SQL spojení: 1 (42), 0,188 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 17.5.2024 22:39:59
Dotazy uživatele
Motorky
|
Data
|
Práva
Zobrazit seznam
Dotazy
|
Inzeráty
|
Cestopisy
Novější
Starší
Dotazů na stránku:
1
2
5
10
20
40
60
100
Příspěvků k dotazu:
0
5
10
20
40
60
100
1
2
3
4
5
6
7
...
Spodní kryt řetězu pérák
[caue125]
(6.12.2015 12:10:00)
Příspěvků:
2
, poslední:
6.12.2015 20:01:01
61723.
Informace
Zdar, nemáte někdo fotku spodního krytu řetězu na novějšího péráka komunistu od roku asi 1952? Na komunistu by měly být 2 druhy, a ten starší je stejný se zbrojovkou. Potřebuju vědět jaký mám vlastně schánět.
http://veteran
portal.cz/moto
wiki/jawa/Jawa
-perak-250-Tec
hnicke-specifi
kace-a-rozdily
.html
zde je to pěkně popsaný, ale chtělo by to fotku. Ještě by mě zajímalo, jestli když budu mít tachometr do 160, tak jestli se z toho dá udělat tacho do 120, jako se to dá u novějších tachometrů? Díky
Přidat příspěvek
Aha, tak tacho radči seženu do 120. Kryt bych radči sehnal originál, vrchní už mám, tak spodní snad taky seženu, kdybyste měl někdo fotku a hodil jí sem tak bych byl rád.
[caue125]
(6.12.2015 20:01:01)
spodní kryt obou provedení mám na prodej , repliku.
Udělat ze 120 km tacho do 160 jde dobře. Udělat ze 160 km do 120 jde blbě,většinou je třeba vyměnit perko ,a to nikdo nevyrábí. Pokud vím.
[monty]
(6.12.2015 18:38:52)
Plech sedla jawa 550
[caue125]
(13.9.2015 11:30:21)
Příspěvků:
1
, poslední:
25.9.2015 13:08:12
61279.
Informace
Zdar nemáte někdo kontakt na chlapa co vyrábí plechy sedadel? Byl 5.9 v Chotusicích na burze. Chtěl jsem sehnat originál, ale nemůžu sehnat, tak mě asi nezbyde nic jinýho než koupit repliku. Díky
Jo a jedná se o sedlo s vyklápěním do strany, s vyklápěním dopředu se dá sehnat v pohodě.
Přidat příspěvek
Ahoj,
jestli bude za tyden na Kladne, podivam se.
[jason007]
(25.9.2015 13:08:12)
Tipy na motovýlet
[caue125]
(17.7.2015 20:13:02)
Příspěvků:
13
, poslední:
18.7.2015 23:23:27
60906.
všechno ostatní
Zdar, příští týden budu asi 2 nebo 3 dny v Uherským hradišti na motorce, je tam nějký zajímavý místo, kam se stojí za to podívat v okolí cca 120 km, na Slovensko klidně i dál? Třeba nějaký veterán muzeum apod.?
Přidat příspěvek
Tak kdyz uz nic, tak si projed cestu z Borsic do Kyjova, perfektni zatacky...nazpet to mozes vzit jeste z Osvetiman do Korycan, trosku rozbite, ale stoji za to...
[mickael]
(18.7.2015 23:23:27)
Smraďavka u Buchlovic
[caue125]
(18.7.2015 23:16:26)
mickael: ááá pašovice... vim kde to je ;) ... caue: a kde se tam budeš zdržovat?
[JAWA-ceZetak]
(18.7.2015 22:36:29)
Moc vám všem děkuji, zítra to musím naplánovat kam všude pojedu, určitě do toho muzea ve Lhote pod vtačnikom a do Senince. Pojedu po, út a st na 350/640.
[caue125]
(18.7.2015 22:30:05)
JAWA-ceZetak: z Pašovic, asi 7km severne od brodu...
[mickael]
(18.7.2015 22:29:31)
mickael: no bylo minulý rok.. viděl jsem tě jet od nivnice na korytnou.. odkud jsi?
[JAWA-ceZetak]
(18.7.2015 22:23:01)
JAWA-ceZetak: nejsem uplne z Brodu, ale z blizke vesnice, s tou zetkou to mozne je, ale naposled jsem na ni jel po silnici nekdy minuly rok na jare :)
[mickael]
(18.7.2015 22:12:34)
na Pohansku za Břeclaví je zrestaurovanej bunkr a linie opevnění, taky není špatný si udělat výlet kolem bitvy U Slavkova
[mais]
(18.7.2015 22:00:41)
mickael: ty jsi z brodu? koukal jsem ti do profilu a párkrát jsem potkalu brodu někoho na takové zelené zetce jako máš v profilu.. asi jsi to byl ty :D
[JAWA-ceZetak]
(18.7.2015 22:00:14)
Pokud te to zajima, tak si zajed do hodonina do muzea naftoveho dobyvani :) tam jsem byl u vytrzeni, ve Valticich je taky muzeum zelezne opony (nicmoc), z tradicnich turistickych cilu lednicko-valticky areal rozhodne. Muzes se zajet podivat na vetrny mlyn v Kuzelove, treba i na slovensko na mohylu M.R.Stefanika na bradlo (u myjavy). V Modre u UH je pekny archeoskanzen, ve strilkach je nadherny barokni hrbitov...atd, zkus to trochu upresnit, jsem z UH Brodu tak bych dokazal poradit. Pripadne aspon pekne useky na projizdku.
[mickael]
(18.7.2015 21:38:51)
Jestli do 120km, tak nejbližší malé veteranmuzeum krom pěkné rozhledny je v Senince u Vsetína, UH a ZL je na podobné záležitosti velmi chudé, do 120km se ti vleze i Veteranaréna v Olomouci. V okolí UH máš zámek Buchlovice a hrad Buchlov, zříceninu Cimburk, ZOO Lešná u Zlína jinak nic extra.
[ventil]
(18.7.2015 20:57:47)
čau.. a které dny to v Hradiši budeš? budeš na moto?
[JAWA-ceZetak]
(18.7.2015 17:47:16)
Nazdar, pekne veteran muzeum s velkym množstvom motoriek je v lehote pod vtačnikom
[mildo]
(18.7.2015 16:34:15)
Škoda 1000MB doklady
[caue125]
(5.7.2015 16:16:44)
Příspěvků:
3
, poslední:
8.7.2015 13:17:23
60791.
