SQL spojení: 1 (24), 0,125 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 19.4.2024 10:20:37
Dotazy uživatele
Motorky
|
Data
|
Práva
Zobrazit seznam
Dotazy
|
Inzeráty
|
Cestopisy
Novější
Starší
Dotazů na stránku:
1
2
5
10
20
40
60
100
Příspěvků k dotazu:
0
5
10
20
40
60
100
1
2
Momenťák
[Street Punk]
(21.12.2019 19:33:43)
Příspěvků:
35
, poslední:
27.12.2019 10:53:38
67402.
všechno ostatní
Utahujete svíčky momenťákem nebo adaptérem na omezení utahovacího momentu?
Přidat příspěvek / Zobrazit všechny příspěvky
Krizoň IV.: Velký prouďáky se fakt startujou jiskrou:
https://youtu.be/SSSuLhaksHg?t=242
[Hlade]
(27.12.2019 10:53:38)
záleží na motoru, způsobu jízdy i svíčkách akvalitě benzinu. Já jsem ve své 406 1,8 měnil svíčky v 60 000 km; ve 120 000 jsem to prodal kámošovi, a ten za pár let přišel, jestli bychom svíce neměli preventivně vyměnit před STK. V tom okamžiku mělo auto na tachometru 320 000; takže NGK vydržely 260 000 km a nejevily známky potíží. Ale vím o motoru CNG kde se svíce měnily každej měsíc...
co se týče utahovacího momentu, mám zafixovanou poučku "co jde rukou a potom 1/4 otáčky klíčem"; při stoupání závitu 1,25 to dělá tak 0,3mm, akorát deformační rezervu těsnicí podložky. to platí pro svíce s těsnicí podložkou, ty s kuželem zásadně dotahuju na moment.
[Kosťa]
(26.12.2019 9:25:32)
Benzín snese víc, to jo. Já v LPG radši měním po 30 tkm. Když jsem to přetáh o cca 10 tkm, auto začalo cukat. Svíce vypadaly krásně, elektrody nedotčené, čisté, jemně cihlové. Dávám Brisk silver, ale ty, co zlobily, byly NGK, co mi tam dali, když to bylo jednou v servisu. Kolegovi v caddy 1.6 na plyn jsem vyměnil svíce po cca 50 tkm, taky za Brisk, a chod motoru se citelně zklidnil a zlepšil se start.
[longr]
(25.12.2019 9:24:54)
longr: Proč? Ty svíčky byly po najetém kilu zcela v pořádku a ještě by fungovaly. V druhém autě, bramboře, je dokonce předepsán interval výměny svíček 160 tis. km. Když jsem z toho vyndal origo svíčky v předepsaném nájezdu, byly po 15 letech provozu stále v dobrém stavu, elektrody byly jen mírně opálené. Mohly tam zůstat do teď, ale to by je z tama už asi nikdo nedostal. Někteří by měnili svíčky spolu s olejem, ale doba karburátorů a špatných zapalování je dávno pryč.
Jo, a to kilo ve Fordu najezdily jistým zdejším uživatelem proklínané svíčky Brisk.
[Deadman]
(24.12.2019 22:42:16)
Deadman: Tos trošku přetáh "správný moment" výměny, ne? :) každopádně dotahuju klíčem s citem, jak s novou podložkou, tak opětovné utažení. Neexistuje rozumný popis momentu, něco jako srnčí hněď nebo cihlová barva co do vzhledu. Každý, kdo má cit, se to musí holt naučit.
[longr]
(24.12.2019 0:54:03)
[JAWA-ceZetak]- jo,mel jsem ho ve skrinove P-V3S
[El Fag]
(23.12.2019 18:05:24)
U starý motorky rukou. Ty závity budou už natažený a nemůžeš použít momenťák.
Krizoň ..
[rem]
(23.12.2019 17:59:21)
El Fag: nojoo ale to ještě za dob karosy řady 700 a starší :)
[JAWA-ceZetak]
(23.12.2019 15:04:56)
Jaký utahovací moment použil děda ve filmu Na samotě u lesa když svíčku utáhl pouze rukou :)
[bigj]
(23.12.2019 13:44:07)
Jad: Jednou jsem kamarádce měnil svíčky po x desítkách tkm, viz data (k poslednímu blbá směs na LPG a trochu žralo vodu) a stejně šly povolit snadno.
[longr]
(23.12.2019 13:15:29)
El Fag: Proudove, tak kolem 15 - 20kg tahu
[Krizoň IV.]
(22.12.2019 22:41:45)
Bakoun> Na svíčky 28Nm? Tak zhruba utahuju hlavy. Svíčky utahuju tak na 15Nm a ještě se mi nepovolily. Přestože utahuji na 15Nm, když jsem je potom z auta po 100.000km vyndával, musel jsem použít golu a sílu přes 100Nm (asi jako na matku kola) abych je povolil.
[Deadman]
(22.12.2019 18:17:53)
Utahuju, utahuju... A pak jsem moment překvapenej ;-)
Jinak, kde je moment předepsaný, tak s radostí momentak pouziju.
Utáhnout třeba kolové matice jde velmi dobře i bez něho. Ale často řeším naopak malé utahovací momenty. Třeba svíčky s těsněním kuželem jsou na pouhých 12Nm.
Případně těžko odhadnout i moment tam, kde je špatný přístup.
[Jeník]
(22.12.2019 14:29:55)
Poučka je jednoduchá. Utáhnu to tak akorát, MOMENT počkám a dotáhnu na krev :D
[Kuba z Neve]
(22.12.2019 12:38:02)
Krizon-jake motory mas na mysli? Pistove nebo proudove?
[El Fag]
(22.12.2019 12:30:29)
Krf - ja znam starší naftovy bufiky a tam je zhavicka + kontrolni zhavicí spirala.Zapnes zhaveni, vyckas az se kontrolni spirala nazhavi a pak pustis naftu a vzduch.Az zacne hořet plynule tak zhavit prestanes.
[El Fag]
(22.12.2019 12:28:53)
svíčky od ruky podle pocitu
btw bufík se taky zapaluje svíčkou, zajiskří, zapálí, odpočívá do dalšího startu :-)
[krf]
(22.12.2019 11:11:07)
Nedávno jsem měnil svíčky u auta a na krabičce byl napsaný utahovací moment 28 Nm a pak utáhnout o 90 °. Konečně jsem koupil redukci na momenťák a překvapilo mě, jak malá síla je těch 28 Nm.
[Bakoun]
(21.12.2019 22:49:46)
Venca_n : Zajimavy, koukam na to. Nevedel bys zduvodneni proc se do velkych motoru nehodi zhavici svicka ?
[Krizoň IV.]
(21.12.2019 22:23:37)
Tak kde je taky moment, tak momentovým klíčem. Jinak třeba svíčku na jawe pomocí milánkova (alespoň myslím že je původcem) pravidla na odhad 20Nm
[Maspe]
(21.12.2019 22:20:53)
Jawa v plastike - ruský tuning
[Street Punk]
(5.12.2019 14:22:34)
Příspěvků:
19
, poslední:
12.12.2019 12:54:43
67378.
Tuning a přestavby
Mrkněte na:
https://www.youtube.com/watch?v=lO_fjOytrB4
Přidat příspěvek
...Rusko je proste zivotni styl .... ...ale typek evidetne sikovnej a musel se na tom nadrit fest. Me se to sice nejak extra nelibi, navic bych to povazoval za vyhozenej cas, takhle predelavat takovou jebku, ale udelal to moc pekne - to mu musim uznat.
[Bubak]
(12.12.2019 12:54:43)
Podle mě se inspiroval vzhledem 650 dakar, popř. Sportardem. ten šumák je skoro stejnej. Není to úplně vošklivý, jen je to hodně ujetý:-)
[Ota]
(8.12.2019 10:56:55)
https://www.fa
cebook.com/100
001622792137/v
ideos/26222474
27839325/
[Pucfol]
(7.12.2019 19:53:20)
udělat to žlutočerný a je to jak TDM :-D aspon tena ten předek
[krf]
(7.12.2019 14:41:38)
nemusíme chodit daleko, jednou jsem něco podobnýho viděl i na Krucemburku...
[pračlověk]
(6.12.2019 19:20:38)
A ten čelní pohled na masku mě vyloženě baví, hezkej xicht... :-)
[charlie.vlcak]
(6.12.2019 18:03:02)
Krásná práce... I když je to hnusný. Pán má vztah k letectví, holt si postavil raketoplán, proč ne :-)
[charlie.vlcak]
(6.12.2019 18:01:09)
Zpracování hezké. Snažil se a je šikovný. Faktem ale zůstává, že se okolí potrhá smíchy, když šlápne na startpáku, natož když pak motor spustí svou dvoutaktní serenádu, ověnčenou modrým dýmem :)
[longr]
(6.12.2019 15:05:20)
není to můj šálek kávy, ale je to udělané pěkně.
[maspe]
(6.12.2019 12:25:32)
Oprava: Byli..
[Montgomeryx]
(6.12.2019 7:57:42)
Jo takhle nějak by vypadal sportard, kdyby byly u kormidla pořád komunisti :-D
[Montgomeryx]
(6.12.2019 7:56:06)
Ty radovy garaze jsou jak v Plzni na Borech, nektere polorozpadle,nektere zarostle a evidentne nepouzivane...
[El Fag]
(5.12.2019 22:58:03)
Teda docela hustý, musel si s tím dost máknout.
[grošák]
(5.12.2019 22:56:51)
sice se mi to nelíbí, ale má to svoje zvláštní kouzlo.. no každej ať si to dělá jak se mu to líbí :d
[xTas]
(5.12.2019 21:29:06)
ntvl... to nevymyslíš... dvoutaktní ruská verze Sportardu...
[ladis]
(5.12.2019 18:57:31)
Podle mě to má něco do sebe a rozhodně to nevypadá špatně. Jawa byla na špici v éře péráků a kývaček,pak už to šlo jenom z kopce. Dnes je Jawa po smrti a v Rusku jsou s výrobou motocyklů dál než my. Ještě čekám,kdo v Týnci poslední zhasne.
https://www.ural.cz/
[Pucfol]
(5.12.2019 18:34:03)
To je Maverick z Topgunu a jeho Kawa GPZ, nebo něco na ten způsob :)
[Knoxville]
(5.12.2019 16:57:36)
Hrozná obluda:-)
[Jad]
(5.12.2019 16:30:34)
v Sojuzu byli vždycky napřed... By mě zajímalo, kdy se k tomu přihlásí týnečtí soudruzi s tím, že to vymysleli společně a budou se plácat po ramenou... Podobně jak u tý indický jáwy :D
[Kuba z Neve]
(5.12.2019 15:56:49)
Jawa bobber z Indie
[Street Punk]
(19.11.2019 8:36:52)
Příspěvků:
25
, poslední:
17.12.2019 9:50:00
67350.
Informace
https://www.au
to.cz/jawa-per
ak-se-vraci-ja
ko-stylovy-a-t
emny-bobber-13
2092
Přidat příspěvek / Zobrazit všechny příspěvky
Když už jsme u toho tak moderní Jawa dorazila už i do spárů mého oblíbeného vidláckého rádia...
http://www.rad
iodixie.cz/cla
nek/perak-po-i
ndicku-posledn
i-hrebik-do-ra
kve-slavne-zna
cky-jawa?fbcli
d=IwAR22e6odRy
T-LWEWHBKBG3pL
B9BAI1wcMls6yQ
Fk0MmCT_d-4eRj
fXsh_gQ
:-)
[Garfield]
(17.12.2019 9:50:00)
Když jsme u těch bobrů
https://www.youtube.com/watch?v=YHyOTyTXXdA
a
https://www.youtube.com/watch?v=zitDRCGKesw
:-D :-D
[jaw250]
(28.11.2019 18:10:19)
Všechno špatně...protože Bobr Chutná 2x!
https://www.youtube.com/watch?v=lmjdA9Z_Pmg
[Garfield]
(28.11.2019 14:56:49)
Bobr je jen jeden.
[Ota]
(26.11.2019 15:48:02)
Možná je rozdíl Bobr a bobber. Tady je jiné čerstvé video i se zvukem.
https://www.youtube.com/watch?v=uu1Hn3lPitU
[Street Punk]
(26.11.2019 14:39:11)
BOBR byla nástavba na škoda erťák mates liaz na odpadky
:-D pak ještě kuka či rok sloužili na stejnou věc
[krf]
(23.11.2019 7:45:16)
Jojo, parametry toho bobra dostanou každýho...
