SQL spojení: 1 (22), 0,109 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 27.3.2024 19:22:21
Dotazy uživatele
Motorky
|
Data
|
Práva
Zobrazit seznam
Dotazy
|
Inzeráty
|
Cestopisy
Novější
Starší
Dotazů na stránku:
1
2
5
10
20
40
60
100
Příspěvků k dotazu:
0
5
10
20
40
60
100
1
2
Přední a zadní tlumiče pérování CZ 250 Sport r,v, 1964
[Jawa_forever]
(1.2.2022 20:35:45)
Příspěvků:
14
, poslední:
8.2.2022 15:15:28
70010.
Veteráni
Ahoj,
můžete mi prosím poradit, kde mám koupit zadní tlumiče pérování na CZ 250 Sport, r.v. 1964? Teoreticky by stačily olejové vnitřky, ale koupím klidně celé a pak se uvidí. Chci kvalitní.
Potom budu dělat přední tlumiče, před pár lety jsem do nich nalil olej a všechen se mi vylil po vidlicích až do bubnové brzdy. Dá se nějak poradit, co s tím?
Díky moc.
Přidat příspěvek
Ballistol:
For maintaining metal, wood, leather, rubber, synthetic material, skin, animals' coat and much more.
https://ballis
tol.de/shop/en
/products/peop
le/ballistol-m
ulti-purpose-o
il/94/ballisto
l-universal-oi
l?c=192
[Jawa_forever]
(8.2.2022 15:15:28)
Mýdlo nebo silikonový olej
[Banak]
(8.2.2022 13:02:53)
Používám Ballistol na zbraně ve spreji.
Což je lékařská vazelína s nějakým nosičem, mám to dlouhodobě vyzkoušená.
Dá se to jíst a gumu to neničí.
Doporučuji na gumové díly a kůži, fakt to funguje.
[Jawa_forever]
(7.2.2022 21:20:31)
Nebo taky Regum - je to přípravek na konzervaci gumových dílů. Než se do gumy vsákne, taky funguje dobře na mazání.
[Jad]
(7.2.2022 16:28:37)
Jak píše Ota, na takové věci radši používat mýdlovou vodu a pokud olej, tak silikonový.
[Jad]
(7.2.2022 16:24:32)
Jawa_forever: mastnota a guma nejdou moc dohromady. Aby ti ty silentbloky po čase působením mastnoty nedegradovaly.
[Ota]
(7.2.2022 15:29:00)
A namontovaly se skvěle, jsou to přesně ony. Jenom nalisování silentbloků, bylo trochu vtipné, chtělo to namazat a použít jednoruční svěrku z Lidlu a po nalisování to ještě trochu porovnat. Všechno bez násilí, jenom s použitím rozumu a maziva.
[Jawa_forever]
(6.2.2022 21:10:24)
Ahoj, jsou úplně nádherný! Stály cca 3600 včetně poštovného a samozřejmě silentbloků. Dík moc!
[Jawa_forever]
(6.2.2022 9:42:00)
Co ty tlumiče? Cena?
[Banak]
(6.2.2022 9:12:19)
Dík moc Monty, zavolám tam.
[Jawa_forever]
(2.2.2022 8:25:39)
MPS Moto Rosice. Jsou stejný jako všechny Kývačky a Panelky.
[monty]
(1.2.2022 22:29:46)
Ostatně zadní tlumič nechci repasovat, le koupit nový, jde mi o zkušenosti. Dík.
[Jawa_forever]
(1.2.2022 20:58:58)
Nojo, to by tady to vyhledávání muselo fungovat.
[Jawa_forever]
(1.2.2022 20:52:33)
Návody na repas obou se tady taky už několikrát řešil, pohledej
[Banak]
(1.2.2022 20:45:12)
Ložiska a gufera ČZ 250 Sport
[Jawa_forever]
(31.1.2022 19:33:28)
Příspěvků:
16
, poslední:
3.2.2022 21:23:29
70008.
Veteráni
Ahoj, můžete mi prosím poradit, kde zjistím seznam ložisek a gufer na ČZ 250 Sport?
Díky moc
Rok výroby 1964.
Přidat příspěvek
U nás v ložiskárně mají katalogy ložisek na většinu československých strojů
[nunici]
(3.2.2022 21:23:29)
Co mám já staženej katalog na 634-7, tak je samostatně nepoužitelnej, protože obsahuje jen obrázky a seznam dílů s číselným označením - bez slovního popisu, bez označení rozměrů, atp. Takže je ho nutno porovnávat se starším katalogem na verze 5,6,8, kde jsou i popisky. No a ty specifické díly je nutno pouze okoukat z obrázků...
[Ota]
(3.2.2022 14:27:30)
Jo, mas katalog na jednobudik. Bezne dostupny ke stazeni. Sedmicka = konopnice, ten nemas. Vypada graficky podobne jako katalog na 638-640 a malokdo vubec vi ze existuje.
[Krizoň IV.]
(1.2.2022 22:25:01)
To, co mám, je označené jako 350/5,6,8.
Uvnitř je staré provedení 350/634 s jednobudíkem a zadními tlumiči bez nastavování tvrdosti pérování.
Je to fajn, ale po vytištění je leccos dost nečitelné.
[Jawa_forever]
(1.2.2022 19:58:58)
No tak to bych rekl ze to PDF nemas, pokud neni na 634-7 (:
Nasel jsem to na google drivu, ozvi se mi mailem, a poslu ti to.
[Krizoň IV.]
(1.2.2022 19:14:20)
To PDF mám a právě není moc čitelné. A je to na tu starší verzi.
[Jawa_forever]
(1.2.2022 17:46:46)
Jawa_forever: Jednobudik katalog je dobre dostupny, mimo jine u sesy. Katalog na konopnici existuje i nascanovany, v PDF, nic moc kvalita, a zaboha ho nemuzu ani na disku najit. Ale sehnat se da.
[Krizoň IV.]
(1.2.2022 11:38:07)
pokud ho nutně nepotřebuješ papírově, tak
http://www.sesa-moto.cz/minulost/?c=5
[maspe]
(1.2.2022 11:26:24)
Mám dvě, jedna je 634-7 a druhá je starší, s jedním budíkem.
[Jawa_forever]
(1.2.2022 10:58:34)
Na 634ku existuji tri katalogy, zalezi na tom co mas za model
[Krizoň IV.]
(1.2.2022 9:39:57)
Když vidím ten krásnej katalog ND na tu Čezetu, ještě jednou dík.
A prosím, v takovéto kvalitě, byl by také na Jawu 350/634? Mám docela nečitelný.
[Jawa_forever]
(31.1.2022 22:54:48)
Čezet-rider: Dík!!!
[Jawa_forever]
(31.1.2022 22:50:53)
https://www.ce
zetmania.info/
filestorage/te
chnika/katalog
y_nd/1965_kata
log_nd_450_470
_300px.pdf
[Čezet-rider]
(31.1.2022 22:28:28)
Dík, Monty.
[Jawa_forever]
(31.1.2022 21:52:59)
motor je typu 455,takže stejný vše jako u ČZ 250 typ 455
[monty]
(31.1.2022 21:20:40)
v KATALOGU ND?
[monty]
(31.1.2022 21:19:54)
výběr řetězové sady
[Jawa_forever]
(24.1.2022 8:25:20)
Příspěvků:
11
, poslední:
28.1.2022 10:51:53
69994.
Veteráni
Ahoj, jakou mám koupit řetězovou sadu na 634? Zjistil jsem při sundavání kyvné vidlice, že je řetěz rozpadlý a rozeta i kolečko vymačkané. Jde mi v první řadě o kvalitu. Díky moc.
Přidat příspěvek
Já koupil rozetu od JWT vzel starou komunistickou rozetu osoustružil a našrouboval(tak jak to nabízí jawatech).Kvalita dnešních výrobků z Polska,Turecka apod..je velice bídná.
[Sojka]
(28.1.2022 10:51:53)
Ještě doplňuji, že koupím celou sadu včetně primárního kolečka a řetězu, který mi doporučí. A také zadní osu do kola. Dám vědět jak to slouží. Všem dík.
[Jawa_forever]
(25.1.2022 21:51:21)
S Grošákem jsem samozřejmě v kontaktu :)
[Jawa_forever]
(25.1.2022 20:08:17)
Jawatech má i řetězy. Japonské JWT. Spolu s rozetou i pastorkem to vydrží násobně víc než origo či polská replika rozety s házivostí až 1mm. Takže pokud ti jde v první řadě o kvalitu jak píšeš, vezmi to od nich komplet. V případě dotazů jim písni nebo kontaktuj uživatele grošáka. Asi chrápe, že tu nedává info na jejich zboží. ;-)
[Verdom]
(25.1.2022 8:54:09)
Já jsem zase novou rozetu nemohl dostat do bubnu. Musel jsem ji trochu stočit na soustruhu...
Jawatechu bych se nebál, kvalita určitě větší než jakákoliv druhovýroba. Navíc upravují pouze původní rozety, ne nové (ty to prý nezvládnou). Navíc se po sjetí dá vyměnit pouze věnec a nemusí se měnit celek.
[Jaryn]
(25.1.2022 8:43:25)
To řešení od Jawatechu bude dobré, pokud to bude kvalitně provedené. U nově kupovaných klasických rozet prý často bývá problém s házivostí ozubeného kola.
[Ota]
(25.1.2022 8:29:41)
Jawatech doporučuji a pokud chceš mít klid a na řetěz nesahat dlouhé kilometry, kup si u nich i pastorek. Já koupil nejdříve rozetu, pastorek ale také lítal, takže až po jeho výměně je vše OK a na řetěz jsem nesáhl....no nepamatuji, asi nikdy. Řetěz používám ČZ 428 Cross v krytu.
[JohnyR]
(24.1.2022 20:20:13)
Jo, asi zkusím Jawatech, pak poreferuji. Díky všem.
[Jawa_forever]
(24.1.2022 15:52:43)
Ještě jsem si vzpomněl, že rozeta jde taky repasovat a známý si to chválil:
https://www.jawatech.cz/rozety/zadni-rozeta/
Osobní zkušenost ale nemám.
[Jad]
(24.1.2022 15:27:54)
Řetěz taky doporučuji zlatý professional od ČZ. I na dvěpade je klasický Favorit hned v háji, respektive se musí furt šponovat.
[Jaryn]
(24.1.2022 15:20:33)
Rozeta se dá koupit originál
http://www.par
tdeck.cz/index
.php?route=pro
duct/product&p
roduct_id=1678
2&search=rozet
a
Přední kolečka jsem dával různá co kde zrovna měli a +/- mi to přišlo stejné. Řetěz buď obyčejný za 3 stovky, co se bude muset častěji měnit
http://www.par
tdeck.cz/index
.php?route=pro
duct/product&p
roduct_id=6447
&search=%C5%99
et%C4%9Bz+favo
rit
nebo kvalitnější ČZ 428 Cross. Články jsou ze silnějšího materiálu a proto je tenhle řetěz navenek širší, ale do gumových nohavic krytu se vejde.
[Jad]
(24.1.2022 14:37:42)
Kyvná vidlice Jawa 350/634
[Jawa_forever]
(22.1.2022 10:29:54)
Příspěvků:
25
, poslední:
25.1.2022 21:59:13
69987.
Veteráni
Ahoj, jak prosím poznám, že je kyvná vidlice zralá na opravu?
Je na to nějaké pravidlo, nebo prostě vyndám kolo a zkusím vakl?
Dík.
Přidat příspěvek / Zobrazit všechny příspěvky
Pračlověk: Jo, to jsem vyměnit mohl, to je fakt. Ale tak nějak jsem se toho leknul a zdálo se mi to bejt v pohodě. Tyč byla bez rzi, jenom od zaschlé vazelíny. Celá kyvka se před demontáží pohybovala velmi ztuha a bez vůle. Kyvka má najeto 10.000km po repasi v roce 1990.
[Jawa_forever]
(25.1.2022 21:59:13)
maspe: Není to poprvé co se Krizoň možná plete. Třeba v dotazu 68435, tam perlil hodně.
[fk]
(25.1.2022 20:04:38)
Pokud jsi to měl rozděláno, mohl jsi vyměnit ty metaloplastový pásky, co tvoří kluznou plochu, kolem které se vidlice kýve. Je to nejnamáhanější část.
[pračlověk]
(25.1.2022 0:56:05)
Tak jsem kyvku rozlisoval, vypadala naprosto v pohodě. Očistil jsem čep od staré vazelíny, doplnil novou vazelínu a zase jsem jí dal dohromady.
