SQL spojení: 1 (42), 0,203 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 21.4.2025 5:56:00
Dotazy uživatele
Motorky
|
Data
|
Práva
Zobrazit seznam
Dotazy
|
Inzeráty
|
Cestopisy
Novější
Starší
Dotazů na stránku:
1
2
5
10
20
40
60
100
Příspěvků k dotazu:
0
5
10
20
40
60
100
1
2
3
4
5
6
Brejle spodní 350/634 záměna
[Svíťa]
(21.7.2016 12:45:28)
Příspěvků:
13
, poslední:
21.7.2016 15:44:05
63097.
Tuning a přestavby
Zdarec.
Repasoval jsem uložení vidle na 634 a najednou si všimnu, že tam už od začátku chyběla horní matice, jelikož se tam prostě nevešla.. Takže jsou spodní brejle buďto zkrácený nebo z jíné motorky... Mám doma ještě tyto brejle z 638(jsou ještě na jiném rámu), tak se chci zeptat, jestli jsou origo 638 a 634 stejné, nebo alespoň rozměrově záměnné..??
Díky Z.
Přidat příspěvek
Marlboro: Jo, tohle je taky řešení... Podle mě složitější, ale bude to vypadat originální, s tou horní maticí...
Neříkám, že chci, ale asi do zítra nestihnu sehnat někde poblíž celý funkční spodní brejle ze čtverky.. :-)
[Svíťa]
(21.7.2016 15:44:05)
SvíŤa: když už to chceš bastlit, nebude jednodušší tu trubku brejlí uprostřed rozříznout a nastavit, aby ti vycházel závit nad horní brejle + dovnitř vrazit vhodnou kulatinu jako výstuhu, aby to nemělo snahu se bortit ? Navíc ti ta kulatina dá ty příslušný 3 díly do lajny, samozřejmě za předpokladu, že bude rovná a bude mít správnej průměr
[Marlboro]
(21.7.2016 15:39:55)
634 vypadají tužší, ale když chci zítra vyrazit, tak mi zbývá jen udělat do trubky závit a zezhora tam našroubovat šroub.. :-)Jinak bych je tam už nechal... pomůže mi nějak vyztužit(dodatečné vaření výztuh) ty panelkový spodní brejle?
[Svíťa]
(21.7.2016 15:28:12)
Takže to je jasný. Máš tam panelkový s kratší trubkou, proto ti tam nezbude závit pro našroubování matice. Jinak ty 634 brejle jsou tužší.
[Ota]
(21.7.2016 15:17:50)
panelka a čtyřka mají 34mm a rozteč stejnou, osmička 36mm a rozteč o 13mm větší. Panelka má o centimetr kratší trubku
[maspe]
(21.7.2016 14:16:03)
No a rozdíl 634 a panelkových? Je to jen v délce trubky a provedení těch spodních brejlí? Rozteče šavlí, průměr atd stejné? Pevnostně by panelkové dostačovaly(asi jo :-) )?
[Svíťa]
(21.7.2016 14:01:38)
Liší se průměrem a roztečí, 634 má středy ok blíž u sebe.
[Montgomeryx]
(21.7.2016 13:41:33)
Díky Maspe.
Vypadá to na ty panelkové, ale mrknu na to, až budu doma..
Ty 634 a 638 z dálky tedy vypadají stejně a liší se jen průměrem šavlí?
Ještě mě napadlo dovnitř trubky těch co tam jsou navařit nějakou velkou matici(M16) a pak by se zezhora dával šroub.. což může znít jako prasárna, ale funkčně by to mohlo fungovat.. :-)
[Svíťa]
(21.7.2016 13:36:22)
to by měly být z panelky -
http://aukro.cz/show_item.php?item=6332234474
Tohle jsou na 634 -
http://aukro.cz/bryle-cele-jawa-350-634-i6203078210.html
Tohle jsou pro 638 -
http://aukro.cz/show_item.php?item=6337168363
[maspe]
(21.7.2016 13:28:33)
Ty brejle co tam teď jsou(ty krátké) mají tu spodní část jakoby ze dvou plechů.. není to jednolité jako ty co jsem viděl na 638 a i ty dorazy jsou jiné.. není to teda náhodou z kývačky? Nejsem teď u toho, tak to nemůžu přeměřit.
[Svíťa]
(21.7.2016 13:17:32)
délka trubky je 20cm. Vše ostatní Marlboro napsal
[maspe]
(21.7.2016 13:13:37)
Marlboro: No, to byla jízda..:-D
Ano, jako by ta trubka byla krátká, takže ta matice, která drží horní brejle už tam prostě nevejde...
[Svíťa]
(21.7.2016 13:02:23)
Kde ti chybí matka? Na trubce od spodních brýlí procházejících krkem? Záleží jakou vidlici na 634 máš, jestli panelkovou nebo 638, protože se jednak liší průměr trubky vidlice a od toho taky pak i rozteč a samozřejmě horní brejle. Délku trubky na brejlích ti můžu změřit. Je klidně možný, že jsou špatný misky, který jsou moc vysoký a pak zbyde málo závitu na matici. Akorát nechápu, že sis toho všiml "najednou", to musela bejt teda jízda :-D
[Marlboro]
(21.7.2016 12:59:13)
Kotouč Jawa - výroba - 650
[Svíťa]
(12.9.2015 8:15:53)
Příspěvků:
23
, poslední:
15.9.2015 10:23:05
61271.
Tuning a přestavby
Zdarec.
Chci měnit osmičkový předek za devítkový, tedy buben za kotouč..
Kde se dá koupit kotouč z velké Jawy 650?
Případně mám pocit, je že tu své doby někdo vyráběl.... I s tou redukci na posunutí třmenu..
Je výroba jen o tom, nechat si kotouč vypálit na laseru nebo se pak musí ještě třeba kalit? Příp kdyby měl někdo výkres v dwg...?
A je možné upravit osmičkové vidle nebo se musí sehnat devítkové?
Díky za věcné reakce.
Svita.
Kdyby měl někdo použitelné komponenty - třmen, vidlice, kolo, napište a třeba se domluvíme..
Gunsmithe, ten třmen je z čeho? Je hutné shánět Jawový nebo už to někdo dělal s jiným třeba lépe sehnatelným?
Přidat příspěvek / Zobrazit všechny příspěvky
Deadman: Obávám se, že výměna kluzáků bude nutná. Anebo zvětšit průměr nosných trubek nanesením tvrdochromu a obrobení kluzáků na patřičný rozměr. Ale to bude asi levnější sehnat jiný kluzáky.
[Ota]
(15.9.2015 10:23:05)
Lze při předělávce brzdy rovnou nějak vyřešit vakl kluzáku v šavli u 639? Moje kluzáky mají po 100.000km na šavlích vakl. Žádných vyměnitelných pouzder jsem si narozdíl od starších typů vidlic nevšiml. Předpokládám tedy, že i kluzáky bych musel vzít nové, tedy provedení pro novější typ brzdy.
[Deadman]
(15.9.2015 9:30:07)
JJ. Souhlasím
http://petrdol
ezel.eu/motork
y/jawa/jawa_64
0/brzdovy_koto
uc_320mm.htm
[Doly_cz]
(14.9.2015 12:30:43)
A ten kotouč od EDa i pěkně vypadá. :-)
[Westfan634]
(13.9.2015 12:48:35)
Kdyby ED vyráběl ty redukce, měl bych taky zájem.
[Bakoun]
(12.9.2015 23:02:52)
Pouze polotovar. Nebrousím na plocho.
[ED250]
(12.9.2015 21:47:19)
Velke kotouce a redukce dela uzivatel ED250. Tak mu napis.
[Doly_cz]
(12.9.2015 21:12:35)
Víte o někom, kdo si nechal kotouč pálit? Třeba by měl i výkres a to by mi stačilo..určitě by u toho byla i ta redukce... Ale
[Svíťa]
(12.9.2015 20:02:13)
Neplávanie - rôzne kombinácie podložiek, pootáčanie som skúšal, aj rôzne doťahovanie, nepomohlo. Ja rozumiem podstate, prečo nepláva. Líznem vonkajší priemer podložiek na sústruhu a uvidím. Len to nechcem prehnať, aby kotúč nemal pozdĺžnu vôlu.
Pulzácia - nevydržal som a šiel som po mikrometer dnes podvečer. Hrúbka je od 5,33mm po 5,36mm. To je podľa mňa úplne super, tie tri stovky pulzáciu robiť nemôžu. Mýlil som sa. Doriešim plávanie a uvidím.
[passion]
(12.9.2015 19:55:35)
passion: v demontovaným kotouči sice ty vložky chodit volně můžou, stačí aby jedna díra v náboji byla trochu blbě vyvrtaná a je to problém - zkus různý pozice kotouče proti středu a prohazovat rozpěrky, pokud to nepomůže, nejjednodušší je, je trochu líznout na soustruhu
[Marlboro]
(12.9.2015 19:25:28)
p.s.: mám na ňom cez 500km, stále je pevný.
[passion]
(12.9.2015 16:35:36)
Nový kotúč, podložky, skrutky. Keď som kotúč povolil, aby riadne plával, správal sa rovnako, pulzuje. Ja si myslím, že uchytením to nebude. V pondelok bude mikrometer, tak uvidím, vsadím na nerovnomernú hrúbku.
K neplávaniu po dotiahnutí. Nemôžu sedieť diery na 100%. Buď mám zlý náboj, alebo kotúč. Uchyľujem sa k jemnéhu osústruženiu/obrúseniu vonkajšieho premeru podložiek, čím vznikne nejaká tá vôľa, možno. Viem, kľukovina, ale máte lepší nápad, ako ho naučiť plávať? Skúšal som to potrieť aj keramickou vazelínou, nič, to isté, ako na sucho. Pôvodne mal nový kotúč ihlu po vypálení. Až takú, že tam nešli vložiť ani podložky. Tú som jemne stiahol z hrán dier pilníkom a samotné podložky pred montážou v kotúči chodia.
K Svíťovmu dotazu - ak je väčší kotúč zo 650, kde zohnať redukciu na posunutie strmeňa?
[passion]
(12.9.2015 16:34:40)
Passion: Mám plovoucí. Na první nasazení plaval a všechno v pohodě. Pak jsem ho sundal kvůli výpletu a při následném nasazování měl stejný problém jako ty. Brzdil, ale neplaval. No po 100km sesám rozhejbal.
Tady jsme o tom diskutovali:
http://jawamania.info/poradna/detail.aspx?questionid=60141
[Angeliczek]
(12.9.2015 14:24:02)
passion: tak přesně to samé, a kolikrát i celkem nebezpečné dělají i NOVÉ motorky od jawy včetně 660! Takže když tak si sežeň u goldfrenu ten kotouč, potom už nikdo nereferoval, že by to dělalo tu stejnou paseku..