Informace
Zdar, mám možnost koupit š 1000 mb, ale je bez dokladů. Je možnost to postavit na orig. doklady? Myslím, že k sehnání by zatím mohly být. Štítek ani motor by neměl být problém, ale jak vypadá výrobní číslo na karoserii (je to rok 1968)? Je to výr. číslo jen na jednom místě? Jsou to jen číslice, nebo jsou tam i nějaké spešl znaky? Je to číslo vyražené na nějaké tabulce, která je tam potom přibodovaná? Do poslední chvíle jsem myslel, že to bude mít doklady, takže jsem o tomhle ubec nepřemejšlel, a tak jsem to číslo ani nijak nezkoumal. Díky.
Případně pokud byste někdo věděl o nějakých dokladech, tak dejte vědět.
Přidat příspěvek
tak začni shánět doklady, to ve výsledku bude asi nejsnažšší a nejlevnější cesta. navíc když když budeš chtít jet na výlet za hranice, tak v pohodě na Véčkách může být problém
[dejvV]
(8.7.2015 13:17:23)
No pěkná celkem je, ale spíš bych se přikláněl k těm origo dokladům, kolik stojí ročně retestace na auto?
[caue125]
(8.7.2015 9:45:53)
pokud bude pěkná a nezbastlená tak ji dej rovnou na Véčka. VIN má MBéčko na plecu hned za chladičem vyražené. vedle je štítek. já to udělal tak, že jsem koupil štítek a ten přinýtoval přes to číslo v plechu :-)
[dejvV]
(7.7.2015 13:34:47)
Jawa 550 1956
[caue125]
(2.4.2015 23:54:51)
Příspěvků:
8
, poslední:
5.4.2015 14:03:00
60059.
Informace
Zdar, máte tu někdo pařeza z roku 1956? Mohl byste mi někdo prosím vyfotit jak vypadá pravej držák zadního blatníku a krytu řetězu na kyvnej vidlici? Díky
Přidat příspěvek
Díky moc.
[caue125]
(5.4.2015 14:03:00)
http://ariocarpus.rajce.idnes.cz/Parez_zadek_ram/
[holdas]
(4.4.2015 21:49:37)
Petr- tu fotku jsem viděl, ale když tam je vzpěra, tak stejně nevidim ten tvar, ale asi to moc řeším udělám tam nějakej držák a bude, stejně to není vidět
[caue125]
(4.4.2015 10:44:02)
caue
http://www.vet
eranforum.cz/i
ndex.php?id=11
&idkat=133&idt
op=262503
[petr]
(4.4.2015 9:15:24)
Petr- držák tvaru U na levej straně byl i u pařeza se dvěma vzpěrama, minimálně do výrobního čísla 40000
[caue125]
(3.4.2015 22:52:36)
Holdas- Tak mě to prosím vyfoť. Pokud ten držák bude vypadat stejně jak u pařeza z roku 1958, tak to budu mit podle čeho vyrobit, ale nejsem si jistej, protože levej držák má jinačí. Dělal jsem na rámu kupu novejch držáků, a tohle je to poslední co mi chybí, tak mě s tím dost pomůžeš.
[caue125]
(3.4.2015 22:48:55)
Můžete někdo potvrdit že pařez s jednou vzpěrou měl dva rozdílné držáky blatníku? Na straně krytu řetězu plochý a na druhé ve tvaru účka? Všude je ten pravý držák urvaný..
[petr]
(3.4.2015 22:16:00)
http://ariocarpus.rajce.idnes.cz/Parez_1956/#P6060049.jpg
Odstrojené můžu zítra nafotit.
[holdas]
(3.4.2015 18:06:08)
TP- malá knížečka
[caue125]
(21.11.2014 20:40:35)
Příspěvků:
33
, poslední:
26.11.2014 11:36:14
59003.
Informace
Zdar, nechají mi při přepisu pionýra tu malou knížečku a původní spz, když je to ve stejným okresu? A kam se zapisuje záznam o STK, když tam na to není žádná kolonka? Díky
Přidat příspěvek / Zobrazit všechny příspěvky
A jeste k tomu PAV :-D
[milanosor]
(26.11.2014 11:36:14)
Na jare budu asi resit prepis Kývačky, tak jsem taky zvedavej co z toho vypadne..... Vsechno puvodni, znacka mala malovana,velky stary TP v polo salatovem vydani. Maly TP je na tom podobne.....Doufam, ze mi ty stary doklady aspon nechaji jako doklad, cim si ten stroj prosel. Jak se to dela? Napisou mi do stareho, TP vyrazen a vystaven novy nebo jak? Urcite jim ho tam nechat nechci.....
[milanosor]
(26.11.2014 11:34:57)
Stejne tak se "neevidovala" u jawy 90 a presto ji v karte meli a v tp nebyla..
[bdjdb]
(25.11.2014 10:26:07)
qěwrqwr:
Asi netušíš, o čem je řeč.
Tohle vozidlo nemá nikde uvedenou barvu z výroby, ta se neevidovala.
Rozměr kol problém nejspíš bude, protože v TP je tisková chyba a co maj v dokladech na ouřadě netuším - možná stejný nesmysl, co je v TP.
V každým případě asi nebudou ouřady natolik normální, aby bez problému zapsali oba rozměry, který se na vozidlo v průběhu výroby montovaly.
[Venca_n]
(24.11.2014 21:01:04)
To Laurel, mám Simsona Star z jednorázové zásilky z roku 1965 a když jsem se před lety stěhoval, tak mi paní na mou žádost o původní SPZ v okénku řekla, ať to nechám tak a starou adresu, jinak mi vymění TP a dají velkou RZ, která se tam nevejde. Od té doby jsem 12 let nebyl na STK, ale pojištění platím. Takže až s ním pojedu z jara na STK, tak se nic nestane, neboť je zajímá jen ta knížka a žádný jiný doklad je nezajímá. Ověřeno latos 3 x.
[vosper]
(24.11.2014 20:04:54)
Venca_n: každý vozidlo má dneska i elektronickou kartu, kde jsou všechny údaje. I když máš ještě starej tp, tak v kartě maj barvu z výroby, pravděpodobně i správný kola atd.. Takže problémy spíš čekej, jestli to máš přelakovaný, tak to máš za pade :-D
[qěwrqwr]
(24.11.2014 19:51:01)
Laurel:
Mám podobnou situaci, poslední STK 2004 a tehdá mi řekl technik po prohlídce, že na pčřísští STK mám mít už nový TP+OTP, už kvůli zapsaný barvě, která v origo dokladech není. Zatím jsem nikde nebyl.
Očekávám problém - ouřad zapíše chybně rozměry pneu. V origo dokladu je tisková chyba, rozměr 2,27-16".