[Jawa_forever]
(24.1.2022 7:56:13)
Krizoň IV.: sestavu do kyvky ještě je vyrábí TKmoto a tam musíš použít všechny díly od nich, protože do originálu nepasují - origo čep kyvky je 21,9mm TKmoto 22mm.
[maspe]
(23.1.2022 16:58:24)
Přidám zkušenost: rozebíral jsem před rokem dvě kyvné vidlice na 634. V jednom případě to bylo z holého rámu, který evidentně mnoho let ležel někde v sklepě. V druhém případě z motorky, které 3 roky stála. V obou případech šli pouzdra ven obstojně. Žádný stahovák, vrtání, nahřívání nic. Stačilo kladivo, svěrák hasák.
[drbik]
(23.1.2022 9:54:14)
Stahovák si udělej pevnej. Já si ho udělal z trubky a dvanáctky závitovky. Na závitovce jsem strhnul závit.
[Honza (Js)]
(23.1.2022 8:36:38)
Na Partdecku mají dokonce kyvnou vidlici s valivými ložisky:
http://www.par
tdeck.cz/index
.php?route=pro
duct/product&p
ath=110_111_11
5&product_id=1
3475
[Jawa_forever]
(22.1.2022 23:10:07)
Už jsem se smířil s tím, že v současnosti jsou výrobky vyráběny v horší kvalitě, než dříve. Je to dané i dostupnými materiály a netýká se to speciálně Jawy, je to všude. Ať už se to týká v případě Jawy gumových dílů, paken, lanek nebo podobně. Jestliže jsou v Týnci tyto části na kyvnou vidlici vyráběny použitelně, rád je nakoupím. Druhovýroba se sem vozí, mají to skoro všude, poznáš to podle ceny.
[Jawa_forever]
(22.1.2022 23:06:40)
Co ja vim tak "original" z partdecku jak tomu rikas je proste dil vyrabeny Jawou v tynci, cili porad prvovyroba. Nevim o tom ze by nekdo jiny vubec tyhle cepy vyrabel, kdyz jsou normalne dostani z fabriky. Ale mozna se pletu ...
[Krizoň IV.]
(22.1.2022 22:54:50)
A mám použít "originál" z Partdecku, nebo nějakou kopii? Nejde mi primárně o cenu, ale o kvalitu.
[Jawa_forever]
(22.1.2022 22:26:32)
Díky všem. Je to jezdící motorka, akorát jsem zjistil, že jsou totálně v háji zadní tlumiče. Takže logicky se zajímám o to, zda to neodnesla také kyvná vidlice, když už to řeším.
Rozeberu to a uvidím. Třískat do toho nebudu, udělám si stahováky.
Asi ale koupím rovnou všechno nové. Mám to při skládání namazat něčím speciálním a vůbec dávat na něco pozor?
[Jawa_forever]
(22.1.2022 21:49:08)
Hodit na stojan, povolit a zkusit hnout čepem kyvky. Když se to pohne, máš na 40% hotovo. Co koupit? Co tam najdeš špatného. Prostě to rozebere a podívej se.
[Maspe]
(22.1.2022 21:34:34)
No vida. Tak až teď jak to tu čtu, tak se dozvídám, že mezi těmi válečky na čepu má být ještě rozpěrka. Ta byla tak zarezlá, že se zdála být součástí kyvky - že není díra zkrz, ale jsou zahloubené díry z obou stran. Tak si příště připravím ještě větší kladivo, až to budu rozdělávat:-)
[Jad]
(22.1.2022 21:14:28)
Krizoň IV.: máš pravdu, předpokládal jsem, že se jedná o jezdící motorku. I u ní se myslím ty metaloplasty mají vyndat a uložení promazat.
[grošák]
(22.1.2022 20:23:23)
Na 40 let staré motorce, která má 30 tisíc km a žádné huntování jsem kyvku dělal nedávno. Vůle žádná, mazivo zaschlé a čep jsem lisoval ven celkem těžko závitovkou. Krom metaloplastů jsem dal nové vše, krom matic, čepu a středové distanční trubky.
[agent]
(22.1.2022 18:32:38)
grošák: Jenze zahybat s kyvkou je test k nicemu - pokud to ma vuli, potvrdis si ze ji to ma, coz je super, ale pokud to vuli nema, kyvka porad muze byt v hajzlu a zrala na repas. Jedina cesta je fakt to rozebrat.
[Krizoň IV.]
(22.1.2022 17:59:52)
Doufám že nemá. Já to měl zarezlý tak, že po prolévání odrezovačema, ohřívání (jen propan-butan hořák), odvrtávání direk na nastříkání odrezovače, zmrazovací spreje, to šlo na frézku..
[grošák]
(22.1.2022 15:48:39)
Ani není potřeba odpojovat tlumiče. Dám prst tak, aby se dotýkal zároveň kyvky a rámu a zahejbu kyvkou do stran. Pokud tam je vůle, cejtím na prstu pohyb mezi kyvkou a rámem. Pokud nemaš čep zarezlej, doporučuju preventivně rozebrat a promozat.
[Honza (Js)]
(22.1.2022 14:59:44)
Asi stačí odpojit tlumiče a zarumpovat s kyvkou do stran. Neměla by mít žádnou vůli v uložení. Při pohybu nahoru a dolů by neměla drhnout.
[grošák]
(22.1.2022 14:47:11)
Uchycení cívky VAPE na JAWA 350/634 - vyřešeno
[Jawa_forever]
(9.1.2022 9:35:41)
Příspěvků:
5
, poslední:
12.1.2022 9:27:47
69961.
Elektro
Ahoj,
po různých pokusech jsem nakonec vyřešil uchycení cívky VAPE na rám 350/634 pomocí úchytů na vodovodní trubky. Matky jsou samojistící, použity pouze jako kontra, v úchytu je závit. Jelikož je uchycení přes gumu, je to pevné, ale odpružené.
http://www.jawamania.info/Files/moto/273607/uchyceni
civky VAPE.jpg
Aha, tak ten odkaz nefunguje.
Takže prostě je to v mých profilových fotkách.
Přidat příspěvek
pračlověk: Na to jsem taky koukal. Jádro cívky má být ukostřeno jen u Z 04, nikoli SZ 17.
[Ota]
(12.1.2022 9:27:47)
Mně se ten držák nechtělo jen tak vyhodit, tak jsem ho upravil. Tvoje řešení má určitě výhodu v tom, že cívka je na rámu pružně. Jen bych pro jistotu mrknul do plánku, jestli nemá být ukostřena a případně drátkem propojil.
[pračlověk]
(11.1.2022 15:22:52)
Nakoupil jsem z Motokrámku tyhle držáky dva různé a nešel tam ani jeden.
Takže jsem vyrobil držák z 3mm hliníku, ale nebylo to ono, bylo to moc blízko válcům a také jsem se obával vymačkání materiálu.
Nechal jsem si držák vyrobit z nerezu, ale mezitím jsem přišel na ty objímky na trubky. Tyhle objímky na trubky mají gumovou výstelku a jsou úplně perfektní.
[Jawa_forever]
(11.1.2022 12:05:42)
Já jsem použil na 634 tohle:
https://www.mo
tokramek.cz/dr
zak-indukcni-c
ivky-vape-j350
-638-639-640
. Cívka však byla moc nízko, takže jsem ten držák musel zkrátit a převrtat díry. Jako polotovar dobrý.
[pračlověk]
(11.1.2022 0:58:09)
http://www.jaw
amania.info/Fi
les/moto/27360
7/uchyceni%20c
ivky%20VAPE.jp
g
[Maspe]
(9.1.2022 23:03:37)
Výběr výklopné helmy s intercomem
[Jawa_forever]
(6.1.2022 15:35:49)
Příspěvků:
6
, poslední:
20.1.2022 13:09:26
68960.
všechno ostatní
Ahoj všem, nyní mám několik let výklopnou helmu Premier, ve které je opravdu velký hluk. Bohužel jsem ji koupil i synovi. Rád bych nám oběma vybral jinou výklopnou helmu, ve které nebude hvízdat a hučet. Pokud by v ní byla příprava na intercom, nebo byla s intercomem rovnou, tím lépe. Můžete mi prosím něco doporučit? Díky moc.
Přidat příspěvek
Jak už psali jiní, mám taky super zkušenost s helmou Schuberth C3 Pro. Porovnaval jsem verze C3 a Pro, Pro je tišší a má už i integrované antény pro interkom. A je to dost znát, doma máme C3 + Pro a přijde mi že signál od obyč C3 je o dost slabší - i když interkomy fungují v pohodě. Ty jsou btw vestavěné do límce helmy, takže super schované a nikde nepřekáží.
Co se týče hluku, tak je to nebe a dudy v porovnání s jinými helmami. Měl jsem vždycky vyklápěčky, C3 Pro suverénně nejtišší. Ale bacha hodně záleží i na plexi - třeba na mém baworu R1100S to dělá docela problémy a nejde to moc dobře řešit (turbulence). Nicméně pořád ten Schuberth nejlepší.
Na naháči výběrové ticho i dost přes stovku, naprosto v pohodě.
S cenou moc nenaděláš, jedině počkat až bude mít třeba pražská Geneze nějakou akci, nebo když vyleze nový model helmy, ty starší zlevňují.
Jinak dostupnost C3 v obou verzích nevím, už to nahrazují C4 a co jsem slyšel není to už tak super. Ale chce to určitě vyzkoušet. Geneze v Praze to dovoluje, stačí se domluvit.
[RaiderCZ]
(20.1.2022 13:09:26)
Mám vynikající zkušenost s helmami Schuberth. Výklopka C3 je super. Bohužel cena je brutální, zvlášť když bys kupoval 2 kusy. Já to jako socka řeším dlouhým šetřením a hledáním akcí na výbehové modely atd. Pak se dá sehnat za přijatelnější peníze. S levnými helmami jsem už skončil. Za prvé jde o bezpečnost a za druhé jde o pohodlí - což je ve výsledku taky bezpečnost.
[Vomi]
(17.1.2022 6:26:34)
Chlapi, díky. Jezdíme na Jawách 350/634 a to hvízdání i v nižších rychlostech je velmi nepříjemné. Předtím jsem jezdil v integrálce Casida, kterou jsem dostal, když jsem začínal jezdit na mašině. A ta byla velmi tichá. Máte nějaký tip, kde to koupit? V Biker's crownu jsem našel jenom jednu helmu, která mi seděla, to je ta Premier co mám teď.
[Jawa_forever]
(16.1.2022 20:00:18)
Já jsem spokojený s Lazer Lugano. Ale jezdím na strojích od mopeda po Jawu 350, takže jestli v helmě bude hvízdat v rychlostech nad cca. 110 km/h, to nedovedu posoudit.
[Jad]
(14.1.2022 10:42:41)
Ja to mam jednoduche. Sedi mi jen Nolanky. Nyni mam N104. Originalni intercom jsem neporidil neb pouzivame s brachou Interphony.
[čondra]
(13.1.2022 19:48:10)
Lidé si chválí Schuberth C3, taky mám v plánu do ní jít, až si na ní jednou vydělám.
Co mě ale zaráží, že se ten dotaz dole válí už 7 dní, a nikdo na něj neodpoví. Ta jawamanie fakt umírá.
[Montgomeryx]
(13.1.2022 12:35:44)
Renovace brzdových paken
[Jawa_forever]
(3.1.2022 15:24:40)
Příspěvků:
28
, poslední:
10.1.2022 8:28:38
68957.
Veteráni
Ahoj, můžete mi prosím doporučit, kam poslat brzdové pakny k renovaci?
Díky moc.
Přidat příspěvek / Zobrazit všechny příspěvky
Já brzdový klíče mažu grafitkou. Je hodně hustá, takže neskápne. A i když vyschne, zůstane na namazaných dílech kluzná vrstva grafitu.
[Ota]
(10.1.2022 8:28:38)
Měď má ve styku s ostatními kovy vysoký rozdíl elektrochemických potenciálů. S vlhkostí a solí ze silnic začne hliníkový díl korodovat. U některých měděných past je i psáno, že se nemají použivat na hliníkové díly. Ta pasta je sice vhodná na tepelně namáhané díly, ale ne tam, kde se může dostat voda. Na tohle namazání u Jawy stačí vazelína dvounulka.