[Roadrunner]
(12.9.2015 12:28:40)
Rvát tam díly z MZ je stejné jak tam rvát z díly japonce. Jde to, ale nikdo, nikdy, to neschváli do provozu, docela o pruser... Takže jit origo délama z jawy.
[auuu]
(12.9.2015 12:22:21)
Kdybych nesehnal předek z devítky, ale třeba z MZty, je možné ho použít? Nebo některé části? Jak je kvalitní oproti Jawě?
[Svíťa]
(12.9.2015 12:05:26)
už jsem se setkal 3x s případem, že osazený plovoucí kotouč neplaval (2x origo malý, 1x velký). Montoval jsem jen ten velkej - upravoval jsem průměr rozpěrek.
[Marlboro]
(12.9.2015 11:24:20)
passion: Hlavně, než se pustíš do broušení kotouče (ono na něm není moc materiálu pro broušení), tak vyřeš, jeho upevnění a to, aby plaval tak, jak má. Problém je nejspíš právě jen ve špatném uchycení kotouče.
[Ota]
(12.9.2015 10:49:29)
passion: kotouc by se mel brousit celne na kulato,ne na plocho,k magnetce ho pritahnes,pokud je ohly a kdyz ho obrousis a sundas tak se zase vrati,jen bude slabsi.
[Gunsmith]
(12.9.2015 10:17:16)
Pripojím sa. Roadrunner - toto je pre mňa zaujímavá informácia s tými pulzami. Práve sa s tým drbem už asi mesiac na mojej 638. Dával som si predok s kotúčom (foto v profile). Kotúč som kupoval nový plávajúci v motorene spolu so sadou skrutiek a podložiek, spolu dačo cez 50€. Pôvodný bol napevno. Zbrusoval som výstupky na náboji kolesa do roviny, inak sa nedal založiť. Ak ho dotiahnem na fest na všetkých 6 skrutkách, drží na pevno a nie je plávajúci. Ak jednu skrutku alebo dve drochu povolím, je to OK, kotúč na podložkách pláva. Buď sú nepresne vypálené diery, alebo sú nepresné diery v náboji kolesa. Ale to je vedľajie, to si viem vyriešiť.
Problém je, že pri brzdení cítim, ako koleso v jednom mieste viac pribrzdí, je to dosť nekomfortné, popísal by som to presne tvojimi slovammi, že pulzuje. Aj keď kotúč jemne povolím, aby plával. Ako keby bol v danom mieste málinko hrubší. Je to vôbec možné? Ináč to brzdí oproti dvojkľúču priam fantasticky, až na to pulzovanie, ktoré musím vyriešiť. Mám možnosť dať kotúč na magnetku (kotúč magnetuje), tak uvidím. Skúsim požičať mikrometer a pomerať ho predtým ešte.
[passion]
(12.9.2015 10:08:14)
Plexi Jawa 350
[Svíťa]
(30.5.2014 18:59:50)
Příspěvků:
11
, poslední:
31.5.2014 20:54:31
57541.
Tuning a přestavby
Zdarec Jawaři.
Z čeho je tohle plexi:
http://www.jawamania.info/Files/users/196062/DSCN6312up.JPG
Kamoš říkal, že ho koupil s MZ150, ale něco podobného jsem viděl i na novějších Jawách... nevím tedy jestli origo..?
Chtěl jsem na svou 634ku dát plexi při jízdě v horších povětrnostních podmínkách.. hlavně ranní cesty do práce atd.
Díky Svíťa.
Přidat příspěvek
Já bych řekl, že je opravdu z MZ podobné má moto ústí v nabídce
http://www.mot
o-ustinl.eu/ka
talog/zbozi/po
pis_zbozi.asp?
klic_ma=10101
[servajs]
(31.5.2014 20:54:31)
Tak kývačkový, to je jiná liga... Ale tohle fakt není vůbec malý!!! Měl jsem na mašině jedno čoprovité, které je vyšší jen o tu špičku, která je tady seříznutá do rovinky a schoval jsem se za něj parádně...
Ale to co jste mi poslali (vzor Bandit) mi připadne, že zakrývá jen budíky.... proto se ptám, jak moc funguje...? :-)
Díky.
[Svíťa]
(31.5.2014 20:21:26)
Jak se schováš za takový pidiplexisklo? Není nad klasický kývačkovský a revmaplechy, pak seš i v dešti suchej.
[pračlověk]
(31.5.2014 20:19:07)
To plexi, co jste mi posílali vypadá fajn.. i cena.. takový jsem chtěl, než jsem narazil na tohle...
Schováte se za něj trochu? Nefouká do očí a tak? Připadne mi hrozně malinký...:-)
Jinak to co mám teď doma nevypadá, ale je velký, když se trochu přikrčím, tak ho mám po nos... Je na velký světlo z nové 350ky...
[Svíťa]
(31.5.2014 20:08:13)
Není to z žádný prvovýroby, spíš nějaká samodělka. Na žádnou motorku se to sériově nedávalo.
[Pavel]
(31.5.2014 15:22:20)
kup si puig a nevymyslej,jezdime s nim skoro vsichni,koupis ho i levneji,hodil jsem prvni odkaz co jsem nasel
http://www.hzm
oto.cz/cz/e-sh
op/53937/c6003
-plexi/puig-pl
exi-naked-kour
ove.html
[Gunsmith]
(31.5.2014 9:27:14)
V každém případě bych to zničil , tak si posrat motorku :-D
[edye1234]
(31.5.2014 7:42:22)
Ta maska mi přijde jako na dost malý světlo, nejspíš nějakej domaděl na mz nebo na simsona
[Marlboro]
(31.5.2014 6:38:07)
Myslel jsem z čeho - z jaké motorky..:-) Jinak ta maska z 638 je oproti tomuto maličká...
Tohle co tu mám je hodně podobný tomuto:
http://jawagal
lery.net/?page
=click&jm=trin
da&url=Jawa_35
0_typ_639_96
[Svíťa]
(30.5.2014 23:31:20)
Něco podobného bývalo na 487-kách, než přišlo hranaté světlo!
[Uďa]
(30.5.2014 22:38:23)
Já jsem měl něco podobného na 640, ale to bylo na hranaté světlo. Na kulaté bylo toto
http://www.yauto.cz/includes/img/inzerce/Jawa_350_639_6.jpg
. Jestli jsi myslel z jakého materiálu je to plexi, tak to ti neporadím.
[Anacron]
(30.5.2014 22:14:32)
Navařování na rám
[Svíťa]
(29.10.2013 12:14:37)
Příspěvků:
4
, poslední:
29.10.2013 15:04:07
55528.
Tuning a přestavby
Zdarec.
Chci se zeptat, jak správně navařovat na rám - ať už výztuhy nebo držáky atd.
Vařit jen dva půlměsíce - vodorovně s trubkou, abych ji nepřevařil příčně nebo to celý obvařit?
Dík Svíťa.
Přidat příspěvek
Jo, pardon na neodborné vyjadřování.. Vodorovně = v ose trubky..:)
Jde o jakékoliv výztuhy, jako kříž na podvozku u rámu 632-640, přivaření nějakého nosiče - nebo něco co bude zatěžováno.. žádné ozdoby..:)
[Svíťa]
(29.10.2013 15:04:07)
Davy: já to tak pochopil a používám terminologii tazatele :)
[jawarmaniak]
(29.10.2013 14:33:55)
Zajimava terminologie. Vodorovne znamena v ose trubky?
[Davy_]
(29.10.2013 14:18:32)
A co mají ty držáky držet? Pokud nic extra těžkého a důležitého, tak jen vodorovně s trubkou sestehovat. Pokud to má držet třeba motor, tak ovařit vodorovně s trubkou souvislým svarem. Příčně pokud možno nevařit.
[jawarmaniak]
(29.10.2013 13:22:50)
Jawa 250/559 1962 - panelka originál
[Svíťa]
(6.10.2013 0:15:00)
Příspěvků:
2
, poslední:
7.10.2013 14:07:13
55312.
Veteráni
Zdarec.
Byla to moje první velká motorka a teď ji chci renovovat do naprostého originálu, tak se chci zeptat, jak přesně by měla vypadat.
V podstatě mi jde o přední blatník..? Já tam měl plítký, ale myslím, že by tam měl být hluboký.. Předpokládám, že nádrž kulatá panelková. A co barva? Chtěl bych netradičnější než červenou, ale přesto takovou, jak se v tom roce vyráběli..
Je originální tahle co je v kalendáři na novějším automatiku? :
http://www.jawasoucastky.cz/KALENDAR2014
Dík Svíťa.
Přidat příspěvek
Nedělala se třeba i Britka? - Modrá světlá/tmavá.
[Svíťa]
(7.10.2013 14:07:13)
1962 jistě hlubokej blatník, ty mělký začaly až 1968 nebo 69.
A barva - na vývoz se dělalo kdeco, třeba tahle světle modrá(vzorek barvy na renovaci bral Jarda B podle zbytků na motorce) do Německa bílá(je v katalogu Neckerman) ,a viděl jsem i tmavě modrou, černou a černo-šedou(jako starší Kývačky)
[monty]
(6.10.2013 10:33:54)
panoramatická zrcátka
[Svíťa]
(12.8.2013 23:12:05)
Příspěvků:
7
, poslední:
15.8.2013 23:45:11
54706.
Tuning a přestavby
Zdarec.
Na Panelce mám kovová zrcátka z žigula, kde je normální "rovné" zrcátko..
Vzhledově supr, ale vidět v tom moc není..:-)
Tak jsem si říkal, že si nechám u sklenáře vyříznout na rozměr něco z novějších aut...
Levé a pravé zrcátko je u aut odlišné... předpokládám, že bych na motorku měl použít dvě levá(řidičova) zrcátka z auta, je to tak?
Bude rozdíl např. u skla z favorita - octávka?
U Octávky jsem si říkal, že by se dala použít i zalomená část pro mrtvý úhel...
Dík za postřehy, Svíťa.
Přidat příspěvek
Hotovo, nechal jsem je nařezat u sklenáře... konečně "vidím"..:-)
[Svíťa]
(15.8.2013 23:45:11)
mám od nás z mototechny tyhle na kývačce a naprostá spokojenost, jsou jemně vypouklá a neklepou se, alespoň u mě
http://www.mul
timoto.cz/?126
4,10-p-p-jemn%
EF%BF%BD%C2%BD
-zrc%EF%BF%BD%
C2%B1tka-chrom
-kulat%EF%BF%B
D%C2%B1-dlouh%
EF%BF%BD%C2%B1
-ty%EF%BF%BD%2
0ka-p%EF%BF%BD
%C2%B1r-{-19-}
[šalik]
(13.8.2013 15:13:34)
Když bude fyzicky vopouklý, aby tam šlo napasovat do toho žiguláckýho..?
