SQL spojení: 1 (40), 0,25 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 7.6.2026 19:14:32
Dotazy uživatele
Motorky
|
Data
|
Práva
Zobrazit seznam
Dotazy
|
Inzeráty
|
Cestopisy
Novější
Starší
Dotazů na stránku:
1
2
5
10
20
40
60
100
Příspěvků k dotazu:
0
5
10
20
40
60
100
1
2
Klima v aute smrdi po zapnuti
[Sim]
(28.7.2015 18:00:35)
Příspěvků:
27
, poslední:
19.2.2016 13:49:15
60973.
Automobily a jiné vehikly
Peugeot Partner, rok 04 v osobni verzi s klimou. Po zapnuti zasmrdi takovym divnym neidentifikovatelny puchem (rekneme ze nekde v pulce mezi tim, kdyz hori elektrika a kdyz se piluje texgumoid), trva to chvilku (v souvislosti s nastavenou intenzitou vetraku) a radove po desitkach vterin az jednotkach minut je to v poho ... tedy za predpokladu, ze se otevrou okna a vyvetra se ten smrad z kabiny.
Servisak mi (po telefonu) rikal, ze u techdle pikapu je to normalni stav, kterej souvisi s kondenzaci a zahnivanim vody ve vyparniku a ze pomuze pred vypnutim motoru mit klimu chvili vypnutou. Ale prijde mi to divny; ted o vikendu jsem si to hodne hlidal a je to furt stejny - klima je treba par dni vypnuta uplne a po zapnuti zasmrdi uplne stejne, jako kdyz jsem ji vypnul pred ctvrt hodinou, nebo kdyz jsem pred pulhodinou chcipnul motor se zapnutou klimou. A smrad je to takovej spis technickej, nez hnilobnej.
Teoreticky neni problem, abych do toho servisu zajel a nechal je na to kouknout ... ale chystame se o vikendu vyrazit na dovcu a me zbylo nejak moc popojizdeni, takze se mi asi nepovede jim tam na pul dne nechat auto v dobe, kdy maj otevrino.
Ma nekdo nejakej tip, co to muze byt? Auto sem privez v breznu a v praci sice par let jezdim "skoro tim samym", jenze bez klimy... takze tyhle figle nemam vychytany.
Přidat příspěvek / Zobrazit všechny příspěvky
Dělalo mi to to stejný, napřed jsem na aukru koupil ty čistící bomby, ale to nijak nepomohlo, takže jsem nakonec jel do servisu
http://www.autoindividual.cz/plneni-opravy-klimatizace
a za tu stejnou cenu mi ji na počkani vyčistili. takže bych to asi příště, radši, zase řešil takto.
[Jan Kubica]
(19.2.2016 13:49:15)
Tak hotovo :-) ... teda skoro O:-)
Postupovat dle navodu ke spreji bylo trochu usmevny - hadickou od spreje jsem posolichal lopatky vetraku, smrad je o dost mensi, ale trochu to zustalo => po dovoleny bych to rad vzal na ozon.
No a ted par detailu:
- plastove nyty ven nesly a asi ani nemely - na opacne strane je jeden nytosroubomatka, proste plastove cosi, co melo drazku a dalo se vytocit sroubovakem
- krome deklu na filtru a samotnyho filtru jsem nic dalsiho nevyndaval. Jestli to chapu spravne, cely je to postaveny ve smyslu: vstupni mrizka / klapka prepinani vnitrniho vetrani / ventilator / filtr / vyparnik klimy / topeni / klapky prepinani smeru foukani vzduchu / hadice k jednotlivym vydechum ... takze jsem se dostal na predni stranu vyparniku, ale nikam dal.
- filtr jsem tam zatim nechal puvodni a moc moudrej z toho nejsem; vyndal jsem ho z toho kastliku a nevim, jak tam byl. Nicmene podle vseho tam byl obracene, nez mel byt, tedy aspon podle jeho tvaru a toho, co jsem nahmatal uvnitr.
Takze v dohledny dobe este objednam novy filtr a zkusim zjistit, kde v Plzni delaji to osetreni ozonem. A mel by byt klid.
Diky vsem za pomoc.
[Sim]
(3.8.2015 22:56:12)
Vcera jsem se na to chtel vrhnout, ale byla uz prakticky tma, kdyz jsem k tomu mel moznost, takze snad dneska.
[Malken] > diky za tip, to me nenapadlo, ze to budou mit takhle pekne zpracovany.
[kastanyi] > zkusim to prohlidnout, uvidim kam az se tou dirou dostanu - v odkazu od Malkena jsem prolezl nekolik verzi toho auta a docela me prekvapilo, ze v podstate jedno a to samy auto to vetrani muze mit reseno tolika ruznymi zpusoby. A to vcetne nytu, nektere se maji otacet, jine ne ... no uvidime co vykoukne na me.
Jinak jeste jsem si s tim cestou do prace hral a zjistil nasledujici: ze ctyr kruhovych vydechu z palubovky (= "foukani nahoru", na ksicht) mi to fouka vzdy a prakticky stejne v kterekoliv pozici otocneho ovladace, kterym se voli nahoru/dolu/dolu a na sklo/jen na sklo. Je to tak spravne a ma to tak byt, nebo je pravdepodobne, ze mi nefunguje klapka, ktera mi to ma zavirat?
Nemam to ted s cim porovnat, sluzebni Berlingo je v servisu se spojkou.
[Sim]
(31.7.2015 8:09:07)
Wiku: ano očištění-smytí je účinnější, ale většina autoservisů "čistí" jen sprejem fouknutým do mřížky z interieru (v Cliu to známému vydrželo necelý týden.. po ozonku má pokoj už 4,5měs), a oproti takto užitému spreji je celkový ozon přece jen účinnější. "Dáváme" ho každý rok a ještě se nestalo, že by se smrádek po vyčištění ozonkem a profouknutím vrátil; a že prochladíme(topíme) za rok dost.
Výměna filtru je jasna samo sebou.. mnohdy není ani uhlik o tolik dražší jak obyč.
Sim: pro příští výměnu-připomenutí
http://catalog.mann-filter.com/EU/cze/vehicle
u filtru mají montážní návod ;)
[Malken]
(30.7.2015 14:30:23)
Sim u spolujezdcovo nohou vytáhni ty nýtky, ale netahej za tapucírunk, ale za nýtky (bude to tam pěkně pasovat i při montáži zpět). Odsuň daleko spolujezdcovo sedačku a zkus tam nacpat hlavu a baterkou si posviť ať vidíš co tam máš schované. Stojí za to vyndat ventilátor, pylový filtr a regulační blok (vše je tam max na 3 šroubcích - ventilátor) vše pročisti a zkus se podívat kam až v tubusech uvidíš. Pokud budeš mít ještě dotazy napiš zprávu ;-)
[kastanyi]
(30.7.2015 11:21:55)
Sim: zkus prohledat uložto, zda se tam nenachází manuál k Pažoutovi.
[Jiřík]
(30.7.2015 10:30:59)
Sprostě vytrhnout z podpalubky, je to na plastových nýtech. Zatím se mi je nepodařilo poškodit.
[jc3]
(30.7.2015 10:13:20)
[jc3] > supr, diky za navigaci, zkusim to tam najit. Jen me jeste napada, jak se sundava ten tapecirung? Je tam na nekolik plastovych ... cosi jako nyty; jak na ne? Hrubym nasilim, nebo to ma nejakej figl, jak to vydloubnout?
[Sim]
(30.7.2015 10:04:30)
Filtr, výparník, ventilátor i regulaci otáček najdeš pod tapecírunkem u spolujezdce. Filtr je tam na stojáka pod plastovou šoupačkou. Regulaci zmiňuju pro úplnost, protože dřív nebo později ji pravděpodobně budeš řešit, odchází tam tepelná pojistka a u polovodičové regulace tranzistory. Tož tak.
[jc3]
(30.7.2015 8:17:18)
Tak vymenit filtr je z8klad, bez toho bych ostatni veci ani nedelal. Kde je u Peugeota nevim, u nekterych Renaultu je dole pod palubkou, musi se oddelat plastove kryty nad strednim tunelem. Nebo taky vyndat cely kastlik od spolujezdce, aby se k filtru vubec mohlo. Zjisti si, kde Peugeot filtr kabiny ma.
[vwkafer]
(30.7.2015 7:50:06)
[Jeník] > ja samosebou pro vymenu filtru jsem, ale kde ho v tom aute mam hledat? Vcera jsem sel "po proudu" a dal nez na klapku, co prepina vnitrni a vnejsi okruh ventilace jsem se nedostal. Je to pravdepodobne kdesi v pravy pulce palubovky, jenze nevim, kudy se k tomu dostat - jestli spodem (sundat tapecirung pod palubovkou), skrz palubovku (vykuchat kastlik u spolujezdce) nebo vrchem (vydechy u celniho skla). Uz aspon vim, ze v motorovym prostoru to nema smysl hledat.
Pak sem taky vyspekuloval, ze prepinani klapky vnitrni/vnejsi okruh je pravdepodobne mechanicky, prepinani teploty taky zjevne ovlada tahlama nejakou klapku a paradoxne jediny prepinani smeru foukani (nahoru/dolu/dolu a na sklo/jen na sklo) se jevi tak, jako by to ovladalo pres nejaky servomotorek nebo co - pri otaceni kroutikem to klade porad stejny odpor a pod palubovkou nic nesramoti.
Jo a zjistil jsem jeste jednu zvlastnost - kdyz dam foukani "jen na sklo", fouka to na studeny vzduch mnohem vice, nez na teply - pravdepodobne musi ten teply jinudy a shodou okolnosti to ma zrovna k tomu sklu nejak vic za roh, nez ten studeny. Cekal bych to spis opacne.
[Deadman] > tohle auto ma elektronicky uplne vsecko, krome levyho zrcatka a ovladani klimy - vse ma naprogramovany spinace a pripojeny na nejakou centralni sbernici. Takze cekam, ze az mi nekam natece voda, ze mi to pri zapnuti blinkru zacne troubit, sterace vypnou ESP a pripojeni vleku do zasuvky u koule mi bude prepinat kanaly na radiu. Do diagnostiky se radsi zatim nehrnu, zatim mi bohate staci poznavat, jaky mechanicky konstrukcni veglementy tam dokazali frantici naroubovat :-D
[Sim]
(30.7.2015 6:39:56)
Sim> S diagnostikou nic řešit neplánuji, ale u auta s asi 15 řídícími jednotkami a nespočtem čidel patří diagnostický kabel do základní výbavy. Už to není Sierra, kde se každý funkční celek skládal ze dvou mechanických pohyblivých dílů a v celém autě bylo dohromady 5 čidel. :-)
[Deadman]
(29.7.2015 23:08:47)
Ozon má stejný ůčinek jako dezinfekční spreje, pouze ho je aplikováno větší množství. Pozabíjí bakterie v celém autě, ale špína ve ventilace a na výparníku zůstane stále na svém místě. Je pak jen otázkou času kdy opět začne žít. Podle selského rozumu je lepší špínu s bakteriemi odpláchnout pěnou a nechat odtéct pryč, než to jen umrtvit.