[pračlověk]
(22.11.2019 21:29:41)
Tady na youtube čte holka parametry o tom novém bobrovi. Ale moc anglicky neumím. Úplně se nad těmi parametry rozplývá. Nebo se pletu?
https://www.youtube.com/watch?v=rEEEpqJLXJU
[Street Punk]
(22.11.2019 14:46:51)
Když já jsem pedofil tak ten kdo nemá bobra na péráku je buzík :D
[Klouzek]
(21.11.2019 14:53:32)
Sukin :D
[grošák]
(20.11.2019 23:35:49)
Sukin: Bobr perak ... ?
[Krizoň IV.]
(20.11.2019 22:03:24)
Pod pojmem temny bobr si predstavuju uplne neco jineho... :-D
[Sukin]
(20.11.2019 20:36:24)
Za me palec dolu.
Kdyz se na to divam jako na Peraka, tak to s puvodni motorkou nema spolecneho vubec nic krome motoru a nadrze. Maska z kejvacky, spinacka v nadrzi chybi, tvar kastliku uplne jinej, laufy uplne jiny, zadni tlumice chybi.
U ty kejvacky se alespon snazili o podobnost se vzorem, tady ne. Proste vzali dily co meli, udelali z toho generickej bobber, a mrskli na to logo jawa a nazev Perak.
Kdyz se na to podivam jako na bobber bez vazby na jawa historii, je to lepsi, ale stejne mi ten zadek prijde sitej horkou jehlou. Je proste moc rovnej, Triumph si s bobberem dal vic prace. A cerna barva bez chromu mi osobne nesedi vubec, ale beru ze jsou lidi kteri presne tohle u motorky chteji.
[Krizoň IV.]
(20.11.2019 11:50:32)
Já bych to nechal udělat chlapy z OCC. Indové to maj takový moc připrdlý.
[Montgomeryx]
(20.11.2019 9:45:53)
Banjokid: To je jiná fotka. Je to takový zvláštní. Ten zadek je moc protáhlej, stejně jako zadní kastlíky. Taky bych to udělal spíše v červené se stříbrným motorem a výfuky. Ale jinak hezké a původní předloha v tom poznat je.
[Ota]
(20.11.2019 8:54:20)
Mě se to moc líbí,v detailech pěkně udělaný.jediný co se mi nelíbí je to světlo v sedle,to bych dal na blatník.
[PavelZRX]
(20.11.2019 7:49:27)
Ošklivé. Pořád ale o několik tříd lepší než cokoliv s čím za posledních 20 let přišla Jawa Týnec.
[Deadman]
(19.11.2019 21:17:23)
Tady je na světle
https://ic1.ma
xabout.us/auto
s/tw_india//N/
2018/11/new-ja
wa-perak.jpg
[Banjokid]
(19.11.2019 20:31:36)
Očividně pořád platí sto lidí, sto chutí...za sebe musím říct, že se mi to líbí moc a Indové se vytáhli...kam se hrabe JAWA :-)
[jaw250]
(19.11.2019 18:21:58)
Taky to není stylově úplně moje kafe, ale je to jinak dost povedený kousek a původního Péráka v tom taky furt vidím... Dobře Mahindra....
[Bubak]
(19.11.2019 17:37:37)
9. Setkání jawistů Luhačovice 2019 sobota 31.8.2019
[Street Punk]
(29.8.2019 21:06:29)
Příspěvků:
5
, poslední:
2.9.2019 15:03:38
67212.
Informace
Jedete někdy - bývá to pěkné pokoukání.
Přidat příspěvek
Byla to paráda - pokud máte FB
https://www.fa
cebook.com/rte
p.plastikshoot
er.5/media_set
?set=a.4387946
63649979&type=
3
https://sconte
nt-prg1-1.xx.f
bcdn.net/v/t1.
0-9/69391549_4
38795646983214
_8664884910936
293376_o.jpg?_
nc_cat=104&_nc
_eui2=AeGYFjKu
eK5_yKF7_uOw5d
HgjWFek_lTNq6r
_Qqj4XcNmBxj2S
gTQc1jvUAB1CH4
7C_5gNmwwUI-b_
REvqd9A5vR3EBb
d-PArcOexCTVYB
mGLQ&_nc_oc=AQ
mEZ1tSXp6zteqw
tUXjN8HTs8241F
KmclSKrqnuLicE
epXWNqFAUSYz5D
iq_2nse9k&_nc_
ht=scontent-pr
g1-1.xx&oh=4ae
489ee43c3e5f12
9a502ea654d9ce
7&oe=5E0D3C8B
[Dolin]
(2.9.2019 15:03:38)
Ten sněžný skútr je dost zajímavý.
[Jad]
(1.9.2019 21:54:03)
Moje trocha do mlýna:
https://bloodo
mil.rajce.idne
s.cz/2019_08_3
1_Jawa_sraz_Lu
hacovice
[Street Punk]
(1.9.2019 21:06:23)
https://www.ce
skenoviny.cz/z
pravy/v-luhaco
vicich-bylo-k-
videni-400-mot
ocyklu-znacky-
jawa/1792657?u
tm_source=www.
seznam.cz&utm_
medium=sekce-z
-internetu
jo, dobrý to bylo
[monty]
(31.8.2019 20:00:46)
Ano, souhlasím a střídají to ob rok s Retro 6.denní.
[hydrant]
(31.8.2019 6:06:56)
Hledá se (Wanted!) Jawa 350 kapotáž ze Suzuki
[Street Punk]
(26.2.2019 9:39:41)
Příspěvků:
11
, poslední:
1.3.2019 16:09:33
66734.
Tuning a přestavby
Hledám informace, o motorce Jawa 350 640 - přestavba asi před 20 lety.
https://bloodomil.rajce.idnes.cz/Jawa_350_640_kapotaz_Suzuki
Byla to kámošova stavba, prodal ji někde ke Kyjovu, zajímá nás jestli ji někdo má, zda jezdí nebo jak dopadla. Byl ještě 1 podobný typ stavby v zelené barvě. Popis je na rajčeti. Tehdy vše fungovalo, měla značky a dost dobře jezdila. Pokud máte informace, fotky, dotazy, ozvěte se. Díky
Jedna z málo Jaw se dvěma karburátory, co byly opravdu funkční.
Přidat příspěvek
Měla by to být ona, původní měla na spojkovém víku (hrnec nad altíkem) odbroušené logo Jawa. Hydraulika a navařené zadní stupačku jsou stejné, přepákování také. Ta druhá zelená to odbroušené neměla. Asi byla dodělávaná po nějakém bouráku. No, ale stav je teda příšerný.
[Street Punk]
(1.3.2019 16:09:33)
Marlboro, to je ona. V Živanicích byla taky chvíli registrovaná :D
[Kuba z Neve]
(1.3.2019 15:36:40)
Dolin: to není ona, sedí z toho jen tvar přední kapotáže :-) Našel jsem tohle
https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=5473
, což až na pár detailů (zrcátka, lak, palubka) sedí, ale informace budou dost starý, takže to asi současný majitel nebude
[Marlboro]
(1.3.2019 14:12:04)
To díky bohu neni ona :-D
[Montgomeryx]
(1.3.2019 13:58:53)
Tuntok tu :
https://motork
y.bazos.cz/inz
erat/100816441
/Jawa-350638-K
apotaz.php
[Dolin]
(1.3.2019 11:09:24)
Dyť nedávno se tu někde po nedu ,..kapotovaná ála suzuki nabízela!
[Dolin]
(1.3.2019 11:09:16)
Díky za zprávy. Nechci ji kupovat, ani borec co ji vlastní nic neprovedl - nemusí se ničeho bát, jen by jsme se s kámošem (co mu patřila) s ním chtěli setkat a pokecat.
Ty zrcátka před 20 lety ani jiné sehnat nešly, proto tam byly světla ze Škodovky a brzdové pumpy také. Původně ta brzdová hydraulika byl můj nápad, ale když se mi zadřela zadní brzda (byla slabá pružina na vracení) tak jsem to vyhodil a udělal zadek na dvouklíč zase lankem.
Kámoš měl jen strach, jestli ji někdo někde nerozvěsil a nedal do šrotu. Pokud existuje tak je to dobré. Snad se borec ozve - nikdo mu ji brát nebude.
[Street Punk]
(28.2.2019 16:18:55)
Udelej letaky a rozves v Radomyšli, ze koupis )=> treba se ti ozve
[Havlis]
(28.2.2019 13:17:47)
Hydraulika alá škoda 120. Pěkný. :-)
[ED250]
(28.2.2019 11:01:45)
Tak asi existovat bude, v registru je, hlášená v Radomyšli u Strakonic, od 2007 neplacené ručení = nejspíš v depozitu. Psaná na kluka ročník 1988. Na Stk nebyl dlouho, tudíš neni aktuální fotka :D
Tolik z pátrání STB :D
[Kuba z Neve]
(28.2.2019 9:39:32)
to vypadá pěkně, jenom bych volil jiné zrcátka(nelíbí se mě hadice- ala husí krk).
Nic takového jsem zatím v Kyjově ale neviděl.
Mira(od Kyjova)
[Mira76]
(27.2.2019 21:23:52)
Vánoce v garáži
[Street Punk]
(25.12.2018 10:06:46)
Příspěvků:
7
, poslední:
2.1.2019 22:12:07
66581.
všechno ostatní
Tak, co dostali Vaši miláčci pod stromeček - myslím tím motorky a vybavení do garáže.
Přidat příspěvek
Kniha Naše motocykly II od Libora Marčíka i s podpisem, Triko s origo podpisem Giacoma Agostiniho, Několik starých smaltovaných cedul na výzdobu dílny.. a ČZ 125T :)
[jawarmaniak]
(2.1.2019 22:12:07)
Ja jsem si jel 1 prosince pro CZ 175/470 a 15teho jsem byl pro Pav 40 Avia. Super vanoce letos :)
[Ondrero]
(29.12.2018 1:26:09)
http://www.jaw
amania.info/tr
ee/images.aspx
?rootid=273213
&nodeid=273214
[Sojka]
(26.12.2018 11:51:40)
Taky jsem dostal model od Abrexu :)
[longr]
(26.12.2018 7:40:36)
Já dostal Ježíška Péráka 350
https://www.ob
autodily.cz/ja
wa-350-perak-1
950-1-18-abrex
-dark-cherry-r
ed-10540cz920/
?gclid=CjwKCAi
Ax4fhBRB6EiwA3
cV4Kkre-QSEoSU
yoEM86LTR0qkkH
DIWcYPse56pJOT
5zZW8bS2UWrs9P
RoCvJwQAvD_BwE
[Petan69]
(25.12.2018 20:47:37)
Já nic nedostal, ale naštěstí mi dala.
Teď vážně, kleště Knipex s "převodem" a rovnou čelistí.
[Street Punk]
(25.12.2018 18:50:14)
letos nic slavnýho, protože se po letech konečně nic nerenovuje tak jen velký Jawa kalendář do dílny, něco duševní stravy do knihovny Báječná léta s Jawou, s Čezetou a Sí Volové!
[ventil]
(25.12.2018 16:37:14)
Noviny ČMN
[Street Punk]
(9.11.2018 20:20:14)
Příspěvků:
3
, poslední:
12.11.2018 6:17:24
66480.
všechno ostatní
Máte někdo informaci o českých motocyklových novinách - už to krachlo, nebo ještě někdy nějaké vyjdou?
Přidat příspěvek
Bartoň: Na Internetu funguje cokoliv, ale vydělá jen málo co.
[Pajka]
(12.11.2018 6:17:24)
Však i ČMN si můžou založit profil na youtube, a začít něco tvořit tam.... třeba by to fungovalo
[bartoň]
(11.11.2018 16:46:49)
podle vyjádření na jejich stránkách mají kapacitní problémy...
takže to tam asi táhnou jeden dva lidi :-/
Ono dnes chtějí mít všichni škodovácké výplaty a noviny za 2 stovky, aby to tak mohlo být i u nich, nikdo nekoupí. V době smrtfounů a tun článků na netu a tun recenzí na youtube, jsou noviny už jen pro staré školy...
jen doufám, že mě nezačneš zase sjíždět za nějaký nesmysly jak minule...
[krf]
(11.11.2018 9:40:38)
Seznam segrovek
[Street Punk]
(27.8.2018 20:47:12)
Příspěvků:
2
, poslední:
9.9.2018 21:31:10
66302.
Informace
Má někdo udělaný seznam všech segrovek, pérových a pojistných kroužků, např.na Jawu 350.639, 640. Bylo by dobré je mít nakoupené na garáži předem. To samé by bylo dobré s O kroužky.