Navíc budu požadovat zápis rozměru vpředu 2,50 nebo 2,75 - 16" (tj. tak, jak se v průběhu výroby skutečně montovalo), což nejspíš budou chtít ode mě doložit papírem od výrobce.
[Venca_n]
(24.11.2014 19:33:31)
Karlos559:
Odhaduju, že z STK tě pošlou rovnou na vystavení nových dokladů, ještě než provedou prohlídku.
[Venca_n]
(24.11.2014 19:23:23)
Máme v garáži vrakózního mustanga, jednoho z prvních modelů. Malovaná spztka a techničák knížečka. Už asi 10 let nebyl na stk. Ale povinný se za něj stále poctivě platí. Tak by mě zajmalo, když bych se v budoucnu rozhoupal, a dal ho chuděru dohromady, ale nepřepisoval se, jestli by nám ty doklady zůstaly :-/
[Laurel]
(24.11.2014 19:05:42)
[Venca_n] No, ale hele nejdřív udělám evidenčku a STK na sebe jako jsem to dělal když jsem měl panelku + ještě musím mít pojištění a jelikož je pojistka placená na starou spz, tak to normál pojistim na značku co je původní a sebrat by to neměli ne?
[Karlos559]
(24.11.2014 18:18:14)
Karlos559:
Bohužel o malou SPZ nejsíš přijdeš a vrazí ti plachtu.
[Venca_n]
(24.11.2014 17:41:27)
Tak jak na to tak koukám chlapi tak mi vemou moji SPZ co mám na pincka? On není psanej na mě, ale na strejce, kterej si ho koupil novýho. A já ho renovuju a rád bych ho na sebe přepsal, ale nechci přijít o knížečku + RZ
[Karlos559]
(24.11.2014 16:02:20)
Pokud by měl úřad postupovat přesně podle předpisů, už původnímu majiteli při odhlášce zruší původní kníčeřku a malou SPZ a vyfasuje velký+malý TP a velkou SPZ. Do staré knížečky totiž není kam napsat odhlášku. Jesti je do jiného okresu, nebo v rámci jednoho nehraje roli. Já to obsolvoval dvakrát při přepisu z okresu do okresu. Při odhlášce jsme dostali novou SPZ a na úřadě ve vedlejším okrese jsme ji zase hezky zabalenou odevzdali a dostali opět novou.
[Wiku]
(24.11.2014 14:39:10)
lk:
Je možný, že výměnu SPZ za novou úřad neřešil - je v tom chaos a leckde si dělaj, co chtěj, někde ani neví, co jak má být.
Každopádně dojde k postupný likvidaci všech malých SPZ.
--
Zajímavou ukázkou toho chlívu jsou třeba ty Babetty s malou značkou 80 x 110, která se v současný době vydává jen na motocykly a malý čtyřkolky do 45 km/h...
[Venca_n]
(23.11.2014 10:08:43)
A to s vydáním nového TP automaticky mění i SPZ? Já mám 20 i 21 s novým TP a na obou mi nechali původní malou SPZ. 21 už jsem takto koupil a u 20 (přepisovaná tak 2011) bohužel sebrali při odhlášce původnímu majiteli knížečku, vydali duplikát, ale nechali starou SPZ.
Nebo to už neumožňuje novej "systém"?
[lk]
(23.11.2014 9:52:17)
mám stejnou zkušenost jako Venca_n. V roce 2011 jsme byli na TK s 555 (prakticky byl na TK úplně poprvé) - původní knížečka a malá malovaná RZ. TK prošel, známku nalepili, razítko do "techničáku" dostali, ale taktéž jsem byli upozorněni, že tyhle doklady už vlastně neplatěj. Tak jsem zvědavej jak to dopadne přístí rok, jestli si nechá vydat nový, nebo jestli to zase projde se starýma
[Marlboro]
(23.11.2014 9:28:30)
Origo značka mi prošla v roce 2004, známku nalepili. Ovšem bylo mi na STK řečeno, že na další TK budu muset mít již nový TP+OTP, jelikož do toho starýho mi nezapíše ouřad barvu vozidla. Při tom by už vydali obludnou RZ 200 x 160.
Že to ještě někomu prošlo bude spíš benevolencí či neznalostí úředníka.
---
Je to nahovno - kdyby nebylo tolika magorů na pozicích, kde rozhodujou, mohla zůstat původní SPZ, ev. nejhůř stejný formát s prolisem. Zrovna tak nemusely vznikat krávoiny s "AM" a podobně, kvůli klterým tu jezdí Pionýra a Simsony s rychlostí do 45 km/h, protože papínek na výboru zařídil.
Ale jak jsem už psal - když tenhle chlív lidi chtěj, tak ho maj...
[Venca_n]
(23.11.2014 8:47:14)
Jak jsem psal už níže, tak k tomu mi samozřejmě zůstala i malá původní SPZ. Na pincku nikoliv prolisovaná, ale ručně psaná. Se známkou problém nikdy nebyl.
[Ruda]
(23.11.2014 7:58:53)
Monty: Jak kde. Kamarád koupil kejvu 354 a samozřejmě dostal novou značku ve stylu číslo, písmeno, čísla. Nechal si v etovaru udělat značku ve starém rozměru se zkosenými rohy v téhle kombinaci a taky jsem mu řekl,že s tím neprojde STK. A kupodivu mu tam na to známku nalepili.
[Westfan634]
(22.11.2014 22:30:33)
tak starej typ značky prolisovanej umíme vyrobit,to není problém........
[monty]
(22.11.2014 22:00:16)
Rozeta panelka
[caue125]
(19.9.2014 21:34:48)
Příspěvků:
7
, poslední:
22.9.2014 21:45:18
58609.
Informace
Zdar, koupil jsem si novou replikovou rozetu na penelku, zdálo se mi že trochu hází nahoru a dolu, tak jsem postupně proměřil úchylkoměrem vzdálenost od země k mezerám mezi zubama a a zjistil jsem že je věnec šišatej a největší rozdíl je 0,7 mm. Myslíte že těch 0,7 mm způsobí napínání a vypínaní řetězu, nebo to bude ok a nemám to řešit? Díky za odpověďi.
Přidat příspěvek
Napiš uživateli vomi, ten to nedávno řešil.
[grošák]
(22.9.2014 21:45:18)
Taky se mě líbilo to řešení s tím věncem, nevíš jestli je někde na prodej vhodnej věnec se 46 zuby?