[Wiku]
(29.7.2015 22:38:14)
Pravda, na ten ozon jsem zapomnel, delali mi to pri doplneni klimy taky. Jako pomuze to, je to bez prace, ale sprej primo na vyparnik mi prisel jako ucinnejsi varianta.
Vzduch jde prave pres vyparnik klimy porad. Proto se doporucuje vypnuti klimy pred dojezdem - na (studenem - pri pustene klime)vyparniku kondenzuje vlhkost. Drivejsi vypnuti klimy vyparnik vysusi humus tak ma mene moznosti vzkvetat.
Ten smradek kratce po zapnuti neni nic jineho, nez ze se suchy zahumuseny vyparnik namoci, po nekolika chvilkach namrzne a smrdet prestane. Aneb suchy nebo zmrzly lejno nesmrdi tolik, jako mokry :-)
Kazdopadne, zacni vymenou kabinovyho filtru, osobne preferuju uhlikovy, pobere nejaky ten smradek zvenku...
[Jeník]
(29.7.2015 21:50:38)
nechat si klimosku vycistit ozonem-ne zadnymi spreji. je to takova mala krabka, zavre se do auta, zapne se vnitrni okruh vetrani a klima da na min. moznou teplotu. nejlepe provadet za vetsich veder, aby byl rozdil teplot co nejvetsi. 2x 20-30min a je po smradku, bonusem i vycisteny interier-smradek, bakterie..
[malken-mob]
(29.7.2015 19:46:55)
[Westfan634] > primo smrad spaleniny to neni, je to takovy tezko identifikovatelny smrad, nevim k cemu to prirovnat. Rikal sem si, esi nemuze nekde po zapnuti kompresoru utect trochu plynu z toho uzavrenyho okruhu. Nevim, jak ten chladici plyn ma smrdet.
[krf] > tohle funguje tak jak pises - klima jede v rezimu on/off a vychlazenej vzduch z klimy se pripadne pak ohriva pravdepodobne normalnim topenim. Kdyz zapnu topeni naplno (bez ohledu na to, zda pri zapnute nebo vypnute klime), "zavoni" z toho typickej smradek, jako kdyz se na topeni pripaluje prach ... coz je zcela jinej smrad, nez kdyz se zapne ta klima.
[Jeník] > neco takovyho sem si predstavoval, ze bude nutny. Napikacu je, ze vubec nevim, kde mam vyparnik klimy v tomhle aute hledat.
[Wiku] > on to neni primo elektrickej smrad ... ale predpokladal jsem, ze nekde tady by moh bejt pes zakopanej. Me by hlavne zajimalo, jestli jde vzduch pres vyparnik chlazeni i v pripade, ze je klima vypnuta, nebo jde jinudy a prepina se nejakou klapkou.
Pokud jde stejnou cestou, melo by to po vypnuti klimy zacit vysychat proudicim vzduchem a ze to pak zasmrdi musi znamenat nejakej pruser (me napada treba prave unikajici chladici medium). Kdyby tam byla nejaka prepinaci klapka, nemelo by zadny vyznam vypinat klimu par minut pred chcipnutim motoru - klapka tam tudy stejne vzduch nenecha proudit, takze to nema sanci vyschnout. A muze do toho prostoru "za zavrenou klapkou" klidne neco sice malinko, ale vytrvale smrdet a zapnutim klimy se to proste jen vyplachne do kabiny.
[Deadman] > neprovokuj :-D co chces vlastne resit behem cesty za diagnostiku?
[kastanyi] > nemenil jsem nic co se tyka klimy a vzduchu, zatim jsem resil jen zakladni servis. Mas nejaky zkusenosti s timhle autem (pripadne Berlingem, to bude stejny)? Jde mi o to, kde ten filtr a vyparnik hledat, kudy se do toho roubovat, jestli skrz pristrojovku, z pod pristrojovky nebo z motorovyho prostoru?
[Sim]
(29.7.2015 18:20:14)
V partneru pokud máš klimu A/C tak je regulace otáček ventilátoru strčená za pylovým filtrem (měnil jsi ho???) v tubusu kudy proudí vzduch. Ta regulace je vlastně několik odporů, mezi kterýma kolečko přepíná. Pokud máš ucpaný pylový filtr tak ten regulační blok se přehřívá a může zasmrdět. Klapka na přepínání polohy okruhu je myslím pouze ovládána lanky, žádné motůrky. Dále u peugeotů je časný problém nasátí bordelu do sání vzduchu pod čelním sklem v motorovém prostoru... Možná se pletu, ber to jen jako nápady kam kouknout
[kastanyi]
(29.7.2015 6:46:01)
Těším se, až si pro večerní pohodu na dovolené otevřu pivo a bednu s nářadím :-)
[Deadman]
(29.7.2015 1:58:56)
Jeník: potvrzuji tvou zkušenost. Nejlepší je vyhodit kabiňák a pěnovým čističem klimatizace vystříkat výparník a všechny průduchy. Na jednu klimu jsem spotřeboval čtyři spreje, ale vydržela nesmrdět už téměř rok. Dezinfekční spreje nemůžou mít dlouhodobý účinek, neboť jen zabijí plísně a bakterie v dutinách. Pěnový sprej by ten humus měl vypláchnout, aby se plíseň neměla na čem tvořit.
Nemůže smrdět nějaký servomotorek co natáčí klapky? Třeba fabia má takový motorek na přepínání vnitnří/vnější okruh, přestože má klimu manuální.
[Wiku]
(28.7.2015 23:40:22)
desinfekční sprej na místo spolujezdce, každopádně tohle, co popisuješ není na sprej. Odvez to někam, kde klimatizacím rozumí a nejenom plní okruh, předpokládám, že to bude nějakej nemocnej ventil na okruhu.
[mais]
(28.7.2015 21:45:35)
Kozene vlozky do kanad
[Sim]
(23.6.2015 14:11:43)
Příspěvků:
20
, poslední:
25.6.2015 12:19:17
60694.
všechno ostatní
Jediny vlozky do bot, ktery se mi dlouhodobe osvedcily, jsou kozeny vlozky do kanad z armadnich zasob. Nevite kde sehnat? V armyshopech, co jsem se ptal, maj jen ty papirovy a pripadne plastovy mrizky, o kozenych nikdo prakticky nevi.
Pripadne me napadlo, jestli nekdo nedelate z kuzi, jestli mate nejaky odrezek, ze kteryho by sly udelat.
Přidat příspěvek
Laurel - když to pořádně napustíš rozpuštěným globinem,nemělo by jít nic poznat, já takhle léčil po loňském pádu špičku
[nunici]
(25.6.2015 12:19:17)
Jenže i když jsem to zakrémoval, tak je stále vidět, že tam něco bylo..tak nevím, jestli neumim krémovat :-)
[Laurel]
(25.6.2015 10:54:58)
Laurel: Jedině ho pravidelně zakrývat vojenským leštidlem na obuv:-)
[Ota]
(25.6.2015 9:29:55)
Vadí mi, že se mi řazením na kanadě vyšoupává flek. Máte na to nějaký fígl?
[Laurel]
(25.6.2015 8:56:04)
Ta ortopedicka vlozka je pomerne meka, pohyblivost to nezhorsi. Ale ani to z kanad neudela normalni boty, porad to budou tezky neohrabany kopyta. Ja uz delsi dobu pouzivam na motorky pohorky, ktery uz nejdou nosit do hor (seslapany, potrhany), Asolo, Hanwag, atp. Narozdil od kanad se v nich da i chodit a v zime v nich nemrznou nohy.
[Davy_]
(25.6.2015 8:41:20)
Kdyz tu tak basnite o tech ortopedickych vlozkach ... ta zmena k lepsimu je pri chuzi, nebo i pri jizde? Nezhorsi se treba pohyblivost a citlivost nohy pri razeni?
[Sim]
(25.6.2015 8:24:44)
Jo jo, taky jsem si nechal udělat na míru ortopedické vložky a jednou jsem je zkusmo dal do Kanad a bylo to uplně jinde. Stojí to fakt za to
[Vomi]
(24.6.2015 21:52:45)
Pracuju v ortoprotetice tak jsem si vyrobil vložky na míru dle vlastní nohy a můžu říct, že potom co jsem do kanad dal ty vložky tak se s nima chodí daleko líp. Svrchní materiál na ortopedickou vložku (do kanad nebo jiné pracovní obuvi) je nejlepší kůže. Do sportovní obuvi je lepší nějaký látkový. Hlavně si nikdo nenechte dát na vložku nějaký umělý materiál, to když se pak vyzujete tak Vám začnou slzet oči
[Roadwarior]
(24.6.2015 17:16:15)
[jaw250] > to co odkazujes je z mekky kuze, to sem zkousel a po nejaky dobe se mi zacnou rolovat okraje a jde to do kelu.
Klasicky ortopedicky vlozky se mi tam davat nechce, priznam se, ze nemam konkretni duvod ... nicmene ty obycejny neortopedicky fungujou dobre, takze bych radsi zase ty samy.
[ED250] > v jakychkoliv botech s hadrovym vnitrkem (bez ohledu na ne/pritomnost membrany) se po celodennim pobytu v nich neda po sundani bot dejchat. Kanady sou zatim jediny boty, co sem schopnej s jednema a tema samejma fuseklema nosit dva dny po sobe a furt ta noha i fusekle po tech dvou dnech vic voni kuzi z boty, nez smrdi ze zatuchlyho potu.
Davy > dik za tip, prubnu az budu mit cestu kolem.
[Sim]
(24.6.2015 16:27:10)
Osobně jsem po pořízení šedesátek vzal regum, a napatlal jsem jím podrážky, aby se troškenc regenerovali. Jestli jim to pomohlo nevím, ale pocit jsem z toho měl dobrej :-)
[Laurel]
(24.6.2015 12:55:21)
Pokud porovnám mizerné outdorky (třebas i s membránou), kde se zapaří noha a když sundáš botu, tak "jede" jako kdyby ti do ní něco zalezlo a chcíplo, tak dobře prochozený kožený boty jsou určitě lepší. Kanad je vícero vzorů (60, 72,90,95) a ty prapra (myšleno z vojenských zásob) díky zatvrdlé podrážce na lítání po horách nejsou to úlně pravé. Nicméně podíl cena/výkon mají kanady myslím celkem dobrý. ;)
http://www.svetoutdooru.cz/svet-outdooru/kanady-vzor-72/
[verdom]
(24.6.2015 11:34:39)
Jak pisou jaw a mais - ortopedicke (tvarovane) kozene vlozky ze zdravotnich potreb. Ja je mam v kanadach snad uz deset let a jsem spokojen :-)
[Šimon_BSM30+]
(24.6.2015 11:23:51)
No... Já v kandách nachodil dost na vojně i v civilu, ale do dobrých outdorových bot mají sesakra daleko... :-)
[ED250]
(24.6.2015 10:10:25)
kupuju ortopedický kožený vložky, v kombinaci s dobrou kanadou = vynikající outdoorový boty
[mais]
(24.6.2015 10:01:13)
Davy_: dík za tip dobrý obchůdek, ukládám si do záložek.