Přidat příspěvek
Jo, SESA Jawa 639: obrázek č.5 - např. č.4 pojistka - securing ring 4549 450 11 212 - 3 kusy - tak zrovna takové čísla jsou k ničenu. Chce to seznam s průměry a rozlišením vnitřní/ vnější a počet kusů.
viz
http://www.ses
a-moto.cz/minu
lost/jawa_350_
typ_639/katalo
g/vydano_1991
[bloodomil]
(9.9.2018 21:31:10)
nebuď línej rozklikni si katalogy ND u sesy a opiš si to
[Klouzec]
(6.9.2018 18:37:33)
Mosfetový regulátor
[Street Punk]
(13.4.2018 19:53:35)
Příspěvků:
20
, poslední:
23.2.2019 21:25:15
65836.
Tuning a přestavby
Špekuloval někdo s výrobou mosfetového regulátoru na Jawu 350? Neřešte cenu a složitost výroby - je jasné, že je to dražší, ale měloby to být na pořád a bez poruch. Vím, že se dají běžně koupit i hotové.
https://www.youtube.com/watch?v=mEr6xSGLC48
https://e2e.ti
.com/blogs_/b/
motordrivecont
rol/archive/20
16/01/11/a-nov
el-
approach-to-full-wave-bridge-rectifier-design
https://www.ed
n.com/design/c
omponents-and-
packaging/4314
989/MOSFETs-
Increased-Efficiency-In-Bridge-Rectifiers
https://www.in
fineon.com/dgd
l/tp-080527.pd
f?fileId=5546d
462533600a4015
3573fb97c3e9f
Přidat příspěvek
Regulátor MOSFET je extrémně rychlý na přepínání pozic a vyžaduje mnohem menší proud pro řízení, což má za následek mnohem chladnější jednotku a podstatně vyšší stabilitu napětí baterie. Teplo je primárním zabijákem běžně používaných usměrňovačů napětí.
[Street Punk]
(23.2.2019 21:25:15)
Mohli ale nebudou ;) Už jsem to vykládal mockrát :D
[Hlade]
(18.4.2018 9:14:37)
krfe, misto tech uhliku se proste kablikama pripojej uhliky jawiho altiku.
Jinak teda dalsi slaby misto o kterym se Deadman nezminil je usmernovac. Diody jsou pripajeny tak blbe, ze se to obcas vyhreje a vytece cin. No a rotor alternatoru, to by tady nekteri mohli vypravet :)
[Davy_]
(17.4.2018 8:26:24)
Deadman: fagot ma regler s uhlikama na altecu, ale ano, ten regulátor jawa/škoda/zetor se stále nabízí, někde se dá sehnat originál, někde druhovýroba... ale to S.P. určitě nezajímá, protože to je moc obyčejná a laciná cesta
[krf]
(17.4.2018 6:20:40)
Nebo si koupit elektronický regulátor pro stodvácu/Favorita/traktor, jestli se to ještě někde prodává. Měl jsem ho v Jawě, teď ho mám v Dněpru. Mám tam dodělaný pomocný usměrňovač a zapojení ala auto kvůli kontrolce dobíjení. Myslím ale, že v Jawě s altíkem PAL byl regulátor elektronický vždy už z výroby. Jawa s altíkem PAL potřebuje spíš předělat kabeláž, než měnit součástky, aby měla stabilně fungující elektriku. A to tak, aby vše neteklo přes jednu pojistku, spínačku, X konektorů a regulátor až na konci svazku. Chce to alespoň 3 pojistky a nezávislé okruhy. Jeden jen pro zapálko a regulátor, druhý okruh pro hlavní světlo a třetí pro zbylou hromadu nepodstatných spotřebičů. Lepší je to se 4 pojistkama a mít okruh parkovaček zvlášť. Také je dobré mít natažený kostřící drát od hlavní žárovky k baterce, stejně tak samostatná kostra od regulátoru.
[Deadman]
(16.4.2018 21:52:40)
Jde ti o nahradu mechanickyho regulatoru? Tak co treba vykostit diodovej blok a regl z alternatoru z feldy?
[Davy_]
(16.4.2018 16:42:25)
gůgl chróm nepoužívám :-) a překladání celé stránky v translátoru je tak nějak naprd, hlavně jedná-li se o technický text a celý je to složitý jak řízení turbíny generátoru :-D
[krf]
(16.4.2018 15:59:31)
A ještě tam chybí "A basta!"
[charlie.vlcak]
(16.4.2018 14:23:46)
PB: Čti lépe, Sekce je Tuning a přestavby.
Za druhé - v nadpisu je "neřešte cenu".
Za 3. krf: Google umí i překládat.
Za 4. Chválím Deadmana - za fundovanou odpověď v oboru elektriky.
Za 5. Pořád se tu nehádejte, nejsme malé děti.
Za 6. Zakládat téma LiFe baterky asi tady nemá smysl, v sekci Tuning a přestavby se řeší i váha motorky.
[Street Punk]
(16.4.2018 8:59:15)
Street Punk: ty odkazy jsou v američtině a ještě jeden nechodí, né každý, kdo k tomu má co říct, ovládá tu celosvětovou zkurveninu s horkou bramborou v hubě :-D odkaz další je zkratovej regulátor pro permanentní magnety. Ty máš na motorce lipol (vůbec nechápu důvod, snad jen přístup k článkům v zaměstnání gratis) tak laboruj a bádej, hlavně neuhoř, ale když tě to baví :-) já nedám dopustit na údržbový olověný akumulátor, protože je blbuvzdorný a laciný :-D a funguje také, řekl bych roky
[krf]
(16.4.2018 6:21:20)
Pokud to Street Punk chce anglicky, tak správná odpověď je BULLSHIT!
MOSFET tranzistory jsou standard už asi 20 let, najdete je všude včetně dnes běžně vyráběných náhrad regulátorů dynama a altíku.
Dynamo i alternátor PAL na Jawách se reguluje budícím proudem, nic z těch odkazů se tam neuplatní. Tyristorový usměrňovač je v regulátoru altíku Vape. Existuje i rozšířenější varianta regulátorů altíků s permanentními magnety, kde usměrňovač je diodový a tyristory jsou zapojeny jako svody mezi fázema. V obou případech je praktický rozdíl je v tom, že tyristor se po otevření nedá zavřít až do konce půlvlny. To je ale při frekvenci altíku zanedbatelné, zejména pokud má motorka trochu významný odběr proudu. Navíc je tam normální baterka, co proud pobere a zvlňení regulace v rozsahu regulace napětí nevadí. Pokud někdo používá divnou baterku, co tohle nezvládne, velký kondenzátor by měl stačit jako opatření proti zvlnění. Mírný rozdíl může dělat trochu inteligentní regulace, co ty tyristory nebo tranzistory spíná. Pro normální elektroniku a normální baterku to ale nemá žádný přínos.
[Deadman]
(15.4.2018 23:48:56)
Street Punk: Vždyt jsi odpověd dostal. Na Jawu 350 to je podle většiny zbytečné. Cena mnohonásobně přesahuje případný užitek. Zatu cenu mám 5 regulátoru Vape a jestě ušetřim. Nepleteš si to tady s Facebookem? Tohle je poradna. Nebo se snažíš o vyvolaní diskuse, podobně jako se zachytnýma bodama? Diskusi maš na hoře o poličko vedle.
[PB]
(15.4.2018 21:58:28)
StreetPunk: Jako negativum vidim minimalne to ze to stoji ctyri a pul tisice oproti sedmi stovkam za VAPE regulator.
Od tebe jsem zatim neslysel zadne vysvetleni krome "prectete si to na internetu"
Proto se ptam, co to ma za pozitiva, ktery vyvazi negativum ? Zatim jsi jmenoval neco co na motorce nepozoruju a nemam s tim problemy. Vyreseni neexistujiciho problemu nemuzu brat jako pozitivum.
To ze to na moderni motorky a ctyrkolky cpou pro pouziti s li-ion nebo life bateriema chapu. Tyhle baterky potrebujou uplne jinej proud.
Ale pro pouziti s AGM na jawe je stavajici regulator vic nez dostacujici. Mluvim ted o motorce bez starteru, se starterem je situace krapet jina.
Takze znova - na obyc jawe 350 bez starteru, s R04 nebo s R67, kickstartem, co mi prinese pouziti lepsi baterky a lepsiho regulator navic oproti stavajicimu reseni s AGM ?
[Krizoň IV.]
(15.4.2018 20:05:04)
Ono to právě žádné negativa nemá. Proboha přečtěte si ty odkazy. Proč by se potom dávaly na nejnovější motorky, čtyřkolky, tuning apod?
Prodej např.:
http://www.2hm
oto.cz/cz/regu
latory/125466-
dobijeci-rele-
regulator-nape
ti-mosfet-tech
nologie.html
Zkusím toto téma napsat znova za 5 let, asi jsem předběhl dobu. Např.já mám na motorce baterku LiFePol a před 20 lety jsem na Jawě jezdil gelovku.
[Street Punk]
(15.4.2018 19:46:58)
zbytečnost, baterii stejně zabije sulfatace a vibrace, konstatní proud stejně nedocílíš už z principu malého výkonu alternátoru a udržet hladinu napětí není problém pro regulátor s obyčejnými polovodiči. Nebo vymysli regulátor, kterej bude zároveň podporovat de-sulfataci za jízdy, to by bylo fajn :-)
[krf]
(15.4.2018 7:57:45)
mais: To je mi jasny, duvod "vyrobim to protoze muzu" beru jako legitimni. O tom ze by byla home made vyroba nejak spolehlivejsi nez VAPE regl si iluze nedelam, ale zajima me zda ma tazatel nejak seriozne podlozeno ze VAPE regulator ma nejakou zasadnejsi vadu, nebo zda je to proste jenom spekulace.
[Krizoň IV.]
(14.4.2018 21:07:35)
Hlavní přínos bude zábava stavitele při práci a to, že to možná nějak ubouchá negativa - bude se to nejspíš zarušovat, případně to bude něco rušit
bude to nespolehlivé (protože se to bude testovat na motorce a ne napřed HIL a v klimakomoře), na nespolehlivosti se podepíšou i součástky, které stavitel koupí (dneska je běžné, že i jednoprocentové odpory je třeba vytřídit).
Nicméně jedna kutilská duše bude uspokojena (bude se mít v čem rýpat)
[mais]
(14.4.2018 20:35:31)
No ja za tu dobu co jezdim s regulatorem R04 nic z popsanych problemu nepozoruju - regl se neprehriva, kontakty se neopaluji, podporuje AGM baterku, ktera je na dobijeci proud extra citliva, a nijak ji nenici. Proto me zajima zda mas necim podlozeno ze konstrukce VAPE regulatoru je spatna, a nici baterku. Co se odolnosti a trvanlivosti doma pajeneho spoje na doma delanem tistaku tyce, na to mam svuj nazor, ale o tom se hadat urcite nechci, beru ze se bavime o zivotnosti soucastek, a nikoli celeho reseni (i kdyz to by se melo brat v potaz predevsim)
[Krizoň IV.]
(14.4.2018 20:20:18)
Např. se napřehřívá, neopalují se kontakty, baterku šetří, proud dobíjecí je přesný a nekolísá. Má o mnoho lepší odolnost a trvanlivost. Více je přece v odkazech (video aplánky) a více odpoví ti, co rozumí elektrice.
[Street Punk]
(14.4.2018 19:48:03)
V cem presne ze by to melo byt spolehlivejsi a bezporuchovejsi nez existujici reseni regulatoru od VAPE resp AEV ?
[Krizoň IV.]
(14.4.2018 17:05:14)
Driftix - "záchytné body"
[Street Punk]
(9.12.2017 20:30:58)
Příspěvků:
70
, poslední:
17.12.2017 8:15:34
65337.
Informace
Jawamania a "borci na Jawách" se můžou zase stydět. Můj nápad:
http://www.jaw
amania.info/po
radna/detail.a
spx?questionid
=64742
- je dle Vás nesmysl, Driftixu to kupoduvu funguje po celém světě. Tak informace pro Vás co jste ještě trochu při smyslech, můžete se zaregistrovat.