[pračlověk]
(9.1.2022 10:44:13)
Je jedno čím se to s citem mázne, pakny jsou sice hlína ale čepy a vše další ocel viz. Jaryn
[Banak]
(9.1.2022 10:13:10)
Něco jako Wurth 08931100 ?
https://www.zb
ozi.cz/vyrobek
/wurth-0893110
0-mazaci-tuk-3
00-ml/#utm_sou
rce=search.sez
nam.cz&utm_med
ium=hint&utm_c
ontent=product
s-opesBB&utm_a
b=929%2F1769%2
C930%2F1772%2C
928%2F1767%2C9
64%2F1808&utm_
term=wurth-089
31100-mazac%C3
%AD-tuk-300-ml
&utm_query=hli
n%C3%ADkov%C3%
A1%20pasta
[Jawa_forever]
(9.1.2022 9:50:26)
Neměla by se na hliníkové čelisti používat hliníková pasta místo měděné?
[pračlověk]
(8.1.2022 22:56:17)
Mazivo ATE je spíš na mazání pístkuů brzdových třmenů, na čepy čelisti bubnových brzd u motorek používám měděnou pastu a spokojenost...
[Prohorovka]
(8.1.2022 9:37:10)
Bakoun: S lehkým vazelínovým filmem problém zatím nebyl. Každopádně dík za radu, nevěděl jsem že se na to něco dělá. Asi se to vyplatí.
[Jaryn]
(7.1.2022 9:34:42)
Jaryn: proto používám mazivo na brzdy od ATE...
[Bakoun]
(7.1.2022 9:23:21)
Taky proti novému obložení nic nemám. Nechal jsem si polepit originál pakny a není problém a brzdí to dobře. Opravdu si nemusím stěžovat že to nebrzdí (a to mohu porovnávat s moderním strojem s kotouči) Není problém ani ve dvou a s bagáží. Holt dost záleží na poloze brzdového ramínka a taky musí člověk počítat že to je starý stroj (v krizovce by asi problém byl, ale za normálu není). Taky se mi osvědčilo lehce máznout vazelínou ty čepy paken a klíče, nebo jak se to nazývá. Ale bacha aby toho tam nebylo moc a nedostalo se to na obložení (bržděním vzniká teplo a vazelína teče).
[Jaryn]
(7.1.2022 8:13:00)
Mám úplně jinou zkušenost a požadavky. Originální nýtované obložení mi přijde daleko méně brzdící než nově vyráběné. A také mi to těmi nýty poničilo bubny. Nyní mám na motorkách pakny kupované na Motokrámku a Partdecku, kromě děsné kvality odlitků proti nim nic nemám. Brzdí to bez problémů, ale najeli jsme na tom teprve cca 3.000km.
[Jawa_forever]
(7.1.2022 7:47:05)
To měkké obložení je červené. Používá ho třeba i Olda Karas na závodním půllitru.
[longr]
(6.1.2022 20:56:43)
Nikdy jsem s obložením paken cíleně neexperimentoval. Ale z laického pohledu mi přijde, že to bude asi trochu větší věda, než říct si o měkčí a čekat, že to bude automaticky líp brzdit. Těch směsí bude jistě víc druhů a bez praktického vyzkoušení je to loterie. Zažil jsem např. skútr Yuki, kde bylo obložení paken krásně měkké, vydrželo asi rok a stejně to nikdy pořádně nebrzdilo. Po nalepení standardního tvrdého, co překoná životnost motorky, brzda teprve začala parádně fungovat.
[Jad]
(6.1.2022 19:57:10)
pak klidně poreferuj. Já mám bohužel zkušenost takovou, že jsem tam s kamarádem volali a chtěli nějaký lepivější "závodnější" obložení s klidně nižší životností, to říkali že nebude problém že to dělají. Dostali jsme takové hnědošedé obložení a oběma nám přijde, že to brzdit nikdy líp nezačalo, možná že ten origoš byl lepší. Já jsem to měl i do stáčeného bubnu a ty pakny jsem také stáčel pro rychlejší náběh a "zajetí", ale bohužel.
[zelyvel]
(6.1.2022 18:41:03)
Pakny odeslány do Tálína, díky všem!
[Jawa_forever]
(6.1.2022 15:30:12)
Sam559: Moje starý Hondy moc kravál nedělaj. A stejně je nepravděpodobný, že se kdy dostanou do Evropy. Ale mám dojem, že jsem tudyma stopoval na Lipno ještě na vejšce.
[70cb750]
(5.1.2022 12:55:40)
Jo, z Týna do Písku je to fakt na motorce pěkný, potvrzuji.
[Jawa_forever]
(4.1.2022 16:01:22)
70CB750: No jasně, akorát to není úplně město, spíš vesnička... Jinak silniční trasu z Týna nad Vltavou do Písku, na níž Tálín leží, doporučuje 11 z 10 motorkářů! Krásná trasa, rovinky, serpentiny, pěkný asfalt, hotový přírodní okruh. Ale jezděte tam jen s Jawama, páč bydlím cca 3,5 km od ní a celý léto poslouchám rozzuřený vysavače...:-)
A tuhle verzi naší krásné lidovky u nás neznáme:-)
[sam559]
(4.1.2022 14:54:21)
Tálín je tam co ten rybník? To mne, himbajz, nikdy nenapadlo že tam bude i město.
I když jako pražák znám hlavně tu verzi "Když se ten stááááálinskej pomník naklááááníííííí, kutálej se šutry dolů po stráni."
[70CB750]
(4.1.2022 14:14:36)
Poslal jsem do Talína asi deset párů brzd. paken do zásoby. Nalepit jsem si nechal měkčí „závodní“ obložení, na zadních jsem zkrátil úběžnou čelist. Samozřejmě nevydrží tolik, víc vevnitř práší, což souvisí s větším opotřebením. ALE brzdí to fakt krásně a buben to nežere.
[Bakoun]
(4.1.2022 8:37:48)
Konečně někdo z jižních Čech! :-) Pošli nebo dovez to do Tálína. Nalepí Ti dobrej materiál, kdo chce, tomu i nejtuje. Mám od něj pakny i spojky a všechno chodí velice dobře. Jestli je obložení měkčí nebo tvrdší než ,,originál,, jsem nestudoval...zdar sam559
[sam559]
(4.1.2022 7:42:37)
Spínač přední brzdy
[Jawa_forever]
(1.1.2022 12:34:35)
Příspěvků:
12
, poslední:
3.1.2022 11:38:41
68954.
Elektro
Ahoj, dá se prosím tohle použít na Jara 350/634 místo spínače brzdového světla na bowden? Mám nový typ řídítek pro plastové ovladače.
https://www.motokramek.cz/spinac-predni-brzdy
Díky moc.
Jedná se mi o přední brzdu, samozřejmě.
Přidat příspěvek
Jak již bylo řečeno, bez úprav to tam nenapasuješ, mezi úpravy musíš navíc počítat i natažení drátů ke spínači. Dvoulankovej spínač funguje celkem spolehlivě, akorát se mi jednou vytrhnul z páčky přední brzdy a musel jsem na lanku zvětšit tu cínovou bambuli pomocí klempířské pájky.
[Ota]
(3.1.2022 11:38:41)
Pokud chcete, aby bowden chodil hladce, použijte cyklobowden s teflonem. Lanko stačí to nejtenčí. Mnohé repliky bowdenů jsou tak hrozné, že drhnou i bez ohybu, natož když se ohnou.
[longr]
(2.1.2022 12:35:00)
Krizoň: ano, samozřejmě, že to vím. Vzniklé řešení nikomu nevnucuji, netrvám na tom, že je bez chyby, vím, že ten spínač je určen na jiný typ brzdy do jiného držáku páčky. Popsal jsem svoje řešení, které je pouze jednou z možností.
Ať si tam každý namontuje co chce a jak chce.
[pračlověk]
(2.1.2022 12:21:03)
Jawa_forever: Je nesmysl tam davat tohle, ten dil notoricky odchazi, prakticky pred kazdou STK ho menim.
Nauc se brzdit obema brzdama soucasne, a mas problem vyreseny, plus navic na jawach s bubnama mi to prijde jak absolutni nutnost, aby to vubec nejak brzdilo.
[Krizoň IV.]
(2.1.2022 11:32:44)
Praclovek: Mam za to ze tenhle spinac patri jen a pouze do 639+ s kotoucovou brzdou. Zavit pro montaz je v hlinikovem odlitku kotoucovky, nikoli v riditkach.
Ta dira na riditkach je podle me dira do ktere se chyta bovden.
Za me puvodni reseni s bovdenem funguje, akorat to chce vyrobit kvalitni bovden a nespolehat se na repliky.
[Krizoň IV.]
(2.1.2022 11:28:35)
Pračlověk: dík, ještě montáž spínače uvážím.
[Jawa_forever]
(1.1.2022 23:58:06)
V držáku páčky brzdy je z boku dírka (vedle otvoru pro lanko). Jelikož předchozí majitel stroje se již o něco pokoušel, byla díra dost velká a můj původní plán udělat do fitka závit M6 a tam našroubovat spínač, nevyšel. Vytvořil jsem z kousku hliníku mezikus se závitem M6 a dírou na závit tyčky zrcátka, ten vložil zevnitř do držáku páčky, přitáhl zpět zrcátkem a pak našrouboval spínač. Matici, co je u spínače jsem nepoužil, protože pak byl moc daleko. Při montáži spínače opatrně, není tak robustní jako jiné díly na Jawu a snadno se zničí.
[pračlověk]
(1.1.2022 23:03:52)
Pračlověk: Mám na motorce VAPE 12V.Jak tam máš ten spínač na řídítkách prosím namontovaný?
[Jawa_forever]
(1.1.2022 22:07:33)
Tento spínač jsem si na 634 (s řídítky na plastové přepínače) namontoval taky. Při spínání žárovky brzdového světla (6V/15W) teče obvodem proud přibližně 3A. Jak dlouho to ale ten pidikontakt v tom spínači vydrží? Na 634 se sajdkárou spínám dvě brzdové žárovky pomocí relé.
Při montáži tohoto spínače do držáku brzdy na řidítkách zjistíš, že i když jej zcela zašroubuješ, tak páčka brzdy se nedotkne kontaktu, je tam mezera několik milimetrů. Vyřešil jsem to úpravou páčky - pomocí dvousložkového epoxidového lepidla jsem na páčce vymodeloval výstupek, který již spínač spolehlivě rozepne. Stejné řešení použil již přede mnou také kocourluk, což jsem zjistil až později...
Výhodou tohoto spínače je podstatně větší citlivost, již při mírném brzdění se sepne a svítí brzdové světlo, brzdový spínač společný pro obě brzdy vyžaduje podstatně delší chod.
[pračlověk]
(1.1.2022 21:00:30)
Ja som za pôvodné riešenie s jedným spínačom na bowdene. To tenké lanko sa mi roztrhlo po 30.000km a nahradil som ho lankom z prehadzovačky bicykla + šrobovacia koncovka na voľný koniec. Oprava na 10 minút.
[Milos634]
(1.1.2022 20:43:35)
Mám 634, která neměla spínač na přední brzdě, ale vyměnil jsem řídítka za ty novější, na plastové ovladače.
Dělám to vlastně proto, že když jsme jeli v koloně, tak si ten za mnou stěžoval, že do mě při brždění skoro vrazil.
Ale ten bowdenový ovladač tam dávat nechci, nové lanovody drhnou až se zasekávají.
[Jawa_forever]
(1.1.2022 20:20:48)
originálně to tam není jak uchytit. Musel by sis vyrobit něco jak to tam přidělat. Plug n' play řešení to není. Navíc tento spínač rád pravidelně odchází na 12V instalaci. Na 6V skrz něj poteče dvakrát takový proud
[maspe]
(1.1.2022 14:36:32)
Řídítka na Jawa 350/634
[Jawa_forever]
(1.9.2021 19:18:43)
Příspěvků:
8
, poslední:
3.9.2021 20:46:44
68791.
Veteráni
Ahoj, jak se prosím pozná rozdíl mezi řídítky na Jawa 350/634 pro použití s plastovými ovladači (blinkr, vypínač motoru)?
Koupil jsem nějaká druhovýrobní řídítka pro tuto motorku a ovládací prvky tam nějak nesedí.
Díky
Přidat příspěvek
Hoď jim do mailu fotky jak to nepasuje, řídítka máš spravne
[maspe]
(3.9.2021 20:46:44)
podle mého soudu máš ty správný řídítka na plastový ovladače, t.j. stejný jako pro 638
[Marlboro]
(3.9.2021 12:51:16)
No nesedí tam ty kostky, vadí ten svár.
Takže tahle řídítka jsou na ty lomené páčky, je to tak?
[Jawa_forever]
(3.9.2021 8:14:07)
To jsou řidítka na plastový ovladače, jak již bylo vysvětleno. Co tam potřebuješ dostat ty?