[z477]
(24.6.2015 8:46:53)
Akamu - ten plast má zimní a letní stranu , jedna strana je lepší na větrání druhá v zimě masíruje a prokrvuje chodidla...že tys nebyl na vojně( mám dojem že hrubší je zimní)
[nunici]
(24.6.2015 8:45:13)
v Praze na Florenci
http://kutil-florenc.cz/
odstrizky kuze, pomerne levne
[Davy_]
(24.6.2015 8:34:37)
Běžně v obuvi opravdu jakékoli "pevné vložky" nejsou. Buď se tam domluv aby ti je objednali nebo zkus zdravotnické potřeby, tam by je měli mít. Na webu sehnat jdou, ale dávat navíc poštovné v ceně vložek asi moc smysl nemá
http://www.xdomacnost.cz/vlozky-do-bot-kozene-p-869.html
[jaw250]
(24.6.2015 7:01:03)
Běžně se prodávají normální kožený vložky, kup si je, přistříhni na svoji velikost pačmáry a hotovo. Takhle to mám už asi 5 let ve starejch vz.60 a spokojenost naprostá.
[ladis]
(24.6.2015 2:03:50)
když si koupíš kanady, tak by vevnitř měly bejt vložky dvoje. Ty tvý kožený a přes to mřížka, mřížka na léto, na zimu se mřížka vyndá a vejdou se ponožky navíc
o jinej koženej vložce sem nikdá neslyšel, taky moc nechápu proč, ta mřížka je skoro nezničitelná a chodí se v tom dobře
[Akamu]
(23.6.2015 21:48:42)
piiivo - kam se ztratila desitka Prazdroj?
[Sim]
(23.2.2015 16:37:20)
Příspěvků:
9
, poslední:
26.2.2015 14:21:54
59590.
všechno ostatní
Jeste relativne nedavno (jenze von ten cas leti) sem na jednu akci schvalne kupoval jednu basu dvanactky Gabiny a desitky Prazdroje, takze vim na 100% existovala krome proflaknute dvanactky se zlatym alobalem i jeji chudsi pribuzna s alobalem stribrnym.
Pred dvema tydny se me jedna kamoska ptala, jestli existuje desitka Prazdroj - automaticky jsem reagoval, ze ano. Jenze, kdyz doslo na lamani (tekuteho) chleba - pozadavek na radu, kde plzenskou desitku sehnat - jako by se po tomhle pivu zeme slehla. I strejda gugl prakticky mlci :-/
Takze, kam se tohle pivko ztratilo? Jedine vysvetleni, co me napada, je ze v ramci nedavnych zmen v pivovaru v Plzni, kdy doslo k prejmenovani dvanactky na lezak (protoze to je realne jedenactka), zaroven doslo k oficialnimu stazeni desitky (protoze by se v tom moh nekdo rejpat). Ale jak je mozne, ze na netu o tomhle pivu neni prakticky zadna zminka (az na vyjimky - viz treba
http://lahvac.beer.cz/vysledky.html
)?
Přidat příspěvek
Taky si vzpomínám na Prazdroj se stříbrným alobalem:-) Ale ani tehdy jsem ho nekupoval, protože byl zbytečně drahej:-)
[Ota]
(26.2.2015 14:21:54)
http://www.sbe
ratelstvi.cz/2
3-napojovy-pru
mysl/511-pivo-
plzen/779-pivo
var-mestansky-
pe/
Taky to znam už jen z doslechu, ale můžu se zkusit zeptat jednoho zaměstnance pivovaru, jestli by to nedokázal zjistit
[cPetan]
(24.2.2015 19:11:00)
[Banjokid] > a hele, aspon neco se ti povedlo najit :-) Ja guglil jak o zivot, chtel jsem najit nejakej snimek, kde budou vedle sebe pivni lahve desitky a dvanactky (se stribrnou a zlatou cepici) a nasel sem kulovy :-/
[Sim]
(24.2.2015 16:26:54)
dneska je to dvanáctka prazdroj...to je tak kvalita starý desítky prazdroj...kvalita staré dvanáctky prazdroj R.I.P.
[mais]
(24.2.2015 16:02:36)
Tak máš pravdu, ale to by mě zajímalo, kdy to dělali. Tipuju tak 90. léta, protože jsem to fakt nikdy neviděl :-D Docela zírám.
http://www.auk
ce-pohlednic.c
om/foto/produk
ty/1398151164_
img_0043.jpg
[Banjokid]
(24.2.2015 14:48:19)
[Banjokid] > neboj, nepletu (viz odkaz v hlavicce, kde je Prazdroj zminovan jesta v roce 98 v kategorii desitka roku) ... btw, Primus byl vytazen z popela za mych studackych let jakozto sockopivo pro ty, kdo i G10 povazovali za drahy pivo :-D Pitelny bylo tak do tretiho skopku, podobne jako tehdejsi Chodovar.
A jak moc davno to "nedavno" bylo ... ja prave nemam moc jasnou predstavu, ale pocitam ze to bylo behem poslednich cca 10ti let.
[Sim]
(24.2.2015 11:18:03)
Banjokid: Taky jsem desítku Prazdroj snad nikdy neměl, čím ale netvrdím, že nikdy nebyla. Jen jí u nás snad nikdy netočili a v krámech nebyla. K tomu Primusu, koukám, že je od září ještě vodovatější než byl.
http://ekonomi
ka.idnes.cz/pr
imus-zacina-vy
rabet-lehci-ve
rzi-piva-dyw-/
test.aspx?c=A1
40901_122708_t
est_fih
Já momentálně nějak zaparkoval u Budvaru, ale střídám ho s regionálama a tím, co mě napadne, že jsem dlouho neměl. ;)
[verdom]
(24.2.2015 11:14:49)
To tvé "nedávno" musí být docela dávno :-) O žádném výčepním Prazdroji jsem jakživ neslyšel. Nepleteš si to s Primusem? Kdysi se dal pít, teď je z něj ještě více "cenově výhodné" pivo než Gambrihnus.
[Banjokid]
(24.2.2015 10:13:33)
Inu pivovary jsou dneska hlavně fabriky na generování zisku.
A pokud se u některé značky nevyplatí výroba a nemají zisk,
koupí pivovar jinou značku a na ty samé lahve lepí etiketu gambrinusu nebo kozla či radegastu, protože to je dnes jedna fabrika.
[verdom]
(24.2.2015 8:02:46)
zapis 19" kol do TP u kyvacky
[Sim]
(14.10.2014 12:44:38)
Příspěvků:
3
, poslední:
15.10.2014 16:23:06
58764.
Tuning a přestavby
Ahoj vsem,
asi jsem v koncich - chtel jsem zlegalizovat 19" kola u CZ kyvacky a asi jsem skoncil - v Jawe s tim pry uz nemaji co do cineni (prestoze jeste pred lety jsem diky lejstru od p. Nemce legalizoval u teto motorky vymenu motoru a ramu) a v CZ jsem obdrzel zamitave vyjadreni ve smyslu, ze to neni mozne, protoze by se jednalo o slozitou vymenu dilu a neni servis, ktery by garantoval 100% funkcnost - cimz pry je tato zalezitost povazovana za uzavrenou.
Co s tim? Ma nekdo napad?
Jde mi hlavne o predni 19" kolo ... zadni v principu resit ani nemusim.
Nevlastnite nekdo prislusne lejstro na CZ rady 453?
Přidat příspěvek
to chce nebát se,taky dopředu přehazuju 16" - 19", na asfaltu celkem žádný rozdíl ale na šotolince 19" líp sedí
[nunici]
(15.10.2014 16:23:06)
.. a až se vymázne s gumami, které na moto nemají co dělat, tak se na něm pojišťovna pěkně zahojí. Hodně štěstí a odvahy!
[Jawashik]
(15.10.2014 16:12:14)
Troufnu si tvrdit, že máš prostě smůlu, a legálně 19" kola do Zetinky zapsat nejdou.
Řešil bych to oklikou - jezdil na 19" , a jednou za dva roky to vyměnil za 16" na STK. Je to práce na půlhodku.
Sice trapný, ale účinný a jednoduchý.
[monty]
(14.10.2014 22:53:41)
Premosteni hlavniho kontaktu regulatoru diodou (panelka 250/592)
[Sim]
(8.8.2014 15:22:19)
Příspěvků:
5
, poslední:
13.8.2014 9:56:12
58241.
Elektro
Uz pred nejakou dobou jsem vzdal hledani priciny jiskreni na hlavnim konktaktu regulatoru dobijeni na ctvrtlitrovy panelce (scenar vzdy stejny, po promereni a sestelovani to 5 az 30 km je v poradku, pote zacne problikavat kontrolka dobijeni a po sundani deklu vidim, ze to zase jiskri) a jsem rozhodnutej tam soupnout 12V Vape ... jenze kvuli tomu musim prekopat prakticky vsechny spotrebice v motorce (vsude jsou LED zapojene na 6V s + na kostre) a na to nemam ani chut, ani naladu a ani cas.
A protoze uz nechci jezdit jen s rozsvicenou parkovackou a po jizde dobijet, hledam nejaky reseni, ktery by fungovalo aspon na tu preklenovaci dobu, nez se dostanu k predelani na Vape (= resenim neni montaz dvoucivkoveho ani elektronickeho rele, oboji je zbytecne drahy.
No a napadlo me, co by se stalo, kdybych mezi svorky (resp. draty vedouci od svorek, pravdepodobne bych to delal nekde "nahore" pod palubovkou a ne pod vikem motoru) 51 a 61 zapojil diodu na cca 10A ... pripadne ji zapojit mezi 30 a 61. Kontakty bych nechal jiskrit klidne dal (i tak to bude pro ne setrnejsi, nez ted, protoze tam bude rozdil max 0,7V a ne jako ted, kdy po vytluceni baterky tam muzou byt jednotky V), dynamo je tam 55W a regulator 50W (nebo opacne, ale to je vcelku fuk), takze 10A dioda by mela stacit s rezervou a pokud by dokazala vyzarit cca 5W tepla trvale (vychazi mi to pri zapnutych svetlech cca 6A odber) melo by to pravdepodobne fungovat. Nebo ne?
Pro sichr to muzu zapojit pres vypinac (jeden volnej na palubce mam), ale prijde mi to zbytecny ... v podstate se muzu napichnout na kontakty zarovky - kontrolky neutralu - na palubce a je to.