Případně nekupoval tu někdo nebo nemá ohlasy o motozrcátkách, co se prodávají na aukru - chromové,nové, od nějakého Poláka..?
[Svíťa]
(13.8.2013 14:22:45)
vždycky jsem koupil v autodílech levně náhradní sklo na Avii nebo trambus, z toho nařežeš několik motozrcátek
[Mirek150]
(13.8.2013 10:01:32)
jo presne to chci na zigula taky udelat, ale zatim sem nebyl na vrakaci si vybrat skla
[Smajchl]
(13.8.2013 8:07:09)
Fanouš má u řidiče rovný, jen pravý je lehce sférický.
[Hlade]
(13.8.2013 6:49:29)
fagot ma skoro normalni sklo, nebo aspon při výměně lepeného, co se začalo loupat za original bylo spíš poznat mírné zatmavení než zakřivení
[krf]
(13.8.2013 6:30:19)
19ti zub a tachometr
[Svíťa]
(3.8.2013 17:54:07)
Příspěvků:
10
, poslední:
4.8.2013 23:00:28
54581.
všechno ostatní
Zdarec.
Na svou Panelku jsem dával novou řetězovou sadu, ale časem jsem zkusil dát dopředu 19ti zubové náhonové kolečko(tedy o zub víc) Teď mi tachec samozřejmě podměřuje.. Dá se to nějak vychytat? Jde mi i o ujetý kilometry.. Předpokládám, že ukazovaná rychlost i ujetý kilometry jsou tedy *18/19
Tachometr mám z nějakýho prasátka 501, ale předpokládám, že by měly být stejné jako origo na panelku.. Teď ukazuje cca o 3km/h míň něž skutečně jedu..
Dík.
Otázka tedy je, jak to náhonový kolečko vykompenzovat, aby tachec ukazoval správně..:-)
Přidat příspěvek
Asi je to kus od kusu, mně na panelce s 19 z. kolečkem tacho při radarovejch 50 ukazuje o malinko víc :)
[cPetan]
(4.8.2013 23:00:28)
5 km/h + 5%
[jstefajn]
(4.8.2013 18:50:32)
mr.Mic: každý tachometr smí ukazovat rychlost vyšší až o, tuším že, deset procent, ale nikdy nesmí ukazovat rychlost nižší, než je skutečná
[mais]
(4.8.2013 17:09:29)
Tak to mám hotovej zázrak, při 50 km/h ukazuje 40, 60 ukazuje přesně, při 100 ukazuje 120 a pak už mi nestačí tachometr :-)
[Marlboro]
(4.8.2013 12:28:34)
Správný tacho by mělo podměřovat při 50 km/h o 5 km/h, při stovce o 10, atd... Ale je fakt, že u kejvaček to tak ještě bejt nemuselo...
[mr.Mic]
(3.8.2013 23:23:33)
Tak je to o 7km/h víc, než by mělo..:-) Jinak vždy a všechny tachecy podměřovaly na 50ce o 4km... tak je to podle mě správně..
Asi namontuju digitacho..
Spíš jsem si říkal, jestli se to nedá řešit úpravou/výměnou náhonu v motoru..
[Svíťa]
(3.8.2013 21:07:48)
Řešíš nesmysly, neb už jen budík sám o sobě má toleranci +/-8%, ke které se ještě přidává skutečný (nikoliv udávaný!) rozměr gumy, její zatížení, huštění, opotřebení..
..takže buďto se s tim smiř, nebo namontuj digitacho.
[z477]
(3.8.2013 20:39:20)
Můžu ti říct že když jezdíme parta někam dál. Tak stejný stroje (konkrétně kývačky) mají rozdíly v ujetých kilometrech cca 5-15km na trase 400km....
[šalik]
(3.8.2013 20:36:02)
Neresit, nebo namontovat cyklotacho.
[Endy]
(3.8.2013 20:23:40)
3 km/h na Kejvačce řešíš? Jak se to tak přesně dá odečíst na tachometru,kterej má stupnici po 20 km/h ?
[monty]
(3.8.2013 19:58:11)
přední pneu na Jawu
[Svíťa]
(10.7.2013 0:29:36)
Příspěvků:
18
, poslední:
13.7.2013 15:41:45
54287.
Tuning a přestavby
Zdarec.
Chtěl bych na svou přestavbu Panelky(viz. profil) pořídit novou přední gumu, která mě trochu podpoří i na mokru.
Teď tam mám starou Barumku se zvorkem jako na Mitas H04 a je pravda, že už mě párkrát ustřelila, když jsem v reflexu chytl za přední brzdu, případně na mokru.
Líbila by se mi třeba Sava MC7 90/90 18 (Sava by měla být ověřená kvalita) nebo Metzeler ME22 90/90 18.
Krom toho, aby to líp drželo v zatáčkách, na mokru atd.. nemuselo by se to sjet za sezónu, prostě nějaký vyvážený poměr cena/výkon.
Případně Monry prodává nějaký Čínský, který prý taky nejsou špatný...? Teď je budu testovat na 350ce sportce..
V zadu mám Continental contiGO 120/80 16.. ta je celkem fajn, chtěl jsem ji i dopředu, ale v daném rozměru vychází bezmála na 2tis a myslím, že levněji by se dala sehnat i lepší..
Dík za nápady!
Svíťa.
P.s. Hlavně aby se tam taky vešla - teď tam mám Barum 3,25/16 a je tam tak akorát. Má 90ka na šířku skutečně 35,4mm?
Přidat příspěvek
Najeto něco přes 4000km, z toho 2000km s bagáží a nepozoruju, že by vzorek nějak ubyl.
[Bakoun]
(13.7.2013 15:41:45)
Zadek ME22, předek ContiGO! a drží jak židovká víra.
[Bakoun]
(13.7.2013 15:40:43)
Za mne ME22.. Vydrzi vice a naprosta spokojenost namokru na suchu.. Sava mizi pred ocima.
[Vitek]
(11.7.2013 15:57:44)
H-06 je na veterána, vzorek stojí za prd. H-15 jsem nezkoušel. H-07 je super. Kdysi dělali i gumu se vzorkem jako Dunlop TT, ale tu přestali - nevím proč, ta držela jak natřená štěpařským voskem. Tak jezdím toho Dunlopa, co se dá dělat.
[Kosťa]
(11.7.2013 11:14:04)
Mě Mitasky (H-06 a H-15) na mokru klouzaly, a to celkem dost. Stačilo jen trošku víc vzít za brzdu. Metzellerka ME22 taky nebude špatná volba. Mám jí teď vzadu a za mokra neklouže. Ta Sava je ale ještě měkčí. O životnost na p��edku se bát nemusíš. Jen vzadu se rychle sjíždí.
[Ota]
(11.7.2013 10:54:54)
No, zatáčky nejezdím nijak extra rychle, ale rád se taky naklopím, jde mi hlavně o to, aby neustřelila jen tak na mokru a taky když za to reflexivně chytnu(ustřelí každá, ale chápeš:) ) Možná nad tou Mitaskou budu uvažovat, ale když mám vzadu tu kulatou Continentalku, tak by se k ní možná víc hodila ta Sava.
[Svíťa]
(11.7.2013 10:17:33)
svíťa: mitasku mám olítanou až na stupačky a nikdy mi neulítla ani na mokru. Třeba dvousměsové Contíky taky nejsou špatné, ale na kejvačku?
[Kosťa]
(11.7.2013 8:59:53)
přesně tyhle. Až přijedeš, ukážu ti v průjezdu na hřebíku zadek sundanej z Péráka po 11 000 km. Je bez vzorku,ale plátno neleze.
[monty]
(11.7.2013 7:47:39)
http://ariocar
pus.rajce.idne
s.cz/Repase_35
3_1959/#P71602
56.jpg
[holdas]
(10.7.2013 22:49:12)
Jestli to jsou Fortune, vydrží na zadku jen do 4000 km,předek v pohodě a jsou pěkně měkké.
[holdas]
(10.7.2013 22:30:30)
Kejvačkový jsem nedojezdil, ale na Péráku vydrží stejná značka 10 000 km na zadním kole.
[monty]
(10.7.2013 20:29:43)
Montyčíny sú po zahriatí dosť mäkké, držia sa asfaltu výborne, kilometrový nájazd neviem, lebo som nenajazdil ešte ani 400 km. Akurát som mal smolu - kúpil som 4 a jedna je značne nevyvážená, viac ako 150gr. Ostatné 3 sú pod 30gr.
[Jean]
(10.7.2013 16:18:33)
No z té Mitasky bych asi neměl dobrý pocit - že jsem neudělal maximum.. a těch pár stovek mi nestojí za případně rozsekanou mašinu..
Co jsem slyšel tak H04 je dobrý vzorek na předek, ale za ty roky asi pravda trochu ztvrdla.. S tou Metzelerkou někdo nemá zkušenosti nebo s něčím podobným?
Pračlověk: Ne, není to to samý a když někdo bude chtít(jakože mě se na pneu dívají vždycky), tak to nedají.. Mám zapsaný alternativní rozměr.
[Svíťa]
(10.7.2013 15:53:36)
jelikož mám na panelce 3.00 vpředu a 3.25 vzadu, tak ta H07 80/90 R16 je náhradou za obě, nemýlí-li mne výpočet. To je teorie. Máte to někdo tak?
[pračlověk]
(10.7.2013 15:40:21)
teoreticky ano, prakticky jsem s tím problém nikdy neměl. Jednou padla otázka, byl vysvětlen poměr palců a milimetrů a moudré pokývání hlavou. Za 20 let, co to vozím simultánně na dvou motorkách na STK, no problem. Jestli máte na STK idioty, vyber si jinou:-)
[Kosťa]
(10.7.2013 15:06:24)
Kosťa: ta H07 nemá šířku v palcích, ale v milimetrech. nebyl by s tím na technické kontrole problém, neboť v TP mám uvedeno 3,00-16? Nebude někdo prskat, když tam bude místo toho 80/90 R16, i když je to prakticky to samý?
[pračlověk]
(10.7.2013 13:55:30)
MITAS H-07. několikanásobně osvědčená super guma. Dobře drží, vydrží, moc nestojí.
[Kosťa]
(10.7.2013 10:43:09)
Pokud se ti líbí Sava MC7, tak jdi do ní. Je to určitě dobrá volba. Na předku vydrží určitě minimálně 15000 km. Dá se sehnat i v originálním jawáckým rozměru 3,25x18, když tam máš ty 18" kola.
[Ota]
(10.7.2013 8:17:24)
píchlá duše
[Svíťa]
(17.6.2013 12:37:58)
Příspěvků:
26
, poslední:
7.12.2013 17:05:51
53968.
všechno ostatní
Zdarec.