Přidat příspěvek / Zobrazit všechny příspěvky
gepin: co jsi to napsal? první věta je jaksi bez smyslu :-D
[krf]
(17.12.2017 8:15:34)
Krf te privadí i rýpat a třešit gramatiku uplne jakxna zakladce že.Tzn ze kdyz napisu neco s chybou ,tak sem nakouk na net napsal a du do fič
[gepin]
(16.12.2017 19:22:53)
Jeee, benzin :-D
To se takhle vraci Franta prestickej se Simem z kulturne spolecenske akce u Veverky ... u Jicina prepina Sim na rezervu, ale k pumpe, kolem ktere prave projel, se vracet nebude, vzdyt je cerpacka v Sobotce. No jo, cerpacka tam byla, ale neco ji chybelo :-D
http://sim.bor
uvkova.cz/foto
/2007/20071013
_krenov/p20071
014001t.html
[Sim]
(14.12.2017 18:05:29)
No_-_name: maš recht, 24h válení u bedny bez alkoholu a nikotinu přivádí člověka na dementní myšlenky a činy... a do toho ještě ta chémie do žíly :-O další fotka bude za 30 let, až budu brát chemo :-D
[krf]
(14.12.2017 16:44:47)
Viz Klouzec No ono totiž stačí mít známého i v kterékoliv pojišťovně, kterej si vylustruje kde a jestli je stroj pojištěnej a tím pádem zjistí majitele ...
[chlup]
(14.12.2017 8:21:56)
Muze bejt. Proto mam vsechny motorky psany na trvaly bydliste u rodicu, a chci videt zlodeje jak se rozciluje ze v 11 patre panelaku nikde nemuze najit toho califa co na nej mel zalusk (:
[Krizoň IV.]
(13.12.2017 14:54:02)
Když už to tady zasíráme nesmyslama tak bych měl takovej jeden poznatek, jsou jistí lidé kteří kšeftujou atd a ti mají známé na magistrátu, vím konkrétně o případu kdy volavka na magistrátu dávala info o hlášených motorkách starších ročníků narození a tejpek to objížděl a sondoval, takže si nemyslete, protože všecko co je na vás psaný je samozřejmě v evidenci na magistrátu a opravdu do toho může defakto vidět kde kdo, když zná správný lidi. Takhle měl jeden dědeček Velorex tříkolovej s dokladama asi 40 let v garáži a najednou v zimě jen tři stopy ve sněhu a byl v čoudu... takže driftix nedrifix když bude mít někdo zájem tak si to stejně asi vypučí, nehledě mít nějaký ,,lepší kousky,,
[Klouzec]
(13.12.2017 13:52:19)
ale hovno to se dělá tak že po rovince tlačíš a nakláníš až pod kopcem abys ho vyjel :D
[Klouzec]
(13.12.2017 12:58:45)
V době kdy mi nešlo přepnout na rezervu - teda přepnout šlo ale nic neteklo - jsem tankoval striktně každých 100 mil a to vycházelo dobře ale taky jsem párkrát dojížděl s nakláněním, jestli znáte?
Motorka chcípne a tak jí nakloním co nejdál doprava aby benzín natekl do pravý půlky a pak to zas nějakou chvíli jede. Pár majlí to dá, haha.
[70CB750]
(13.12.2017 12:28:38)
Zajimavy jak se tu plete PB se SP aka Street Punk )=>>
[Havlis]
(13.12.2017 11:53:44)
Me benzin dosel ve Skotsku, na severnim pobrezi, pac jsem nejak nebral vazne varovani, ze benzinky jsou i po 400 km :) Pomohli mistni.
[Davy_]
(13.12.2017 10:21:16)
Benzín mi za tech 28 let došel 3x , 1x v trabantu - zapoměl jsem po tankování přepnout z rezervy ...a 1x jsem na cestě měnil klíňák který jsem byl 3 měsíce líný vyměnit doma takže jsem ho měl sebou... a 2x na motorce když jsem si nevšim že mi nepočítá tachometr takže víceméně vlastní blbost
[nunici]
(13.12.2017 6:42:09)
Já jen nechápu, proč se Street Punk stále snaží tady všem ten driftix vnutit...
[deyva]
(12.12.2017 20:15:08)
Klouzec: Naopak, jsem úplně nejchytřejší - proč bych tankoval ve Znojmě, když určitě vim, že ve Vranově má benzínka otevřeno do 22 hod., he he:-) No, pevnou vůli máš, to se musí nechat...ti hasiči by mě teda nenapadli, dobrý:-)
[Jad]
(12.12.2017 17:48:09)
To mám z toho ze jsem to linej vypsat, jsem vůl.
[70CB750]
(12.12.2017 15:59:17)
PB, omlouvam se, samozrejme jsem myslel Street Punk.
[70CB750]
(12.12.2017 15:58:47)
Hoši vyserte se už na ty dohady, jsou vánoce čas klidu a míru pusťte si hezkou hudbu a relaxujte
https://www.youtube.com/watch?v=1aajpGae9Ek
[Klouzec]
(12.12.2017 14:53:17)
70CB750: Promin,ale ja tohle nepropaguju! Podle mne to za to riziko nestoji! Ja se ptal Street Punka proc si nevyplni nejdriv sam profil,proc v tomhle nejde prikladem! Nechapu jak te napadlo ze touzim nekoho někam hnát, nebo ze chci někoho spasit! Nesplet sis mne?
[PB]
(12.12.2017 14:38:07)
Jad: ve vší úctě, to jsi ale blbec když ti došel benzín :D
Já mám na tohle historku jak prase, s kámošem jsme jeli z přehrady Seč a v Chotěboři u Tesca nám došel benzín,cestou byly vesnický benzínky ale všechny zavřený tak jsem zoufalej chodil asi dvě hodiny v noci po městě a sháněl benzín, měl jsem i kanystr s hadičkou, oslovil jsem nějakýho motorkáře a ten byl lakomej ta kunda mi dva litry odprodat, tak jsem v zoufalství ve dvě ráno chodil po městě a potkal jsem hasičskou stanici! tak jsem tam v zoufalství ve dvě ráno zazvonil, byl tam chlapík , prvně si myslel že jsem vožralej, vysvětlil jsem mu situaci dal jsem mu 200kč a on mi odpustil benzín co tam měli v kanystru a šťastně jsme dojeli :D Takže správnej trucker si poradí v každý situaci!!!!!!! Je několik možností buď seš zdatnej kolík a dáš to sám nebo musíš mít prostě dobrý kamarády, nebo šikovný manželky, nebo prachy, dneska stačí zavolat a přijedou pro tebe, naštěstí to tady neni rozlohou USA.
[Klouzec]
(12.12.2017 13:08:15)
No PB prostě ví nejlíp co je pro motorkáře dobrý a mít tu moc tak vás tam, vy bando individualistická, nažene násilím. Spasitelé světa se tak chovají vždycky.
Kamarádům motorkářům co maj cestu Virginií rád nabídnu bed and breakfast, případně se s nimi kousek svezu po Skyline Drive - ale to jsou všechno lidi, které znám pár let i když třeba jen přes internet.
Osobně se snažím být vsjegda gotóv, haha, ale fakt je, že Honda ze sedmdesátých let se prostě neposírá.
[70CB750]
(12.12.2017 12:59:59)
Stabilizátor paliva Fuel Fit na zimu do nádrže
[Street Punk]
(6.12.2017 20:04:07)
Příspěvků:
34
, poslední:
10.12.2017 8:17:32
65331.
Oleje, mazání ...
Což takhle dát si na zimu do nádrže Fuel Fit - dáváte to?
Přidat příspěvek / Zobrazit všechny příspěvky
jak na podzim dojedu tak na jaře vyjedu. karburátory dojíždím do sucha a sem tam připojím nabíječ. v garáži mi skoro mrzne a nikdy sem nezažil že bych nevyjel :-D
[krf]
(10.12.2017 8:17:32)
kdybych měl ze všeho sundávat bandasky tak nedělám celý rok nic jinýho a ještě budou otřískaný, v suchu skladuju jen čerstvě nachromované které mají stejně už vnitřek dávno chycený
[ventil]
(8.12.2017 22:22:40)
Sundat nádrže,dam do sucha a na jaře zase jezdím bez toho ze se karburator ucpaná rzi a pod.Je to trocha práce, ale stojí to za to.
[Standa2]
(8.12.2017 19:17:13)
Já teda taky tohle u Jawy vůbec neřeším. Tankuju benzin ten nejlevnější, nebo prostě z benzinky co je nejblíž, Vervu jsem nikdy nekoupil. A motorky stály klidně 2 roky, jen jsem přišel, nafoukal kola, dal baterku, roztlačil a jedem.
[Jad]
(8.12.2017 18:20:19)
Tak jak ji na podzim odstavím,tak ji na jaře zase vytáhnu.
[Sojka]
(8.12.2017 17:07:23)
Takže jak to tak čtu, bude mým problémem plovoucí/usazený bordel v nádrži řešitelný pomocí důkladného výplachu a důkladným proškolením těch, co do toho budou něco tankovat. Protože už jednou jsme tu nádrž takhle vyplachovali a po pár letech to tu je zas...
[Heykalov]
(8.12.2017 13:04:32)
Nafta obsahuje inhibitory koroze takže pokud se do nádrže nedostane voda, třeba netěsným uzávěrem do ní naprší, nic by korodovat nemělo. Starou nádrž jsem vyčistil jen mechanicky, prorezlé dírky zacínoval a deset let už drží. Je to na generátoru, takže jen občasné použití a nic nerezne.
[Tomáš S]
(8.12.2017 11:44:32)
Když si na to vzpomenu, zavírám kohout už kus před barákem. Když ne, nechám doblafat. Po Vervě ani netřeba dělat.
[longr]
(8.12.2017 10:31:33)
Ono s tou nádrží na naftu bude nejzásadnější jí pořádně odmastit. Kyselina citr. funguje dobře jen na bezvadně odmaštěný povrchy. Bude to chtít vypláchnout alespoň benzínem, nebo něčím účinnějším. Pak namíchat 10% roztok kys. Kupuji 1kg balení kyseliny za 105Kč a na běžnou nádrž z Jawy mi to tak +/- vyjde. Co se zahřívání týká, zkoušel jsem horkou i studenou metodu a výsledek stejný. Teplota asi ovlivňuje jen čas, ale když to nechám přes noc, je to ok i studený. Po vylití vypláchnu pokud možno vařící vodou, vezme to všechny uvolněný částečky rzi s sebou a horká nádrž rychle vysychá. Někdy vysychání pomůžu kompresorem, nebo dovnitř nacpu hadr, prokvrdlám a vytáhnu, poslední kapky vody ven jinak obvykle nejdou. Pak ještě není od věci nalít do nádrže bezoplachový odrezovač, důkladně protočit a vypustit, zmizí začínající liška od výplachu vodou.
[Knoxville]
(8.12.2017 10:31:05)
dělám to stejně jako Chlup, jen dycky než otevřu garáž, nechám motorku doblafat se zavřenym kohoutem, aby v karbu nic nezůstalo... Na jaře nafounku kola, pustim benzín a jedu)
[Vládík]
(8.12.2017 10:22:48)
Heykalov: Zkusil bych jen nádrž nějak propláchnout a vypláchnout z ní ten bordel. Nafta je mastná, tudíž by nádrž neměla bejt rezavá.
Na odstavení motorky před zimou jen po poslední jízdě zavřu kohoutek k nádrži a nechám motor blafat na volnoběh, dokud se nevyjede všechen benzín z plovákovky a motor nezdechne. Nádrž se snažím mít pokud možno plnou, ale ne vždy mi to vyjde:-)
[Ota]
(8.12.2017 10:18:44)
chlup: Tak to jo, to mas proste z prdele kliku (:
[Krizoň IV.]
(8.12.2017 10:00:28)
Jo jednou, u motorky co stála v garáži asi 5 let a benzin se z karbu odpařil a zůstala tam ta mazlavá hmota. Když mi stroj stojí jen tak 2-3 roky bez pohybu, tak pak jen pořádně přeplavím karbec a jedu. Po zimním odstavení přijdu a jedu. Když jsem hodně pečlivej, tak na zimu doleju nádrž do plna, ale to se mi povede tak u max. dvou strojů z cca 5ti ježděných.
[chlup]
(8.12.2017 9:43:42)
Heykalov: jeste jsem slysel ze se tyhle vetsi nadrze daji cistit wapkou s flexibilni/rotacni koncovkou, ale ber to ze jedna pani povidala.
[Labakov]
(8.12.2017 9:39:18)
chlup: A nikdy na jare jsi necistil zahnojenej karb ?
[Krizoň IV.]