[caue125]
(22.9.2014 20:12:29)
Měl jsem ten samý problém, repliku jsem vrátil a z kopřiv vytáhl původní - ta házela míň. Přes zimu to budu upravovat po vzoru Marlbora (šroubovaný věnec).
[grošák]
(22.9.2014 14:08:01)
Napínání a volnost řetězu dělá taky sám řetěz, že se nestejnoměrně vytáhne. Mně to dělá na každé motorce, i když jsem dal nový a rozety jsou originály.
[kriz]
(22.9.2014 7:10:37)
0,7 mm je u rozety zanadbatelný, nasaď to a jezdi.
[Marlboro]
(21.9.2014 18:45:12)
Ak je to dobre merané,tak //0,7mm // na rozete si myslím,že až takú galibu neurobí.Ja by som sa s tým nezapodieval a jazdil.Ak napína reťaz a uvolňuje tak tam určite je viecej ekcentrická ako 07mm a to je už chyba.
[hastrman]
(21.9.2014 18:23:49)
Reklamovat nebo vyhodit. Takovej bazmek bych na motorku nedal. Je to rotující součástka, co myslíš, že to bude dělat? Ložiska v kole, řetěz, až po ložiska v motoru. Všechno to bude odcházet...
[mr.Mic]
(21.9.2014 17:57:10)
Piaggio ciao 50- nastavení zapalování
[caue125]
(25.8.2014 13:30:12)
Příspěvků:
1
, poslední:
28.8.2014 19:21:58
58394.
Nejede nebo nestartuje
Zdar spravuju piaggio chytá to pěkně, ale pořád mě to nejde do otáček, karburátorem to nebude, tak si myslím že to bude zapalováním. Nastavuje se tam nějak předstih, případně kolik mm? Zapalování je normálně kladívkový, odtrh jsem dal jako u jawy 0,4 mm, ale jestli to je dobře to nevím. Děkuji za rady.
Přidat příspěvek
když nejde do otacek, a tvrdíš že to je předzápalem, tak ho nastav větší, předstih zapalovaní zavisi na zdvihu, vrtání, výkonové křivky motoru aj, odtrh je odtrh kvuli fyzice... tj zhasnutí jiskření na kladivu a nepřimeřenému opotřebovávání vačky/pertinaxu kvuli velkým zdvihům a velké síle klaidvka na vačku
[krf]
(28.8.2014 19:21:58)
čz 150c- teče benzin z karburátoru
[caue125]
(19.7.2014 21:14:25)
Příspěvků:
1
, poslední:
24.7.2014 15:37:25
58087.
Informace
Zdar, furt jsem řešil proč mě teče benzín z karburátoru, nakonec jsem zjistil, že se rozprašuje z difuzoru ( bez krytu karburátoru tam benzin nebyl, protože se rozprášil ven a s krytem tam je vždy po 2 km louže), je to normální nebo ne? Nemůže to bejt tím že je to moc bohatý? Šroubek směsy musím mít povolenej o 2,5 otáčky, když tam je míň tak motorka s krytem karburátoru nešla kloudně do otáček a bez krytu jela normálně, sejtko v krytu je vymytý.
Přidat příspěvek
Normálně ti neuzavírá plovák
[dePorsche]
(24.7.2014 15:37:25)
čz 150C- labyrint náhrada
[caue125]
(19.5.2014 12:27:28)
Příspěvků:
12
, poslední:
20.5.2014 22:11:00
57410.
Informace
Zdar, dělám motor u 150C a zjistil jsem, že tam je špatnej ten labyrint, do karterů jsem ho musel lisovat a hřídel se v něm protáčela, ale má to být naopak. Jak je ten labyrint nejlepší nahradit? Stačí tam přidat ještě jedno ložisko, nebo ještě něco, nějakou vymezovací podložku apod.? A vejde se tam gufero výšky 7mm nebo musí být 5mm? Díky za rady
Přidat příspěvek
jak píše pavel první téčka měly 2 ložiska 6302 za sebou, ložisko se nasazuje tak aby labyrint zevnitř lícoval s hranou díry.
[malejmisa]
(20.5.2014 22:11:00)
Ještě bych měl jeden dotaz, jak hluboko mý být nalisovaný to ložisko z pravé strany? Já jsem to nalisoval 5mm od kraje, podle výšky té plechové prachovky. Nechápu, že to ložisko nějak nezajistili.
[caue125]
(20.5.2014 16:07:30)
..možná stačí patřičně naladit předstih..třeba u fichtla platí poučka "když chytne na drc pozpátku, jezdí dobře i dopředu" :)
[z477]
(20.5.2014 15:57:04)
i tak se to dá chápat, ale nevím, jak bys toho chtěl dosáhnut :)
[jawarmaniak]
(20.5.2014 15:26:17)
jawarmaniak: takže se s ní nesmí jezdit pozpátku, protože by to čerpalo olej ven :-)
[maspe]
(20.5.2014 10:19:39)
Tak se omlouvám za mystifikaci, zase jsem o něco chytřejší.. :-)
[fatik]
(19.5.2014 20:55:25)
ono existují dva typy labyrintů.
Ten, co popisuje fatik je u velkých Jaw. Netočí se. Má řadu drážek a funguje na principu postupné ztráty tlaku. U zetky je však v převodovce a tam by nefungoval - nedokáže těsnit kapalinu. Proto je u zetky labyrint, který má po vnějším obvodu spirálovou drážku. Točí se s hřídelí a smyslem otáčení šroubovice vrací olej zpátky.
[jawarmaniak]
(19.5.2014 18:05:01)
vpohodě seženeš, teď jsem je kupoval, cena nula, nula, nic...
[vbzdenc]
(19.5.2014 17:21:49)
Ok díky, snad seženu to gufero s šiřkou 5mm.
Fatik- na klice jo, ale tohle je trochu jinej labyrint.
[caue125]
(19.5.2014 16:42:37)
Tady je v prevodovce a fakt se toci s hrideli :-)
[No_-_name]
(19.5.2014 16:04:58)
nechtěl jsem to odpálit nahoru, ale když už to tu je...
Není to s tím labyrintem správně, že se do karteru lisuje a na klikovku jde s vůlí? Mladší motorky to tak mají...
[fatik]
(19.5.2014 15:06:14)
Stačí přidat ještě jedno ložisko 6203 a místo prachovky gufero 25x40x5 (7 mm se nevejde), nic víc není potřeba. Toto řešení je podle mě lepší než originální uspořádání z výroby - z motoru tudy neukápne ani kapka oleje, určitě to má i výhodu v delší životnosti. Pokud vím u ČZ 125 B/T se dokonce ze začátku montovala 2 ložiska přímo v továrně, teprve ke konci výroby jedno nahradili labyrintem.