Asi to už podle titulku zní banálně, ale...:)
V pátek jedu z práce na panelce, když v tom cítím, jak za mnou zadek trochu plave.. Mám širokou gumu - 120/80 Conti Go, která je celkem dost bitelná, takže jsem to poznal až v zatáčkách...
Zkoušel jsem nafukovat na dojetí, ale vypadalo to, že je tam lochna jak.... nebo utržený ventylek...
Když jsem doma gumu sundal... dírka nic moc velká, ale nenašel jsem nic bodnutého v gumě ani žádnou dirku po ostrém předmětu, který mohl vypadnout..
Je možný, že by ta guma jen tak praskla(nějaká výrobní vada nebo co?)
Nebo se něco objevilo vevnitř?
Měm jsem ji tam asi tři roky a stále držela bez dofukování přes 3ATM.
Dík Svíťa.
Když vás tak poslouchám, tak mi to nedá a ještě otázku doplním..
Před nedávnem mi děda donesl tři duše:
motorka 16" a 19" a pionýr - 16"
Všechny jsou ve stavu uloženky, naprosto luxus stav..
Tak si říkám, jestli to má nějakou historickou hodnotu, střelil bych je a koupil tam něco dnešního.. jestli nemají, tak ji tam klidně dám...
Jo, tloušťka duše je tak dvojnásobná...:)
Přidat příspěvek / Zobrazit všechny příspěvky
Duše Continental jsem měl úolně nové. Staré Dunlopy jsem vyhodil. Zděšení nastalo po pár dnech při kontroletlaků. Týdně dofukováno 0,3. Vydržel jsem to jednu sezónu a na podzim jsem to Barumce hodil na hlavu.Měli to měsíc nafouklé a nic nezjistili. Tak jsem je musel poučit že řídká duše zůstane v koutě nafouklá měsíc, bo se veválí v gumě.Trvalo to 3-4 měsíce málem se to ztratilo, musel jsem se připomínat atd. Nakonec vrátili chechtáky protožetakový šid jsem znovu nechtěl.Indové naštěstí snad nevyrábí primáky i když je nepoužívám tak zděšení je dost na snadě :)))))
[Azmusen]
(7.12.2013 17:05:51)
Takže tuhle duši od Continentalu jsem zalepil, zkouším ji a ejhle, o kousek(10cm) vedle je další podobná dirka... tak nevím, jestli je to výrobní vada...
[Svíťa]
(24.6.2013 0:07:43)
tiež kupujem mx duše, sú trocha drahšie. Ale v kývačke mám nové plášte a staré barum duše. Drží to.
[Jean]
(18.6.2013 16:53:29)
zesílené MX duše stojí cca 500,- ...
[dejvV]
(18.6.2013 13:20:01)
nunici fakt by jsi si tu nemohl zřídit běžný uživatelský účet a přidat svoje motorky jako většina ostatních co sem chodí?
[kastanyi]
(18.6.2013 13:00:20)
tady mas ultra zesilenou. to neobujes ani za vsechny prachy:
http://www.shop.jbr.cz/pit/produkt_list.php?catid=216
[Loosek]
(18.6.2013 9:17:09)
Continental(dnesni Barum) duse uchazi. Zalezi na konkretnim rozmeru. Zadni mi drzi, predni jsem daval 2 a porad uchazely.
Daji se koupit zesilene duse - nekdo tomu rika motokrosove. Lze dohledat na netu. Uz si to nepamatuju, ale mam dojem ze mi nabizeli 3 sily: snandard, zesilena, neprustrelna :-)
neco treba tady:
http://www.pneuhm.cz/moto-duse/duse-zesilene-hd/
[Loosek]
(18.6.2013 9:15:01)
Tak duši si nechávám a hned ji tam hodím... Ta co jsem tam měl doteď, asi jsem měl pořád štěstí, protože takhle praskla až po cca třech letech a za celou dobu držela 3atm bez dofukování... Je ale pravda, že je tak teňounká, že by se z ní daly nastříhat ultralight kondomy :-D
A co Mitas, nevyrábí něco použitelného?
[Svíťa]
(18.6.2013 9:02:49)
Bohužel s novými dušemi (Continental - made in India) mám stejnou zkušenost, jako níže. Po jejich namontování do obou kol jsem měl pocit, že jsem snad při montáži musel obě dvě duše proskřípnout - je nutno je minimálně 1 x za 14 dní dofukovat. S dušema Barum mám taky jen výbornou zkušenost. Před pár lety se mi povedlo koupit nový duše ze skladových zásob (kupodivu made in Yugoslavia) a ty jsem dofukoval snad jen jednou za sezónu.
[Ota]
(18.6.2013 8:31:30)
Milánku, měljsi asi kliku - já jsme koupil Savu gumu + duši a bylo to v riti. Tahle kombinace mne dokonce vyléčila, motorka mi stála na policajtovi a když se zadní kolo za měsíc v zimě vyfouklo, spadla mi motorka na přední blatník auta. Od té doby stavím zásadně na hlavní stojan...
[Kosťa]
(18.6.2013 8:22:03)
u moto naštěstí v pohodě, ale mladý měl 2x týdně defekt na BMX. Na firmě jsme uklízeli sklad a objevil jsem nějaký sairait MADE FOR U.S.Army, 1 plná lahvička jako prevence pro 4 16" kola.Byl to zbytek, odzkoušeno na BMX. kupodivu to funguje.U auta používám při ddefektu většinou sprej. Pokud není plášť prořízlý bokem, taky funguje .
[nunici]
(18.6.2013 8:20:52)
půl deci herkulesu s vodou 1:1 do každé duše a nebude potřebovat dofukovat. Lepí to i bezdušáky na autě.
[Wiku]
(18.6.2013 7:26:28)
dobry duse co neuchazi dela SAVA
[milánek]
(18.6.2013 7:14:34)
pokud z kola vyndám alespoň trochu použitelnou duši, dávám ji zpátky. Pokud to nejde, dávám novou duši a připravím swe na to, že budu muset foukat. Vyzkoušel jsem snad všechny výrobce a vypadá to, že všechno jde z jedný čínský továrny. Dobrej trik je půldecka surový gumy ventilkem a projet to; ztráta tlaku se zmenší, ale kolo se rozváží. Což ovšem u hysterrickejch strojů až tak nevadí...
[Kosťa]
(18.6.2013 6:48:55)
kolko chces za tie duse? mam histircku stovku, 100Kcs
http://obrazky.rajsmichu.cz/12/100_kcs_d.jpg
[jano]
(18.6.2013 6:34:15)
to víš že to střel, má to velkou hodnotu :-D
[kastanyi]
(17.6.2013 22:35:57)
Zabudol som spomenť, naposledy som kúpil nejakú enduro dušu so zosilnenou stenou, a tá drží. Ale stála oveľa viac ako normálna.
[Jawaro]
(17.6.2013 21:21:01)
VeeRubber je pěknej šmejd, na rozdíl od Barumek je musím neustále dofukovat.
[dePorsche]
(17.6.2013 19:38:10)
Také jsem teď downloadoval staré barum duše ze starých kol a chráním si je jako oko v hlavě. Je na nich spousta záplat, ale drží bezvadně. Docela dobré zkušenosti mám s dušema Vee Rubber, ale staré barumky jdou vždy přednostně.
[Vomi]
(17.6.2013 18:16:56)
Nová duše od continentalu mi furt ucházela...díru jsem nenašel. Jednoho dne jsem se naštval a koupil asi za 120,- nějakou Polskou duši a na to, jak poláky a polský věci nemám rád tak (ťukťuk) drží už půl roku bez dofouknutí. Vepředu mám prastarou duši snad ještě z výroby a o tý ani nevim... království za starou duši.
[Šídlo]
(17.6.2013 17:57:12)
Balaton 5-9.7.2013
[Svíťa]
(13.6.2013 9:26:04)
Příspěvků:
1
, poslední:
4.7.2013 17:36:16
53926.
Informace
Zdarec,
kdokoliv by se chtěl přidat na kratší dovolenou - výlet na Balaton:
http://jawamania.info/srazy/detail.aspx?srazid=541
Svíťa.
Přidat příspěvek
Takže to posílám směrem nahoru a pryč.
Kdyby se chtěl ještě někdo přidat - jedem zítra ráno z Brna - jen na víkend - Gabčikovo - Neusidler See - a v neděli nazpět.
Případně SZ.
[Svíťa]
(4.7.2013 17:36:16)
vyhřívané rukojeti
[Svíťa]
(13.6.2013 7:05:37)
Příspěvků:
16
, poslední:
14.6.2013 10:00:15
53925.
Elektro
Zdarec.
Dělal jsem na svou Panelku vyhřívané rukojeti se stabilizátory lm78**
jen mám problém s tím,že každou chvíli vyhoří. Na motorce je vape.
Stává se vám to taky, příp. čím by to mohlo být?
A pak budu dělat kovové rukojeti - buď duralové nebo ocelové a pochromovat... Jak to bude s prostupem tepla, případně co by bylo vhodnější?
Dík Svíťa.
Přidat příspěvek
Svíťa: bývaly časy, že přístroj vydržel jmenovité zatížení trvale a měl i nějakou rezervu, dneska je jmenovité zatížení hodnota, kterou to, dá-lipánbůh, možná chvíli unese
[Mirek150]
(14.6.2013 10:00:15)
Teplovodnou pastu tam samo mám.. Ale už mám v ruce ty stabilizátory STM, tak uvidím, jak to vydrží.. Odkaz jsem sem zezačátku nedával, protože jsem tušil, že všechna zapojení budou na jedno brno.. Resp. mě se tento nápad líbí a to že na to stabilizátor není stavěný... no.. jestli ho zatěžuješ na max. nebo ho hodíš do zkratu...? :)
[Svíťa]
(14.6.2013 6:42:50)
Sviťa: Ehm... Já tady celou dobu mluvím jen o tom, že stabilizátor není konstrukčně uspůsoben k tomu, aby kontinuálně dodával svůj maximální proud.
Ten odkaz, odkud jsi čerpal informace jsi sem měl dát na začátku, pak bych to nemusel vůbec psát, kdybych věděl, že ty slablíky jsou zapojený do zkratu :-).
A ještě teda poslední pokus: Skus pod ně dát nějakou teplovodnou pastu, třeba se chytnou.
[FBITuco]
(13.6.2013 17:03:05)
Svíťa: každej lepší obchod se součástkama uvádí výrobce dané součástky. Já jsem spokojen s STM (STMicroelectronics). Případně je můžu poslat poštou v obálce.