Přidat příspěvek
Uda > nene, 592 ma jeste jednocivkove, ale silnejsi nez klasicky 45W ...
Civku v dynamu myslis normalni vinuti, nebo neco jinyho?
[Sim]
(13.8.2014 9:56:12)
Teda vlastně ty by jsi tam měl mít už dvoucívkové relé že? Pokud ano tak by měl být ten odpor na spodku toho samotného relátka a pokud tam není, tak je v dynamu na obvyklém místě.
[Uďa]
(9.8.2014 11:19:49)
To jiskření na relátku ti dělá špatná, nebo spálená cívka v dynamu, přes kterou se svádí přebytečný proud na kostru. Je to klasická závady mech. relátka.
[Uďa]
(9.8.2014 7:33:44)
Doporučil bych Schottkyho diodu (úbytek napětí do 0,75 V a dostatečný proud v propustném směru), ale rozhodně jí vyndej ven zpod pravého krytu a pokud možno její tělo dobře teplovodivě přichyť k velkému plechu, aby se neroztavila.
[JZ]
(8.8.2014 19:29:49)
Překlenutí kontaktu odpínače diodou se dělá celkem "běžně" je třeba nešetřit a dát tam nízkoúbytkovou na požadovaný proud, celý mechanizmeček toho jednoho relátka můžeš vybrakovat, nebo alespoň odpojit..potom je třeba ale doštelovat druhý systém, aby si nahnal ten úbytek, který ti dioda vytvoří..
[Roadrunner]
(8.8.2014 16:36:47)
Stmivac ovladany tlacitkem na 12V
[Sim]
(12.9.2013 11:57:14)
Příspěvků:
2
, poslední:
13.9.2013 12:05:46
55076.
Elektro
Otazka na ty, co si hraji s elektronikou: kde sehnat stmivac na 12V ovladany tlacitkem? Aby to umelo to samy, jako DIM-5 (ovladani z vice mist nekolika paralelne zapojenymi tlacitky; zmacknu jednou = rozsvitim, zmacknu znovu = zhasnu, podrzim tlacitko = reguluji intenzitu svetla)
http://www.elk
oep.cz/fileadm
in/produkty/El
ko/DIM-5/CS/Ka
talogovy_list_
DIM_5.pdf
ale pri napajeni 12V. Nasel jsem na netu jedine stmivac do listy ovladany cudlikem
http://www.t-led.cz/led-stmivac-do-profilu-s-hmatnikem
jenze (krome toho, ze je momentalne nedostupny) u nej si nejsem jistej, jestli ten mikrospinac neni prepinaci nebo tak neco a tedy jestli bude mozne paralelne pripojit dalsi ovladaci tlacitka.
Pokud nic nenajdu, jeste vidim moznost pouzit radiem rizeny RF1
http://www.t-led.cz/led-ovladac-stmivac-rf1
a prikoupit nekolik ovladacu ... ale zase, proc pouzivat radio tam, kde muzu tahat draty, nehlede na to, ze bych to rad mel v kazdem miste ovladane prave jen jednim cudlikem a nikoliv trojici jako zde (zap/vyp + pridat + ubrat).
Matne si pamatuju, ze pred cca rokem jsem nekde zahlid stavebnici, ktera umela presne to, co chci - jenze ted uz ji najit nemuzu a zaboha si nevzpomenu, kde jsem ji videl. Samosebou si to jeste muzu sam vymyslet a postavit, ale pochybuju, ze by tohle uz nekdo predemnou neresil, takze proc vymyslet uz vymyslene ...
Mate nekdo nejaky tip, kde takovy stmivac sehnat?
Přidat příspěvek
Jenik > diky, to vypada, ze by mohlo byt presne to, co potrebuju; mam tam sice ty tlacitka pripojeny jednim polem na plus a tady je potreba to kostrit, ale to uz poresi jedno relatko nebo tranzistor v invertujicim zapojeni.
[Sim]
(13.9.2013 12:05:46)
Ahoj,
moc hracicka na tohle nejsem, ale potreboval jsem prakticky resit stmivac do LED listy na 12V.
Ten snimac s cudlikem byrabi tato firma:
http://www.led4est.eu/
a jsou velice ochotni (za stejnou cenu mi upravili FW stmivace dle pozadavku). Predpokladam, ze idealni by dle Tveho popisu bylo toto:
http://www.led
4est.eu/Stmiva
c_pro_LED_pask
y_12_24V_pro_e
xterni_ovladan
i_%28id-L4EXD1
%29.html?ItemI
dx=0&lang=CS
resp. toto
http://www.led
4est.eu/Stmiva
c_pro_LED_pask
y_12_24V_-_mod
ul_pro_tlacitk
o_%28id-L4ESD6
%29.html?ItemI
dx=19&lang=CS
[Jeník]
(12.9.2013 12:35:40)
Vstupni / periodicka lekarska prohlidka do zamestnani - kdo ji plati?
[Sim]
(13.12.2012 16:49:30)
Příspěvků:
11
, poslední:
18.12.2012 11:38:00
51811.
všechno ostatní
S motorkama to nema spolecnyho nic, ale chlebodarce me posila na kontrolu a nejak nechapu, proc bych to mel hradit ja ze svyho. Je pro to (placeni cele prohlidky, nebo jeji casti zamestnancem/zamestnavatelem) opora v zakone, nebo je to na dohode se zamestnavatelem?
Ja nasel na webu ruzny vyklady s ruznym vysledkem, tak nevim, jestli se jit na personalni hadat, nebo to zacalovat ze svyho a mit klid.
Přidat příspěvek
Takze, zjisteno. U nas se to praktikuje tak, ze vstupni si castecne hradi uchazec, castecne zamestnavatel. V pripade sepsani smlouvy si to muze zamestnanec nechat proplatit. Periodickou plati zamestnavatel.
Pravdepodobne to je opatreni zamestnavatele vuci tem, kteri prohlidkou neprojdou, aby s tim nebyly naklady navic.
Kazdopadne diky vsem za vyjadreni.
[Sim]
(18.12.2012 11:38:00)
Jak píše Ota, chce to zaměstnavatel tak ať platí. V práci chodíme každej rok na preventivní jednak k závodnímu doktorovi + EKG a asi jednou za 2 roky plicní a sluch a neplatil jsem nikdy nic
[Marlboro]
(15.12.2012 11:18:37)
Každopádně bych to viděl jako Loosek. Já jsem u podnikovýho doktora nikdy neplatil, ani na vstupní prohlídce. Proč taky, je to vyšetření v zájmu zaměstnavatele - jinak bych k tomu doktorovi ani nelez, když jsem zdravej.
[Ota]
(14.12.2012 8:10:21)
Také jsem to řešil dokonce tady:-) 1. platíš sám (zaměstnavatel může z vlastní vůle proplatit), opakovanou periodickou prohlídku musí hradit ze zákona on. V praxi je to tak, že zaplatíš u lékaře (obvykle smluvního nebo přímo podnikový), a zaměstnavateli přinešeš potvrzení, které ti proplatí zpětně.
Oporu v zákoně jsme na to našli, zaměstnavatel nám to hradit totiž nechtěl... Kolega to v zákoně našel... Prý jsme jediní asi z 200 zaměstnanců, co to chtěli proplatit a najednou to jde :-)
[Aleš T.]
(14.12.2012 6:01:45)
Co cekas od zamestnavatele, kterej po tobe chce hradit prohlidku? Mr#at!Jestli ti neni padesat, posli ho s tim do P.
[Loosek]
(13.12.2012 23:19:49)
na miste to zaplatis ty a po uplynuti zkusebky ti to zamestnavatel proplati. V nekolika pripadech se mi stalo, ze jsem nahlasil jsmeno firmy a nic po me nechteli
[Firerider]
(13.12.2012 22:39:42)
Tyhle prohlídky by měl vždy platit zaměstnavatel, nanejvýš je to tak, jak píše z477 a Bert, pokud nemá zaměstnavatel nasmlouvanýho doktora jako závodního lékaře.
[Ota]
(13.12.2012 19:55:59)
Já si vstupní platil sám a zaměstnavatel řikal, že po zkušební době mi to prosplatí, tak sem zvědavej, ale pochybuju, kolegyni to neproplatily.
[Tomáš]
(13.12.2012 18:43:34)
U vstupní prohlídky je to na zaměstnavateli, někdo ji proplácí, někdo ne. Ale u periodické (opakované) prohlídky ji vždy platí zaměstnavatel. Buď ji lékař zaměstnavateli fakturuje a nebo ji zaměstnanec zaplatí a zaměstnavatel mu ji proti dokladu o zaplacení proplatí. Alespoň takhle to probíhá v mojí ordinaci.
[bert]
(13.12.2012 18:03:58)
Zaměstnavatel. V praxi ji (někdy) doktorovi zaplatíš ty a zaměstnavatel ti to proplatí.
[z477]
(13.12.2012 17:10:19)
Pokud vím, bez vstupní lékařské prohlídky nesmíš pracovat (bylo to teď navrženo absurditou roku). Náklady hradí zaměstnavatel.
[Daryth]
(13.12.2012 16:54:14)
konstruktersky dotaz - specifikace pri cementaci materialu
[Sim]
(5.11.2012 14:11:42)
Příspěvků:
10
, poslední:
6.11.2012 18:31:14
51450.
všechno ostatní
Skleroza je desna vec, i kdyz jsem to pred lety a zimami pouzival bezne, nedokazu si vzpomenout, jak specifikovat na vykrese nebo v kusovniku, pokud napriklad 1.0503/12050 chci nechat nacementovat a povrchove zakalit. Nepomohla ani chytra knizka, ani strejda gugl, takze jsem tam uvedl "cementovat 0,8 mm" ... ale nejsem si jistej, jestli by tam nemelo byt jeste zminene to vlastni kaleni. Jak to kdo pisete?
Přidat příspěvek
Ok, oba to nepíšem úplně po lopatě a pak se dostáváme k diskuzi "jestli se offroad používá vic v lese nebo ve městě".
V zásadě si rozumíme, ukončil bych to tím, že cementovat 12050 je nesmysl.
[smradzjzd]
(6.11.2012 18:31:14)
tak nevim, proč píšeš že si myslim něco, co si nemyslim a ani sem to nenapsal, ale tvůj boj, mě je to jedno. To můžu tobě vytrhnout z kontextu to samý, jakože podle tebe je cementace jen pakárna, kterou stejně potom odbrousíš pryč. Fakt nechápu, o čem se se mnou dohaduješ, když napíšeš jen kus pravdy a já tě opravim.. :-O
[mi-psi]
(6.11.2012 17:56:17)
mi-psi- existují i složitější součástky než nějaká vačka, které se třeba obrobí s přídavkem, který se po cementování stočí pryč a po zakalení a obroušení atd se svrtávají díry a podobně.
