nádraží Smíchov to hlídaný bylo, jestli je ještě pořád, to nevím. Jinak další hlídaný je na Florenci naproti autobusáku vedle Muzea hl.m. Prahy a dobrou zkušenost mám jinak z podzemních garáží v Rudolfinu nebo v Národním divadle.
[ladis]
(20.3.2011 21:34:00)
Ahoj, jestli chceš jet na praseti. nejlepší je zařizovat na praseti, je nesmysl ho někde stát a objíždět to MHD. motorku běžně nechávám stát po praze kdekoliv na chodníku a vždy jedu nejblíž k obcohdu. akorát do pěší zóny vedu až ke dveřím. samoždřejmě + řetěz.
[dejv]
(20.3.2011 21:29:52)
Jak na mech?
[Prasátko]
(5.2.2011 12:50:52)
Příspěvků:
24
, poslední:
14.10.2014 16:50:20
41958.
všechno ostatní
Ahoj všem, mám nevhodně stavěnou garáž s nájezdem, na kterém díky vlhkosti roste mech. Když pak zaprší, tak je to skluzavka. S prasetem to šlo vyjet i sjet, ale s XJčkem mám docela problémy. Neznáte někdo efektivní způsob, jak se toho mechu zbavit? Na internetu jsem něco našel, ale potřeboval bych spíš osobní zkušenosti. Každý výrobce se zaručí, že to jeho je nejlepší, ale znáte to ;) Za každou radu díky, mějte se hezky. Radek
Jenom podotýkám, jsem tam v "nájmu", patří to rodičům přítelkyně, takže ten mech nemůžu spálit, nebo podobné brutální řešení ;) Musí prostě zahynout na nějakou "infekci"...
Přidat příspěvek / Zobrazit všechny příspěvky
Mně zafungoval
www.mechostop.cz
, ale ten je jenom na střechu.
[Asdert]
(14.10.2014 16:50:20)
mechožrout - chemie co se rozmíchá ve vodě a nastříká, používá se třeba na střechy
[maspe]
(5.2.2011 22:44:49)
mechostop v drogerii nebo pocukrovat medenyma pylinama. Tam kde frezuji elektrody do vyjiskrovacek jich maji dost.
[verdom]
(5.2.2011 19:07:14)
Poblit ho jednou sem videl poblitou mechovou stenu a paak jeste dlouho neporoste
[FAKÝR BSM 96%]
(5.2.2011 18:38:00)
V drogerce nám prodavačka prodala modrou skalyci,prej na mech jak dělaná.Mech sice zmizel,ale pak sme měli rok rezavej celej dvůr (zámkovka)
[Tomáš]
(5.2.2011 18:35:46)
se skalicí nemám zkušenost, ale prej to funguje. Za garáží nám na betoně taky roste mech, posypali jsme ho vápnem (jako Kubas) a slezl. Zámkovku bereme vapkou a následně až uschne tak vysypáváme spáry jemným pískem
[Marlboro]
(5.2.2011 17:47:22)
Venoušek - nemyslím nějaký syntecický sračky, ale minerální. Jak už název napovídá, jedná se zajisté o přírodní produkt :-)
[smradzjzd]
(5.2.2011 17:28:29)
no a po té skalici - nebude beton zabarvený do hnědožluta??
[michal-opava]
(5.2.2011 16:30:11)
Díky, no vápno prej bábi skoušela, moc to ale nepomohlo, WAPkou jsme to skoušeli taky, ale je to tam za měsíc zpátky
[Jardaaa]
(5.2.2011 16:26:43)
Pánové děkuju, vyzkouším a dám vědět.
[Prasátko]
(5.2.2011 16:21:16)
A co vápno? TO pomáhá....
[Me2T]
(5.2.2011 16:17:52)
Mech co rostl na betonu jsem stříknul wapkou a je pryč. Beton starý několik desetiletí je ted jako novej. Tak zkus i to.
[Karlos81]
(5.2.2011 16:09:20)
posypat vápnem
[Kubas]
(5.2.2011 14:35:51)
smradzjzd: no ale já chci mít ty dlaždice čistý :)
[Jardaaa]
(5.2.2011 14:32:34)
smradzjzd: prase.
[Venoušek]
(5.2.2011 14:23:03)
Jardaaa- vyjetej olej a nešetřit
[smradzjzd]
(5.2.2011 13:54:10)
A jak na ten mech nebo trávu mezi zámkovou dlažbou? I když se to vyrejpe, tak je tam za chvíli zas.
[Jardaaa]
(5.2.2011 13:50:26)
a nedivte se, že vám plechová konev zevnitř "změdí! :-)
[krf]
(5.2.2011 13:39:59)
modrá skalice 1:10 s vodou.
[Sojka]
(5.2.2011 13:37:30)
Rychlé řešení: zálivka roztokem složeným z dihydrogenmonooxidu se síranem měďnatým. Česky řečeno: konev + voda + modrá skalice, zamíchat, zalít..chcípnutí mechu na "infekci" zaručeno. Jinak souhlas s ostatními - ten měděnej plech taky bude fungovat (jako trvalý řešení).
[z477]
(5.2.2011 13:33:48)
Novější
Starší
1
2
3
4