[GeorgeB]
(13.6.2013 12:59:43)
Georgi máš potuchy o tom, jaká byla značka těch stabilizátorů? Případně v jaké prodejně jsi je kupoval... Už když jsem to zkoušel, tak mi jich na autonabíječce spoustu vyhořelo - přisuzoval jsem to tomu, čím je nabíječka usměrněná.. Ale v rukojetích mi fungovaly tak dvě jízdy.. odešel jeden a posléze ho následoval i druhý..
Davy: myslíš kvůli tomu, že guma ti tlumí ty vybrace? Čistě teoreticky, když budou ocelové, proto jsem je taky chtěl dávat, budou rukojeti těžší a tedy stabilnější...?
[Svíťa]
(13.6.2013 12:54:34)
Je to ala georg.. Jen s tím, že tam mám jen jeden stabilizátor kvůli jednoduchosti - ten slabší, mělo by se to zahřívat déle ale na tom nesejde.. Pokud to někteří máte ověřené, shledávám problém jen v levných součástkách..
FBItuco.. ten tvůj první příspěvek mi připomíná otázky: "jaký proud dává zásuvka" :) Když tam bude stabilizátor 0,5A výsledek bude jen v tom, že to bude méně topit!!!
[Svíťa]
(13.6.2013 12:28:51)
Moje zapojení vždy vzbuzovalo vášně a rozdílný názory. Komu je líto toho chudáka stabilizátora ať se na to nedívá. Mě to asi osm let funguje spolehlivě na jawě a šest let na hondě. Všechno důležitý jsem napsal na uvedeném webu. Věřte, že ta konstrukce nevznikla z prosté nevědomosti...
Kdo chce odborný popis, tak se to tu můžu pokusit rozepsat, aby to pochopili i laici.
[GeorgeB]
(13.6.2013 12:24:46)
Imho úplně nejelegantnější by bylo vrazit do konců řidítek po jedné PTC patroně, která se z principu reguluje sama. Ovšem jak by to vyšlo cenově a jaký je výběr vhodných tipů jsem nebádal, zde je pole neorané..
[z477]
(13.6.2013 11:24:03)
Jak se tak koukám na ten georgeweb... Tak je to zkratový zapojení docela prasárna. Vhodnější by byl nějaký jednoduchý zdroj proudu (Tranzistor, zenerka a pár odporů s potenciometrem). Tím by jsi vyřešil problémy odcházejících stabilizátorů. Nejsou na tohle použití stavěny.
[FBITuco]
(13.6.2013 10:40:00)
Namotej tam drát a budeš mít klid :-) topím drátem už asi třetí sezonu a bez problémů . Jen bych potřeboval vyřešit přepínání série a vedle sebe nějakým relátkem . Vypínač to sice zvláda ale je na řidítkach zbytečně velký . Nemáte nějaký nápad ? Teď je tam 6 vývod s polohama 1-0-2 .
[kocourluk]
(13.6.2013 10:04:20)
na neco podobnyho pouzivam 7805 - noname srac co sem nasel nekde v supliku mi odesel, pak sem koupil asi za 10Kc 7805 od STM a drzi furt, i kdyz je fakt ze to hreje max par desitek minut, topi to jak krava :-) takze koupit nejaky lepsi
[xTas]
(13.6.2013 9:57:05)
poznamka na okraj - az tam das ty duralovy hefty, tak ti upadnou ruce. Taky jsem takovou hovadinu udelal. Od 90km/h nahoru se to neda dlouhodobe vydrzet. Aspon par mm gumy to chce.
[Davy_]
(13.6.2013 9:45:42)
Jestli to nebude tím že ty stabiliky jsou zapojený do zkratu a jediný co je drží při životě jsou vnitřní ochrany který jsou stavěný na ošetření krizovejch situací a ne na stálej provoz. Zkus koupit pár kousků od jinýho výrobce, vyměnil jsem jich dohromady asi deset než jsem našel sadu který víc vydržela.
[Hlade]
(13.6.2013 9:39:19)
Tyhle vyhřívaná tělíska mám také (je to konstrukce od GeogreB). Jestli si dobře pamatuji, tak na svém webu přímo psal značku těch stabilizátorů, které má vyzkoušené. Jiné značky prý mohou zlobit (odcházet). Já je budu montovat teprve teď, takže zatím nevím, jak to bude fungovat, ale věřím, že dobře. Zkus počíst zde:
http://georgeb.wz.cz/vyhrivani.htm
Těmi rukojeťmi myslíš náhradu těch černých plastových originálních? Jestli jo, tak pochopitelně kov povede teplo daleko lépe.
[Vomi]
(13.6.2013 9:37:54)
Nemáš tam náhodou stabilizátor na 1A, nebo 0,5A a do těch odpůrků na topení teče víc?
Stabilizátor na 1A odejde klidně i při nižším proudu, když tam nemáš pořádnej chladič. Víc to naddimenzuj a kup chladič.
[FBITuco]
(13.6.2013 9:37:14)
jak vyhoří? jak jsou doposud konstruované? dural povede teplo lépe jak ocel
[maspe]
(13.6.2013 9:16:54)
Vyvážení kliky pro větší výbrus
[Svíťa]
(2.6.2013 13:29:36)
Příspěvků:
12
, poslední:
3.6.2013 23:54:43
53769.
Tuning a přestavby
Zdarec.
Řeším, jestli je potřeba vyvažovat kliku kvůli většímu(a tedy těžšímu) pístu(u 21čky).
Máme celkem osvědčené nechat přebrousit válec na poslední(15tý výbrus, pak to není 50ccm ale 60ccm).
Je potřeba pak k tomuto většímu pístu vyvážit i kliku nebo ten ubraný matroš u čepu setrváků je jen kvůli hmotnosti setrváků?
Svíťa.
Přidat příspěvek
Jen informace lidem, které by tohle hlouběji zajímalo - dobré je si stáhnout z netu volně přístupné bakalářské a diplomové práce z technických škol na tato témata. Je to zdroj poměrně srozumitelně sepsaných základních informací. Pro další šťourání pak shánět literaturu, ze které se čerpá. Nedávno jsem na to náhodou narazil a od té doby jsem si značně rozšířil obzory
[Vomi]
(3.6.2013 23:54:43)
U jednoválce nelze potlačit žádné harmonické složky kmitání. Jak napsal Vomi jedná se o kompromis. Správně by se měla provést tříbodová (dvoubodová) redukce ojnice, kdy spodní oko započítáváš do rotačních hmot a horní oko připočteš do pístní skupiny a následně připočítáváš, jako posuvné hmoty. Nemá to cenu tady rozebírat - literatury je k dispozici dost a u Jawy to nemá smysl vůbec řešit.
[jawarmaniak]
(3.6.2013 23:34:59)
Tak ono to vyvažování jednoválců je stejně pouze kompromisní - úplně to vyvážit nejde. Četl jsem pojednání o vyvažování klikovek v Jawě a údajně se klikovky vyvažovaly tak, že se počítalo i s výbrusy. První výbrus byl lehce "mimo" vyvážení a ideálního se dosáhlo druhým nebo 3. výbrusem a následně se zase šlo "mimo". Ale ono na kolik přesně to vyvážit nám stejně nikdo neřekne, obecně platí, že se vyvažuje na 50-60%. To na kolik vyvážit záleží na spoustě faktorů mimo jiné na způsobu uchycení v rámu. Jawa 250 se například vyvažovala na těch 50% +-. Třeba lidé jezdící na panelkách kit 290ccm zvýšení vibrací vlivem rozvážení kliky poznali, ale není to nijak katastrofické a projevuje se to až ve vysokých otáčkách. Osobně bych klikovku po použití nových pístů a ojnic vyvážil, když by se klika dělala. Jen kvůli tomu, bych jí ale z motoru nevyndaval normálně jezdil.
[Vomi]
(3.6.2013 21:15:31)
Já mám na svém stroji J. 21 převrtaný válec z J. 555 a píst ze Simsona 70 ccm. Také jsem měl obavy, zda to nebude vibrovat, ale zbytečně. Chod je klidný a již od roku 2006 jsem s ním naprosto spokojený. A to je určitě píst těžší než tvůj. Nelam si tím hlavu.
[TRKY]
(3.6.2013 21:11:00)
Bakoun na čz 175 je to teda dost poznat starej píst od novýho, originál píst má většinou 182gram a dnešní maďar nebo almet má od 205 do 225gram.
[rikša]
(3.6.2013 15:50:12)
Pro klid duše můžeš píst stáhnout na soustruhu... ale prakticky jsem nezaznamenal rozdíl mezi starým "lehkým" čs. pístem a maďarským "těžkým" pístem na vibracích motoru.
[Bakoun]
(3.6.2013 15:18:28)
krf: u všeho by se to mělo takto dělat, vyvažování bez pístu+toho zbytku potom ztrací smysl. Stejné jak kbybys na vyvážená kola u auto naklepal někam další závažíčka-rozhodil bys to. Myslím, že jednoválec nejde úplně 100% vyvážit, ale to si nejsem jistý.
[Jer250]
(3.6.2013 14:23:12)
Rozhodně se berou v potaz i hmoty konající vratný pohyb - píst, čep, kroužky. Jeden starý praktik mi řekl poučku "co se točí celý (klikový čep, spodní oko ojnice), co se netočí půlka" (píst s kroužky a čepem). Ve skutečnosti to je asi o něco složitější, nicméně postup statického vyvážení klikového mechanismu je pěkně popsán v knížce Vyšší škola motorismu, kterou má jawarmaniak na svém webu.
[z477]
(3.6.2013 13:58:39)
tak sem zase kecal :-D ale od někud to musim mit, neděla se to třeba u víceválců čtyřtaktů?
[krf]
(3.6.2013 13:54:05)
jj,i s pístem.
[Leopold Makumba]
(3.6.2013 13:36:11)
Vyvažovat by se to mělo s veškerou hmotou - tzn. i s pístem, s čepem, a s kroužky i závlačkami. Doufám...
[Jer250]
(3.6.2013 13:01:33)
u klikovky se seřizuje jen její házivost, když se klika vyvažuje jakože ku dokonalosti, tak jen s ojnicí, píst se tam netočí tj dynamiku kliky to neobtěžuje (ted nevim jestli jsem to napsal dobře :-D) ale prostě se to nedělá
[krf]
(3.6.2013 12:58:13)
starý elektroměr
[Svíťa]
(5.12.2012 13:30:34)
Příspěvků:
14
, poslední:
6.12.2012 19:28:39
51739.
všechno ostatní
Zdarec.
Sorry za nejawa dotaz.
Dělám v garáži třífázovou přípojku a dostal jsem se ke starému elektroměru, tak bych ho chtěl jen tak pro srandu nainstalovat.
http://www.jawamania.info/Files/users/196062/DSCN4439.JPG
Jak ho zapojím?
Svorky jsou zleva označeny 1-9... předpokládám, že vždy troji 1-3,4-6,7-9 budou jednotlivé fáze..