Kalit jen určitou část jde, ale nejde to u všeho a neumí to kdejaká kalírna.
Podle tebe je cementování vlastně nanic, stačí sehnal kvalitní kalitelnou ocel, povrchově zakalit tam kde potřebuješ a je to :-)
[smradzjzd]
(6.11.2012 17:23:56)
smradzjzd: tak máš pravdu jen částečně. Určitě se nezakalí vše, můžeš kalit jen povrchově a jen určitou část součástky.. No a cementace se primárně používá pro tvrdej povrch a houževnatý jádro a ne kvůli obrábění :-) viz např vačky (tak je většinou nitridace, ale co už..)
Sim: tak napiš k čemu to máš ona i ta 12050 se dá ještě nacementovat, ale k čemu, že..
[mi-psi]
(6.11.2012 16:55:36)
Sim - cementovat jde asi cokoli. Problém je, že cementování se využívá dost k tomu, že se potom zakalí jen určitá část výrobku nasycená uhlíkem a zbytek je měkkčí a jde obrábět( platí pro oceli bez uhlíku např. ta 14220). Jestliže výchozí materiál uhlík už obsahuje (to je ta 12050), zakalí se vše.
Takže důležité je, co a jakým postupem chceš vyrobit.
[smradzjzd]
(6.11.2012 14:34:42)
Ja v tomhle prave moc studovanej nejsem ... nicmene info, ze 12050 jde cementovat a povrchove kalit se ke me doneslo prave z kalirny.
[Sim]
(6.11.2012 13:59:31)
tak zrovna materiál 12050 máš pouze kalitený 53+-2Hrc, cementacku mas např 14 220 kdy cementace do hl.0,8mm, kalení 48+-2hrc
[milfus]
(5.11.2012 22:36:42)
popustit
[Milo]
(5.11.2012 16:34:35)
cementovat hl. 0.8 ,kalit ,popustic 58+-2Hrc
[Milo]
(5.11.2012 16:33:31)
cementovat a kalit cth 0,8mm na hrc 50, třebas.. Stejně každá firma má svoje interní předpisy. Hlavně by to chtělo vyznačit tu plochu, co se bude cementovat (obyčejně čerchovaná tlustá čára)
[mi-psi]
(5.11.2012 14:44:39)
634 - nedobiji, zajisteni opravy nebo pomoc s opravou
[Sim]
(29.9.2012 12:15:30)
Příspěvků:
4
, poslední:
30.9.2012 20:32:58
51041.
Elektro
Ahoj, pred tydnem si strejda odvezl od tatky 634 a pri presunu Plzen - Praha se cosi podelalo na dobijeni. Strejda se k motorkam vraci po vic nez dvaceti letech, je do toho nadsenej (skoro az moc :-D), ale zkusenosti samosebou chybi. Ja se ted nemam sanci do Prahy dostat, abych se mu na to podival a tak bych potreboval nekoho, kdo by to dokazal opravit nebo aspon s opravou pomoct. A protoze ambicioznich lidi se sroubovakem v ruce je vsude plno, rad bych nekoho "proverenyho", aby z toho nebylo vic skody nez uzitku :-)
Konkretni diagnoza je zatim nejista - upadl kablik od uhliku, ale pry ani po vymene kontrolka dobijeni nezhasina, prestoze svit svetla se meni s otackami motoru zhruba podle ocekavani. Napeti zatim nikdo nemeril, regulator je pravdepodobne krabickovy.
Přidat příspěvek
maspe > motorku se povedlo dopravit do Prahy, tusim ze se ta ulice jmenuje Lupacova, je to kousek od Olsanskeho namesti.
Hipik > me je to jasny, ale ja u toho nebyl. A ted se tam nemam sanci dostat... btw, ono to bylo pry docela divoke - ze sviti kontrolka si pri jizde nevsiml a chciplo mu to snad v tom nejhorsim moznem miste - na dalnici nad Berounem, kde je to svedeny do jednoho pruhu v protismeru. Dotlacit motorku pres oba pruhy do odstavnyho bylo nemozny, takze se to resilo ve spolupraci s rychlym passatem :-D
[Sim]
(30.9.2012 20:32:58)
viz Hipík + odpojit buzení dynama - dojedeš dál.
[Ota]
(29.9.2012 22:19:40)
dela se to tak, ze nabijes baterku a dojedes na ni bez svetel nekam, kde to muzes vklidu promerit
[Hipik]
(29.9.2012 19:30:42)
kde se motorka přesně nachází?
[maspe]
(29.9.2012 14:32:04)
ekologicky poplatek pri prevodu
[Sim]
(7.9.2012 7:46:17)
Příspěvků:
11
, poslední:
7.9.2012 20:59:28
50774.
Informace
Marne zkousim guglit, vsude nachazim jen info, jak je to u aut. U motorek vim, ze to bylo jinak ... ale jak? Ma nekdo link na clanek, kde by to bylo prehledne, jasne a hlavne spravne (= platne dnes) popsano? Diky
Přidat příspěvek
pokud vím, tak na moto nic není
[mais]
(7.9.2012 20:59:28)
JE to napsané v TP, buď že byla uhrazena, nebo byla prominuta (u ZTP)
[maspe]
(7.9.2012 12:33:01)
Mělo by to být uvedeno v tp mám takový pocit.
[klouzek-ZNK]
(7.9.2012 12:22:34)
klouzek > diky ... a da se nejak zjistit, jestli je na dane vozidlo uz zaplacena?
[Sim]
(7.9.2012 12:13:39)
Když se ekodaň jednou zaplatí tak při dalším převodu se už neplatí.
[klouzek-ZNK]
(7.9.2012 12:06:01)
Jde mi o poplatek, ktery se plati u vozidla starsiho nez xxx pri prevodu na jineho majitele - rikalo se tomu ekologicka dan. Diky tomu se stala vetsina stodvacitek neprodejnych, vedel jsem, ze motorky mely "nejakou" vyjimku, ale nevedel jsem, zda stale plati.
Takze mi slo o to, o cem pise Ota, diky.
btw, u tech aut mi porad neni jasne, jestli se to tyka kazdeho prevodu, nebo jen toho prvniho ... Oto, presne zneni asi nepotrebuju, ale pokud bys z toho dokazal vytahnout tuhle informaci, byl bych ti zauzlovan :-)
[Sim]
(7.9.2012 12:02:38)
a ad ekologie motorek, jelikož už prošlo nějakými jednáními opatřovat motorky emisními plaketami pro vjezd do měst, tak se to může s jiným ekologickým poplatkem snadno plést.
[maspe]
(7.9.2012 10:19:01)
kastanyi: protože 1.7. měl vejít v platnost zákon, který postihuje ponechání vozidla v polopřevodu déle jak 10 dní. Zatím ještě ani neprošel parlamentem, takže neplatí, ale původně už platit měl.
[maspe]
(7.9.2012 10:14:49)
Platí se přepis za motocykl do 50ccm 300kč a nad 50ccm 500kč.
[klouzek-ZNK]
(7.9.2012 9:44:13)
Kde jsi slyšel, že se nějaký takový poplatek platí? Já jsem totiž před létem taky slyšel kachnu, že se motorky v polopřevodu musí do července dopřevést a když jsem letěl na úřad se ptát, tak mi říkala, kde to bereme, že těch kachen je plno a lidi se pořád ptají a že nic z toho není pravda.
[kastanyi]
(7.9.2012 9:37:09)
Žádnej odkaz na článek nemám, ale u motorek se žádnej ekopoplatek při převodu nepíše. Jestli budeš chtít, můžu ti na mail poslat zákon o odpadech, kterej tohle řeší.
[Ota]
(7.9.2012 9:21:43)
Vape A-SZ13 + rozpinaci rele pro zapojeni spinacky.
[Sim]
(6.8.2012 10:19:05)
Příspěvků:
14
, poslední:
7.8.2012 22:28:16
50341.
Elektro
Pokud zapojim ze spinacky rele, abych mohl chcipat klickem, bude pak mozne nastartovat bez baterky (bud uplne bez, nebo s kondenzatorem) naslapnutim, nebo to bude nutne roztlacovat? Nejak se mi nechce verit, ze by uz rychlost otaceni motoru pri naslapnuti dokazala v altiku indukovat tolik energie, aby rele rozepnulo ... resil jste tohle nekdo?
Přidat příspěvek
Univerzální spínačka a spínačka z Moskyta je to samé. Vše je to nějaká levná spínačka, každě 2 roky jiný typ. Tu novější za 150 máme v Simsonu. Funguje. Tu starší mám v Jawě hafo let. Už jako nová vypadá že se do roka mechanicky rozpadne, ale překvapivě drží mechanicky i elektricky. Pouštím přes ní plný proud.
Zapojení to chce chvíli koumat. Ta novější má myslím 4+2 kontakty. Pokud první čtyři označím 1,2,3,4 a další dva jako A,B, pak v levé poloze je propojen 1-2, v prostřední poloze 2-3 a A-B, v pravé poloze 3-4 a A-B. Zapojení lze pak udělat následovně: 1-chcípák, 2-kostra, 3-světla, 4-baterka, A-baterka, B-hlavní okruh (kontrolky, brzdy, blinkr, klakson, ...).
Ta starší to má jinak, ta má chcípací kontakt oddělen.
[Deadman]
(7.8.2012 22:28:16)
Ja narazil na tohle, coz je zjevne to samy, jen za pul penez
http://www.mot
okramek.cz/dil
y-elektromater
ial-spinaci-sk
rinka-hp/
Mate nekdo zkusenost, jaky to snese proudovy zatizeni? Abych nekoupil spinacku kvuli tomu, ze se chci vyhnout relatku navic ... a pak nemusel bastlit rele kvuli svetlum :-D
[Sim]
(7.8.2012 13:51:21)
spínačka z moskyta třeba
http://www.dum-motocyklu.cz/spinaci-skrinka-mosquito/p-6307/
případně dražší (o hodně) zadi a podobný
[Marlboro]
(7.8.2012 12:44:22)
Deadman > to myslis jakou spinacku?
[Sim]
(7.8.2012 10:02:25)
Univerzální motocyklová spínačka za 200Kč má ten chcípací kontakt taky. Pro motorku s (občas funkční) baterkou asi nejsnadnější řešení.
Na stroji bez baterky používám dvoupolohový vypínač na řidítka. Když je v chcíplé poloze, nenechavec se bude trápit se spínačkou, na kterou mám připojené jen světla a furt se bude divit že to nechodí. Klíč od spínačky nevozím, není důvod nic vypínat.
[Deadman]
(6.8.2012 23:34:33)
Sim: jasně, to jsem si nerozuměli. Ja tajnej vypínač pochopil trochu jinak :-)
[Marlboro]
(6.8.2012 17:22:43)
Přesně tak - rozpínací. Spínačka ZADI.