[pračlověk]
(2.9.2021 21:13:19)
Koupil jsem tyhle:
http://www.par
tdeck.cz/index
.php?route=pro
duct/product&p
roduct_id=7696
&search=JAWA+M
OTO+T%C3%9DNEC
+-+638N
dík
[Jawa_forever]
(2.9.2021 19:53:06)
Velké úchyty páček = pro zahnuté páčky. Když do těchto uchytu dáš starej typ páček(rovné) tak na ně nedosáhneš. Male uchyty páček - pokud tam narveš zahnuté páčky, tak maj moc krátkej chod. Podle toho to jde taky celkem poznat.
[Jiřík]
(2.9.2021 14:06:23)
Ty potřebuješ ten novější typ, tam jsou řidítka stejný, jak na Jawu 638 - viz Maspe.
[Ota]
(2.9.2021 8:18:07)
na 634 jsou řídítka na starý typ (plechové přepínače - malé úchyty páček) a na nový typ (plastové přepínače - velké úchyty páček). Záleží co nesedí. Chtělo by to fotku.
[maspe]
(1.9.2021 19:35:41)
Jak naplánovat výlet na motorce mimo hlavní trasy
[Jawa_forever]
(1.8.2021 9:49:17)
Příspěvků:
34
, poslední:
9.8.2021 8:57:12
68738.
všechno ostatní
Ahoj, mám takový problém, jak plánovat výlet na motorce.
Vybírám si trasy po okreskách a velmi nevytížených silnicích, což ale Waze neumí.
Nejlepší by bylo vybrat si doma trasu, ideálně na PC a pak jí jet na telefonu podle Waze.
Máte někdo nějaké řešení mimo klasickou mapu? Dík moc.
Přidat příspěvek / Zobrazit všechny příspěvky
Jawa_forever: Díky za dobrej tip. I když já navigaci používám spíše jen k naplánování cesty, abych si zvolil optimální variantu. A pak jedu spíš podle atlasu:-) Samozřejmě nezpochybňuji výhody navigace k protažení velkým městem, popř. k navigování na přesnou adresu.
[Ota]
(9.8.2021 8:57:12)
Ota: Na Mapách.cz můžeš zadat kliknutím průjezdní bod přímo na silnici kterou chceš jet, což dělám a to zamezí protažení městem.
[Jawa_forever]
(7.8.2021 8:43:06)
A to se vyplatí:-) Jednou na dovolené už jsem ztratil trpělivost s tím, jak kámoš zadává trasu do navigace, podíval jsem se do mapy a vyrazil napřed, že mě jako během chvíle dojede, protože je to velkej závodník. Nakonec jsem na něho večer hodinu čekal...
[Jad]
(5.8.2021 17:39:15)
Jawa_forever: Středem města tě protáhnou i Mapy.cz. Jednou jsem si takhle naplánoval cestu autem, a táhlo nás to vždycky přes hlavní náměstí, kolem kostela:-) Ale alespoň jsem si prohlédl ty průjezdní města:-)
[Ota]
(5.8.2021 12:24:12)
Bibi: Waze nestačí zadat průjezdní body, protože se taková cesta nedá uložit, alespoň nevím jak. Nastavíš cestu, ale neuložíš, což plánování delší cesty vylučuje. Existuje rozhraní na počítač, ale to nepomůže, ukládání neexistuje a je to horší než na navigaci. obecně, když waze zadáš průjezdní města, tak tě to protáhne středem města.
Na mapy.cz můžu na Pc jako průjezdní bod označit silnici kolem města a celou trasu ukládat. Ale jak se s tím jede jsem ještě nezkoušel.
[Jawa_forever]
(5.8.2021 8:19:24)
Staci ve Waze zadat prujezdni body :)... Pripadne kazdych 20-30 km zadavat mesta/dediny na trase a neni problem :)
[bibi640]
(5.8.2021 7:27:17)
Jawa_forever: Měl sem to podobně, ale nakonec jsem skončil u LS adventure. Líbí se mi, že je na SB a redukuje vibrace.
[Borderer]
(4.8.2021 10:09:52)
Jawa_forever: Tak ty jsou luxusní. Já zkusmo koupil za pár švestek tento držák, nečekal jsem nic a zatím 2 sezóny dobrý.
https://drzaky-mobily.heureka.cz/swissten-s-grip-bccl1/
[Banjokid]
(4.8.2021 7:22:54)
Ještě k tématu, zkoušel jsem různé držáky na mobil, nakonec po asi pěti zbytečných pokusech jsem zvolil RAM. Měl jsem ho koupit rovnou.
[Jawa_forever]
(3.8.2021 20:40:01)
Já sem zparchantěl a jezdím s navigací. Už jen proto, že kde to neznám, tak mám přehled, jak moc prudká zatáčka bude atd. A když se mi něco nezdá, klidně navi ignoruju a jedu kam chci já a ne kam mne žene navigace. :)
[Borderer]
(3.8.2021 12:36:45)
Ota: Akorat bez smerovek a dalkovych navesti si musim verit, ze nejedu blbě. Myslím, že po navigaci chci hlavně to ujištění. Jo a taky za jak dlouho mám odbočit.
Banjokid: Přesně to se mi stalo s tim Garminem, sice jsem viděl slušnej kus loveckejch revírů Pennsylvanie ale člověk musí furt koukat po štěrku v zatáčkách a benzínku tam taky nenajdeš.
[70CB750]
(3.8.2021 11:35:05)
Ota: Vloni jsem zkoušel na motodovolené Waze a tuto funkci se mi nepodařilo najít. Byl jsem nucen vždy zadat "částečný" cíl (a po dosažení další), jinak mě to táhlo kudy jsem nechtěl.
[Banjokid]
(3.8.2021 9:09:42)
70CB750: Já se taky hodně orientuju podle čísel silnic. Směrová tabule totiž často udává nějaký město, který je kdovíjak daleko, a já mám v plánu z tý silnice odbočit daleko dřív, než tam dojedu. Takže číslo silnice to jistí, pokud na ní člověk nenajede v opačným směru - to maj teda v USA lepší s tím označením světových stran, na který silnice vede.
[Ota]
(3.8.2021 9:08:03)
Používám klasickej autoatlas, což ale nechceš (i když je to nejlepší, musíš sledovat, kudy jedeš a máš tak víc z cesty - při cestě podle navigace kolikrát člověk ani neví, kudy jel). Jako navigaci používám aplikaci mapy.cz, do který si lze naplánovat cestu ručně - resp. zadat průjezdní body. Divil bych se, kdyby toto neuměly i jiné aplikace.
[Ota]
(3.8.2021 8:43:58)
Já mám na motorce stařičkej Garmin, ale většinou mám představu kam jedu a čísla silnic po kterých pojedu. Jednou mne protáhl pralesy a ušetřil mi asi 10 mil cesty - tož bylo to hezký ale v plánu jsem to neměl.
V USA se jezdit podle instinktu dá a nedá. Směrovek je spíš málo silnice mají hlavně čísla a světové strany a to pomáhá hodně. Ale před městy se třeba 15N rozdělí na 15 a 15 Business. Business vás protáhne městem a to je někdy únavný, zatímco 15 město objede. V příměstských oblastech velice často nejsou jednotlivé čtvrti propojeny a když jedete na blind tak máte velkou šanci, že skončíte přesně v místě odkud jste vyjeli.
Když jsem loni jel Virginia - Detroit a zpět tak jsem měl telefon v tank vaku pod průhlednou folií ale přehříval se tam a většinou restartoval v nejblbějším okamžiku. Cestou tam jsem se plácal víc po okreskách, až na úsek Cleveland - Detroit, tam už jsem byl utahanej, na hulváta nasadil na placenou dálnici a bylo. Cestou zpátky jsem z dálnice sjel jednou v Ohio a pak až tam kde jsem už cestu znal. Menší silnice jsou hezký, ale unavěj.
[70CB750]
(2.8.2021 12:11:23)
Ahoj, jen moje zkušenost - buď jsem jel kam mě kola a oči vedly, ale zase ne vždy jsem dojel kam jsem chtěl, nebo to prostě déle trvalo. Což mě třeba nevadilo, pokud jsem nespěchal.
Teď mám už nějakou dobu navigaci Tomtom a ta má funkci "plánuj dobrodružnou/vzrušující cestu". Vybereš ze tří úrovní frekvence zatáček, změn nadmořské výšky (kopcovitosti) a sama ti vybere cestu po okreskách, polních cestách. Překvapivě to funguje velmi dobře a zavedlo mě to na cesty o kterých jsem neměl tušení. Není to dokonalé, někdy tě to vede ulicí ve městě, aby ses zase napojil na hlavní kde jsi jel, ale to se dá vychytat. S touhle funkcí jsem velmi spokojen, často ji využívám.
Plánovat se dá na PC, pak si to navigace synchronizuje, nebo přímo v navigaci. Pokud na PC, tak se mě stalo že se s tím navigace někdy nesrovnala a trasu načetla špatně, ale to bylo jen velmi výjimečně.
[JohnyR]
(2.8.2021 8:01:00)
Já používám mapy.cz. Předem si připravím jednotlivé dny a uložím přímo na webu mapy.cz do složky, která se pak sama natáhne do aplikace v mobilu. Používám samozřejmě funkci "vyhnout se placeným úsekům" a pak ještě doklikám ručně průjezdní body, aby šla trasa mimo hlavní tahy. Vloni se mi navigace kousala, ale letos chodila bez problémů.
[Banjokid]
(2.8.2021 7:57:19)
Ja som navigáciu nepotreboval, kým som neprišiel do Rakúska. Križovatky žiadne, všade neprehľadné kruháče a všetky názvy miest končili na -dorf alebo -burg :D
[Milos634]
(1.8.2021 23:46:34)
Prostě sedni a jeď. Navigace tě bude stresovat. Proč pořád něco plánovat. Já žádnou nemám a většinou skončím jinde než planuju a ničemu to nevadí.
[Milan]
(1.8.2021 22:06:05)
Doporucuju pro Andriod Map Factir Navigator. Jezdim snim uz roky vcetne 3x na Balkanu a super. Vyhovuje vsem pozadavkum a je offline.
[Jin]
(1.8.2021 21:18:54)
praská koncová žárovka na VAPE 12V
[Jawa_forever]
(21.6.2021 21:50:35)
Příspěvků:
38
, poslední:
28.6.2021 8:58:04
68667.
Elektro
Ahoj vespolek, praská mi furt žárovka na 350/634 s VAPE 12V. Zároveň mi VAPE nestíhá vyrábět elektriku, když pustím blinkry (i na vyšší otáčky), tak mi pohasíná přední světlo s H4. Mám tam kondík a ne batrerku. Nevíte co s tím? Napadlo mě dát do blinkrů a na koncové a brzdové světlo LED žárovky. Je to dobrý nápad? Dík.
Přidat příspěvek / Zobrazit všechny příspěvky
HonzaBK: To víš, souboj světla s tmou je krutý, ale tma je silná a vlákno slabé...
[longr]
(28.6.2021 8:58:04)
žárovka se málo kdy pokazí, většinou se pokazí jen t vlákno uvnitř!
[HonzaBK]
(28.6.2021 6:58:01)
černání žárovky je jasné
žárovka nesvítí
žárovka pohlcuje tmu
a když je tmy plná, tak už se do ní žádná další nevejde
to je snad učivo 5. třídy ZŠ
:-)
[Michal]
(24.6.2021 23:12:45)
Řešil jsem to samé na 592 vape 12V,baterie, hlavní žárovka h4.
Zjistil jsem že mám přehozené kontakty na žárovce a hlavní žárovku ukostřenou přes vlákno, přesto jela může to být příčina ?
Po správném zapojení klid a vzadu už nic neprasklo.
[Cholerix]
(24.6.2021 22:20:46)
Žárovka černá vypařováním materiálu vlákna a jeho ukládáním na stěnách baňky. Pokud není uvnitř žárovky optimální atmosféra, může tmavnout rychleji.
[Jad]
(24.6.2021 12:10:46)
Co se kondenzátoru týká, tak jestli není vadný, tak by měl být zcela dostatečný. Mně funguje 6800uF, to je 6,8mF. Ty máš 24mF, takže jsi na tom ještě líp.
Praskání žárovky může mít na svědomí taky špatný kontakt někde. Když žárovka pomrkává (za jízdy kvůli vibracím a nemusíš si toho normálně všimnout) tak jde rychle do kopru.
Kdyby z nevysvětlitelného důvodu žárovka praskala furt, tak by se dala napájet přes diodu a tím na ní srazit napětí o nějakých 0,5 až 1V. Ovšem nevýhoda je, že to napětí bude sražené vždy, tedy ikdyž je "elektriky málo" bude žárovka svítit ještě míň, než by svítila bez diody.