[Pavel]
(19.5.2014 14:59:45)
Každá svíčka má jinou barvu
[caue125]
(11.4.2014 15:37:31)
Příspěvků:
16
, poslední:
14.4.2014 22:14:41
57025.
Informace
Zdar mám problém na svoji jawě 350/640, když vydělám svíčky tak káždá má jinou barvu, levá je uplně bílá a pravá zas černá a trochu se karbonuje a při vyšších otáčkách se mě zdá, že ten pravej válec začíná trochu vynechávat když už je ta svíčka moc zanešená. Motor mám komplet po go, a když jsem si všiml těch svíček, tak jsem ještě překontroloval předstih a odrth, a prohodil kabliky u kladívek a a fajfky abych vyloučil indučku, a je to stejný, co by to mohlo dělat?
Přidat příspěvek
* v levým válci, pravej byl ok
[caue125]
(14.4.2014 22:14:41)
Tak po slícování kanálu a zbroušení šteftu v pravým válci a vyměně karburátoru se zdá že to je v pořádku, ale s tim karbecem z jawy jsem si teda moc nepomohl, poslali mě nějakej šunt.
[caue125]
(14.4.2014 21:52:36)
Zahradník: řešit rozdíl objemu klikovýho prostoru u 350-ky je nesmysl. Spodní komprese bídná, časování tupý... U pincka se u sér. motoru rozdíl podkova x bez podkovy vůbec neprojevil. A to byl rozdíl 125ml vs 110ml. A to je fekál oproti 350-ce dost háklivý.
[Bakoun]
(12.4.2014 20:09:42)
To jsem nezkoušel, v pondělí mě přide novej karbec a když to bude dělat to samí, tak to budu muset rozdělat a kouknu se na to.
[caue125]
(12.4.2014 19:54:43)
A nezkoušel jsi měřit kompresní objem hlavy? Existují různý ,na menší nebo větší kompresní poměr.
[monty]
(12.4.2014 17:49:35)
[Zahradník]: co zkusit naroubovat klapku sání?
[Vomi]
(12.4.2014 12:33:03)
Taky mě to štve. Dělal jsem kde co. Výfuky. Zarovnal kanály. Zkontroloval shodnost časování (otvírání a zavírání kanálů). Předstihy ... Teď mám i velké VAPE a furt to není dobré. Ještě mně napadá nestejný objem levé a pravé klikové skříně. Na tom dost záeží a to jsem bohužel nezkontroloval. No a faktem je, že jikovácký karbec má nepochopitelně vyvedený kanálek volnoběhu nesymetricky na pravou stranu. Koupil jsem taiwan nebo osman či co kopii jawa karbecu na pokusy a navrtal nový kanálek volnoběhu co možná do prostřed. Je to lepší, ale stejně to není ještě ono. Na volnoběh stále levý válec jakoby maká a pravý se jakoby poflakuje.
[Zahradník]
(12.4.2014 5:28:46)
Tak to je samozřejmě všechno vyměněný, kromě induček, ale ty jsem vyzkoušel,tak že jsem je prohodil. Myslim si, že falešnej vzduch to nikde sát nebude, jelikož levej píst byl krapet roztavenej od svíčky, takže stejný problém byl asi i před go.
[caue125]
(11.4.2014 21:21:24)
Nejednoduší je vyměmit obě svíce,to je základ,pak indukčky ,kladívka atd..až teprve potom bych hledal ty nepravděpodobné věci co píší pisatelé přede mnou.
[Pucfol]
(11.4.2014 20:45:50)
caue: tyhle 2 mm má každá Jawa, takže bych to vyloučil a soustředil se spíš na ten falešnej vzduch jak píše Ota
[Marlboro]
(11.4.2014 20:01:30)
Ještě se podívej, jestli ti ten levej válec někde nepřisává falešnej vzduch. Ale jinak kanály je určitě vhodné slícovat. Nejdříve se přesvědči, jestli máš dobře usazené vložky ve válcích - po sundání hlav musí v horní úvrati píst dojet až k okraji vložky (nebo skoro těsně k němu), naopak v dolní úvrati nesmí píst vůbec zakrývat přepouštěcí kanály. Pokud je tohle dobré, tak frézou ve vrtačce, popř. rotačním pilníkem slícuj kanály ve válci s kanály ve vložce. Piluj jen ten hliník, do kanálů v litinové vložce nezasahuj! Slícuj i přechody mezi karburátorem a rozdvojkou k válcům a mezi rozdvojkou a válci. Všude najdeš nepřesnosti, někdy i poměrně velké. Ideální je ubrousit i přečnívající štefty, co zasahujou do rozdvojky sání, na to jsem se já ale vykašlal:-)
[Ota]
(11.4.2014 18:54:41)
Marlboro- a tak co stim můžu dělat, mám to rozdělat a kdyžtak nějak propilovat? Vybavuju si, že jsem tam viděl, že díra ve vložce byla vůči tomu kanálu ve ve válci, tak o 2 mm zvednutá, ale jakej to byl válec a kterej kanál už nevim, nějak jsem si toho nevšímal, myslel jsem že to je normální.
Krf- karbec bych tam snad měl mit kloudnej, mám ho pujčenej od kámoše a řikal, že je novej. V pondělí mě přijde novej karbec z jawy, tak uvidim co to bude dělat, ale myslim si že to bude stejný.
[caue125]
(11.4.2014 18:30:59)
a ještě me napadlo, že by to mohl delat netěsnící sytič, vyustění jeko kanálu je tuším k pravému válci
[krf]
(11.4.2014 18:14:45)
symetrií myslí krf odlišnosti v kanálech pravýho válce vůči levýmu z důvodu výrobních nepřesností - pozná se to už pohledem že každej válec má jinak nalisovanou vložku - z toho důvodu je každej válce jnak bohatej a extrému to může dělat totéž co u tebe
[Marlboro]
(11.4.2014 17:45:39)
Výfuky jsem čistil a vybrakovaný nebyly, předstih je 2,5 mm na obou valcích, svíčky jsou stejný, tou simetrií myslíš co? To asi není na záběh moc dobrý, když do jednoha válce de tak chudá směs co?
[caue125]
(11.4.2014 17:21:53)
z výroby špatná simetrie sacích kanálů, každý výfuk jinak přicpaný či vybrakovaný, jiné doby zážehu na válcích, tepelné hodnoty mas doufam stejné
[krf]
(11.4.2014 17:01:55)
Turecký karburátory
[caue125]
(7.4.2014 17:25:12)
Příspěvků:
9
, poslední:
30.5.2016 20:35:32
56991.