[ED250]
(6.8.2012 15:43:19)
Ota > coz by ale znamenalo, ze vytazenim rele se z toho stane bez klicku provozovatelna motorka.
Marlboro > ja to myslel presne tak, jak to pises - nez si oznacovat nebo pamatovat, ktery drat vytahnout, uz je elegantnejsi tam dat tajnej vypinac. Chcipak muzu pouzit klidne ten z origo sady.
No, cim vic nad tim dumam, tim vic se smiruju s tim, ze asi budu muset vymenit i spinacku, pokud to ma fungovat i bez baterky s plnym komfortem :-/
Jak je to reseny u poslednich 640 s fabkovou spinackou, tam je na zapalko rozpinaci kontakt misto klasickeho spinaciho?
[Sim]
(6.8.2012 15:41:15)
Taky můžeš dát relé do patice a když není baterka, vytáhneš celý relé z patice.
[Ota]
(6.8.2012 13:39:25)
O tajným vypínači jsem nemluvil, šlo pouze o chcípnutí motoru, pokud bys vyřadil relé z provozu - to má tu nevýhodu, že je schopnej odjet každej bez klíčku, to by pak řešil tajný vypínač. Kterej drát od relé máš vytáhnout není problém si poznačit
[Marlboro]
(6.8.2012 12:18:47)
Aha, máš fabku, takže jako bych nic nenapsal.
[z477]
(6.8.2012 12:07:12)
Pokud máš vypnutý spotřebiče, tak už při nakopávání dá vape dostatek šťávy na sepnutí relé (jeho cívečka má malý příkon). Jestli máš stroj s bošárnou, můžeš se na celý relé vykašlat, koupit si za desetikorunu mikrospínač a jít na to takto
http://www.jaw
amania.info/tr
ee/images.aspx
?rootid=197793
&nodeid=250922
. Obejde se to bez zásahu do spínačky, původní funkce bošáku zůstane zachovaná.
[z477]
(6.8.2012 12:06:49)
mam to na fabku, takze bych prave nerad delal jeste nejakej tajnej vypinac. Vytahnout kablik mozny samosebou je, ale:
- pokud to bez baterky budu provozovat trvale (s kondikem misto baterky), uz je lepsi to resit tim tajnym vypinacem
- pokud to bez baterky budu provozovat pouze nouzove, bude to jednou za par let (kdyz behem dovoleny odejde baterka) a je docela napikacu si pamatovat, ktery kablik odkud mam vytahnout ... takze opet bych to asi spis resil tajnym vypinacem
Samozrejme to ma jeste dalsi variantu reseni - jinej typ spinacky ... ale do toho se mi prave nechce.
[Sim]
(6.8.2012 11:47:40)
údajně to prej je možný, ale podzkoušený to nemám :-) Snad není saze takovej problém (pokud bys byl bez baterky) vytáhnout jeden drát od relátka vedoucí na cívku, ne? Pak můžeš startovat do alelůja, ale pro tenhle případ doporučuju chcípání zdvojit tzn. krom relé přidat ještě kostřící tlačítko, abys nemusel chcípat opětovným zastrčením drátu do relé, nebo přes kvalt
[Marlboro]
(6.8.2012 11:10:46)
RumunskOff (Piwa => Cosa Gorska) 2012
[Sim]
(2.8.2012 13:49:17)
Příspěvků:
29
, poslední:
3.8.2012 14:49:32
50297.
všechno ostatní
Lenka nahrala fotky na web, takze pokud se nekdo chcete podivat, jak jsme se mijeli s letosni Jawajizdou, album je zde:
https://plus.g
oogle.com/phot
os/10250537886
1853015713/alb
ums/5771306237
109328897
I kdyz to bylo asi to nejdivocejsi, co jsem jel, obeslo se to bez jedineho padu a krome castecne utavene spojky (na vyjezdu po drevarsky stahovacce) a aretovaciho loziska v krku rizeni nezklamala ani technika.
btw, asi je nejaka chyba v matrixu, protoze my v Gerniku asfalt nepotkali, kdezto Davy ano :-)))
http://dblue.rajce.idnes.cz/Rumunsko_2012/#DSC_7998.jpg
Přidat příspěvek / Zobrazit všechny příspěvky
dejvV > dik ... ta odbocka je cesta po vrstavnici smerem na vychod, ktera je videt z nejsevernejsi vyhlidky jizni casti transalpiny ... druhej konec je na sedle mezi Lacu Vidru a Voineasa, cesta do kopce jiznim smerem. To je ta cesta mezi skalama, kterou ma na fotkach i Davy.
Dalsi odbocku jsme dali u Lacu Oasa, asfalt vede po pravym brehu, my se dali od hraze po druhe strane a zhruba v polovine jezera odbocit na zapad do kopce (za monastirem) do horskeho strediska (tusim ze se jmenuje Sureanu). To jsou ty snimky, jak jsme u horni stanice lyzarskeho vleku ... po prejeti hrebenu vede pak cesta na jih a po par hodinach klesani (cca kilometr a pul vyskove) se vyjede u Petroseni.
[Sim]
(3.8.2012 14:49:32)
Sim, Davy : TransAlpinu jsme jeli také, ale jen tu hlavní silnici, část je úplně nový asfalt. Kde jste odbočili na ty hřebeny co máte ve fotkách, to jsou párdní cesty
[dejvV]
(3.8.2012 14:09:22)
Sim: ledová jeskyně Scarisoara, odbočka z obce a cca 20km po nové betonce. minulý rok to byla ještě prašná cesta (milánek)
http://www.mapy.cz/s/4HPP
[dejvV]
(3.8.2012 14:07:15)
bibi > silnice myslis to co se jako silnice mysli u nas, nebo "drum de auto" v Rumunsku?
Jinak 67D mezi Baia de Arama a krizovatkou v udoli Cernei je nadhernej usek se zatackama a novym asfaltem. Zrovna tak je luxusni cesta 57B mezi Bozovici a Anina, potom smerem dal na Resita je 58 taky super, i kdyz asfalt neni uplne novej.
Luxusni svezeni je taky 68A od Campu lui Neag nahoru do sedla, zatacek hafo, asfalt je novej, ale tady bacha!!! je tu past; zakaz predjizdeni a omezeni na 40 konci na horizontiku na rovnym useku, takze zpravidla pilotovi zazari oci a vezme za heft ... aby pak brzdil i ocima, protoze tu asfalt konci. Dal na Herkulovy lazne vede sotolinka, vcelku prijemna, ale s relativne prudkym stoupanim i klesanim.
No a letosni objev je luxusni svezeni na ceste 764D/764 mezi Bratca a Beius a pak 708/707C mezi Gurahont a Julita (pozor, obe tyhle cesty jsou na mape kresleny jinak /do Alesd a Capruta/, nez vede asfalt).
ed > kde je ta ledova jeskyne, co mas na fotkach?
[Sim]
(3.8.2012 13:34:46)
Jj zeptam se ale myslim ze budou urcite rodina :-)
[bibi640]
(3.8.2012 13:34:28)
uz jsem to nasel Marianka Tismanaru (ma manzela rumuna)
[Davy_]
(3.8.2012 13:01:00)
Tam jsou velky rodiny. Zkus se zeptat jestli nemaj nekoho v Lovosicich ;)
[Davy_]
(3.8.2012 12:55:14)
Doba odjezdu sedi, prijmeni taky sedi, akorat ten Hruza ke kteremu jedem tak bydli v Chebu. Ale hodne clenu rodiny mu na Helene zustalo (2 svagri s rodinama a tchyne)
[bibi640]
(3.8.2012 12:47:57)
loni jsme byli u pana Svejdy (Aloise, jsou tam dva, druhej nam letos pujcoval kone) a letos u pani Marianky, bohuzel si nepamatuju prijmeni. Ale jeji svagr odtamtud pred dvaceti lety odjel do Cech, bydli u nas v Lovosicich, nejakej pan Hruza.
[Davy_]
(3.8.2012 12:44:59)
Davy: znamy tam maji barak (pred 20 lety se odtud odstehovali do cech)..ty tam nejak mistni znas?
[bibi640]
(3.8.2012 12:34:43)
u koho budete v Helene bydlet?
[Davy_]
(3.8.2012 12:24:25)
Eibenthal máme v plánu navstivit tak, ale na Helene uz mame domluvene ubytovani tak budem na Helene. Dik za tip na cestu vypada to solidne :-) Jeste se divam ze by se dalo jet z Targu Jiu po 67D, napojit se na 6, pak 57B a dojet do Moldovy Noua, ale dle klikateni cesty kdovi v jakem je ta silnic stavu.
[bibi640]
(3.8.2012 11:48:22)
Nevim jak to mate naplanovane, ale nechal bych si transalpinu po transfagarasi a pak jel Novaci - silnice 67 do Targu Jiu - pak 67D smerem na park Domogled - Baia Herculane - Orsova a potom kolem Dunaje do Heleny. Loni jsme byli v Eibentálu a ten se me libil vic.
[Labakov]
(3.8.2012 11:21:44)
Silnice..v planu je i transalpina i transfagaras :-)
[bibi640]
(3.8.2012 10:20:52)
Bibi: Enduro nebo silnice?:-D Kazdopadne to vemte jeste pres Transalpinu
[Labakov]
(3.8.2012 9:41:18)
Když už sme u toho Rumunska. Jaká je nejlepší cesta z Fagaraše na Helenu?
[bibi640]
(3.8.2012 6:55:09)
http://ed250.r
ajce.idnes.cz/
Jawa-expedice_
po_cestach_i_n
ecestach_ploch
eho_Madarska_a
_hornateho_kra
sneho_Rumunska
./#P6290549.jp
g
[ED250]
(3.8.2012 6:13:19)
https://plus.g
oogle.com/phot
os/10250537886
1853015713/alb
ums/5771306237
109328897#phot
os/10250537886
1853015713/alb
ums/5771306237
109328897/5771
30802217272957
0
jéé, tohohle čokla znám. :o)http://ed250.rajce.idnes.cz/Jawa-expedice_po_cestach_i_necestach_plocheho_Madarska_a_hornateho_krasneho_Rumunska./#P6290549.jpg
[ED250]
(3.8.2012 6:12:49)
Lenku pochval, parádní fotky. Chytli jste super počasí !
[dejvV]
(2.8.2012 23:22:49)
Supr :-) my vyrážíme v sobotu směrt Rumunsko
[bibi640]
(2.8.2012 21:44:01)
Osa kola - material, zuslechteni?
[Sim]
(25.6.2012 13:10:49)
Příspěvků:
4
, poslední:
27.6.2012 16:01:17
49737.
Informace
Asi 3x jsem se na svych peklostrojich setkal s ohnutou osou kola - vetsinou zadniho, pravdepodobne kvuli pretezovani. Je mi jasny, ze nejsnazsim resenim toho problemu by bylo netahat s sebou kompletni vybaveni cirkusacky maringotky, ale ... resili jste tohle nekdo nekdy?