Jinak jak píše JZ. Černání je celkem běžný jev. Samosebou může být podpořeno výrobní vadou žárovky. Několikrát mi hodně zčernala a brzo praskla žárovka klasická 230V. prostě šmejd. Přitom standardně žárovky prakticky nečernají a jen svítí a pak prostě shoří.
[-]
(24.6.2021 9:25:48)
Černá žárovka, s tím již zápasil Edison osobně. Jo, a na nic nepřišel. Vyhodit. Je to pravděpodobně drobná chybička ve výrobě, když to zčerná za pár minut. Taky může být žárovka připojena na trochu jiné napětí a nelíbí se jí to. Potvora.
Konda máš, předpokládám, na 12V instalaci.
Jinak, sufitka se prodává také v LED provedení, ale nevím, jak je to s homologací.
[Bakoun] dík, mám ušetřenou práci za odpověď pro [JZ].
[Orel]
(24.6.2021 0:55:06)
A nejhorší ze všeho jsou trpaslíci. Ty potvory vám vlezou všude...
Nové žárovky nevydrží tolik, co staré. U staré se ale někdy mírně uvolní baňka v tom struskovém tmelu, co ji drží v patici. Skoro to není ani znát, ale uklepe se kontakt. Podobně se u staré žárovky někudy může za ty roky dostat trošku vzduchu a uhoří rychleji. Chtělo by to taky změřit případné špičky. Jinak se k žárovce dá posadit transil, podobně jako u fábií s H7, bylo období, kdy mi shořely dvě měsíčně, koupil jsem transil a stačí ho vozit v kastlíku a je po hoření :D
[longr]
(23.6.2021 22:57:03)
A vibrace... ty žárovkám vůbec neprospívají.
[Petan69]
(23.6.2021 22:19:46)
No esipa ta žárovka nehoří právě proto, že je stará...🤔
[pračlověk]
(23.6.2021 15:58:13)
Kdysi jsem měl 634 s Vape a baterkou, tam mi také stále hořela koncová žárovka. Nepodařilo se mi zjistit proč. Teď provozuji Vape bez baterie s kondíkem na sportce a zadní sufitka drží. Tak nevím, jestli je odolnější, či co...
[Banjokid]
(23.6.2021 13:34:03)
Žárovka mi praská koncová, 12V/5W. Pokaždé zčernalá. Byly to historické zásoby žárovek, teď tam dávám nové, ale s těmi jsem to ještě nevyzkoušel. Ten kondenzátor má na sobě napsáno 12V 24mF, kupovaný na motokrámku před pár lety. VAPE je SZ13, takže 150W.
[Jawa_forever]
(23.6.2021 12:44:15)
Praskání žárovek je nejspíš problém nekvality žárovek. Teda jestli používáš dnešní nové a ne původní sysláty z minulého století. Mně loni praskla původní žárovka 12V2W po 30 letech provozu, z toho 15 let s Vape. Nová nevydržela ani rok. A to moc nejezdím.
Ledky do vnějšího osvětlení motocyklu bych nedával právě kvůli legislativnímu riziku. Ikdyž my co jezdíme bez baterky tak jako tak jsme asi s legislativou v konfliktu, protože moto neodpovídá homologaci a není tak v náležitém technickém stavu. De facto narážka na špatnou viditelnost se nás týká, protože nám to taky nesvítí vždy plně a ve všech předepsaných případech.
Pohasínání světel při blinkrech a nízká viditelnost by šla zmírnit bastl řešením tak, aby žárovky blikaly střídavě a ne současně. Bylo by to sakra znát. Ale je to taky zásah do instalace a může se to s vyšší pravděpodobností posrat. Ikdyby se ti v tom nikdo legislativně nešťoural, co je to platný, když se válíš po zemi, protože tě někdo neviděl, když se bastl posral. Proto jsem tuto myšlenku zatím zavrhl.
Jinak jestli máš Vape s rotorem průměr 103mm (výkon 140W) tak u tebe je situace horší. U 639 mám sadu SZ17. Ta má rotor 112mm a výkon 185W tam proud alternátoru roste s otáčkami strměji. H4 + blinkry + brzdovka to slušně utáhne už při celkem nízkých otáčkách. Mám navíc nastavený vyšší volnoběh a u mně pohasínání není až tak tragické. Krom toho, když potřebuju o sobě na křižovatce dát spolehlivě víc vědět, tak povrkávám lehce plynem. Za jízdy se motor furt točí. Na neutrál sjíždím jen dlouhé sjezdy a to taky povrkávám plynem když je třeba.
Ad kondík, jezdím tuším 6800uF. Přerušovač blinkrů z feldy. Spokojenost.
[-]
(23.6.2021 11:57:18)
Když nad tím tak přemýšlím, tak mě napadá ještě jedna věc: gelové akumulátory se používají v různých UPS systémech. Tam by v případě i mírného plynování mohla vzniknout doslova výbušná atmosféra... Což se musí zohlednit v bezpečnostních předpisech a mít bezpečnostní rezervu: pokud bude jeden z šesti článků slabý, bude při nabíjení 14,4 volty na tomto článku snadno napětí vyšší, bude plynovat a v UPS místnosti se hromadit překvapení. Tím chci říct, že tyhle systémy se nikdy nebudou nabíjet na plné napětí/kapacitu v zájmu bezpečnosti.
A možná odtud s přispěním nízké odolnosti proti plynování vychází to moudro o nutnosti speciálního regulátoru s nižším jmenovitým napětím... Ano, vím, že ho VAPE nabízí, ale výrobci gelových baterií jej nevyžadují.
[JZ]
(23.6.2021 9:11:32)
Bakoun: no, nevim, no... Pak mi tedy vysvětli, proč se jinde AGM (a to včetně oficiální dokumentace) doporučují pro vozidla trpící SS systémem a "inteligentním" dobíjením, kde napětí palubní sítě může přesáhnout 15V. Což je v přímém rozporu s tím, co je v odkazu od Tebe...
Ano máš pravdu v tom, že v gelovém akumulátoru nesmí dojít k masivnímu plynování, což by však neměl být případ VAPE, které deklaruje regulaci v rozsahu 14,0-14,4 V.
[JZ]
(23.6.2021 7:38:50)
JZ: doporučuju doplnit mezery ve vzdělaní:
https://www.sk
ola-auto.cz/wp
-content/uploa
ds/2019/06/Lux
_Akumulatory.p
df
Ne nadarmo VAPE na pro gelový baterie jiný regulátor.
[Bakoun]
(23.6.2021 7:11:51)
Orel: trochu jsem pátral a Varta, Exide ani Banner pro svoje motocyklové gelové baterie (gelové, nemluvím o AGM) v katalozích noc neříkají o nižším nabíjecím napětí. A při vší úctě je pro mě dokumentace výrobce směrodatnější než, byť dobře míněná, rada. Jinými slovy, pokud máš dokumentaci výrobce ke gelové olověné baterii, která se nabíjí nižším napětím, hoď ki na ni, prosím, link. Mně se to najít nepodařilo...
[JZ]
(23.6.2021 5:58:15)
To (JZ), no ono to hospodské tlachání na téma různé konečné nabíjecí napětí pro gelovky, AGM a klasické baterky jest jaksi pravdivé. Krizoň IV má pravdu. Dovolím si doporučit si něco o tom počíst. Dále konda 24G je dobrá hodnota, pakliže tuto kapacitu kond opravdu má. Lepší digitál to umí změřit. A dále Jawa nepíše, jaká žárovka mu praská. Vlákno nemusí odejít jenom přepětím, dá se taky uklepat. A jak tu již bylo řečeno, experimentovat s ledkama jest jaksi o ústa. Ale to je jen můj názor, tím se nemusí nikdo řídit. Ať se zadaří!
[Orel]
(23.6.2021 1:14:54)
Kondík už nevím jaký, ale mám pocit, že 25 V a pár tis. mikrofaradů. Já jezdím stejný v kývačce a kalifu, teda bez blinkrů.
[longr]
(22.6.2021 21:39:42)
Já teda nevím, ale bráchovi blinkry na volnoběh bez baterky s kondíkem a rozsvícenými světly blikají. Jasně že to není bůhví co, ale normálně to je vidět a světlo taky svítí.
[longr]
(22.6.2021 21:37:41)
Spojkové lanko Venhill a Jawa 350/634
[Jawa_forever]
(12.8.2020 8:38:16)
Příspěvků:
4
, poslední:
18.8.2020 21:53:39
67973.
Veteráni
Ahoj, udělal jsem si lanko Venhill na spojku a nejde mi pořádně přitáhnout dole pod víkem.Je tam originál svorka se šroubem. Na originálním lanku to funguje, protože je tvrdší. Tady to klouže. Máte nějaké řešení, prosím?
Díky!
Přidat příspěvek
Díky moc všem.
[Jawa_forever]
(18.8.2020 21:53:39)
Free: skontrolyj si aky srob mas v tom valceku. Casto tam davaju klasicky srob, lenze ten ma ostre nabehy zavitu. Pri pritahovani lanko proste prestrihnes. Koniec srobu treba zabrusit do polgule aby si lanko iba stlacil a nestrihol
[Velorex]
(13.8.2020 22:43:38)
ja sem uz nekolikrat premyslel ze ten jawy system predelam na velecek s zaletovanou koncovkou podle mne pak to lanko bude nesmrtelny jinak mne vzdy praskne u toho kde se dotahuje sroub v valecku
jinak venhill dobra volba ty lanka fungujou super
[Free]
(13.8.2020 21:00:43)
Pokud se mi někdy vyskytl podobný problém, tak jsem na lanko za svorku navlékl ještě vyloupnutý vnitřek z elektrikářské čokolády.
[zahradník]
(12.8.2020 9:03:20)
hodiny na řídítka Jawa 350/634
[Jawa_forever]
(18.7.2020 14:22:11)
Příspěvků:
18
, poslední:
27.7.2020 22:01:13
67931.
Elektro
Je to taková blbost, ale máte někdo tip na vyzkoušené hodiny na řídítka pro Jawa 350/634? Dík.
Přidat příspěvek
Díky moc všem.
[Jawa_forever]
(27.7.2020 22:01:13)
Ja som si objednal tieto hodinky na riadítka. Ešte ich nemám doma tak neviem povedať aké sú presné :D
https://tinyurl.com/y43l2we4
[Milos634]
(20.7.2020 21:44:43)
hodinky mám přilepené silikonem na víčku od nádrže, změnu času neřeším - celoročně letní čas, Pro výměnu baterky ( výdrž cca 2 roky) odloupnu,pak očistím a znova nalepím
Držák na flašku oleje z držáků na trubky
[nunici]
(20.7.2020 11:21:14)
mě tsf nikdy petku ani flašku od m2t ani origo kanystr nijak nerozleptalo.
[sliz]
(19.7.2020 23:15:42)
A měl jsem tam buď Lavio nebo TSFko, už přesně nevím.
[Bakoun]
(19.7.2020 22:47:32)
Já jsem použil ty tlustý petky od Kozla a vydrželo to 10 dní a nějakou deformaci jsem nepozoroval.
[Bakoun]
(19.7.2020 22:47:09)
Bakoun: Jak snáší petflaška dlouhodobě 2T oleje, je to v pohodě? Když vidím, jak třeba TSF úplně změkčí a zdeformuje i originální obal, bude to nějaká sviňa agresivní...
[Jad]
(19.7.2020 13:38:16)
https://4.bp.b
logspot.com/-e
QRxZuO--7c/WtD
mAi_kmiI/AAAAA
AAAFI8/yrAr3OC
WdoQisxypp4MPM
4K8enfvUlAKACK
gBGAs/s1600/31
_IMG_20170813_
191937.jpg
[Bakoun]
(19.7.2020 12:12:08)
Já mám držáky od Milánka:
https://alu-milanek.webnode.cz/doplnky/
https://3.bp.b
logspot.com/-j
i45gScQ-1M/WtD
mAuueaVI/AAAAA
AAAFI8/FT5lDO9
GSUwWPYw3mDYud
SCLDyz2NoUYwCK
gBGAs/s1600/1_
bakoun_IMG_201
70812_135139.j
pg
[Bakoun]
(19.7.2020 12:11:31)
Já mám něco takového:
https://motork
y.bazos.cz/inz
erat/122611023
/Prodam-hodink
y-na-motorku.p
hp
[Šimon]
(19.7.2020 8:51:07)
Pokud ten držák flašky oleje chceš hezkej tak kup kožený chlastak na čopra. Ale většina co znám má držák na láhev z kola 😀
[Daliss]
(19.7.2020 6:37:28)
Monty: To by asi mohlo být, dík moc. Tak něco koupím a dám vědět.