(8.12.2017 9:28:25)
Další nekonečné téma :) Když to tu čtu, tak asi budu divnej no. Na podzim zajedu do garáže a dám moto na stojánek. Na jaře dofouknu gumy, oživím baterku nebo rovnou nastartuju přes Vape a vyjedu z garáže. Už to takhle dělám skoro 30 let :))
[chlup]
(8.12.2017 9:18:07)
Nemám šajn co v tom plave či jestli se tam něco loupe, (nejni tam nic vidět). Ke konci dojezd činil cca 10 km než se totálně zasralo sítko ve skleničce a zdechlo to. Což se dalo celkem řešit. Naposledy to po kilometru jízdy nasálo nějakej bordel a ten ucpal trubku mezi čerpadlem a nádrží (sítko čistý) takže jsme dojeli na metrovou hadici narvanou v záložním kanystru a musim to řešit. Takže jak na to? vypustit, vyndat a jenom nějak vypláchnout od nejhorších usazenin a pak uvařit dva brutary horký vody a nakrmit kyselinou?
A pak tankovat Eurooil :-)
[Heykalov]
(8.12.2017 8:58:41)
Heykalov - natankovat plnou u Eurooilu, dokud je to bez biosracek
[Labakov]
(8.12.2017 8:32:01)
Heykalov - jak ošetřit nádrž na naftu? Naftou ... Plech kozervuje. Horší je to u gumových dílů(pokud je to nafta s biosr...), ale na to si se neptal.
[Jirka N.]
(8.12.2017 7:54:07)
zdar Heykalove, řekl bych že si tímhle postupem hodně přiděláš práci, nehledě na možnost vytvoření otvorů v plechu... Budeš to horko těžko tisickrát vyplachovat, aby si po čištění tam neměl ani smítko písku, kamení. Když to připevníš k míchačce, tak v jedný poloze ti ta drť padá furt na jedno místo - musíš měnit polohu nádrže atd. A čím to pak budeš vyplachovat- vodou nebo benzínem, naftou? V tomhle objemu bych šel spíš do tý kyseliny, protože si dovnitř nenacpeš žádnej další bordel...Řadovým čerpadlům zdar, Sam250
[sam250]
(8.12.2017 7:37:53)
ACF-50 antikorozní prostředek
[Street Punk]
(9.11.2017 20:01:57)
Příspěvků:
13
, poslední:
13.11.2017 17:27:49
65221.
Informace
Tak koukám na časopis Motocykl a vidím super přípravek na letadla a motorky, antikorozní a ble, ble, ble... Cena 510,- Kč/384ml. Když se mrknu na netu na složení: solventní nafta a petrolej - nic jiného. (http://www.acf-50.co.uk/motorcycle/acrobat/ACF-50AEROSOL2011MSDS.pdf)
Nemělo by to stát 50,- korun? Co si o tom myslíte.
Přidat příspěvek
Jenik a to je to know how... to co pisi je nosna baze urcujici beznou vlastnost k chovani vuci spotrebiteli jako zdravotni rizika, ek.odbouratelnost atd
[mais]
(13.11.2017 17:27:49)
Ono s tema kapkama je to tezky, mam totiz zajimavou zkusenost s cisticem skla sprchovych dveri - s dvermi jsme dostali startovaci lahev cistice. Fungoval vyborne, takze super, az do chvile, nez jsem zjistil, ze stoji 500 ml cca 300Kc. Slozeni: isopropylalkohol. Rikam si, parada, koupim totez za zlomek ceny bez preprodeje a znackovani.
A houby, rostaci v tom maji zrejme jeste neco, objemove mozna mene nez 1%, cemu rikaji nanotechnologie, ale ve slozeni to neni...
[Jeník]
(13.11.2017 13:28:22)
Endy jiste nemuzes lepit pul na pul..a vybrat si, co tam bude
[mais]
(10.11.2017 20:36:17)
Tu vzlínavost dělá hlavně právě ten alkohol.
[longr]
(10.11.2017 20:01:18)
Červená brzdovka je pořád směs ricinového oleje a butylalkoholu, obarvená sudanovou červení. Byla určena pro starší typy aut, kde gumové díly brzd ještě nebyly tak odolné. Novější žlutá, DOT 3 už má zcela jiné složení.
[Tomáš S]
(10.11.2017 19:40:07)
Mais: spousta starejch aut ma ale porad puvodni casti brzd.
Mam doma plechovku novy cerveny (5 let) a nijak zvlast neuvolnuje.
[Endy]
(10.11.2017 17:34:59)
No hlavně u téhle brzdovky je prča, že se echt veteránisti o ní rvou do krve, že dot4 atd zničí gumové komponenty brzd a když člověk se žene brzdové komponenty na brzdy a přečte si, na jakou brzdovku jsou dělané, tak je to překódovaná dot 4 nenaděláš nic
[mais]
(10.11.2017 17:20:00)
Za těch cca 130Kč co to stojí raději použiju originál uvolňovač.
[dadajan]
(10.11.2017 14:50:37)
T. A. Jawettsson: Ale jo, však přímo v popisu použití výrobku Velvana uvádí "Syntol červený lze použít i netradičně, např. jako „Uvolňovač šroubů“, kdy povoluje zarezlé matice a šrouby i jiné podobné součástky."
[Jad]
(10.11.2017 14:38:09)
longr: zajímavá věc s tím červeným syntolem - ten původní byl vynikající uvolňovač zarezlých šroubů apod.; nemáš ponětí, zda ten novodobě prodávaný má stejné složení/vlastnosti?
[T. A. Jawettsson]
(10.11.2017 13:49:23)
U starých nafťáků se dokonce v návodu k použití doporučovalo pro zimní provoz v případě, že není k dispozici zimní nafta, přidat do nafty (v závislosti na okolní teplotě) 20 - 30 objemových % benzínu. Takže u nafťáku je spíš problém v tom, že benzín je suchej a při provozu na něj by se zadřelo vstřikovací čerpadlo nebo jehly v tryskách. Ty moderní Common Raily ovšem budou asi na čistotu paliva háklivější.
[Ota]
(10.11.2017 13:43:00)
Ne každý se študuje se složením. A když to tam navíc uvedou jako uhlovodíky různých délek, nepozná nikdo nic.
Mimochodem benzin nafťáku neuškodí tolik, jako nafta benziňáku. Pokdu se benzin vycucne a doleje se nafta, je to ok. U starších aut stačí, když se dotyčný včas zarazí, naleje nějaký ten litřík oleje a dotankuje naftou doplna. Auto to zvládne.
jinak shodou náhod jsem zjistil, že se furt prodává tohle :)
http://www.velvana.cz/produkt/syntol-cerveny
[longr]
(10.11.2017 13:28:32)
To mas tak ... kdysi se kolegyni v byvale praci povedlo do Boxera natankovat plnou nadrz benzinu. Priskokama vpred dojela na firmu, tam jsme nadrz vycucli, nalili z kanystru cistou naftu a spekulovali, co s tim dal ... sef tenkrat dojel na pumpu a po porade s prodavacema privezl nejaky opici kapky "na cisteni palivove cesty naftoveho motoru".
Byla to deckova lahvicka za bratru dve stovky tehdejsich korun. Nalili jsme to tam, motor zavrcel a slapal ... a bez problemu fungoval dal.
Po nejaky dobe jsem v garazi uklizel a v rohu nasel plechovku od tech opicich kapek. Nez jsem to vyhodil, kouknul jsem na slozeni ... 97% benzin ;-)
[Sim]
(10.11.2017 12:30:56)
Záchytné body
[Street Punk]
(5.7.2017 9:21:56)
Příspěvků:
36
, poslední:
10.12.2017 13:08:32
64742.
Informace
Mám nápad pro všechny (nejen) Jawaře. Motorky se nám furt kazí, nebo nekazí a máme strach někam dál jet (co kdyby se něco po...). Udělejme seznam nebo sekci na Jawamanii, kde by byl seznam telefonů a míst lidí co jsou schopni pomoci. Např.Mám Jawu a v garáži klíče, vercajk a nějaké spojkové lanko. Dám své číslo a vesnici do seznamu a když pojede Franta kolem a nebude mít klíč na svíčku brnkne mi a já, když budu mít čas, tak mu pomůžu nebo kousek přijedu pomoct. V praxi by to mohlo být tak. Chci jet do Olomouce tak si napíšu na papír 2 tel.čísla borců s okolí Olomouce a když se mi tam něco pokazí, tak mám jistotu, že jim můžu brnknout a uvidí se. Pro klid v duši.
Přidat příspěvek / Zobrazit všechny příspěvky
Já bych do toho šel. Dát okres, město a telefonní číslo přeci nikoho nic nestojí. Na noc si zvonění vypínám takže by porouchaná motorka počkala do rána. Pokud by byla zpoplatnena registrace, odfiltrovalo by to hromadu socek
[Kubas]
(10.12.2017 13:08:32)
jinak nejlepší generování záchytných bodů je mít kamarády a známé po republice, ne nějakou tabulku na netu. Přijeďte na krucík, dejte slovo, sem tam se vymění číslo a záchytné body jsou.
[maspe]
(8.7.2017 20:11:08)
tak při první cestě praha-ostrava leta páně 2006, když jsem měl na motorce najeto cca 2000km jsem skončil v říčanech bez baterky. Dovezli mi novou. Po další stovce odešla kontrolka dobíjení (shořela), za chrudimí jsem to zadřel, v mýtě měnil svíčku a už jel jen beze světel a v moravské třebové už to dál nejelo. Tam mi Paťa dovezl jiné dynamo a na to jsme jezdili celý víkend. Nakonec se v neděli nainstalovala dvoucívka a ta tam je do dnes. Původní regler shořel plamenem. Dnes bych to za 5 minut přepojil na živý uhlík a frčel, tehdy to pro mě byla vysoká škola jawení, byť mi to Mates telefonicky radil.
Jinak jsem v Praze a telefon je na webu, takže mi čas od času lidi volají o radu. Pár z nich jsem i pomáhal, když byla vhodná konstelace jupitera a korouhve na náměstí v kopidlně.
[maspe]
(8.7.2017 13:12:44)
Z Lipna na Sázavu - Český Šternberk - jsem jel na kašpárka, novýlanko plynu se nikde nedalo koupit - byla neděle :)
Kdyz jsem tu CZ 250 koupil v roce 90 tak jsem ji taky tlacil ze Spořilova na Vinohrady, přestala jet, já věděl prd a jak jsem se v tom vrtal tak jsem přehodil kabely a už nebyla šance na to na silnici přijít. :)
[70CB750]
(8.7.2017 11:53:51)
jaw250 - já jednou cestoval na vozíku po natankování, benzín byl jiskra byla... když jsem doma poxté skládal karburátor,napadlo mě zkust benzín zapálit,nepodařilo se. Předposlední nádrž byla nějaká asi dobře namíchaná raketová směs a když jsem to "naředil" normálním benzínem,prostě to nejelo...
[nunici]
(8.7.2017 6:55:05)
já jsem neměl žádné zkušenosti, měl houby najeto a stejně jsem se pouštěl i dál, než přes kopec...dokonce jsem jednou cestoval domů na vozíku-někdy v roce 2005, kdy internet v mobilu byla utopie, jediná pomoc byl kámoš 50km daleko, který stejně nevěděl co s tím :-) no a doma se ukázalo, že jenom došel blbě spočítaný benzín(chudý student a špatně ukazující tachometr)-zážitky k nezaplacení :-)
[jaw250]
(7.7.2017 22:58:34)
Brácha dovez z Francie plakát na motosraz 1 - 3. září.. lehce jsem naťukl neteř že bysme vyrazili na 350 638/632 ale je to 1650 kiláků jedna cesta...a taky asi bez zajištění ale ta asistenční služa je dobrý nápad, když jsem ji pár let poctivě platil nikdy jsem ji nepotřeboval
[nunici]
(7.7.2017 22:33:44)
Gepin: Nebýt ani průměrně zručný jawař, mít houby najeto a vyrazit kolem republiky spoléhaje jen na seznam ochotných, to mi přijde málem jako drzost...
Kdysi tu někdo dával dohromady mapu jawashopu, ani nevím, jak to dopadlo...
[charlie.vlcak]
(7.7.2017 21:17:26)
Ono je rozdíl zručný jawař a to mít hkuby najeto a nemit žádné zkušenosti
[gepin npk]
(7.7.2017 19:47:56)
Podle mě zbytečný. Kdekdo je dneska online, jawamania je dostupná trvale, hodit do poradny žádost o pomoc je otázka chvilky. Upřímně, nechat se zapsat na nějakej seznam beru současné jako jistou svolnost být kdykoli komukoli a téměř jakkoli k dispozici. Což stěží můžu, takže radši neslibuju.
Jinak, v pár případech, kdy někdo plánoval cestu kolem, v určitý čas, jsem pro pocit jistoty kontakt dal, nikdy ho dotyční nepotřebovali, vždycky ale poděkovali...