Z jake ocele je ta osa delana a jaky proces zuslechteni je v originale? Ja to tipuju na nejakou cementacku ... a uvazuju nad tim, jestli na to nebude nejaky material vhodnejsi (= pro seriovou vyrobu by to bylo moc drahe).
Přidat příspěvek
Na některý osy jsem používal hřídel z čerpadla na vodu.
[vencac]
(27.6.2012 16:01:17)
Mno, vono je to spis o tom, ze stara poloosa se u me doma nenachazi, zatimco odrezky vseho moznyho surovyho materialu jo. Jenze nevim, jestli treba s 42CrMo4V bych nenadelal vic skody nez uzitku.
[Sim]
(26.6.2012 10:19:11)
sežen starou poloosu ze škodovky a udělej z ní ten čep
[Milo]
(26.6.2012 7:45:42)
Houby cementačka, je to nějaký bahno, flákni tam 12 050, pokud chceš fakt echt tak 14 109, strop světa je 15 241.Jsou to materiály co seženeš pod každým soustruhem i v lepším řeznictví, k povrchovýmu kalení.
[BRK]
(25.6.2012 22:44:59)
(samo)vulkanizacni paska - jak s ni (uspesne) delat?
[Sim]
(21.6.2012 17:42:11)
Příspěvků:
10
, poslední:
23.6.2012 20:04:43
49688.
Informace
Kdysi jsem se setkal s necim, co bylo na pulce cesty mezi zvejkackou a klasickou elektroizolacni samolepici paskou - po namotani kolem konektoru se po chvili jednotlive vrstvy navinu slily do povrchu, ktery uz "nebylo za co chytit", takze to covek sundal leda nozem. Vysledek byl podobny smrstovaci buzirce, ale co to bylo, netusim.
Pak jsem u sebe objevil "zalibu" v pouzivani klasicke elektrikarske PVC izolepy a resil jsem s tim vse, co bylo potreba - od izolace konektoru az po "opravy laku" na motorce ;-)
... jenze na nejakych mistech by bylo lepsi to, co jsem kdysi videl a co nevim, co je. Po par dotazech mi bylo receno, ze to byla samovulkanizacni paska ... tak jsem si ji poridil. Jednou zkusil, od te doby mi lezi na dne supliku, bo nevim, jak ji pouzivat. Ono to totiz nefunguje jako to, co popisuju na zacatku ... bo se to netahne jak zvejkacka, ale az za pomoci hruby sily (vetsi nez u te elektroizolepy), takze na omotavani konektoru to je nepouzitelny - driv to utrhnu z dratu, nez to omotam.
Takze jak to ma fungovat? Co delam spatne, vi nekdo? A vi nekdo, kde sehnat tu zvejkacku, ktera nepotrebovala velkou silu?
Přidat příspěvek
Meli ji pred mesicem v akci v Lidlu a funguje paradne i bez nahrivani jako ta stara ze zapadniho Nemecka. Tahle uz asi bude z Ciny, takze na dlouhodobe chovani bych si nevsadil.
[jstefajn]
(23.6.2012 20:04:43)
Taky jeste existuje paska na tesneni forem pri vakuovani pri laminovani, kdy tesni sparu mezi formou a kryci folii, to je takova zvejkacka, kterou jakmile nekam pritisknes, tak uz to neoddelis, pouze roztrzenim, ale ta nikdy co vim nevytvrdava, s tim co popisujes jsem se bohuzel setkal jen v hotovym stavu po vytvrzeni.
[Hruši]
(22.6.2012 23:40:35)
S klasickou vulkanizačkou dělám tak že ustřihnu potřebnou délku, pak sundám folii a NATÁHNU VULKANIZAČKU tak o polovinu délky, tím se snad nějak poruší póry či co a začně líp lepit a pak první otočku a další už tajk nějak né na volno ale fačovat jakoby pod tahem.. takto izoluju všechny konektory MW spojů a nikde není problém s vodou i po pořádných bouřkách
[Roadrunner]
(22.6.2012 11:03:54)
Panove, diky za reakce. Jak to tak procitam, rikam si, ze sem zadnej "igelit" nesundaval, takze prvni co zkusim, je sundat tu kryci folii. Zvedam se, jdu k supliku kde mam tu pasku ... a koukam, ze tam neni. Proste sem ji nekam prendal a nevim kam :-/
Pred sebou mam akorat kus vidlicky (jo, vopravdu, v zoufalosti sem namotal kus na normalni vidlicku z priborovy sady, protoze ta se jen tak neohne) a jak to z ni odmotavam, vypada to, ze na kraji to vcelku drzi, ale uprostred vubec => asi jsem fakt prehlid nejakou tu kryci folii. Tam kde neni to zjevne zvulkanizovalo. Takze az tu pasku najdu, prubnu, esi z toho de neco sundat a pokud jo, mam zjevne vyhrano. Jeste jednou diky za rady ... a ted mi jen drzte palce, at ji najdu :-D
[Sim]
(21.6.2012 22:06:46)
neustale kupujeme samovulkanizacni pasku v elektrokšeftech (paska oddelena cernym igelitem) a funguje furt stejně, jen funkčnčí aplikační teplota je +20 a je potřeba jí dost natahovat
[krf]
(21.6.2012 21:39:02)
tu pasku znam a ta stara byvala o mnoho lepsi. Nova se tolik nevulkanizuje. Nekdy to nahrazuji mekkou patronou do tavne pistole. Tvaruji prstem namocenym, aby se nespalil ve vode. Chce to opatrne, je to horke a puchyr je hned, ale tvarovat se to da.
[verdom]
(21.6.2012 19:44:05)
Nekoupil si nějakou starou a špatně skladovanou? Měla by být uložena v nejlépe vzduchotěsném obalu. Mám asi 4 roky starou, tloušťka 0,4 mm, šíře 18 mm a funguje zatím bezchybně. Jak píše Vlčák, musí se sundat ta krycí fólie, tahem zavinout a je hotovo. Dělám tak občas konektory pro WiFi na venek a je to nepropustné.
[holdas]
(21.6.2012 19:37:41)
Teď mě napadla taková blbost - jak je ta páska navinutá do roličky, má z jedný strany přilepenou fólii z nějakýho PVC, taky černou, právě proto, aby v roličce "nesrostla" do puku... ta se musí sloupnout. Nemůže bejt chyba v tom?
[charlie.vlcak]
(21.6.2012 18:59:29)
klick: spíš tohle:
http://www.eur
opack.cz/katal
og/samolepici-
pasky/izolacni
-pasky/instala
terske-a-elekt
rikarske-pasky
/produkt/samov
ulkanizacni-pa
ska
Vím, že jednou jsem ji koupil v Baumaxu, jednou i v Lidlu v rámci nějaký kutilský akce. Jestli je tvrdá, je něco špatně, já měl to vždycky měkký (ale občas jsem to ukecal, když nešlo o izolaci.. :o) )
[charlie.vlcak]
(21.6.2012 18:46:55)
něčo také?
http://www.mos
s-express.cz/t
eplem-smrstite
lne-buzirky-31
---role
mám v garáži průměr asi 3cm a stáhne se po minutě nahřívání zapalovačem tak na centimetr.
Výborně se s tim dělá, je to odolný proti oděru a konektor je tímto téměř dokonale utěsněn proti vodě
[klick]
(21.6.2012 18:34:21)
Gufero 40/50 na hrideli 41?
[Sim]
(19.6.2012 10:40:01)
Příspěvků:
2
, poslední:
19.6.2012 18:02:06
49640.
Cizí (tj. ne JAWA a ČZ) motorky
Mam tu takovej rebus. Na nahonu tachometru u Hondy od predniho kola je snekovej prevodnik, kterej je vuci kolu zatesnenej v originale tesnicim bezpruzinovym guferem 50x40-5. Vnejsi plast toho sneka ma pritom uz po notnem opotrebeni prumer kolem 40,4 mm a vypada to, ze puvodne to byl prumer 41mm.
Setkali jste se s timhle resenim (= presah hridele oproti jmenovitymu prumeru loziska o milimetr) nekdy? Me to prijde docela divoky, ale zatim to tam fungovalo pres sto tisic kilaku a pravdepodobne to je origo reseni.
Přidat příspěvek
Jenze tady je to gufero takhle puvodni ;-)
[Sim]
(19.6.2012 18:02:06)
ano,obdobně jako gufírko na čerpadle u 593. osička se vymačká od origo gufera, při výměne dáš gufero s menším průměrem a jezdíš i s vymačkanou hřídelí
[dejvV]
(19.6.2012 14:46:10)
drzaky svetla 63x na panelce
[Sim]
(12.6.2012 11:35:10)
Příspěvků:
4
, poslední:
13.6.2012 13:23:47
49534.
Tuning a přestavby
Na panelce mam misto puvodni zelvy kulaty svetlo z 63x, vcetne prislusnych drzaku. Mezeru mezi trubkou drzaku a nosnou trubkou vidlice mam vyplnenou pasem gumy (ze stare duse), kterou jsem na trubku vidlice namotal a pak na to narazil ten drzak svetla (nosne trubky panelky maji prumer 34mm, vnitri dira v drzaku svetla ma prumer kolem 47mm, takze je tam mezera cca 6,5mm).
V provozu s tim nemam sebemensi problem, ale pri montazi a demontazi savli me uz otravuje, ze nemuzu jen vytocit vicko a povolit sroub v brejlich - misto toho musim rozdelat celej cumak.
Pokud jste tohle nekdo resil, jak to mate udelany? Da se nekde sehnat nejaka gumova "hadice" o techtle prumerech?
Přidat příspěvek
mel jsem z kusu silonu vytoceny krouzky
[Davy_]
(13.6.2012 13:23:47)
tenhle uprade jsem Jardovi dělal, když jsem utahoval celej krk řízení, takže jsem měl sundaný horní breje. Jak by to šlo nasadit jen při vytaženej trubkách netuším, ale nejsípš nic moc. Další možnost co mě napadý, je místo těch originál vložek, použít 2 páry gum (nahoru a dolů) do spodní masky na kejvu/panelku, pokud by teda rozměrově seděli zápichem v gumě do držáků. Dost by se pak montáž mezi brejle usnadnila
[Marlboro]
(13.6.2012 6:59:46)
Takze to znamena, ze kdyz chces vysunout savli z brejli, musis to napred vsechno postupne vytahat smerem nahoru, nebo to nechas tam kde to je, savli vytahnes a drzak svetla i s tema ingrediencema uvnitr vytahnes do strany?