Informace
Zdar nevíte jak jsou na tom s kvalitou turecký karburátory? Konkrétně se jedná o karbec na 350/640, tureckej stojí 600,- a jawáckej je za 1200,-, tak uvažuju kterej koupit. Maj turci dobrý karburátory nebo si mám radči připlatit, máte s tím někdo zkušenost?
http://motoust
i.ibyznys.cz/k
atalog/zbozi/p
opis_zbozi.asp
?klic_ma=4556
Přidat příspěvek
Ááá, jsem se sekl, s tímto zkušenost nemám, ale s týneckým s nápisem Džáwa anó.
[Stíví]
(30.5.2016 20:35:32)
Je dobré, míchá chvalitebně. :o) Mohu doporučit.
[Stíví]
(30.5.2016 20:33:59)
Díky za odpovědi, nechal jsem si teda poslat ten z Jawy.
[caue125]
(8.4.2014 16:40:11)
Pri stabilni 90-100 to nezere 6, ale max 5, spis 4,5. Resp. takhle mi zrala 640tka. Kazda jawa original...
[Endy]
(8.4.2014 13:23:29)
edye1234: záleží jak jezdíš. Tím že jezdím na 640ce do práce přes město, mám těma prdlačkama po městě najetých 180 km na 8 litrů a to mám v cestě 5 semaforů. Záleží fakt, kudy jedeš a jak točíš. V těch 90-100 mi sežere taky 6 litrů jak nic a při prasojízdě i víc a karbec mám origo taky a neodpaněnej.
[Michi]
(8.4.2014 12:57:15)
Mám ten karburátor v aktuální verzi, tak jak jde na export nasazený na motorce na test, minulý motoakce zhruba 500km byla za 2.7, aktuální do slovenských tater ze včerejška byla za 3,3, ale je faktem, že těch kopečků tam bylo PODSTATNĚ VÍC :)
[Roadrunner]
(8.4.2014 11:16:05)
Buď jezdím jak debil a nebo je ten karbec fakt už špatný ( mám tam origo ) ale jezdím kolem 6 litrů, pod 5,5 se mi může jenom zdát, tak nechápu jak někdo může jet za 3,5l :-D dálniční rychlost 100, mimo obec kolem 80-100...
[edye1234]
(8.4.2014 9:27:48)
Karburátor taiwan a karburátor přímo z jawy jsou rozdílné..ten jawí opravdu funguje, taiwan se o to jenom pokouší,..opravdu to stojí zato..navíc s tím jawím se dá bez problémů jezdít pod 3.5l, není to chudé a a neškube to..bez jakýchkoli zásahů do nastavení, aktuálně je na něm osazená tryska 92, tudíž po vybalení z krabice stačí pouze namontovat a vyrazit
[Roadrunner]
(8.4.2014 9:14:04)
Ty karby na motor 638 se tu už probíraly. Viz odkaz níže. Vzhledem k tomu, že karb je jedna ze zásadních věcí co se týče výkonu, startování, spotřeby, tak bych nelitoval si připlatit za ověřenou kvalitu...
http://www.jaw
amania.info/po
radna/detail.a
spx?questionid
=49585
[Peterson]
(8.4.2014 8:13:42)
Jawa 350/640- clonka u karburátoru
[caue125]
(2.4.2014 21:41:17)
Příspěvků:
20
, poslední:
26.2.2015 20:02:51
56947.
Informace
Zdar, je pravda, že když je v karburátoru použita hlavní tryska 100, tak, že se má průměr clonky nechat (cca 24mm), a když tam je tryska 92, tak že by se měl průměr zvětšit na průměr sacího hrdla? Dal jsem tam trysku 92, tak nevím jestli tu díru v clonce zvětšit nebo ne. Díky za rady
Přidat příspěvek
Ahoj pánové, ja se připojim k dotazu, jelikož moje Jawa 640 mi vubec nejede od spoda, ale v otačkach cca 4tot už lita pěkně.... Kdyz vemu za plyn v nižších otačkach, tak motor jen Bučí ale neakceleruje....
Zjistil jsem že mam černy svičky, proto jsem zkontroloval hladinu v plovakovce, kterou jsem snížil na cca 11mm (tuším předepsanych). Bez zlepšení ale. Trysku mam hlavní momentalně 95, jehlu mam uplně dole (uzavřenou).
Mám VAPE, zkoušel jsem i hybat s předstihem, ale nijak vyznamny rozdíl jsem nepozoroval... Tak jsem nastavil předepsanych 2,5mm před HU. Ted jsem koupil i teplejší svíčky (měl jsem 14, dávám 15) protože se mi jedna uchlastala :-(
Ted jsem našel tento članek s clonkou, zítra se na to podivam zda ji tam mam či ne.
Napadá vás někoho, čím to muže byt zpusobeno, že se mi motorka od spoda špatně sbírá do otaček ale v otačkach už lítá??
Díky za pomoc
[Vlada K]
(26.2.2015 20:02:51)
Ano, je to protihluková clonka, kterou Jawa začala montovat, aby motorka splňovala zpřísněné hlukové předpisy. Bohužel tím klesl výkon motoru z 19 na 17 kW.
Caue125: Pokud ti vyletí otáčky po zapnutí sytiče tak vysoko, máš nejspíš špatně seřízený karburátor - tipuju moc přizvednutý šoupátko. Pokud ale otáčky na sytič vylezou moc vysoko, obvykle již není třeba mít sytič zapnutý.
[Ota]
(4.4.2014 19:41:57)
639 clona a HT100 - doporučuju všem zkontrolovat předstih u Vape. Podle mě máte špatně předstih, proto se vám zdá, že to s clonou jede o trochu míň blbě.
[Endy]
(4.4.2014 13:53:16)
4000 je fakt hodně, ale až takovej vliv na to proříznutí clony nemá. Spíš je blbě někde ještě něco jinýho
[Marlboro]
(4.4.2014 12:41:03)
*zkusím dát ještě tu těsnicí gumu u karbece na silikon
[caue125]
(4.4.2014 12:00:56)
To jo, ale ne 4000 a víc, než jsem prořízl clonu tak to bylo cca 1500-2000, zkusím dát ještě tu těsnicí gumu na karbec, jestli to někde nesaje faleš, nebo případně novej karbec
[caue125]
(4.4.2014 12:00:22)
Jakub: clona kvůli záběhu? To sji vyčetl kde? Jawa jí začla dávat z úplně jinýho důvodu
caue: to že se sytičem jsou volnoběžný otáčky vyšší je normální
[Marlboro]
(4.4.2014 7:06:11)
Se sytičem mi to dělá taky, stačí zapnout světla a volnoběh se sytičem mám zase 2tis ot
[edye1234]
(4.4.2014 6:32:20)
Mě se na 639 osvědčila HT100+clona,silnější střední otáčky,míň vibrací,celkové lepší chod.(s Vape)
[PavelZRX]
(3.4.2014 22:20:17)
Prořízl jsem clonku, ale motor po zapnutí sytiče vyletí do otáček, takže to budu muset vrátit jak to bylo.