Dělá se něco na uložení flašky oleje na padáky?
Kdyžtak něco vyrobím, ale pokud by se to dalo koupit...
Na internetu jsem nic vhodného na 350/634 nenašel.
dík
[Jawa_forever]
(18.7.2020 23:29:57)
https://www.ab
moto.cz/hodiny
--teplomery--m
ultimetry/quar
tz-analogove-h
odiny-s-objimk
ou-na-riditka/
todle? na Alibabě to bude za třetinu
[monty]
(18.7.2020 22:59:36)
A co nějaký cyklopočítač? Třeba Sigmu?
[grošák]
(18.7.2020 22:35:46)
já to kdysi potřeboval na rychlo- tak jsem u Vietnamce koupil za kilo hodinky náramkový, kolem řídítka omotal kus pěnový gumy, zapnul to jako na ruku, a jeden vejlet to vydrželo v klidu
[monty]
(18.7.2020 22:09:58)
S mistem bych nevidel problem, mam na 634ce Beeline moto navigaci ktera zabere cca tolik mista co ty hodinky, a vesla se naprosto bez problemu. Paradoxne bohuzel behem navigace neukazuje cas, coz zamrzi.
[Krizoň IV.]
(18.7.2020 21:33:29)
Dělá se toho hodně, ale ta 350/634 má dost specifický tvar řídítek a místa tam moc není. Zajímalo by mě, jestli někdo už něco takového na 350/634 používá.
[Jawa_forever]
(18.7.2020 20:30:27)
Podívej se na Bikers Crown něco tam mají í s držákem na řídítka.
[Cholerix]
(18.7.2020 17:11:14)
držák zapalovací cívky VAPE na Jawa 350/634
[Jawa_forever]
(30.6.2020 21:36:08)
Příspěvků:
16
, poslední:
2.7.2020 15:00:14
67892.
Elektro
Ahoj vespolek,
potřebuji přidělat zapalovací cívku na Jawa 350/634.
Z Motokrámku mi poslali následující věc:
https://www.mo
tokramek.cz/dr
zak-indukcni-c
ivky-vape-j-cz
-175-250-350-r
ovny
Ale já mám cívky přidělané zespoda, tohle mi nějak neštymuje.
Nevíte prosím, jak je to myšleno a jak to tam přidělat?
Na druhé motorce jsem to tam tak nějak nabastlil na hliníkový profil "U".
Díky moc.
Přidat příspěvek
ustřihnul jsem plech, pobouchal kladivem, za 10 minut nebylo o čem. Ani by mě nenapadlo se na to, tady ptát...
[Sportkař]
(2.7.2020 15:00:14)
OREL: Ale prdlajs. Nevím jak jsi starej, ale mému staršímu synovi je 27.
Na předchozí motorce, která je stejná, jsem ten držák udělal z hliníkového profilu, ale už mám bastlů plný zuby a chtěl jsem profesionálnější řešení.
Zajímalo mě, jestli třeba jsem ten díl jenom správně nepoužil.
Výsledek bádání je, že ten díl je k ničemu.
No, takže si nechám udělat dva třmeny z nerezu a přidělám to na ně.
To, že jsem koupil nesmysl mě tak moc netrápí, vzhledem k tomu, kolik do motorky cpu. A navíc v Motokrámku mají bezva přístup, takže pohoda.
Díky všem!
[Jawa_forever]
(1.7.2020 19:26:18)
OREL: on to koupil od výrobce a cítí se být ošizen a podveden. Já jsem jeden držák použil a druhý hodil do bedny a taky improvizoval. Orel pozor oni jsou někteří hákliví.
[rukavica]
(1.7.2020 16:43:38)
Sakra,to je keců kvůli kousku plechu! Je jasně vidět posun nešikovnosti mladé generace proti roku 1989. Tehdá by se kousek plechu přinesl z odpadu, kámoš by to navrtal a pomlátil kladívkem a hotovo. Dneska máme halt internet a poradnu. A to je dobře. Já jsem tam naloženej furt. A proti mladým nic nemám ani náhodou. Když si vzpomenu na svá mladá léta...... Mějte se. Taky budete jednou starý (možná).
[OREL]
(1.7.2020 15:43:32)
Milos634: O tom se ale nebavime, ja dostal to same, jde o to ze tenhle ohnuty drzak nesedi bez uprav vpodstate na nic nez 638-640 (a mozna konopnici)
Nicmene ramu mas hromadu, od peraku pres kejvacky, panelky, maly kejvacky a 45x, hranaty CZ, bizony atd ... A na vsechno tohle se musi drzak upravit nebo vyrobit (pokud tam chces rovnou mit rozpinaci rele)
Jako bylo by krasny kdyby VAPE otestovalo a vyrabelo hromadu drzaku, ale zrovna tohle mi fakt zily netrha.
[Krizoň IV.]
(1.7.2020 12:54:12)
VAPE som objednával priamo od výrobcu a bol tam pribalený ten ohnutý držiak čo som písal nižšie
[Milos634]
(1.7.2020 10:47:57)
Jad: Souhlas, sroub na uchyceni rotoru s podlozkou by tam sakra byt mel, tam se nic nelisi.
[Krizoň IV.]
(1.7.2020 9:57:48)
Jasně, jsou to banality. Zase na druhou stranu, když už to Vape stojí tolika peněz, mohli si dát trochu záležet i na detailech. Jako udělat držáky cívek na různé typy Jaw, nebo dát do sady šroubek s podložkou na přichycení rotoru (ano, ani ten jsem v sadě kupované přímo z Vape neměl).
[Jad]
(1.7.2020 9:33:10)
VAPE mám na 250 a na simsonu, co pamatuju u obojího jsem něco upravoval.Asi jsem divný ale než bych z dílny došel k noťasu nebo někam kde mám signál. mám cívku 3x na rámu
[nunici]
(1.7.2020 9:18:43)
VAPE vyrabi primarne zapalovani, nikoli drzaky. Smir se s tim. Ramu motorek je hafo, pocita se s tim ze uzivatel si ho upravi. Jediny drzak co meli roky v nabidce byl ten zahnuty co linkoval Milos634, protoze padne na 640ku v prvovyrobe.
Asi by sel i na konopnici s civkama za sebou, na 634 s civkame vedle sebe sedet nebude.
To ze ti v eshopu prodali neco co na motorku nepasuje je normalni, to vazne cekas ze v tom eshopu maji na dvore vsechny varianty vsech motorek a testujou kazdy dil pred prodejem ?
[Krizoň IV.]
(1.7.2020 8:25:15)
Měl by tam být ten zahnutý držák, co na něj dal odkaz Milos 634. Tak to reklamuj a nech si poslat ten zahnutý.
[Ota]
(1.7.2020 8:13:47)
Nunici: Ten plech tak jak je vyrobený, není kam přišroubovat. Je zde varianta nějak ho ohnout a přidělat zespoda, jak popisuje Jad v příspěvku níže. Ale stejně to nedává smysl, je to plech na VAPE, prodaný v Motokrámku přímo na můj dotaz. Ale asi je na motorku, která má cívky přidělaná ze strany, nikoliv ze spoda.
[Jawa_forever]
(1.7.2020 7:36:38)
Co na tom neštymuje ? U obou stejná rozteč děr, ohyb na funkci nemá vliv
[nunici]
(1.7.2020 6:44:47)
Ja som dostal pekný zahnutý držiak na rúru
https://www.mo
tokramek.cz/ca
che/images/det
ail/13830--img
-2860.jpg
[Milos634]
(30.6.2020 22:30:43)
Jak je to myšleno, nevím. Taky jsem kdysi dostal k Vape na 634 nějaký takový nesmyslný držák, tak jsem ho chytil do svěráku, kladivem ohnul do pravého úhlu a už to pasuje:-)
[Jad]
(30.6.2020 21:56:32)
Napsal jsem to v nadpisu, ale nikoliv v textu.
Jedná se o VAPE, tedy zapalovací cívku na VAPE.
Dík moc.
[Jawa_forever]
(30.6.2020 21:37:50)
VAPE přerušovač blinkrů
[Jawa_forever]
(21.6.2020 8:53:03)
Příspěvků:
12
, poslední:
23.6.2020 22:07:12
67862.
Elektro
Ahoj, předělávám naší druhou motorku na VAPE 12V, taky 350/634.
Místo baterky tam dám ten kondenzátor, co mají na Motokrámku u p. Jakuby.
Jaký mám použít přerušovač blinkrů? Mají tam dva, klasický stříbrný válec a potom takovou černou kostičku. Jaký tam bude fungovat lépe? Je nějaká finta, kam ho umístit? Dík moc.
Přidat příspěvek
přerušovač AEV - když sem koupil levnej noname, tak nefungoval.
ideálně na vrakáči vytáhnout z feldy za pár korun
[Akamu]
(23.6.2020 22:07:12)
Na 639 s vape SZ17 jezdím s kondenzátorem z obchodu s elektrosoučástkami. Elektrolytický kondenzátor kapacita tuším 4700uF a napětí 35V. Myslím, že je dobré použít kondík aspoň na 35V. Kondík stojí cca 50Kč. Vyšší kapacita není potřeba, akorát by byl kondík zbytečně dražší. Výhodné je použít kondík s pevnými vývody, na ty si člověk připájí lanka. Pozor na správnou polaritu. Pak se to dá fajně zafouknout do smršťovací bužírky. Přerušovač blinkrů používám felďáckyý (kostička). S origo přerušovačem (hliníkový váleček) to stálo za kulový, protože se frekvence měnila s otáčkami motoru a v některých režimech blinkry v podstatě neblikaly, ale spíš téměř nepřerušovaně svítily. Moto s kondíkem troubí jak má a s "kostičkou" bliká taky jak má. Samosebou, na volnoběhu alternátor dává málo elektriky, takže když jsou zapnutá světla, tak málo svítí a když se k tomu zapnou blinkry, tak jen mžourají a světlo ještě více pohasíná. Na křižovatce není problém sem tam trošku vrknout plynem, aby to blikalo fest.
Ohledně origo kondenzátoru AEV tu někdo tuším psal, že mu odešel. Za ty prachy myslím drahý špás. Navíc je zbytečně velký a zabírá hafo místa. Obyč kondík z obchodu s elektrosoučástkami je menší než původní hliníkový váleček přerušovače blinkrů. Celkově se tak v motorce nezaplácá moc místa a wotom to je. Kondík mám v místě, kde byla baterka a přerušovač už nevím. Myslím, že taky tam. Mám to zaházené vercajkem a hadrama. Někde tam byl i původní přerušovač, tak jsem nevymýšlel nějaké jiné spešl místo.
[zahradník]
(22.6.2020 10:03:24)
Jawa_forever: "Tady jsou řídítka osazená již z výroby vypínačem zapalování. Takže nepotřebuji žádná relátka a podobně.": Né, že by byla bošárna kdovíjakou ochranou proti krádeži či zneužití motorky, ale pokud budeš mít jako jediný přerušovač obvodu zapalování chcípák na řídítkách, bude ti moci kdokoliv kdykoliv motorku nastartovat. Alespoň si pořiď někam nějakej tajnej vypínač. A pozor, VAPE nechcípá rozpojením obvodu zapalování, jako u dynamobateriového zapalování, ale zkratem modrého vodiče na kostru.
[Ota]
(22.6.2020 9:56:15)
Mám ČZ 175/487 zapalování Ducati, na motorce moc nejzedím, proto tam mám kondík místo baterky. Přední světlo 55W, blinkry s 10W žárovkama. Elektr. přerušovač blinkrů AEV (možná Felda), zvýšený volnoběh a blinkry blikají správně, jen na ten volnoběh pohasíná přední světlo.
[Bakoun]
(21.6.2020 19:22:14)
Niečo z praxe - Mám Vape SZ17 v 638. Elektronický prerušovač som zbastlil z nejakej schémy z webu. Je s obvodom 555, na výstupe nejaký mosfet, má dva vývody ako starý a aj sa zapája presne namiesto pôvodného. Bez baterky všetko funguje už na voľnobeh, aj žiarovky v smerovkách blikajú ako majú. Jedine čo je rozdiel, tak klaksón trúbi oveľa slabšie ako s batériou. Kondenzátor som neskúšal.
Ten prerušovač ale blikal kadejako pokiaľ som nemal VN fajky s odporom.
[passion]
(21.6.2020 13:18:13)
U předchozí motorky na které jsem si dělal VAPE (také 350/634) bylo třeba mít rozsvícená světla, mám pocit, že pak to s kondíkem blikalo dobře. Jenomže tam byla trochu jiná situace, elektrika se musela dělat z podstatné části nová.