[charlie.vlcak]
(7.7.2017 19:40:47)
Street Punk: spíš to nechápeš ty ;-) mi někdo volat v deset večer, tak ho přes ten telefon asi přizabiju...nebo pobliju, podle dne v týdnu :-D
Co může být za motorku na opravy příhodnější, než JAWA? Maníci s blbě zgenerálkovaným motorem řešili kliku někde v Mongolsku...a vyřešili. V rámci ČR sebou vercajk na běžné opravy, v okolí místa bydliště auto s koulí a vozíkem pro odvoz, víc opravdu není třeba řešit, protože 99% závad si zručný jawař opraví sám a rychleji.
[jaw250]
(7.7.2017 15:54:02)
Pouze v uzavrene komunite to mozne je a nesmi byt mozne ten seznam stahnout jako celek a bojim se, ze manie uz je jako komunita prilis velka. Jak pise Garfield, uz jsem se taky parkrat spalil a myslim si ze v CR plati ze kazdy dobry skutek bude po zasluze potrestan.
Ale popravde, neni na tohleto presne Asistencni sluzba, ktera je vetsinou soucasti povinneho ruceni, pripadne za priplatek v radu nizsich radu stovek? Borce s naradim nebo odtahovku vam poslou a pripadne vas i ubytuji, zajisti dopravu domu...
[Labakov]
(7.7.2017 15:24:17)
My kluci od SOHC4 co spolu chodíme se čas od času domlouváme na vzájemné podpoře. Třeba když se někdo chystá někam dál tak se poptá a kdo je při trase a může tak nabídne Bed and Breakfast, případně servis motorky.
Takhle jsem potkal učitele jménem Schnell - přezdívka - učitel z okolí Toronta, který s odchodem do důchodu prodal bavora a za ty peníze udělal na 1973 CB750 okruh po státech po pravým pobřeží dolů a po levým pobřeží nahoru. Já se s ním svez po Blue Ridge Mountains a daroval jsem mu náhon otáčkoměru, protože ten jeho se přetrh.
Přes noc u nás zůstali tři solo motorkáři, je to tak co dva roky jeden,bohužel Pavel Suchý východní pobřeží vynechal komplet, s tím bych si rád pokecal.
[70CB750]
(7.7.2017 13:26:56)
No ne, že bych...ale přidám si trochu do mlýna neboť mě živí dělat lidem podporu tj.pomáhat jim když mají problém. Stejně tak jsem byl svého času v okolí jediný s koulí a něco málo motorek jsem se po ČR navozil. Pokud se budeme bavit v uzavřené komunitě a jasnými pravidly problém v tom nevidím. Ale zkušeností s tím jak se ne úplně malá část lidí kteří něco potřebují snaží vyjebat s kýmkoliv a čímkoliv bych měl dost bohatou, nedejbože jak se umí chovat pokud zrovna nebude po jejich a to i pokud si vzpomenou na totální koninu v nejhorší možný čas co se dá vymyslet. A za soukroma-jdi do toho, věřím ti, fandím ti. Ale pak si tu nestěžuj až někomu povezeš přes půl republiky rozbitou motorku a celou cestu budeš poslouchat jak si dovoluješ chtít zaplatit "jen" za palivo 2Kč/km, když dotyčnýho tatík jezdí služebním autem za 5l nafty což je skoro polovina :-) A zveřejnit číslo s bydlištěm? Boha mojho lepší pozvánku pro pitomce co se ve 2 ráno ozve jen proto, že může udělat nemůžeš. Když někdo bude potřebovat pomoc a pošle si sem prosbu s vysokou pravděpodobností mu pomoženo bude a to výrazně lépe než když bude obvolávat lidi podle seznamu. Pokud ti lidi, co jsou ochotní pomáhat zveřejní svoje soukromí a budou je lidi nahánět po telefonu kdykoliv se jim zachce tak vůle pomoc bude menší a menší až je to z pomáhání vyléčí úplně.
[Garfield]
(7.7.2017 13:04:42)
No ne, že bych...ale přidám si trochu do mlýna neboť mě živí dělat lidem podporu tj.pomáhat jim když mají problém. Stejně tak jsem byl svého času v okolí jediný s koulí a něco málo motorek jsem se po ČR navozil. Pokud se budeme bavit v uzavřené komunitě a jasnými pravidly problém v tom nevidím. Ale zkušeností s tím jak se ne úplně malá část lidí kteří něco potřebují snaží vyjebat s kýmkoliv a čímkoliv bych měl dost bohatou, nedejbože jak se umí chovat pokud zrovna nebude po jejich a to i pokud si vzpomenou na totální koninu v nejhorší možný čas co se dá vymyslet. A za soukroma-jdi do toho, věřím ti, fandím ti. Ale pak si tu nestěžuj až někomu povezeš přes půl republiky rozbitou motorku a celou cestu budeš poslouchat jak si dovoluješ chtít zaplatit "jen" za palivo 2Kč/km, když dotyčnýho tatík jezdí služebním autem za 5l nafty což je skoro polovina :-) A zveřejnit číslo s bydlištěm? Boha mojho lepší pozvánku pro pitomce co se ve 2 ráno ozve jen proto, že může udělat nemůžeš. Když někdo bude potřebovat pomoc a pošle si sem prosbu s vysokou pravděpodobností mu pomoženo bude a to výrazně lépe než když bude obvolávat lidi podle seznamu. Pokud ti lidi, co jsou ochotní pomáhat zveřejní svoje soukromí a budou je lidi nahánět po telefonu kdykoliv se jim zachce tak vůle pomoc bude menší a menší až je to z pomáhání vyléčí úplně.
[Garfield]
(7.7.2017 12:55:27)
Na druhou stranu jen město a tel. číslo by mělo dostačovat a to snad moc zneužít nejde, pokud by to nebylo spojeno s profilem, jak píše Chlup.
[Ota]
(7.7.2017 7:01:46)
Jsem pro, pokud bude databáze neveřejné jen pro členy z JM, kteří jsou tu registrovaní nějakou dobu.
[Sukin]
(7.7.2017 7:01:12)
JJ, dobrej nápad. Ještě vloni, když jsme podruhé objížděli republiku, tak jsem tu žadonil o kontakty po trase, kdyby se něco semlelo. Jako každý rok předtím jsem pár kontaktů na ochotný chlapy dostal. Kontakt bych taky dal, ale zcela nezávisle a nespojitelně se svým profilem. Jestli to někdo tak vymyslí, tak proč ne.
[chlup]
(6.7.2017 22:25:16)
Veřejně do toho nikdo nepůjde. Po registraci by to šanci fungovat mělo. Ale stejně bych se trochu bál, že se k seznamu dostane hackem nějaký syčák.
[longr]
(6.7.2017 15:39:14)
Nebylo uz to tu pred lety?
[mais]
(6.7.2017 15:27:24)
Maximální rychlost Jawa 350
[Street Punk]
(1.7.2017 15:48:54)
Příspěvků:
14
, poslední:
9.7.2017 21:01:43
64731.
Tento web
Jakou jste dosáhli maximální rychlost?
Nemyslím tím toto, "jel jsem 130 podle tacháku a eště by to zrychlovalo", nebo " měl jsem tam 150 na lankovém - origo tacháku..."
Myslím přesné (!!!) měření digi tachákem nebo s GPS. Originální tachometry s lankum nad 100 km hodně kolísají, tudíž je měření k ničemu. Byla to rovina, s kopce, po větru, jaký sekundár a rozeta, popř.otáčky.
Přidat příspěvek
350/638 bez uprav, rovné výfuky na rovině 127km/h dle digi tachometru.
[šalik]
(9.7.2017 21:01:43)
Cestou z Kruciku na dalnici za MB dle gps 125km/h. Jawa 350/639 rovne vyfuky.
https://drive.
google.com/fil
e/d/0B4aJWwQMf
G8nVldLVTdKekp
VbG8/view?usp=
drivesdk
[Havlis]
(4.7.2017 4:42:49)
[čondra] > jeee, jsi mi pripomnel modrou 120 plynovku, jak v tomhle useku rucka tachometru prekonala 170 a ja premejslel, kdy vzlitnu :-D
[Street Punk] > ty 6xx trindy vesmes daji 120 zprumerovanejch obousmernejch (= na rovnem useku tam i zpatky, aby se vyloucil vliv vetru a kopce) bez nejakyho vetsiho trapeni, vic uz bud jen s upravama, nebo to musi bejt hodne povedenej kousek.
Na vodniku 593 v nahaty verzi slo drzet na rovinkach neco mezi 125 - 130, ale jak prisel kopec nebo protivitr, slo to dolu. Idealni rychlost byla nekde kolem 110.
[Sim]
(3.7.2017 16:03:46)
Já měl maximálku 139km/h,350/640, z kopce Teplice - Bílina, měřeno Suzukou GSX-R 500, ručičky lítaly ze strany na stranu, ještě tenkrát origo výbrus, 18z malá rozeta, neskutečný vibrace,čekal jsem, co mi z motky upadne a skrčený na řídítkách
[Michi]
(3.7.2017 9:13:04)
151km/h dle GPS z kopce pred tunelem na dalnici smer lipnik nad becvou z ol na me byvale upravene 640
[čondra]
(2.7.2017 18:44:07)
Ono to fakt záleží na úhlu té "roviny" a směru větru. Ale těch 120 se většinou dosáhnout dá. Jednou se mi 634 povedlo rozjet na D5 na 140 a pak jsem vzal nějakou vyjetou kolej...ještě teď se mi opotily ruce jenom z té vzpomínky :D
[Jer250]
(2.7.2017 16:36:02)
17z
[Rychnak]
(2.7.2017 14:54:16)
Jawa 640 134 km/h dle GPS po rovině ve 2; dvoukomorové výfuky
[Rychnak]
(2.7.2017 14:53:51)
ČZ 350/472 po rovince podle cyklotachometru 125 km/h. 18z. kolečko, 5200 ot/min. Lehké zalehnutí.
[Bakoun]
(2.7.2017 12:40:59)
350/640, spodek motoru po GO, bez výbrusu. 18z kolečko, rovina (jakože fakt rovina), malý vape, jikov bez clonky a 92HT/dellorto PHBH 28 s HT120 (maximálka s oběma stejně), rozeta standard - 119 km/h. Btw, neptal jsi se i na FB?
[deyva]
(2.7.2017 12:26:32)
100km/h a víc to už moc nejede a navíc se bojím :-) :-) Ale je pravda že motor má nalítáno k 50tis km a je na prvním výbrusu nikdy nepůlený. Na Pragovce ED250 na dálnici z kopce dle GPS 142km/h při návratu z Albáne
[dejvV]
(2.7.2017 12:11:42)
Tachometer skáče pri zlom náhone. Mne ručička vôbec neskáče. Tacho v celom rozsahu ukazuje +5km/h, o jeden dielik. Reálnu maximálku dám 120km/h po rovine, viac som sa ju nesnažil pretáčať, lebo začínam strašne dymiť, vypaľovať bordel :D
Mám 18z koliečko na 634. Mal som aj 17z ale to som po jednom dni hneď vyhodil. Maximálka nižšia a tacho ukazoval blbosti. Merané GPS, aj keď tomu sa tiež nedá vždy presne veriť, má určitú toleranciu.
Maximálku +/- 120km/h neoklameš, je to dané fyzikou (valivý odpor, odpor vzduchu, straty v prevodovke...). Tu sú pekne grafy
http://jenikovo.wz.cz/upravy/37.htm
[Milos634]
(2.7.2017 11:34:51)
640 s osumnáctizubém kolečku vepředu z kopce směr Rychnov nad Kněžnou 140 a už to jaksi nedával rám a po zaklapnutí plynu se to nezkutečně rozkývalo ze strany na stranu a od té doby jsem už to zkoušet nikdy nemusel a zapracoval na zpevnění rámu :-D ale na trojku 110 dávala furt, to rám dával. Měl jsem pal s cyklo a pak posledních pár let celej tachometr z rejže včetně náhonu a šneku od předního kola otáčkoměru a palivoměru :c) bylo to slušný... bylo... :-(
[krf]
(2.7.2017 11:22:33)
To záleží jaká 350 a jestli na ní ležíš,nebo sedíš,taky pomůže vítr do zad,opačně to nejde.Jinak je max.rychlost 120 km/h.
[Pucfol]
(2.7.2017 11:04:05)
Šlajtrpáka s guferem Jawa 350 se startérem
[Street Punk]
(16.4.2017 20:41:35)
Příspěvků:
19
, poslední:
21.4.2017 23:21:32
64346.