Případně ještě jeden, jelikož vím, že je to spousta šikovných elektrotechniků... Dávám kulaté 16A zásuvky... Zvolit 4P nebo 5P?
Co vím, tak všechny motory jsou bez N.. I mašiny, co tu mám N nepotřebují..
Je to tak, že mašina potřebuje N jen když má u sebe i nějaký jednofázový spotřebič? Například stará třífázová vrtačka má i žárovku na přisvětlení plochy?
Dík Svíťa.
Přidat příspěvek
Určitě pětikolík, na ten jde redukce na 4 kolík dát vždycky, obráceně to správně udělat nejde.
[Poli]
(6.12.2012 19:28:39)
Svíťa: jinak abych ti odpoveděl proč zastávám pětikolík... je to předepsaná norma :-) takže když neco dělám nově, tak podle aktuálních platných předpisů
[krf]
(6.12.2012 18:11:16)
souhlasim s Daanda, třífázovej jednotarif na din stojí necelej litr. btw kdybys opravdu chtěl kotoučák, dokázal bych normální jetý jednotarif 3f sehnat
[krf]
(6.12.2012 15:31:38)
Zahoď to nebo dej do muzea. Kup si podružnej na DIn lištu a namonti ho přímu k jističům. Stejně by jsi na tohle monstrum musel koupit desku a ta stojí podobně. Nemluvě o tom, že to bude vypadat blbě a zabírat místo...
[Daanda]
(6.12.2012 6:39:59)
svíťa: pokud proklemuješ svorky viz. Krf, tak měřit bude. problém je jen v tom, že má jmenovitý proud 5A a ne 20A(40,60A) jako běžné přímé elměry, takže pozor na jeho přetížení.
[Mirek150]
(5.12.2012 22:51:32)
G. má pravdu,vůbec jsem si toho na obrázku nevšiml.Vodiče,kterejma to bylo připojený jsou červený -to je další indicie,že to bylo připojený na proudový měřící trafa.
[Leopold Makumba]
(5.12.2012 20:33:45)
G.: Chceš tedy říct, že s ním nic nezměřím a je mi nanic? :)
Je možný, že někde poblíž byly cívky.. už si to tolik nevybavuju... v tom případě bys měl asi pravdu..
[Svíťa]
(5.12.2012 20:18:58)
pozor ten to elektroměr je určen pro nepřímé měření( má označení X/5) !!! Používá se pro měření větších odběrů nad 80A.Samostatně nelze použít.Musí se použí měřící trafa.Svorky 1,3 4,6 7,9 jsou proudové a mezi nima jsou napěťové.
[G.]
(5.12.2012 18:54:12)
Krf: četl jsem dobře, jen jsem si to špatně přebral...:-) Dík za vysvětlení.
[Svíťa]
(5.12.2012 18:53:47)
Schéma zapojení:
http://www.ah-energy.cz/images/schema2.jpg
viz. jak píše krf...
[Leopold Makumba]
(5.12.2012 18:32:03)
přešti si co jsem napsal jeste jednou, kde klemy jsou nebo maji byt a kde je vstup a vystup merene faze... ty jsi nameřil mezi 1-3 jen odpor proudového vinutí :-D jelikož je to elektromer demontovany nekde z měření přes měřící transformátory, bude mít ty klemy (1-2, 4-5, 7-8) demontované
[krf]
(5.12.2012 18:21:27)
Už jsem to měřil... klema je tedy mezi 1a3,4a6,7a9.
Takže předpokládám, že výstup bude 2 5 8, je to tak?
Chalupa má ještě starou hliníkovou zanulovanou elektroinstalaci, ale v garáži už budu mít fíčko.
Jestli čtyř nebo pětikolík záleží na tom, co chci spíš používat ne? Proč zastáváš 5p?
[Svíťa]
(5.12.2012 17:43:18)
btw taky se někdy u strojů ať točivých či netočivých používá napětí fáze-nula kvůli ovládání
[krf]
(5.12.2012 17:27:08)
mezi 1-2, 4-5, 7-8 ma byt uvnitř klema kvuli napětové cívce jinak to nefunguje, takže změřit jestli to tak je, jinak propojit... 1,3 4,6 7,9 jsou faze, vlevo vždy vstup, 10 je na nulu, bez ktere to taky nefunguje.
pokavad budeš dělat rozvod s modrým nulákem a ne zelenožlutým společným, tak zásadně 5kolík i když ho na něčem nebudeš používat. světlo u strojů je bud z jedné fáze a nuly nebo je tam trafo 400V/24V
[krf]
(5.12.2012 17:25:55)
tachometr na export pařeza
[Svíťa]
(24.10.2012 20:19:39)
Příspěvků:
3
, poslední:
12.10.2013 21:06:26
51341.
Veteráni
Zdarec,
dnes jsem si přivezl na inzerát pařeza. U borce jsem viděl v garáži tachometr, který podle mě patřil na exportní verzi; je to přesně tento:
http://smmachines.ic.cz/550/DSCN4397.JPG
Moji doměnku potvrdily i stránky:
http://www.jaw
a-50.cz/clanek
/jawa-50-typ-5
50-pionyr-pare
z-informace-a-
vyvoj-prototyp
y-export.html
Jen se chci zeptat, jestli o tom někdo něco ví, co by mi třeba pomohlo v zakomponování, případně mi to někdo vyvrátí..?
Jaká byla maska pro tento tachometr, jestli to byl jeden plech a v ní hodně hluboké zapuštění?
Dík za připomínky
Svíťa.
Ještě jsem vygooglil, že tyhle tachecy se dávaly na nějaký německý mopedy..
Přidat příspěvek
Je to tak jak říká Marlboro mám takového pařeza také obyč maska jen díra na tento tachometr ten vysoký rámeček kouká jen mi chybí ten převodník toho tachometru
[Barty]
(12.10.2013 21:06:26)
Povedal by som ze tie tachometre si montovali majitelia dodatočne,v predajniach bicyklov sa dala táto tachometrová sada bezne kúpit.Doma som raz našiel novú takú sadu,aj s účtenkou,namontoval som to na S11,ale ukazovalo to velmi nepresne,tak som to posunul kamarátovi.
[miník]
(25.10.2012 18:13:21)
kámoš pařeza s tímhle tachometrem má. Masku to má snad klasickou půlenou, jen vyřízlou díru přesně pro tenhle tachometr, rámeček normálně kouká (pokud si to pamatuju dobře), pohon obstarává lanko s převodovkou v předním kole, viz. fotky z webu
[Marlboro]
(24.10.2012 22:42:09)
Vozík za pařeza
[Svíťa]
(1.10.2012 19:44:08)
Příspěvků:
4
, poslední:
2.10.2012 13:12:54
51081.
Tuning a přestavby
Zdarec.
Před nějakým járem jsem viděl fotku stadeca a za ním dvoukolový vozík(neví někdo o této fotce? Už jsem ji nemohl dohledat).
Teď co jsem se vrátil z fichtlkapu uvažuji, že až se budu o dlouhých zimních večerech nudit, že bych si udělal nějaký vozík na zavazadla za pařeza.
Případně, kdyby k tomu měl někdo připomínky, jako jaká a z čeho použít kola, jestli je odpružit nebo že je to úplná hovadina a ten pařez to neutáhne... klidně se vyjádřite.:)
Dík Svíťa.
Přidat příspěvek
Přesně tak, ale nechtěl bych aby to na někom nechalo následky, proto bez záruky na duševní stav po přečtení :D
[klouzek-ZNK]
(2.10.2012 13:12:54)
Klouzek: Aby ses nepochlubil svou zhovadilostí :-D
[Pajka]
(2.10.2012 12:56:49)
Jen na okraj - nezkoušejte doma ani nijak nenapodobujte !
Mám od 12ti let Jawu 550 na lítání, táta jednou donesl vozík na svářečku, dvoukoláček, tak mě nenapadlo nic lepšího než vozík za něj přidělat, udělalo se a přivařilo tažný, sešroubovalo a hurá, normálně to s tím jezdí a je to prča :) Jednou jsem to po letech vyndal, zapojil vozík a vozil jsem v něm kámoše okolo bloku :)) Ale jinak viz Jawařmaniak.
[klouzek-ZNK]
(1.10.2012 21:41:39)
Je to úplná hovadina a pařez to neutáhne :) A nabude to za co chytit, nebuse to brzdit a nechci vidět, co by ti řekli orgáni, kdyby tě chytli. Ale pokud chceš kutit, tak kola bamtanová (pavovskej rozměr 12x4), odpružení buď pružinou nebo gumou. Každé kolo zavěšeno na klice s pružinou chycenou za korbu a kliku kola. Korba lehká, nejspíš z laminátu.
[jawarmaniak]
(1.10.2012 19:54:40)
výměna BK značky
[Svíťa]
(12.9.2012 14:37:59)
Příspěvků:
17
, poslední:
22.3.2013 8:13:36
50833.
Veteráni
Ahoj,
budu na sebe přepisovat papíry na pionýra; SPZ je malovaná - BK****.
Když je to BK(náš okres) budou mi to chtít vyměnit za novou?
Přidat příspěvek
a pokud se s nima nebudete chtít někdo dohadovat, tak si vezměte novou SPZ, plachtu, a přemalujte si ji na tu malou původní... mám to na pionýru od cca 1997 a STK úplně bez problému... novou lisovanou značku mám přiloženou někde u techničáku...
[jarda]
(22.3.2013 8:13:36)
Já jsem to řešil už povícekrát letos, na pařezu mám malovanou, jen trojčíslí SM 380, ptal jsem se na ni a říkali že mi ji moc rádi nechaj, že se to už moc nevidí .-)
[BRK]
(12.9.2012 22:41:32)
Abych dal na krásnou 555ku tu plachtu a totálně ji tím odstřelil, to fakt ne!! Naštěstí u nás na úřadě jsou celkem rozumní, tak se snad domluvíme..
[Svíťa]
(12.9.2012 21:13:03)
Je to opravdu podle úřadu. U nás v rámci okresu nechávají malovanou bez problémů. Dokonce jsem si přivezl pincka ze 150 km vzdálenosti a slušně jsem požádal o ponechání původní značky z důvodu veteránské hodnoty - knížečka. Bezproblémů jsme se dohodli. Jezdím se svitavskou značkou.
[Ruda]
(12.9.2012 20:10:22)
malovanou fyzicky sebrat nesmí, ale v provozu být nesmí, resp spí pouze "dožít"
[mais]
(12.9.2012 18:24:47)
Je v tom chlív a ouřady ani neví, co maj dělat, proto nejsou postupy všude stejný a proto někomu ta origo nelisovaná namalovaná projde.
Ovšem pokud se přiděluje ta nová plachta 200x160, nemají na tu malovanou nárok (už jsem měl kvůli tomu jeden konflikt a ve finále couvli).