Tady jsou řídítka osazená již z výroby vypínačem zapalování. Takže nepotřebuji žádná relátka a podobně. Asi to tedy udělám zase s kondíkem. A ten regulátor vezmu elektronický, na motokrámku nějaký mají. Bude to tak snad v pohodě?
[Jawa_forever]
(21.6.2020 13:15:27)
On to nikdo nenabizi, protoze R102 ma nizsi napeti pro pouziti s gelovou baterkou. Nikoli AGM, ale skutecnou gelovou. Coz v praxi znamena ze otevrena nebo AGM baterie se s timhle regulatorem dobiji pomaleji.
Kdysi jsem si o tom psal s panem Vasickem z VAPE, potvrdil mi ze to funguje, ale jeho doporuceni bylo se na R102 vykaslat, a radsi do motorky dat libovolne malou AGM baterii (coz zaroven umozni pouzivat rozpinaci rele)
Na 634 s Vape 12V, prerusovacem z feldy, bez kondiku, zarovky 21W, na volnobeh blinkry proste nechodi, proberou se az pri vrknuti plynem.
Jestli by chodily s kondikem nebo pri pouziti slabsich zarovek jsem (zatim) nezkousel.
[Krizoň IV.]
(21.6.2020 12:58:58)
A to se dá normálně nakombinovat? To by bylo skvělé.
Je to pro mě úplně nová informace.
Nenabízí to jako součást sady pro JAWA 350/634 ani VAPE eshop...
[Jawa_forever]
(21.6.2020 12:52:25)
Léta jezdím 6V Vape bez ničeho, s kondíkem jsem nepocítil žádnou změnu, přerušovač se všude doporučuje z feldy.
[rukavica]
(21.6.2020 12:30:56)
Vape R102
[Krizoň IV.]
(21.6.2020 12:28:45)
Bezbateriový regulátor?
[Jawa_forever]
(21.6.2020 12:20:44)
Relátko kup elektronický, např. z felicie. a na kondenzátor se vyser, jestli chceš provozovat vape bez baterie, tak si kup rovnou bezbateriovej regulátor.
[Kuba z Neve]
(21.6.2020 11:25:25)
Jawa 350/634 antivibrační guma v hlavě a těsnění mezi kartery
[Jawa_forever]
(26.4.2020 8:47:51)
Příspěvků:
5
, poslední:
28.4.2020 23:19:44
67694.
Veteráni
Ahoj,
na 350/634 mám v hlavě gumové antivibrační gumy ve tvaru trubiček.
Nevíte prosím, zda se to dá někde koupit? Všude mají jenom hřebínky...
A zajímavá informace, půlili jsme u té motorky motor a mezi kartery bylo více než milimetr silné gumové těsnění, dokonce to bylo nějakou tekutou gumou lepené.
Motor neměl být půlený, je to od kamaráda co motorku koupil v roce 1982, tuším.
Už jste se s gumovým těsněním mezi kartery někdo setkal?
Mějte se a ať Vám to jezdí
Přidat příspěvek
Hlavně bych se na gumy vyprdnul. Vypadá hnusně a rozdíl s nima/bez nich jsem nepozoroval, tyhle litinový válce tolik nezvoní.
[Bakoun]
(28.4.2020 23:19:44)
Dík za reakce.
Jak píšu, předchozí majitel je můj kamarád a moto nepůlil, alespoň to tvrdí. A mimochodem, ty odlitky karterů jsou opravdu dost ošklivé. Takže to s těmi zachráněnými zmetky, potažmo zachráněnými prémiemi vypadá dost pravděpodobně.
S tou trubičkou je to blbé, je už dost mizerná. No, necháme jí tam.
[Jawa_forever]
(28.4.2020 16:58:36)
přesně tak jak píše Ota... těsnění mezi půlky skříně víceméně vůbec nepatří.
[Maxwell]
(28.4.2020 12:46:34)
Podle mě se to nikde koupit nedá, takže pokud tam máš originální gumy, tak je nevyndávej. Pokud se ti rozpadla, tak jedině nějakou tu hadičku, jak píše Jad.
No a k tomu těsnění - ve výrobě se určitě nepoužívalo, jedině, že by chtěli zachránit zmetkový kartery. Těsnění se používá, pokud je nutno vyrovnat poškození styčné plochy karterů nebo srovnat zkroucené kartery přebroušením, čímž se zmenší jejich tloušťka, a ten úbytek je nutno kompenzovat těsněním.
[Ota]
(28.4.2020 8:33:58)
Já si koupil kus takovéto hadice:
https://www.ma
teza.cz/e-shop
/hadice-pro-mo
torova-paliva-
petrotec-sae-3
0r6-dn-6-12-mm
nastříhal z toho kousky a nacpal mezi žebra. Drží to tam, nevypadává, jen po letech provozu ta guma v těchhle podmínkách ztvrdne na kamen.
[Jad]
(27.4.2020 16:36:04)
Nová lanka problém, VAPE probíjí
[Jawa_forever]
(13.1.2020 11:02:37)
Příspěvků:
26
, poslední:
18.1.2020 10:54:58
67450.
Veteráni
Ahoj, sdružím dvě věci do jednoho dotazu.
Nezdá se Vám, že jsou nová lanka úplně k ničemu?
Na mojí Jawa 350/634 jsem vyměnil spojkové lanko včetně bowdenu a i když jsem ho dobře promazal, vůbec nechodilo. Nakonec jsem použil původní bowden a nové lanko, tam to chodí bez problémů. Takže je to bowdenem. Vloni jsem podobnou zkušenost udělal u synovy motorky.
Jsem naprosto zděšený. Máte podobnou zkušenost?
Jo a vrtal jsem se v elektrice kolem světla a blinkru při nastartované motorce a dostal jsem hroznou bombu. V motorce je VAPE. Stalo se Vám to někomu?
Dík
Přidat příspěvek / Zobrazit všechny příspěvky
Ještě doplnění k lankům - ověřil jsem si, že nové lanovody, co mám z nedávné minulosti nakoupené, mají opravdu nevhodné bowdeny. Prostě drhnou už na ponku, když je zkouším. Koncovkami to rozhodně není, také ověřeno.
Jak jsou na tom bowdeny z VDI Otava? Jsou fakt lepší?
[Jawa_forever]
(18.1.2020 10:54:58)
Nepočítejte s tím, že štelování jako šroub s kolečkem tam bude origo a u přední brzdy si ho nevyměníte. Na přední brzdu nemají šroub M6 s otvorem na 2,5 mm lanko, dali mi tam lanko 2 mm.
[kriz]
(15.1.2020 21:14:57)
dadajan: když mi seženeš vzorky za který ručíš, tak je přidám k těm co už máme připravený... hlavně to potřebuju na kulatý.. :) Ale je potřeba si být jistý, že to pásne.. když jich zadám několik set od kusu...
[Maxwell]
(15.1.2020 18:13:25)
No právě z toho mám také obavu, protože se v tom ztrácím. Kdyby to někdo dokázal ze zkušenosti rozklíčovat. Potřebuju věci na 353,559,207 a 450/471/472. Takže asi stejně to bude o zaslání vzorů.Podstatné je, že na výrobky jsou pozitivní reference i ochota vyrobit.
[dadajan]
(15.1.2020 13:32:12)
Tak před půl rokem jsem objednal právě celý seznam těchto bowdenů. Průšvih je, že ne všechny jsou ty které očekáváte... u něčeho totiž mají asi špatný vzorek nebo předlohu. Tak jen varuji, aby jste nebyli překvapeni, že Vám přijde něco jinýho.
[Maxwell]
(14.1.2020 23:28:59)
Dadajan: No to je úplně SUPER, dík moc :)
[Jawa_forever]
(14.1.2020 22:51:07)
Dnešní info vdi otava:
b6350 bow. zadní brzdy 353-37-140 jawa 72,80 kč
b6363 bowden zadni brzdy /B59337096/ jawa 69,43 kč
b6371 bowden brzdy uplny /63446160/ jawa 81,46 kč
b6374 bowden pred.brzdy sr 634 46 330 jawa 52,72 kč
b6378 bowden spojky uplny 638 46 070 jawa 78,79 kč
b6385 bowden spojky uplny 638 46 315 jawa 68,72 kč
b6392 bowden zadni brzdy 640 37 510 jawa 61,96 kč
b6394 bowden plynu uplny 640 46 071 jawa 69,13 kč
b6426 lanovod plynu úplný - jawa 24,97 kč
b6431 lanovod sest.plynu 994-2567 (JAWA) 24,97 kč
b6435 bw zamykání sedla jawa 38,21 kč
b66051 bowden spojky - jawa 250/350 66,52 kč
b6817 bowden plynu - jawa 350 45,94 kč
b68352 bowden přední brzdy- jawa 20/21 63,09 kč
b68411 bowden plynu - jawa 20/21 44,77 kč
ceny jsou bez dph a poštovného. vyrábí se na objednávku (nedržíme skladovou zásobu
no_-_name
[dadajan]
(14.1.2020 21:34:59)
Prodřenej chcípací drát od Vape...
[Muddry]
(14.1.2020 10:34:45)
chlup: jasný, tak to je dobrá cena :)
[Maxwell]
(14.1.2020 10:13:51)
myslím, že Mates tenkrát natáčel video, jak se blejská v prasklý žárovce :-D
[No_-_name]
(14.1.2020 9:06:52)
Maxwell - to že jsou nejdražší, možná ano, ale to já neposoudím, protože jsem si je byl objednat i vyzvednout osobně a stálo mne to čokoládu a kafe :) a nebudu sem raději psát za kolik kusů.
[chlup]
(14.1.2020 8:30:38)
Jawa forever - No já jim přivezl jedno originální a podle něj mi je udělali. Určitě by stačilo jim zavolat a nahlásit délky a průměry.
[chlup]
(14.1.2020 8:24:04)
U spojkového nového lanka se mi záhadným způsobem z pramenu vytrhl po celé dálce jeden drátek a posunul se. Tím pádem to bylo komplet zaseklé. Takový šunt jsem ještě neviděl. Koupil jsem pak nějaké cyklolanko a použil k tomu ten prázdný bowden a zatím dobrý...
[Banjokid]
(14.1.2020 6:45:35)
Lanka mě v bowdenech drhly vždycky v ohybech u řídítek. Dá se to vyřešit tak, že z bowdenu oříznete vnější plast a ocelový vnitřek strčíte do brzdové trubky. Trubky se prodávají v metráži a dají se libovolně tvarovat, dá se tak vytvořit krásný rádius od rukojeti až ke středu řídítka. Lanka používám nerez 7x7 a bowden s teflonem.
[spec]
(14.1.2020 6:22:22)
Jawa_forever: Pokud bys je chtěl dělat, tak si seženeš vše v obchodech, kde ta lanka v metráži mají. Obvykle mají i ty zbylé díly. Něco můžeš i použít ze starého lanka, třeba na spojkové vlastně vše, co bude sedět na nový bowden a projde tím lanko. 2,5 je jistota.
[longr]
(13.1.2020 19:52:11)
Jawa_forever: jinak vědět nebudou... museli jsme jim dodat vzorky... respektive oni pro JAWU dodávají bowdeny od 70tých let... jenže už maj pochopitelně jen 640kové.. a taky je problém, že jsou víceméně dvojnásobně drahé. Takže tu nevýhodu pak máš, že sice máš něco co funguje, ale seš bezkonkurenčně nejdražší.
[Maxwell]
(13.1.2020 19:39:24)
Jawa_forever: jo my většinu lanek bereme právě z VDI Otava - právě jsme to řešili, že lanka od jiného výrobce fakt drhla (ikdyž výroba ČR)... těch co drhly, tak jsem po ceste na fechlu do Chorvatska docela dost zahodil... akorát že to nezjistíš, dokud to nemáš možnost sám ozkoušet... a stejně mi to nevěřili, když jsem jim to říkal, že se to zadrhne a nefunguje, ještě ze mě udělali blbce :D
[Maxwell]
(13.1.2020 19:28:39)
Longr: existuje nějaký návod, jak si ty lanka Venhill udělat, hlavně co je třeba za díly? Za komančů jsem si konce lanek opravoval poposazením koncovky letováním, takže by to mohlo být podobné. Na tu třiapůli by to na spojku byly lanka 2,5mm? Dík moc.
[Jawa_forever]
(13.1.2020 19:23:30)
Chlup: A ta lanka z VDI Písek nedrhnou a drží?
A to tam stačí zavolat a objednat bowdeny na 350/634 a budou vědět?