Tento web
Vadilo mi chcaní oleje kolem šlajtrpáky a glajdání na tisícihranu i v kulise - vyřešeno. Inspirace viz:
http://bloodomil.rajce.idnes.cz/Oprava_razeni_Jawa_350/
Zdraví Steer Punk
Oprava překlepu:
Zdraví Street Punk
Přidat příspěvek
Tohle zrudny stvoreni by v česku vylitlo z stk za tri vteriny
[Gepin]
(21.4.2017 23:21:32)
Člověk, který měří 6stop a 3palce a má v TP 1-sic. nebude zdejší ... :)Howg
[jawa.velorex]
(21.4.2017 19:37:03)
Tohle bylo v česku na stk ?:-D
[Gepin]
(21.4.2017 16:41:26)
Odpověď pro zvědavé: STK to má, baterka je pod sedlem (LiFePol), hrb za sedlem je z průhledného tmavého plexi a je prázdný. V TP je přepsána na 1-sic, ve dvou se na Jawě jezdí naprd. Howg
[Street Punk]
(20.4.2017 14:49:59)
Neni z holandska ,tam se muze jezdit na horsich hruznostech :-D .Nevim kde se uziva vyska v palcích všude
[Gepin]
(18.4.2017 23:00:33)
Neni z holandska ,tam se muze jezdit na horsich hruznostech :-D .Nevim kde se uziva vyska v palcích všude
[Gepin]
(18.4.2017 21:51:49)
dobra práce v kombinaci se spouštečem... ale vždyt se to da roztlačit na metru bez slézání z motorky
[krf]
(18.4.2017 17:13:39)
Únik oleje? Tech pár kapek mi skwěle naimpregnuje motoboty
[nunici]
(18.4.2017 9:27:57)
Sice jsi únik oleje vyřešil zřejmě na trvalo, ale připravil ses o možnost nakopnutí stroje pomocí nakopávačky pro případ vybité baterky či poruchy startéru:-)
[Ota]
(18.4.2017 8:00:25)
Pěkná práce.jen nevím kam bych posadil manželku...
K tomu posezu - věc názoru a výšky
[nunici]
(18.4.2017 6:26:29)
Baterku typuju v tom hrbu za sedlem.
[70CB750]
(18.4.2017 2:35:04)
Hustý!
[grošák]
(17.4.2017 23:04:03)
Kde máš na tom peknom stroj zašitú baterku?.Ahoj.
[hastrman]
(17.4.2017 21:53:28)
Pěkná práce..
[M.L.]
(17.4.2017 20:40:14)
Asi nic na ceskou stk
[Gepin]
(17.4.2017 18:11:00)
Dobra prace, zrejme slusnej oddil :)
[70CB750]
(17.4.2017 12:57:17)
Kdepak, na sprinty jen občas, jezdím s tím běžně do práce a všude. Řidítka mám také níže a sedí se mi na tom výborně - dělané na mně (výška 6 stop a 3 palce). Na originální Jawě se sedí jak na záchodě.
[Street Punk]
(17.4.2017 8:53:53)
Předpokládám že jawku máš na sprinty když vidím žestupačka řidiče je hooodně vzadu.
[mira]
(17.4.2017 8:03:46)
hezký
[monty]
(16.4.2017 21:19:59)
Jak / čím dotahujete primární kolo na klice u Jawy 350 se startérem?
[Street Punk]
(19.3.2017 21:26:38)
Příspěvků:
3
, poslední:
20.3.2017 21:01:53
64219.
Tento web
Je na to origoš přípravek, nebo to shodit se stojanu a dorvat od oka? Představoval bych si v manuálu nějaké Newtonmetry. Se startérem se do kolečko datahuje přes kolo volnoběžky a primár je jasně že na kuželu.
Přidat příspěvek
ja používám rázový utahovák na kola auta s potřebným ořechem od goly.
[Doly_cz]
(20.3.2017 21:01:53)
A co rázový utahovák - pneu nebo elektrika - je to prasárna? V servisu na motorky mi to dnes mechanik říkal, že tím kliku (primár) dotahuje i sekundární kolečka.
[Street Punk]
(20.3.2017 16:39:06)
Jak? normálně klíčem a pokud nemám přípravek, dá se (je to ale prasárna) šprajcnout šroubovák do zubů a dotáhnu. Protože mi motka sežrala několik zajišťovacích podložek na sešrotovala motor strtéru, vyřešil jsem zajištění matkového šroubu závlačkou skrz maticový šroub, vybroušení zářezu jako na oila a nacpáním plechové pojistky skrz šroub. Drží to jak čert.
[Michi]
(20.3.2017 16:18:01)
Motocykel výstava Bratislava 2017
[Street Punk]
(12.3.2017 21:00:17)
Příspěvků:
1
, poslední:
5.7.2017 10:11:28
64175.
Informace
odkaz na fotky z Blavy:
jsou tam komlet šechny stavby, i stánek "Jawa"
http://bloodom
il.rajce.idnes
.cz/Motocykel_
vystava_Bratis
lava_09_03_201
7/
Přidat příspěvek
krásné
[maspe]
(5.7.2017 10:11:28)
Okruhové časy Jaw
[Street Punk]
(22.2.2017 20:41:47)
Příspěvků:
5
, poslední:
28.2.2017 20:57:58
64086.
Tuning a přestavby
Jen pro zajímavost. Jeli jste někdo s jawou na okruhu v Brně nebo Mostě?
Já kdysi zajel v Brně na svojí 350.639 tyto ostudné časy (měřil jsem digitálním tachákem), údaje jsem teď po letech našel na papírku:
23.7.1997 - Brno volné jízdy
čas 25:05 – 5 kol ujetých (i se zavádějícím)
prům.rychl.78,9 km (dle tacháku od výjezdu po zastavení)
nejlepší průměr na kolo (?) 4:06
28.9.1999 - Brno volné jízdy
najeto 21,40km
prům.ryhlost 88,73
doba: 14,30 minut
max.rychlost 122,4
4 kola měřené
celkem ujeto 6 kol
nejlepšíprůměr na kolo - nevím
Přidat příspěvek
Nikdo tam 90km/h nejede. Jinak to bylo všechno na 2 a 3 kvalt, 4 na cílovce se ani nedala rozjet ato jsem do ní najížděl 90sátkou. Po těch pár kolech skoro hořely brzdy a zadní buben byl skoro na zadřítí, ani se nedalo špicí chytit jak pálily. Jo a nemít tlumič řízení tak v .zatáčce bych letěl.
[Street Punk]
(28.2.2017 20:57:58)
nunici: :DDD tak to jsem s dněprem v pohodě... jinak by mi asi poslali flastr :D
[pavelEC300]
(28.2.2017 14:14:35)
díval jsem se na stránky brněnského autodromu - píšou tam něco o maximální rychlosti na okruhu 90 km/h
[nunici]
(27.2.2017 22:26:16)
Já byl minulý rok s KTMkou v Mýtě, tenhle rok se chystám s ČZ. Časy pro zajímavost taky poznamenám. Brno mi pro tyhle stroje přijde moc dlouhý.
[Bakoun]
(27.2.2017 15:28:16)
To není tak špatný... :D V roce 2003 jsem s Dněprem MT11 se sajdou, přítelkyní a psem zajel Brno kolem osmi minut...
[pavelEC300]
(26.2.2017 5:52:48)
Molykote A Dispersion zkušenosti
[Street Punk]
(1.11.2016 21:51:54)
Příspěvků:
21
, poslední:
3.11.2016 17:22:15
63591.
Oleje, mazání ...
Zkoušeli jste tuto přísadu Molykote® A Dispersion do převodového oleje u Jawy 350? Není to např.korozivní nebo neklouže pak spojka?
Přidat příspěvek / Zobrazit všechny příspěvky
nedalo by se to futro předělat na jehlový ložisko ?
[Klouzec]
(3.11.2016 17:22:15)
Street Punk: jak často měníš olej?
[red.bill]
(3.11.2016 16:34:04)
ono jestli neni problem ze se vetsinou startuje kdyz je olej steklej a nezli se stihne rozstrikem dostat k tomu pouzdru tak je motorka na startovana a tudiz se to nikdy kloudne nenamaze? jestli je to cely pod hladinou tak to musi v bronzu vydrzet veky
[Free]
(3.11.2016 12:50:20)
Hlavně dodržet správnou toleranci pro kluzná ložiska, aby se tam vlezla vrstvička oleje. Jinak se to zadře i na bronzi.
[longr]
(3.11.2016 9:34:15)
Street Punk: A divíš se, když nenapíšeš, že máš problém se zadíráním převodu startéru a jen se ptáš, jestli má smysl dávat tu přísadu do převoďáku? Tak odpověď jasně musí bejt, že nejen, že to smysl nemá, ale taky, že to nejspíš bude i kontraproduktivní.
Ale teď k tvému problému. Pokud se kolo skutečně točí jen na mosazným futru, je to špatně. Jeho výměna za bronzové ze správného materiálu a se správnou vůlí a správně provedenou mazací drážkou je určitě dobrou volnou. Myslím, že to samo o sobě by mělo stačit. Vždyť u většiny jawek jsou předlohové hřídele na převodovce taky na bronzových futrech a díly to budou na námahu zatěžované ještě víc, než ten startér a taky to léta funguje a nezadírá se to. Ještě to kluzné ložisko je minimálně částečně ponořeno v oleji anebo je nad hladinou oleje v převodovce? Možná by bylo řešení nalejt do špajzky o trochu víc oleje a zvednout tak hladinu, aby se to ložisko alespoň trochu v tom oleji koupalo. Pokud zvedneš hladinu oleje dejme tomu o 1 cm, nemělo by to snad ničemu dalšímu vadit.
[Ota]
(3.11.2016 8:19:12)
sorry, ale pokud t 15 odpovědí má každá desátá hlavu a patu, tak je to 1,5 odpovědi včetně té tvé. :-)
[maspe]
(2.11.2016 21:50:50)
Jad - Na hřídeli kliky je prodloužení, na kterém se točí volnoběžka startéru a velké ozubené kolo. Toto velké kolo není na ložisku a je na mosazném pouzdře s mazací drážkou. Více lidem se kolo zadřelo. U mně vyletěla podložka u volnoběžky, ale tá mazací drážka byla zapečená někjakým sajrajtem a časem by se to taky zadřelo. Pouzdro dám bronzové, unašeč nový lépe vyrobený a podložky také nové a tvrdší. To Molykote by mělo lepší mazat toto bronzové poudro. PS. Poudro má tenkou stěnu, tak nemůže být děrované a ani s grafitovými domečkÿ. Howg končím diskusi, tady to nemá smysl, jen každá 10-tá odpověď má hlavu a patu.
[Street Punk]
(2.11.2016 20:42:31)
Street Punk: Pokud jsem to správně pochopil, zvažuješ použití těch přísad kvůli zadírajícímu se starteru? Nebylo by potom lepší vymyslet nějaké konstrukční vylepšení slabých míst, než spoléhat na zázračné vodičky?
[Jad]
(2.11.2016 19:13:47)
Já už asi 2 roky používám do 250 panelky jakýsi zahraniční motocyklový minerál pro mokré spojky z motorkového obchodu, cca 200 za litr (takže žádná drahota), řazení ztichlo a spojka neklouže (ferodo). Čili na přísady všeho druhu bych se vys...
[pavel.paja]
(2.11.2016 17:38:24)
Leju do prevodovky zasadne Mogul Trans 80W90 a vsechny spojky mi chodi krasne v lete i v zime. Pokud spojka s timhle olejem nechodi hladce, je problem ve spojce a jejim serizeni, ne v oleji.
[Krizoň IV.]
(2.11.2016 16:05:32)
Na přípravky bych se vys... a dal radši lepší olej. PP 80 chodila dobře, ale za studena to bylo moc husté, tak jsem na radu bráchy po montáži 634 převodovky dal 75W90, co jsem vypustil z fabie. A světe div se, moto řadí a spojka chodí nádherně.
[longr]
(2.11.2016 15:14:16)
Zahradník - Funguje, tím myslím, že to dobře maže, nic jinýho od toho neočekávám. Dávka 1x 0,05 l mne stojí cca 85,- Kč, za rok potřebuju tak 1-3 dávky do stroje.
[chlup]
(2.11.2016 15:12:38)
Stačily mi info na webu o tom militecu. A zmínka o posilovači benzínu tomu dala korunu. Kždý máme svůj fetiš. :-)
[Zahradník]
(2.11.2016 14:17:43)
Vím, že píchnu do vosího hnízda, ale proč ne, žejo :)
K tomu přípravku na který se konkrétně ptáš nic nevím, ale používáme asi něco podobného. Je to Militec 1, leju ho 0,05 l do převodovky s výměnou oleje a 0,05 l do 1.0 l oleje do benzinu. Děláme to s kámošema cca 5 let : 2x choppera 639-2 a 1x calif 362 a ještě pár dalších kámošů vesměs samé Jawy 250-350.