[Venca_n]
(12.9.2012 17:41:32)
Na Praze-západ a byl to převod v rámci okresu, mi ji vzali(neřešil jsem to, mám doma ještě dvě), jen jsem se ptal na menší formát, který jsem viděl na některých skútrech, ale na moto mají už jeden rozměr. Navíc mi vyměnili starý techničák (knížečku) za velký techničák a kartičku.
[Jirka]
(12.9.2012 15:49:37)
Jak píše jawarmaniak... mě jí bába chtěla vzít (malovaná na mustanga) tak jsem řekl, že chlápek bydlí na druhym konci města (a bydlel) takže je to převod v kraji, zašla za kolegou, ten i vystřídal a dořešili jsme to. Když to je v kraji tak ti ji nechaj, jen jim to musíš říct, oni na to prděj
[Šídlo]
(12.9.2012 15:34:37)
Já jsem přepisoval teď nedávno v Boskovicích a na značku se mě zeptala. Řekl jsem, že je lisovaná, tak mi ji nechala.
[Lišči]
(12.9.2012 15:21:38)
No SPZku sebou ani brát nebudu, aby mi ji náhodou nesebrali.. Jak poznají jestli je malovaná nebo lisovaná? Jen na dobrý slovo?
BRK: pokud ti ji nechali, tak NEmají povinnost ji měnit, takže je ukecám..
[Svíťa]
(12.9.2012 15:08:56)
líná huba = holý neštěstí
[jawarmaniak]
(12.9.2012 15:06:27)
U nás malovanou zeberou ani jsem nemrknul.
[klouzek-ZNK]
(12.9.2012 15:04:07)
Malovanou by ti ale neměli vzít, protože byla prodávána, jako součást motocyklu. DI nemá na tuhle tabulku nárok. Jestli ale bude stále platná, to je věc druhá.
[jawarmaniak]
(12.9.2012 15:00:37)
Starý malý značky z pincka měněj automaticky za placky, taky mě to sere ale je to bohužel tak.
[klouzek-ZNK]
(12.9.2012 14:59:32)
mně bylo řečeno že v rámci kraje značka zůstane ovšem musí být lisovaná, malovanou vymění
[Kubas]
(12.9.2012 14:55:24)
Ne, u nás v Semilech nechávaj všechny starý značky a to v rámci kraje. Nechali mi na jaře malovanou jabloneckou.
[BRK]
(12.9.2012 14:50:35)
měl bys dostat lisovanou. pokud ji zapomeneš doma a budeš tvrdit, že je lisovaná, tak ti to třeba projde.
[Mirek150]
(12.9.2012 14:43:55)
2926SBDM2777
[Svíťa]
(2.9.2012 17:00:16)
Příspěvků:
28
, poslední:
4.2.2017 11:20:01
50712.
všechno ostatní
Zdarec chlapi.
Na který stroj se používal karbec 2926SBDM2777?
Podle stránek
http://jawarmaniak.wz.cz/technika/karburatory.html
jsem tak nějak vydedukoval, že je to zřejmě na nějakýho oilmastera.
Mám ho na 250/559.. je pro ni vhodný? Jehlu mám podle panelkovýho manuálu na třetím zářezu, ale spotřeba se blíží k pěti litrům, což je podle mě dost.. na to, že se starým karbem a vymláceným motorem před generálkou brala kolem tří.. Na těchto stránkách se píše druhý(2926SBDM) až první(2926SBDM-2774)zářez. Ikdyž přesně typ 2777 tam není.
Dík za rady, Svíťa.
Přidat příspěvek / Zobrazit všechny příspěvky
Karburátor 2926 SBDM 2777 je z Bizona typ 350/634 s Oilmasterem. Koupil jsme ten motor kdysi na svou konopnici a sundaval jsem jej zněj tento karvec. Je to opravdu Bizon motor typ 634, protože má specifické úchyty a byl z 100% Bizona vyndán.
[raver]
(4.2.2017 11:20:01)
jawarmaniak: jasně, taková nikdy nekončící tabulka :-)
Ota: přesně tak
[Marlboro]
(3.9.2012 11:18:36)
Marlboro: Musí, existují různě výkonné (hlučné) verze... A ano, já nikdy netvrdil, že to nebude běh na dlouhou trať. Někdo v tom ale pořádek udělat musí, ne? Když to přidáváš po 3-4 karbech, jak se k nějakým údajům o nich dostaneš, tak to není až zase taková hrůza :)
[jawarmaniak]
(3.9.2012 11:16:33)
Marlboro: Však jsem taky psal, že pokud někdo vyměnil plovák a víčko, tak je s toho normální karbec a na nějaký popisky, že to bylo k oilmasteru se nemůže brát zřetel..
[Ota]
(3.9.2012 11:02:33)
těhle kódů otryskování musej bejt kvanta (koukal jsem teď na 2924SBDb2750) a třeba jen Jikov 2928CE z 638 může bejt 2838,2855,2854 atp :-)
[Marlboro]
(3.9.2012 10:37:30)
Agent: Tak už je to v tabulce, pokud se k tomu dostaneš, tak na to mrkni a porovnej s tvýma poznatkama. Díky
[jawarmaniak]
(3.9.2012 10:12:46)
Ota: víčka šoupátka by měly bejt záměnný s klasickým, takže pokud tam má klasický víčko, tak by něměl bejt problém
[Marlboro]
(3.9.2012 9:27:48)
Ota: Nic vrtanýho tam není... už je to taky určitě několikrát měněný..
Zajímalo mě, jestli tam originálně patří jehla jak pro panelku nebo má jinou délku...
No nic.. jehlu spustím a seštěluju vzduch... a uvidím, jak to pojede a co to bude žrát..
[Svíťa]
(3.9.2012 8:59:42)
Pokud by to byl karbec pro oilmaster, tak by musel mít na víčku šoupátkový komory vstup pro přívod oleje a vrtaný šoupátko, skrze který by vedla přívodní trubička oleje do difusoru. Pokud tam to olejový příslušenství máš, tak tenhle karburátor vyndej, protože ti to tím olejovým vedením bude přisávat falešnej vzduch (pochybuju, že je tam nějakej tlakovej vetilek). No a pokud tam tohle olejový příslušenství není, tak tě nějaký označení nemusí zajímat. Pak je důležitý, jaký jsou tam trysky. Šoupátko a jehla tam budou takový, jaký tam kdo dal, po odstranění vrtanýho šoupátka.
[Ota]
(3.9.2012 8:08:19)
S tím souhlasím.
[jawarmaniak]
(2.9.2012 22:17:11)
jawaramniak: to je vlastně pravda, ale pokud bude mít karbec stejnej "zevnějšek", tak bude podle mě stejná i jehla. Nicméně průměrnej jawař je schopnej to naladit i bez tabulky.
[Marlboro]
(2.9.2012 22:01:44)
Dobře, budu rád :)
[jawarmaniak]
(2.9.2012 21:36:31)
jawarmaniak: můžu ti ověřit číslo karbecu z 623 oilmaster, který jsem dostal s rezervním motorem bizona, můžu se mrknout, jakej mám karbec na používaém 623 motoru bez oilmastera a můžu se ti mrknout, jaké číslo karbecu má známej na svém 633 s odpojeným oilmastrem.
[agent_BSM30+]
(2.9.2012 21:23:57)
OK, máš pravdu, koukám na to. Zejtra to bude na webu v tabulce ;-)
[jawarmaniak]
(2.9.2012 21:14:09)
a tipl bych, že ten karbec co mám je 2924SBDM2776, ale určitě to můžu vědět příští víkend.
[agent_BSM30+]
(2.9.2012 21:11:12)
jawarmaniak: Svíťa: mrknite do katalogu dílů pro bizona. tam je pro 350 s čerpadlem 2926SBDM2777. určitě ale vím, že v nejakém jiném pramenu (možná návod k obsluze, možná dočkal) jsou ta čísla za SBDM nějak pomíchána... otázka co je správně. mám na chalupě originál karbec k 250 bizonovi s čerpadlem (2924SBDM....), ale teď netuším, čím to číslo končí. ale už tehdy jsem si všimnul, že to někde nesedí a vypadalo, že je to pomíchané (buď oil a neoil, nebo 250 a 350, nebo všechno dohromady)
[agent_BSM30+]
(2.9.2012 21:07:16)
Svíťa: To si nemyslím, že by to špatně narazili. 100% to budě nějákej oilmaster, nebo možná ČZácký posilube (477čka?).
[jawarmaniak]
(2.9.2012 20:59:07)
Schválně jsem se byl ještě dívat,jestli jsem se nepřehlídl, ale je to tak jak píšu..
Jawarmaniak: Však říkám, že jehlu ještě shodím dolů..:)
Je možný, aby to bylo špatně naražený? Zkontroluju velikost difuzoru, ale myslím, že je velký jak na panelku..
[Svíťa]
(2.9.2012 20:51:32)
Znám taky JIKOV 2926 SBDM-2772 ( hl. tryska 118 , voln. tryska 50 ), což je Calif, takže bych to spíš viděl na něho..
[jawarmaniak]
(2.9.2012 20:38:04)
agente:
Znám jen 2924SBDM 2777 (hl. tryska 100, vol. tryska 45) pro bizona 623, pro 350tku 633 má být 2926SBDM 2776 (hl. tryska 112, vol. tryska 50). 2926SBDM 2777 ale skutečně neznám...
[jawarmaniak]
(2.9.2012 20:35:21)
Větší tryska po výbrusu
[Svíťa]
(7.8.2012 18:55:41)
Příspěvků:
1
, poslední:
8.8.2012 12:48:55
50366.
Tuning a přestavby
Zdarec.
350ku panelku mám po 8mém nebo 9tém výbrusu, tak si řákám, že by tam měla být asi větší tryska než sériová 96ka... Mám pocit, že jsem někde viděl i tabulku výbrus-tryska, ale už to nemůžu najít.
Nejde mi o to, aby to nějak extra líp jelo na úkor spotřeby!! Jen aby tam bylo co tam patří..
Stejný dotaz pro 250-panel 3.výbrus.
Díky Svíťa.
Přidat příspěvek
s tryskama můžeš polaborovat, jednoznačně to asi určit nejde. s vyšším objemem ti zase stoupá rychlost proudění a podtlak v sání =>menší tryska.
ps: co výlet na GG, takticky mlčíš?
[Mirek150]
(8.8.2012 12:48:55)
Záběh panelky
[Svíťa]
(20.7.2012 10:41:27)
Příspěvků:
15
, poslední:
21.7.2012 14:53:54
50121.
všechno ostatní
Zdarec!
Než přistoupím k dotazu, kdo by měl ještě zájem a stíhal může se přidat - zítra ráno z Brna vyrážíme na Grossglockner, pak do Itálie a přes Slovinsko zpět - návrat v pátek 27mého.