[caue125]
(3.4.2014 19:34:49)
myslim že celej tenhle návod je v sekci technika, není nutné to sem celý dávat a k poslednímu bodu, clonka tam není kvůli záběhu, nýbrž kvůli hlukovym normám, kdy škrtí motor v max otáčkách, také to upravuje průběh výkonu a kroutícího momentu, motorka s clonou má v nižších otáčkách lepší průběh, ale ve vyšších ztrácí, takže s clonkou je to na kochací jízdu, bez clonky na trochu sportovnější vyžití
[Akamu]
(3.4.2014 17:46:40)
Postup seřízení karburátoru Jawa 350/640
1) Odmontujte karburátor a zkontrolujte, jestli máte dobře upevněnou jeho gumovou přírubu. Jestli je ta guma nějaká rozpraskaná, vyčochtaná, nebo zdeformovaná, tak jí vyměňte.
2) Odmontujte rozdvojku (sběrač) sání mezi karburátorem a válci. Těsnění mezi karburátorem a rozdvojkou - tzv. clonku sání prořízni na plný průměr otvoru v rozdvojce (hlavní tryska v karburátoru pak musí být 92 nebo 95) nebo clonku neprořezávej (HT pak musí mít velikost 100, ale tím si o uškrtíš motor což naprosto nedoporučuju!) Clona je tam vlastně jen na záběh.
3)Povolte matky na hlavách válců a nejdříve přišroubujte tu rozdvojku sání (těsnění mezi válci a rozdvojkou nejdříve z obou stran potřít olejem) a pak znovu křížem dotáhnout matky na hlavách - ne moc silně, předepsaný utahovací moment je cca. 20 Nm, je to na ráčně až překvapivě malá síla. Tímhle úkonem zajistíte, že válce nebudou vůči sobě natočené, čímž pak na ně rozdvojka dobře nesedí.
4) Potři olejem clonku mezi karburátorem a rozdvojkou a namontujte karburátor.
5) Namontujte dobře gumovou přechodku mezi airboxem – (uvnitř vzduchový filtr)a karburátorem.
6) Seřiďte vůli lanka na víčku šoupátka tak, aby šoupátko při zavření plynu slyšitelně dosedlo až na dno - můžete úplně vyšroubovat šroub dorazu šoupátka (ten šikmý), aby jste měli jistotu. Lanko by mělo mít po správném seřízení na plynové rukojeti malou vůli - cca. 1 mm. (Jehla na šoupátku se dává dolu, tedy nejvyšší zářez ze tří zářezů)
7) Vodorovný šroubek bohatosti směsi povol od úplného dotažení o 1 otáčku.
8) Po zahřátí motoru na provozní teplotu! seřiďte šroubem dorazu šoupátka volnoběžné otáčky na cca. 1000 ot/min. Pak ještě dolaďte bohatost směsi. Šroubek bohatosti vždy povolte tak o čtvrt otáčky a počkej na reakci motoru. Otáčky by se měly mírně zvýšit. Pokračuj v postupném povolování šroubku, dokud se otáčky opět nezačnou snižovat a nastav šroubek tak, aby byly poslechově co možná nejvyšší. Znovu seřiď dorazem šoupátka volnoběžné otáčky na správnou hodnotu. Tohle seřizování je nutno provádět na motoru zahřátém na provozní teplotu! Zároveň je třeba mít čistý filtr sání! A nemít sání přicpané třeba lékárničkou nebo molitanovým obložením přerušovače blinkrů (s čímž se často setkávám) které jsou pod sedlem blízko nasávacího otvoru.
Pozor!
1) Většina Jawařů experimentuje, ladí, seřizuje a všelijak se snaží zvýšit výkon motoru na své Jawě a téměř všichni opomíjejí to nejdůležitější! = Musíte mít vzduchový filtr nový každých 20 tis km, bez diskuze. Vyfoukání je nesmysl, nic se nevyfoukne, mikronové částečky filtr zneprůchodní. Žádné, ten vypadá ještě čistě. 20tis km a nový! (ušetřeným palivem se Vám odmění )
2) Okamžitě po záběhu vyhodit takzvanou clonu. – je pouze pro záběh. Tato clona dusí celý motor a snižuje průměr karburace. To už si tam dejte rovnou karburátor z Pionýra. Proto si lidi co tam mají clonu, musí dávat větší trysky, aby o clonu zmenšený sací „průvan“ odnesl palivo do válce. Pokud chcete větší bohatost, zvedněte si jehlu o zub. Clona = menší výkon při malých otáčkách! Najde se spousta lidí, kteří budou tvrdit, že jim to s clonou jede líp. V tom případě byl motocykl před tím špatně seřízen. Kdykoli se ladí motor, dávají se větší průměry karburátorů a přibližují se co nejvíce k válci.
Pokud tyto dvě zásady nedodržíte, motorka nepojede tak jak nejlépe umí a vlastně perfektní seřízení není ani možné. (samozřejmě ani nemluvím, že musí být správně seřízen předstih a to na obou válcích)
[Jakub (bufan1)]
(3.4.2014 17:00:13)
Protože jehla má být na prvním zářezu shora, dal jsem jí pro záběh na prostřední zářez. Šroubek bohatosti jsem povolil o půl otáčky, ale musel jsem záhy povolit o další čtvrtku, protože se mi na volnoběh zanášely svíčky. Jinak bez clonky má být HT 92, s clonkou 100.
[Ota]
(3.4.2014 16:42:48)
na zabeh je to jedna otocka od dotažení a jehlu nejvejs
[Akamu]
(3.4.2014 10:55:07)
A pro sichr bych dal hl trysku 95 a po zajetí teprv ladil
[edye1234]
(3.4.2014 10:17:18)
Pro záběh jehlu úplně nahoru, já mám na druhém když má motor 43tis. A šroub myslím max 1ot ale to nevím jistě, počkej co napíšou skušenější
[edye1234]
(3.4.2014 10:12:31)
Ok díky, a nevíte ještě o kolik povolit šroub směsi pro zaběh? A jehla 2 zařez shora ne?