[Jawa_forever]
(13.1.2020 16:27:48)
Zahradník: to by mohlo být ono.
[Jawa_forever]
(13.1.2020 16:22:45)
Kufry na Jawa 350/634
[Jawa_forever]
(5.1.2020 20:36:23)
Příspěvků:
35
, poslední:
13.1.2020 9:23:58
67435.
Veteráni
Ahoj, potřeboval bych na Jawa 350/634 nějak upevnit zavazadla. Napadají mě nejlépe kufry, nebo lodní vaky. Nikde na internetu (ani tady) jsem nic na tento typ motorky nenašel.
Můžete mi prosím poradit?
Dík moc
Přidat příspěvek / Zobrazit všechny příspěvky
Jawa_forever: tak ono to nebude tak jednoduchý, stěhoval jsem se a ty kufry jsou kdovíkde. Ale ve výsledku to není žádná věda. Chytil jsem to za horní držák zadních tlumičů, k držákém výfuký a vzadu na rám pod držám blinkrů.
[Bakoun]
(13.1.2020 9:23:58)
Bakoun: kdyby se Ti to povedlo, bylo by to super. Dík moc.
[Jawa_forever]
(11.1.2020 14:18:25)
Jawa_forever: je to víceméně to samý jako tady:
http://www.jawamania.info/Files/moto/273896/IMG_1838.jpg
Jen jsou k tomu přivařený ještě plocháče na nich ty textilná tašky, uvnitř nich hliníkový plochy a přišroubovaná skrz ty tašky k sobě. Jestli se dostanu do dílny, tak to klidně vyfotím.... A taky nemám stupačky.
[Bakoun]
(9.1.2020 22:06:52)
Bakoun: mohl bys prosím poslat foto těch podpěr z kulatiny na textilní tašky?
Já to řešil všelijak stahovacími páskami a stejně to lezlo do kol. Dík.
[Jawa_forever]
(9.1.2020 19:37:33)
Nunici: nesundávam nikdy nic, kufrů si tam dovezu, kolik jich zrovna na motorce je, jeden, dva nebo tři... Nikdy neřekli půl slova.
[charlie.vlcak]
(8.1.2020 21:11:49)
Nesundavam bocni nosice ani ten zadni a jezdim na technickou i s hornim kufrem - u vseho na cem kufr mam. Jeste se nestalo, ze by mi na to technik neco rekl.
[Šimon]
(8.1.2020 9:29:47)
nunici: Nosič nesundávám. Pokud je inteligentně udělanej, aby nikde nic moc netrčelo a nemělo to ostrý hrany, není důvod, aby se jim na STK nelíbil.
[Ota]
(8.1.2020 8:11:50)
Dotaz na kufraře - osobně na STK sundavám nosič ( a u 350 i světelnou rampu)jak to řešíte ostatní?
[nunici]
(7.1.2020 21:08:48)
Jawa_forever: to záleží na Tobě a Tvých preferencích a kam jezdíš, dokud jsem čas od času někam jezdil, tak jsem preferoval kufry, dneska bych asi o pavu uvažoval
[mais]
(7.1.2020 19:01:13)
Díky moc za cenné rady, kdyby Vás ještě něco napadlo, budu rád.
Není nakonec nejlepší řešení koupit nového Pava a na motorku pověsit jenom něco malého?
[Jawa_forever]
(7.1.2020 18:21:47)
Bakoun a Šimon - No já tam mám 18 z. Při solo jízdě v Rumunsku to bylo OK, ale pak jsem jel Slovinsko ještě s Pavem a dvakrát se mi stalo, že to ani za 1 nejelo, tak jsem se musel otáčet a rozjet to a ty kopce vyjet pod plynem v točkách za 1. Ostatní na 639-2 to dávali v pohodě 1-2. Takže asi budu muset zkusit 17z, mám tam taky 13 z předlohu. Je fakt, že mimo velký kopce mi ta 472 jede svižně.
[chlup]
(7.1.2020 12:37:26)
Já u 350/472 jezdil 17z. kolečko, pokud se chystal těžší terén (jezdili jsme Ukrajinu, Balkán, Rumunsko...), tak jsem dával 15z. Měl jsem tam 13z. předlohu a lehkou kliku, takže jednička je delší a chce to točit. Origo 634 a 638 to zvládají se 17z. převodem, o kejvačce nemluvě.
[Bakoun]
(7.1.2020 11:25:59)
chlup: netusim :-D Opravdu nevim. A popravde ani neresim co pojedu - proste je tam (asi jeste porad) kolecko se kterym jsem motorku koupil. Mrknu se :-)
[Šimon]
(7.1.2020 11:10:58)
Šimon - jen dotaz mimo. Ty hory jezdíš s jakým sek. kolečkem 17-18 ?
[chlup]
(7.1.2020 10:56:36)
Jad- tak vidět ty blinkry jsou viz foto moto zezadu v datech, ale samozřejmě pokud by za mnou stál v dodávce nebo v náklaďáku na křižovatce, tak nevidí nic :( Výhoda je, že takto naložený jezdím jen na dovolené v koloně s partou a tam si nás zatím vždycky všimli. Ale máš pravdu, při koloně za mnou raději ještě ukazovat i rukama.
[chlup]
(7.1.2020 10:54:27)
Já jsem si na 472 dělal nosiče sám. Nejdříve na zadní kufr (a ten už ani nesundávám) a na něj navazující bočná nosiče - klasické "rámečky", do kterých lze chytit velké Al kufry -
http://jawamania.info/Files/users/9581/P7080093.JPG
Po návratu z dovo ještě upraveno - doplněním uchycovacích prvků - k navěšení GIVI kufrů. S těmi už lze vzít i pasažéra :-)
Holé to vypadá takto:
http://jawamania.info/Files/users/9581/P7120404.JPG
[Šimon]
(7.1.2020 10:10:29)
mě se celkem líbí jen jsem ml problém sehnat držáky na blinkry s dlouhým závitel.A vejde tam i příruční 0,5l olej
[nunici]
(7.1.2020 7:44:14)
Ta maska je hrozně hnusná, ale aspoň se tolik nepráší na kabeláž a mezi ni a světlo se krásně sají schovat rukavice.
[Bakoun]
(6.1.2020 23:33:50)
Jezdím na výlety takhle:
https://i.imgur.com/vYLu8BH.jpg
Boční textilní brašky Lojzo s podpěrama z kulatiny, tankvak, bágl na sedlo a občas je na zadním nosiči ještě spacák s karimatkou a na padácích držáky na flašky od Milánka, kde vozím olej.
Ale rok od roku toho vozím míň a míň.
[Bakoun]
(6.1.2020 23:32:58)
Zase blbě, v profilu -motorky .
http://www.jawamania.info/Files/moto/273896/IMG_1838.jpg
[dadajan]
(6.1.2020 23:27:10)
Jawa 350/634 držáky světlometu na jednobudík
[Jawa_forever]
(2.1.2020 17:48:47)
Příspěvků:
4
, poslední:
3.1.2020 18:08:34
67428.
Veteráni
Ahoj, mám prosbu :)
Mám na mojí 350/634 neoriginální držáky světlometu, a jsou moc krátké.
Nevíte, zda držáky, které se prodávají dnes (viděl jsem jenom jeden typ) se hodí jak na jednobudík, tak dvoubudík? Eventuálně, kde mám sehnad správné držáky?
Dík moc Michal
Přidat příspěvek
Dík moc za odpovědi.
[Jawa_forever]
(3.1.2020 18:08:34)
Rozdeleni "jednobudik" a "dvoubudik" fakt nic nerekne, drzaky na 634 se lisi hlavne podle pouziteho svetla (calif / lucas / PAL) a nikoli podle toho zda mela motorka otackomer.
Predpokladam ze mas motorku s klasickym plochym hrnem PAL, tam ti budou sedet jak novejsi konopnicove drzaky (daji se sehnat nove) i starsi se zaoblenym tubusem nahore (jak je to na fotce od montyho) Pro kazdy typ potrebujes jine gumy. Ty na fotce od montyho jsou nicmene urcene pro calif svetlo, potrebujes mit praporky obracene.
[Krizoň IV.]
(2.1.2020 21:52:38)
Úplně stejný nebyly. Starší typy měly takový, jako na obrázku. Novější se dvěmi budíky mají takový jako na 638, ale s delším tubusem
[pračlověk]
(2.1.2020 20:11:27)
Já myslím,že držáky světla byly stejně dlouhý na všech 634/640 .
Chtělo by to fotku?
https://aukro.cz/nove-drzaky-svetla-jawa-350-634-6919135878
[monty]
(2.1.2020 18:37:27)
Vůle v krku řízení Jawa 350/634
[Jawa_forever]
(27.7.2019 13:30:00)
Příspěvků:
10
, poslední:
29.7.2019 10:36:56
67140.
Veteráni
Ahoj, mám prosbu. Na Jawa 350/634 mám vůli v krku řízení. Myslel jsem, že jsem to vždycky přitahoval matkou dostupnou pod zapalovací skříňkou. Teď to mám fest dotažené, ale krk má pořád vůli, i když menší. Mám pocit, že když jsem to dělal naposled (před 30-ti lety), tak při přílišném dotažení došlo k zablokování otáčení. Teď to mám dotažené skutečně hodně, ale přední vidlice se otáčí naprosto volně. Můžete mi prosím poradit? Dík moc Michal
Přidat příspěvek
Ono není od věci, podívat se prvně do katalogu ND pro daný typ motorky - dají se stáhnout na netu. Tam je vidět z jakých součástek a jak je to "poskládáno" - z toho by ti to bylo hned jasný...
[Peterson]
(29.7.2019 10:36:56)
Jawa_forever: Po těch 30 letech by stálo a to alespoň ty ložiska znovu promazat vazelínou, pokud ne rovnou vyměnit.
[Ota]
(29.7.2019 7:56:31)
Dolin: Ta kniha od Dočkala zadarmo není, mám ji koupenou a vydatně z ní čerpám To co stáhneš je prostě ... stažená kopie. Tohle v knize popsané na konci, ale bez nákresu a velmi nejasně, jako velmi vzácná oprava. Na internetu jsem tenhle konktrétní problém taky nebyl schopen zjistit. V rozkresu náhradních dílů jsen tenhle problém taky nepochopil.
Úplnej tupec nejsem, motorek máme se synem 5 z toho dvě 350/634, ale pouštím se do toho po 30-ti letech a leccos si už nepamatuju, nebo jsem se s tím ještě nepotkal.
Ještě jednou díky všem, co mi poradili.
[Jawa_forever]
(28.7.2019 20:11:32)
Dolin: ne že bych chtěl být za hnidopicha, ale ta kniha je od Dočkala. Ne Dočekala .)
[Bakoun]
(28.7.2019 12:43:43)
Ne že bych chtěl být za moralistu a nebo hnidopicha,..ale po netu existuje mnoho odkazů na něco, čemu se říká návod/příručka na 634, přípaně kniha od Dočekala. Je to zdarma, jen stáhnout. A tam je kupodivu všechno napsáno a vyfoceno. Přehledně a jasně. Je to chce číst a hledat.
[Dolin]
(28.7.2019 9:41:02)
Říkejme jí tzv tajná matice :D
[Klouzec]
(27.7.2019 18:01:49)
Jo to bylo ono, dík !!!
Pod matkou byla teprve ta správná matice :)
[Jawa_forever]
(27.7.2019 17:44:57)
Může se stát, že i po utažení spodní matice bude mít vidlice v krku vůli. U mě to byly volné misky v rámu, pomohlo jejich zalepení lepidlem na náboje a šrouby (Loctite).
[pračlověk]
(27.7.2019 16:39:42)
Presne jak pise Klouzek. Ta matice co ji utahujes slouzi akorat k zajisteni brejli.
Pod brejlema je jeste jedna, kterou musis s citem dotahnout, bud timhle specialnim klicem.
https://etovar
.eu/cs/jawa-pa
nelka/1882-kli
c-na-matice-kr
ku-rizeni-jawa
-cz.html
Nebo si tenhle klic vyrob ubrousenim orechu z goly (kuprikladu) a nebo sundas horni brejle, a pak to dotahnes normalnim hakovym klicem.
V tom odkazu na etovar je videt jak ta matice krku rizeni vypada.
[Krizoň IV.]
(27.7.2019 16:33:06)
Tam pod tou vrchní matkou brejlí je ještě jedna schovaná specielní která slouží právě k dotažení krku, taky jestli již nejsou opotřebovaný misky..
[Klouzec]
(27.7.2019 16:14:49)
Novější
Starší
1
2