Subjektivně se zlepšila točivost motoru a snížila hlučnost. Nikomu to necpu, ale za sebe a kámoše tvrdím, že to funguje. Spojka neprokluzuje, válce jsou čistý, nic nerezne, převodovky jsme zatím nezkoumali, nebylo proč.
[chlup]
(2.11.2016 13:55:12)
Zkušenost asi nebude žádná, protože troufám si říci žádná socka z mánie včetně mně nebude lít do svý 350 takový drahý záležitosti, musíš to prostě zkusit sám. Když tomu motoru chceš udělat dobře, tak kup nějakej ten lepší olej pro mokrý spojky jak psali kluci, zkus ho a uvidíš. Já do všeho dávám kradenou PP90 od známýho z JZD a vše je OK.
[Klouzec]
(2.11.2016 12:52:28)
Street Punk: A jak se, prosím Tě, váže? To jsou zase žvásty nějakýho placebo aditiváře, ne? Já jsem do teď žil v pevném přesvědčení, že se jemné šupinky vetřou do pórů v povrchu a je jedno jakého a vytvoří daleko hladší reliéf, případně při vzájemném tření se mohou plošně odlučovat přesouvat v rámci toho kontaktu a tím i snižovat vzájemné tření.
[JZ]
(2.11.2016 12:48:41)
Kuba z Neve - PP80 mi lepila spojku, nevypínala dobre. Radenie išlo furt cez zuby. Dal som olej určený na mokré spojky a je to poriadny rozdiel.
Streer Punk - ak sa viaže s kovom, tak sa naviaže na kovové medzilamely spojky :)
[Milos634]
(2.11.2016 12:16:16)
No, u jaw se startérem se v tomto oleji koupe i několik koleček a hřídelí navíc a nejsou na ložiskách (max kluzné bronzové poudro a i to se zadírá)- viz diskuse o startéru. Jinak molybden se váže jen s koven, zakže na obložení se nenaváže. Chtěl jsem jen zkušenosti, ne teoretické diskuze.
[Street Punk]
(2.11.2016 12:12:50)
Zahradník: přesně tak, pokud si dobře pamatuju, tak MoS2 se začal přidávat do olejů během druhé války, kdy prostřelený motor bez oleje mazaný jen vrstvičkou MoS2 dokázal udělat ještě cca 100 km, než se definitivně zadřel. A to mnohdy byl zásadní rozdíl, jestli nouzově přistát na poli "doma" nebo u "sousedů".
[JZ]
(2.11.2016 11:07:42)
U sériových motorů a spojek bohatě postačí PP80. U upravených motorů se zvýšeným výkonem mám zkušenosti se speciálním olejem pro převodovky dvoutaktních motorů. Seriová spojka 634 funguje spolehlivě do 35 koní. Pak už to ty tři pružiny neudrží.
[Kuba z Neve]
(2.11.2016 10:59:04)
Jawa 350 závady startéru
[Street Punk]
(16.10.2016 10:34:57)
Příspěvků:
17
, poslední:
16.4.2017 20:37:49
63528.
Nejede nebo nestartuje
Máte nebo jste měli podobnou závadu ze startérem? Myslím si, že je to chybné už z výroby.
Popis závady: Při běžné jízdě se bezdůvodně a nepochopitelně "rozšmelcovala" podložka na volnoběžce startéru (na Buletinu Jawa únor 2007 z obr.č.11 - výrobní číslo 638 12 266). Myslím, že je ze špatného materiálu nebo na unašeči volnoběžky chybí od výroby gumový O kroužek (je tam drážka).
Tato podložka se rozpůlila, vyletěla mezi kola startéru (za jízdy)a ten se asi roztočil na několikanásobné otáčky než měl motor (je to zpřevodované) a totálně se zničil. Za jízdy to bylo celkem o hubu, jako když zadřete motor, rána a zastavení motoru.
Navíc unašeč volnoběžky je nasazený na primárním kole už z výroby s vůlí 3 desetiny mm, čož při otáčení volnoběžky dělá 3mm úhlové "glajdání", čím jsou osekané hrany unašeče na drážce(což bude chtít výměnu. Něco můžu i nafotit.
Vy co máte startér, jak to vypadá po rozdělání u vás? Nebo se na to pro jistotu mrkněte a zkontrolujte si to.
Přidat příspěvek
Startér a volnoběžka je opravená a odzkoušená. Obě podložky jsem nahradil jednou bronzovou.Viz nové fotky:
http://bloodomil.rajce.idnes.cz/Jawa_350_zavady_starteru/
Pro zajímavost - předělal jsem i glajdající se a netěsnící šlajtrpáku. Viz jiný příspěvek v poradně: Šlajtrpáka s guferem.
[Street Punk]
(16.4.2017 20:37:49)
Nechávám si vyrobit nový unašeč volnoběžky na startéru - fotky původního poškozeného 4 a 5 (http://bloodomil.rajce.idnes.cz/Jawa_350_zavady_starteru/). Dělá mi 2 kusy, jeden mohu nabídnout. Materiál bude z jednoho kusu (původní je svařenec a blato), tvrdší, houževnatější a kalený, v místě záběru do primáru bude víc materiálu, aby se neosekával a také bude bez vůle. Potom obě podložky (kroužek a plechová co se vylámala) nahradím jednou a také pevnější, kalenou a broušenou. Startér mám nový přímo z Jawy, nebyl s objednávkou žádný problém.
[Street Punk]
(28.10.2016 12:58:09)
Jinak touhle mojí úpravou vynecháš tu zbytečnou zajišťovací podložku a tu velkou nerezovou,která má krýt volnoběžku.Zapoměl jsem napsat i to co dole psal Westfan: unašeč si zarovnej na soustruhu, má tam zbytečné výstupky a pak ti nebudou chybět závity na matkovém šroubu
[Michi]
(19.10.2016 6:40:49)
Tak, konečně se to někomu dalšímu taky stalo.Ta podložka, co ti ulítla, je úplně nahovno řešená a vylítla mi taky.Stalo se mi totéž, když jsem ve starém dotazu hledal náhradní motor startéru, nikdo nevěděl, kde najít náhradu.Ta rozpůlená podložka z nerezu je tam zbytečná, protože brání v kluzu volnoběžky.Mě se v kopci žvejkla,šprajcla volnoběžku, a celé 4000/ot motoru šlo přes převody do motoru startéru. Nepřežil mi motor startéru-komutátor úplně smetený,uhlíky vyrvané-na odpis,ale volnoběžka zdravá i s přírubou a převody OK. Pokud to chceš opravit, abys ho měl věky,je to sice prasárna ale drží mi to už asi2 roky a to jezdím denně.Udělěj si zářez do kliky felxou-pokud máš oila nemusíš a vrtni si skrz kliku 4ku díru, odměřenou od utažení šroubu příruby na primár.Jde to blbě, ale kobaltové vrtáky to s předvrtem daly.Matkový šroub si probruš v místě zářezu na oila skrz a vypiluj si průchozí zářez ve tvaru obdélníku. Materiál je to měkký, takže to jde snadno.Vyrob si planžetovou pojistku na rozměry tohoto zářezu tak, abys dosáhl na kliku.Vyvrtáš si do planžety díru, která bude v místě klikovky soustředná s již zmiňovanou 4 kou, do které vrazíš závlačku. Vůli to mít sice bude - mě to lítá o půl milimetru, ALE nic nedře, motor můžeš točit jak chceš, a sundat se to dá hravě.Ocel na planžetovou pojistku použij tu nejtvrdší- já laborovalv práci se svěrákem a sykovkami a zkoušel tvrdost v krutu-byl to pokus-omyl,ale vyšlo to,a nakonec vyhrál zbytek 3ky plechu z nástrojového přípravku. Jinak motor startéru je shodný s motorem do čínské 4kolky ATV 200ky,kde jsem musel akorát otočit polaritu, ale vyšel na 900korun.Původní motor se dal sice v zahraničí sehnat, ale min odběr byl 200ks po 3 dolarech.Tenhle je sice o něco slabší, ale motor utočí, pokud máš silnější baterku (12AH)Funguje to.
[Michi]
(18.10.2016 23:23:07)
Neviem ako iný majitelia jawky so štertérom ,ale na mojom je vyrazené cg 125,čo je prdítko od hondy,takže by ho nemalo byť problém zohnať.Napr. aj tu
http://www.mot
otechnik.cz/in
dex.php?main_p
age=product_in
fo&cPath=29&pr
oducts_id=1233
[eurodriver]
(18.10.2016 17:28:56)
https://www.youtube.com/watch?v=MpL_JIoHXVw
[?]
(17.10.2016 13:56:21)
Jer250: prej do toho jde nabastlit starter z 650 rotaxu (bmw, pegasto atp)
[krf]
(17.10.2016 6:19:28)
Na Jawe muzes mackat starter i za chodu motoru. Ta volnobezka to normalne pobere a starter se toci jenom svoji rychlosti.
[Doly_cz]
(16.10.2016 20:01:42)
Ještě dodatek. Aby si někdo nemyslel, že jsem zmáčkl tlačítko startéru za jízdy. Mám to ošetřené tím, že tlačítko startéru funguje pouze při zmáčnuté spojce.
[Street Punk]
(16.10.2016 19:41:43)
K té diskusi. Ten startér tam chci, je to výborná věc. Oprava je jednoduchá, když doobjednám nové díly tak to smontím za chvíli. Jde mi jen o to jak to vylepšit, aby se to příště nestávalo mně a ani ostatním. Ke koupi jej doporučuji. Možná se někomu takto startér pokazil, nerozdělal víko a primár a nezjistil, že je podložka rozbitá. Ono se to totiž po chvíli dalo roztlačit a valil jsem dalších 100km domů v pohodě. Zbytek podložky se šprajcl bokem a všechno fungovalo dál, krom startéru.
[Street Punk]
(16.10.2016 19:39:15)
Klouzek: náhodou, vypadá líp jak originál.
Známému se stalo něco podobného na cagivě canyonu...za jízdy místo blinkru začal startovat. Rotor se roztrhl. Nový startér stojí 14 000 Kč. Blahoslavené budiž motorky které jakmile se motor točí na volnoběžné otáčky odpojí startér od proudu. Mimochodem - nevíte někdo co s tím? Shánět nový je kravina, shánět starý je nemožné (častá závada a není jich moc). Převinutí je údajně obtížné. Co s tím? :D
[Jer250]
(16.10.2016 19:37:51)
Zdar. Muzes to prosim nafotit a poslat. Ja mam starter uz pres 25tisic km a jenom jednou jsem mel problem. To kdyz se mi hryznulo to velke kolo na kterem je volnobezka. Zadrelo se na tom sroubu co to drzi na klikovce. A pritom se zlikvidoval starter. Jak budu mit nekdy chit, tak to kolo koupim nove a predelam to na zehlove lozisko. Od zadreni mam najeto nejakych 15tisic km a nemam uz problem.
[Doly_cz]
(16.10.2016 19:37:01)
No, tak místo abyste mu poradili, tak řešíte zbytečnost startéru. :-( Jo a pro informaci, na mou 638 s ním také do budoucna počítám.
Jinak co se týče závady, tak už se na netu kdysi řešil s tou volnoběžkou problém, tenkrát ho někdo montoval a musel hřídelku volnoběžky na soustruhu srovnat asi o 0,7 mm, protože tam nešla napasovat a volnoběžkovala na opačnou stranu, než měla.
[Westfan634]
(16.10.2016 19:07:09)
PetrL3: tak u motorky která jde snadno nastartovat pákou je starter zbytečnej z pohodlnosti uživatele, jenže tady kolega to má na tom hustým tunyngu tam to asi cítil za nutnost
[Klouzec]
(16.10.2016 18:58:01)
Přesně. A ti hlupáci to montují i do aut. Místo ruční kliky. Blbci.
[PetrL3]
(16.10.2016 17:14:40)
Pri namontovani zbytecnyho vehementu se velmi zvysi pravdepodobnost poruchy, ktera by jinak nemohla nastat. Tak to je. Prakticky dokazano.
[Jirka]
(16.10.2016 15:30:19)
demoliční fotky startéru zde:
http://bloodomil.rajce.idnes.cz/Jawa_350_zavady_starteru/
PS. Startér 2 roky fungoval, vše bylo namontováno a dotaženo správně a bez vad.
[Street Punk]
(16.10.2016 12:38:00)
Novější
Starší
1
2