Panelku mám po výbrusu cca 200km. Jehla je na čtvrtém zářezu zezhora, tak jak by měla být na záběh a vzduch cca na 3/4 otáčky..
Spotřeba leze někam k 7litrům, což mi připadá dost strašidelný.. Je cítit, že má motor málo vzduchu, ale nevím, jestli pro záběh je to normální, že bude mít tak málo vzduchu, aby se nepřidřel.. nebo to mám nastavit tak, aby to normálně šlo za plynem... Oleje dávám 1:25 - 1:30.
Díky.
Přidat příspěvek
Za prvé jsem nikomu nedoporučil mazat 1:100 - to navrhl Bakoun. Přestože nemyslím, že by Šíma byl technický blbec, protože jinak by na Konopnici nenalítal takovou štreku, když se furt musí něco štelovat. Kde jsem to četl už nevím, to říkal v době, než přešel na 250/593, a to je dvacet let nazad. A co se týče porovnání 634 a kejvy, v čem je z pohledu mazání rozdíl? Dobře, pokud zapomeneme na pístní čep a rozdíl jehly/futro. No a Warťas... jak jsem psal, to je jiná liga. Neměl v tem oblíbené wartburgářské palivo, tedy technický benzin? motor 353 vydržel z tohohle pohledu neuvěřitelné věci. Známý, zaměstanec SUS, ho drandil na naftu. Taky neuvěřitelné, co?
[Kosťa]
(21.7.2012 14:53:54)
Jedině blbec by mohl mazat 1:100 starou Jawu.
[klouzek-ZNK]
(21.7.2012 11:38:17)
Ukaž mi zdroj a navíc srovnávat motor z panelky a 634 je trošku mimo...
[Bakoun]
(21.7.2012 8:29:34)
znam cloveka co mazal roky wartburga 1:100, strašně si to chválil do doby, než zůstal se zakouslou klikou u prahy a nevědel co s tím. radši čoud a olej než odtahovku :-D
[krf]
(21.7.2012 7:34:28)
Baky, na olej samotnej to nejede ??? :-) Mimochodem, Šíma mazal syntetikou 634ku 1:100 a jeho kilometry nenajedeme ani my všichnii dohromady.
[Kst]
(21.7.2012 7:26:39)
Zajížděl jsem pionýra 1:17, karbon nikde, podle kosti bych zapekl kroužky a svíci a ono nic... Jen maž, lepší než to kousnout. Kosťa ať si leje třeba 1:100.
[Bakoun]
(20.7.2012 23:02:33)
probůh proč 1:25? Zapečeš svíci a kroužky. To je doporučení z dob, kdy se jezdilo na autooleje. Nikdy jsem ani do předválečné jawy nedal víc než 1:33 (3%) na záběh a 1:50 (2%) na ježdění - normálního oleje - a nemám problémy. Jestli chceš mít sichr, dej 3% polosyntetiky a jsi v poho. Víc fakt ne. Tenhle systém je ověřenej cca 110 000 km na pěti jawách od předválečného Housera po 640. Pionýry, jawety, stadiony a wartburga nepočítám, to je jiná liga, i když systém je stejný :-)
[Kosťa]
(20.7.2012 20:04:55)
černá jak šuvix :-D
[Svíťa]
(20.7.2012 16:42:08)
kamarad taky zajizdel cestou na grosac a kejvu v pohode. urcite bych dal vic oleje 1:25 a ne nakou sintetiku ale obyc mineral a v klidku jet nedrit ji na krev do kopcu jakou mas barvu svicky? jestli je cerna dej vic vzduchu
[Free]
(20.7.2012 16:39:55)
To mám... možná ještě zkontroluji tu trysku jestli není převrtaná, ale pochybuju..
[Svíťa]
(20.7.2012 15:32:48)
Máš tam správnou trysku a čistel vzducháč?
[ctibor]
(20.7.2012 15:20:01)
Na GG se jezdí i se slabšími než je panelka.. o to bych strach neměl..
Hlavní je pro mě, jak nastavit ten karbec... aby to šlo trochu líp za plynem? Myslím, že u starého karbu už je trochu bezpředmětné se držet přírůčkových hodnot, protože na ty to asi nepojede..?
[Svíťa]
(20.7.2012 14:15:50)
já bych ten GG vynechal, není to žádnej zázrak a s panelkou je bude utrpení. Já tam trpěl na gs500, protože je to slabounký. Jeď do itálie a projeď si malý passa
[mi-psi]
(20.7.2012 12:57:26)
Máš docela odvahu jet s takhle čerstvým motorem na Grossglockner. Každopádně toho oleje bych tam pro záběh dával víc - hlavně do těch kopců. Těch 1:25 bych viděl jako naprosté maximumum. Bejt tebou bych s mírným ochuzením směsi počkal alespoň do nájetí 500 km.
[Ota]
(20.7.2012 12:07:27)
mámš moc bohatou směs, špatně to spaluje a mohlo by se ti stát že se ti v motoru bude hromědit karbon a zapečou se ti kroužky do drážek pístu. Nejlepší zajetí je dvě nádrže s M2T, piánko v kopcovitém terénu, sem tam přestávka a je zajeto.
[Johny82]
(20.7.2012 12:00:44)
převaření nádrže
[Svíťa]
(10.7.2012 13:20:49)
Příspěvků:
19
, poslední:
11.7.2012 17:16:45
49967.
všechno ostatní
Zdarec,
chci trochu upravovat nádrž COčkem, ale doteď je v ní benzín..
Když benzín vyliju, jak postupovat dál, aby mi to nevybuchlo až začnu vařit?
Díky.
Přidat příspěvek
voda a líh se na sebe vážou tudíž daš půl litru lihu ten vyleješ a máš v nádrži jen stopové množství vody které zvládne slunce za 30minul .
[kocourluk]
(11.7.2012 17:16:45)
vedrom: A proč to proplachuješ po letování a navíc denaturákem?
[malinovka]
(11.7.2012 13:23:39)
Vy děláte jako by vysavač turbo byl jediný možný . Za mích mladých let měly vysavače dvě stejné díry . Jedna dovnitř druhá ven :-)
[kocourluk]
(11.7.2012 12:26:14)
Viděl jsem jak jí chtěli horkovzduškou vysušit. Ozvalo se blafnutí a zkrz horkovzdušku fouknuly výpary a vzali sebou část slídy, na které je namotaná topná spirála. Sněžilo po celé garáži. Takže ani tímto bych to nevyfukoval :) Já to většinou propláchnu jarovou vodou a po letování to zase propláchnu tlakovou vodou z wapky a denaturákem a nechám vyschnout.
[verdom]
(11.7.2012 6:44:17)
Já bych teda vysavač rozhodně nezkoušel a to z toho důvodu co píše Ota. Věřim, že to 99x nebouchne, ale co po stý...
[malinovka]
(11.7.2012 0:39:17)
Jak píše krf. Vždy se k tomu s autogenem přibližuju opatrně. Ale nikdy to nebouchlo... Tím nechci popírat fyziku. Vymyju to a je to. Znám lidi, co přímo namířili plamen do nádže. Pšouklo to a pak byl klid. V klidu to zaletovali. Trhání rukou se neděje. To je jen ve filmu..
[ED250]
(10.7.2012 22:02:20)
z oleje ze stěn co se na slánku nevypaří taky vznikají explozní plyny. vždycky jsme nádrž omyli mýdlovou vodou, nechali vyschnout a děj se vůkle boží. když nebyl čas, naplnit vodou a tam, kde se sváří byla jen hladinka, aby to nechladilo svar
[krf]
(10.7.2012 21:42:59)
Nechat den na slunku otevřenou pěkně vyslunit. Benzín se odpaří a mělo by to být fajn...snad :-)
[Hostmir]
(10.7.2012 19:38:01)
Presne tak,voda je najväčšia blbosť,napustiť CO2 a môžeš variť.
[miník]
(10.7.2012 19:33:59)
Ideální je CO2 pro toho kdo má přístup, stačí jen foukat hadicí dovnitř, osobně mám vyzkoušenou variantu s vysavačem, nádrž stačí jeden den nechat odvětrat na sluníčku, ve vysavači je obrovský průvan a koncentrace benzinových par je natolik nízká, že to jiskry na uhlíkách nezapálí. Nejhorší varianta je voda do nádrže, má to jen samá negativa. Podobnou práci odvede i vzduch z hadice od kompresoru.
[rikša]
(10.7.2012 18:58:04)
z477: nejak tak?
http://www.youtube.com/watch?v=am8P-OleztQ&feature=related
[krf]
(10.7.2012 18:19:41)
Ota: představa vysavače s raketovým pohonem mne pobavila :-))
Ale myslím, že by se nic nestalo - vzhledem k velkému množství nasávaného vzduchu bude koncentrace benzinových par v něm natolik nízká, že by to jiskry na uhlíkách nezapálily. Toť můj teoretický pohled, ovšem v praxi to stejně zkoušet nehodlám.
[z477]
(10.7.2012 16:51:56)
já jsem ji pořádně vypláchl vodou a asi 2 dny jsem jí nechal uplně plnou vody, vypustil a po vysušení těsně před vařením jsem zapalenou špejlí zkoušel jestli nehoří, no a nic se nestalo :)
[Jer250]
(10.7.2012 16:32:50)
Kocourluk: Foukat dovnitř kompresorem nebo vysavačem - OK. Ale určitě nevysávat - teda alespoň ne v domácích podmínkách vysavačem! To by ten vysavač taky mohl pěkně vybouchnout, když vysávaný vzduch chladí motor a na uhlících to pěkně jiskří!
[Ota]
(10.7.2012 15:46:23)
ne, že bych to tak uměl
- ale kámoš to vždycky dělá tak, že do otevřenýho hrdla nádrže fouká autogenem - 3-5X to štěkne, a hotovo.
Pak zavaří co potřebuje.
Když jsem to viděl poprvé, tak jen z veliké dálky za rohem -ale dělá to tak běžně, a zatím má všechny prsty i okna v dílně.
[monty]
(10.7.2012 14:52:07)
rez . Další možnost je zapálit protože co hoří nemůže bouchnout :-)
[kocourluk]
(10.7.2012 14:34:11)
a nebo výbušné výpary vysávat vyfoukávat velkým množstvím vzduchu . Rozhodně větší problem než benzín je olejem nasaknutá
[kocourluk]
(10.7.2012 14:30:54)
A nebo dovnitř nalejt vodu.
[klouzek-ZNK]
(10.7.2012 14:06:37)
napustit vnitřek CO2, je těžší než vzduch, nehoří
[maspe]
(10.7.2012 13:59:51)
Novější
Starší
1
2
3
4
5
6