Teda ono nejde ani tak o to vyndavani, jako spis o zpetnou montaz ;-)
[Sim]
(12.6.2012 17:34:36)
pokud jsou držáky s 638 a 634 atejný, tak u týhle 634
http://www.jawamania.info/moto/detail.aspx?motoid=8244
jsem to řešíl tak, že k originál vložkám
http://www.fichtlkramek.cz/nahled/vlozka_nosniku_svetla.html
(4ks) jsem dokoupil "o" kroužky o něco menší než průměr vidle, sílu ž nevím (podívám se nějaký mi zbyly) a podpořil jsem tím tlumící účinek těch vložek. Mezi stěnu držáku a trubku vidle jsem nedával nic
[Marlboro]
(12.6.2012 12:16:59)
Nadrz 592 na silenblocich
[Sim]
(24.5.2012 16:31:26)
Příspěvků:
2
, poslední:
28.5.2012 23:01:41
49235.
Tuning a přestavby
Pred lety jsem predelal pevne uchyceni panelkove nadrze na pruzne (kvuli rezonovani) pomoci silentbloku, co v originale drzi kompresor v lednicce. Fungovalo to podle predpokladu (rezonance zmizely), bohuzel zivotnost velmi kratka, bo se guma proklepala durch a bylo to zase kov na kov (takze v podstate jeste horsi, nez pred tim). Asi 2x jsem to vymenil, ale pak me to prestalo bavit.
Nechce se mi to tunit naslepo dal metodou pokus - omyl, takze otazka; ma nekdo nejaky vyzkouseny zpusob, jak kejvackovou nebo panelkovou nadrz pruzne pridelat?
Přidat příspěvek
Ja se prave docet o tom, ze kalif to mel ulozeny pruzne, ale nikde jsem nevidel detaily toho, jak to bylo reseny. Mate nekdo nejaky snimek?
[Sim]
(28.5.2012 23:01:41)
Zkus pro inspiraci omrknout jak to měla Californie typ 362.Tam to drželo
věky.
[Aaron]
(27.5.2012 19:51:17)
motor CZ 150c / J-CZ 150/352 - rotor alternatoru (setrvacnik)
[Sim]
(15.9.2011 9:25:59)
Příspěvků:
13
, poslední:
16.9.2011 15:50:53
45820.
Veteráni
Rotor alternatoru (tvorici zaroven setrvacnik motoru) je narazen na kuzel praveho cepu kliky a je zajisten Woodruffovym perem. Behem nekolika let provozu moji Happyny se mi tento spoj stal nekolikrat osudnym, co bylo presnou pricinou netusim, ale vysledkem byl roztrzeny naboj setrvacniku, tvorici zaroven vnejsim povrchem vacku zapalovani = na ceste neopravitelne.
Nepomohlo ani dopasovani kuzelovych ploch na sebe pomoci pasty na ventily, letos v lete jsem zase kvuli tomu tlacil.
Bohuzel, po nekolika techto poruchach je uz drazka na pero v pravem cepu kliky docela vymackana, takze pero se v ni vakla a je o to slozitejsi sestelovat predstih.
Co s tim? S Bezou jsme se o tom bavili, on navrhoval to chytit na lepidlo - jenze to povoluje teplem a tady je to hned u zdroje horka, takze se obavam, zda by to neznamenalo jen obtiznejsi demontaz bez prinosu na provozni spolehlivost.
Dalsi reseni je vymena praveho cepu kliky za jiny - mam tam jeste dalsi dve srotove kliky, obe maji pravy cep v podstatne lepsim stavu v okoli drazky ... ale zase kvuli tomu pulit motor a rozlisovavat kliku se mi nechce, kdyz to jinak slouzi ke spokojenosti.
Nekde na pulce cesty by mohla byt moznost kliku vyndat, okraje drazky vyvarit, drazku protahnout, zkalibrovat a kliku upnout do soustruhu na pomale otacky a pretocit kuzel praveho cepu ... jenze je zase otazka, zda neni to prelisovani nakonec snazsi a min rizikove.
A hlavne - zakladni otazkou zustava, jestli se vubec to pero ma ucastnit prenosu tociveho momentu z cepu na setrvak a naopak, nebo zda je to jen urceni pozice. Pokud by to byla ta druha moznost, je to vsecko zbytecny (stacilo by treba pero do drazky zalepit tekutym kovem) a pricina musi byt nekde jinde. Jenze kde?
Přidat příspěvek
ještě bych doporučil kužel po zabroušení před montáží pořádně odmastit a nakřídovat
[Míra 354/MT11]
(16.9.2011 15:50:53)
Marlboro: já s tím nemám moc dobrou zkušenost skrze S11, tam jsem to kolikrát strhnul :D
[klouzek-ZNK]
(16.9.2011 9:54:36)
Sim: to ti asi nikdo neřekne, co je to za moment. Koukni se do strojnických tabulek, jestli to teda v nich je a podle závitu a materiálu bych použil patričný utahovací moment.
[ladis to položil]
(15.9.2011 21:28:41)
Klouzek: jemnej závit je tam právě proto, aby to šlo dorvat :-) Kdyby tam byl klasickej tak ho strhneš
[Marlboro]
(15.9.2011 19:42:44)
Já to dotahuju s citem páč je to jemnej závit, zatím mi to jezdí.
[klouzek-ZNK]
(15.9.2011 18:58:52)
ladis > pero vysoke neni ... ale dotahnuti na krev se prave bojim, protoze tim budu extremne namahat naboj setrvaku. Tak trochu se domnivam, ze jednou z pricin problemu bylo prave dotazeni na krev, protoze vzdy se naboj setrvacniku proste roztrhnul. Mimochodem, nema nekdo z vas informaci, jakym momentem bych to tak mel dotahovat?
[Sim]
(15.9.2011 14:58:57)
Zabrousit, pořádně odmastit, dotáhnout na krev a to by bylo, aby to nedrželo. To samé mi dělal Simson, po téhle proceduře je už více jak 2 roky klid. Zkontroluj si ale, zda pero není o fous vyšší než by mělo být, pak kužel pořádně nedoléhá a jsou s tím jenom podobné problémy.
[ladis to položil]
(15.9.2011 13:51:40)
Mno, takze pokud klinek slouzi jen k urceni polohy, vidim jako nejrozumejsi variantu zkusit jeste jednou pastu na ventily a dopasovat kuzely na sebe. Tekutej kov chci pouzit pouze na zafixovani pozice pera, coz by - s ohledem na jednotny nazor, ze pero k prenosu sily neslouzi - melo byt dostatecne a funkcni reseni.
Klikovku se mi rozlisovavat nechce, nechaval jsem ji delat pred par tisicema km, takze na ni chci hrabat az v pripade, ze vse ostatni selze - nebo v pripade, ze by se ukazalo, ze je cep ohnuty nebo poskozeny i jinak, nez jen vykloktanym klinkem.
[Sim]
(15.9.2011 13:05:24)
Klínek sám o sobě tohle neudrží, je tam jen pro trefení do správný polohy, samotnej setrvačník drží kužel. Nechal bych vyměnit čep, následně zabrousil pastou, jak již psali níže
[Marlboro]
(15.9.2011 12:17:09)
kdybys na tech motorkach jezdil jako clovek a ne jako ....eee... Sim :) tak se ti to nestane :)
Taky hlasuju pro vymenu cepu a zabrouseni. Klinek sam o sobe by to udrzet nemel.
[Davy_]
(15.9.2011 11:45:25)
holdas: zase pozdě, já se na to... :D
[klouzek-ZNK]
(15.9.2011 11:27:40)
Klínek tam je jak píšeš jen pro určení pozice, tekutým kovům, soustružením čepu aj. bych se vyhnul.
Nejjednodušší bude kliku vyndat a nechat u klikaře opravit výměnou za dobrej čep a vycentrovat.
Tvůj problém mohla způsobovat právě špatně vycentrovaná klika, házící čep, nebo špatně vyváženej házící setrvák, vymletý ložisko - těžko říct.
[klouzek-ZNK]
(15.9.2011 11:27:02)
V podstatě jsi odpověděl v posledním bodě. Klínek je jen k určení polohy, o přenos sil se stará kužel. Já osobně kužel na Robotovi poprve nezabrousil a po cca 10 startech jsem urval klínek a proto vím o čem mluvím. Po zabroušení pastou na ventily je vše v pořádku. Drážka byla naštěstí dobrá.
Pokud máš drážku vyčvachtanou, vyměnil bych celý čep na klice, zabrousil kužel a měl bys pokoj.
[holdas]
(15.9.2011 11:26:46)
Dobijeni vodnik
[Sim]
(30.4.2008 12:38:24)
Příspěvků:
3
, poslední:
30.4.2008 14:29:19
22393.
Elektro
Zdravim, ozval se mi Simp, ze dojel do Parize a na vodniku (250/593) mu poslednich 300 km pri jizde problikavala kontrolka dobijeni.
Ja s dobijenim u vodnika nikdy nemel sebemensi problem, takze ani netusim, jake usporadani altik v tehle motorce vlastne ma... pokud do toho nekdo vrtal a tusi, co Simpa ceka pri zpatecni ceste, pisnete mu to prosim SMSkou na cislo +420 728 762 900.
Kdy se bude vracet, zatim netusim, ale cim driv nejaky rozumy dostane, tim lip.
Přidat příspěvek
tedko mi simp psal, ze zalozni regler doma ma a ze to nejak vyspekuluje, kdyz muze dojet i bez funkcniho dobijeni...
[Jeník]
(30.4.2008 14:29:19)
Jestli jen problikává, tak to bude jen vakl na vstupovým štekru. Jinak zapalovací okruh to má zvlášť, takže to i s vybitou baterkou pojede vesele dál.
[ED250]
(30.4.2008 13:16:14)
pisu mu, nejspis KO regulator. Kdzy bude nejhur, poslu mu svuj kousek, bude-li kam.
[Jeník]
(30.4.2008 13:16:06)
Motobal Chotikov u Plzne - dva volne listky
[Sim]
(13.2.2007 23:52:54)
Příspěvků:
3
, poslední:
14.2.2007 17:40:16
11027.
Co se nehodí do burzy
Cau, zbyly mi dva volne listky (k jednomu stolu) na motobal na tuhle sobotu (17. unor 07) do Chotikova (z Plzne smer KV). Zakladni info na
http://www.motopellmell.cz/chysta%20se.html
... vstupny je 80 na jednoho.
Kdyby mel nekdo zajem, volat 608513495 Sim Mira Barta
Přidat příspěvek
Sim:
Tak tos mi pěkně dorazil... :o)))
Já myslel, že tady v tý dědině za kopcem bude MOTOBAL, skutečnej motobal, co se tady u nás kdysi hrál na skutečným MOTOBALOVÝM HŘIŠTI v naší vsi...
[Venca_n]
(14.2.2007 17:40:16)
CErine CErine, ples tě nemine :)
[No_-_name]
(14.2.2007 17:02:49)
Beru oba..
[Soudruh_Bursa]
(14.2.2007 14:18:24)
Novější
Starší
1
2