[Caue]
(3.4.2014 9:41:48)
Proříznul jsem dal 92, uřezal výstupky v airboxu (motor potom tolik nebučí) a 95 tryska už je poznat a moc mi to nejelo. Tak uvidíš
[edye1234]
(3.4.2014 8:37:21)
a ještě trochu záleží na výbrusu, pokud máš tak do třetího výbrusu tak použij 92, pokud máš vyšší vvýbrus tak lidi používaj tak 95
[Akamu]
(3.4.2014 8:17:02)
přesně, když máš hl trysku 92, tak musíš proříznout clonku, jinak by ti tam šlo špatný množství paliva (myslim že by se to uchcávalo ale nejsem si jistej) každopádně to poznáš jen když pojedeš na plnej plyn. když bude moc paliva tak to nepotáhne, když málo tak budeš mít bílý svíce a hrozí zadření
[Akamu]
(3.4.2014 8:16:14)
Motor 638 převodovka
[caue125]
(24.3.2014 20:20:12)
Příspěvků:
7
, poslední:
26.3.2014 17:32:20
56872.
Informace
Zdar, dělám GO motoru na jawu 350/640. Potřeboval bych vědět, jestli mám řešit axiální vůli na hlavní hřídeli, jestli ji mám vymezovat, vůle je asi 2,5 mm. A dále jestli má být kolečko předlohový hřídele v úrovni výstupního kolečka, výstupní kolečko je asi 0,5 mm utopený, tak jestli to je lepší vymezit nebo jestli to nechat. Díky za rady.
Přidat příspěvek
Vůli jsem nakonec nevymezoval, protože kdybych ji vymezil, tak by byl malej spojkovej koš strašně málo nasunutej v drážkach hl. hřídele.
[caue125]
(26.3.2014 17:32:20)
Pardon, měl jsem na mysli skutečně vůli na předloze.
[Ota]
(25.3.2014 21:40:46)
Za mě teda určitě vůli na hlavní hřídeli vymezit. Vůle sice zmizí po utažení spojky, ale zároveň se většinou ta samá vůle objeví při zařazení trojky. Takže ty boční zuby na kolečkách vysoký asi 6mm do sebe zapadnou o 2,5mm míň, k tomu je tam vždycky ještě vůle mezi tyčkou a vidličkou+vidličkou a přesuvnym kolem.. a to udělá taky nějaký desetiny. Takže nakonec by ty kola nezabírali ani polovinou svojí plochy bočních zubů a to nepočítám zkosení těch zubů který tam po čase dycky bude...
Stejnej postup bych viděl i u toho výstupního kolečka. Co nejvíc musí přesuvný kolo do výstupního zapadnout, a na neutrál o sebe nesmí škrtat. Jestli nejsou čelní zuby přímo proti sobě bych neřešil...
[dpdp]
(25.3.2014 18:44:54)
axiální vůle hlavního hřřídele zmizí po namontování spojky - neřešit. Kolo s nábojem z výstupu převodovky můžes zkusit podložit, ale taky bych se na to vykašlal. Převodovka je sice humpolácká, ale i 0,5 mm stačí na to aby ti nešla dořadit čtyřka.
[Marlboro]
(25.3.2014 6:55:40)
Oto, ty ale mluvíš o vůli na předlohovém hřídeli. :-) Jinak jsi to definoval správně, také vymezuji předlohu na 0,3 - 0,4 mm. Caue125 řeší vůli hlavního hřídele. Nicméně vidím to jako maspe. Matice u spojkového koše stáhne celou sestavu s košem a rozpěrkou a broušenou podložkou a vůle by měla zmizet, pokud ne, tak dovymezit vhodnými podložkami. :-)
[Čezeta - rider]
(24.3.2014 23:46:04)
tu axiální vůli na hlavní hřídeli zkoušíš s přišroubovaným košem a všemi podložkami pod koš atp?
[maspe]
(24.3.2014 23:35:23)
Tu axiální vůli určitě vymez. Jawa to sice obvykle moc neřešila a tyhle převodovky fungují i s dost velkou vůlí, ale 2,5 mm mi přijde opravdu moc. Já jsem si to vymezil dle Dočkala na nějakých 0,3 - 0,4 mm a převodovka řadí parádně.
[Ota]
(24.3.2014 22:45:13)
Californian- šířka sekundárního kolečka
[caue125]
(30.1.2014 20:12:13)
Příspěvků:
4
, poslední:
1.2.2014 19:15:44
56308.
Informace
Zdar, byl by tu někdo ochotný kdo má califa a změřil by mě šířku sekundárního kolečka? Calif má na výstupním kolečku dvouřadý ložisko, tak to musí mít skrácený sek. kolečko, klasický panelkový kolečko má 28mm. Díky
Přidat příspěvek
caue: +/- mm mi to tak vychází. tak by to mělo bejt cajk
[Marlboro]
(1.2.2014 19:15:44)
Díky za radu mělo by to být zkrácený o 5,6 mm, což odpovídá i rozdílu mezi 1řadým a 2řadým ložiskem.
[caue125]
(1.2.2014 10:05:07)
Tak on kalif - alespoň ta poslední verze, už má převodovku systém 634, takže zní logicky, že to má i ploché kolečko s rozpěrkou jako 634, jak píše Marlboro.
[Peterson]
(31.1.2014 12:06:47)
kalifa moc neznám, ale koukal jsem do katalogu dílů a je tam jasně vyobrazený plochý kolečko s rozpěrkou zvlášt jako má 634 a vejš (možná už bizon) ne jako má panelka z jednoho kusu. Katalogový číslo kolečka (když pominu počet zubů) je prakticky stejný s řadou 63X, ložisko je rozměrově stejný, tak by i zozpěrka z hranatý řady mohla pasovat. Uživatel Doly_cz se na její rozměry ptal asi před měsícem (pro jeho 640), tak si to najdi
[Marlboro]
(31.1.2014 6:51:55)
Sekundární kolečko- Jawa Californian
[caue125]
(24.1.2014 18:32:47)
Příspěvků:
5
, poslední:
26.1.2014 21:20:26
56255.
Informace
Zdar zjistil jsem, že na své sportce mám bloky motoru z jawy 362, které mají na výstupním kolečku dvouřadý ložisko, takže to má zkrácený sek. kolečko. Nevíte někdo přesně tenhle rozměr viz. foto
https://lh3.go
ogleuserconten
t.com/-eVlDIcu
7JyU/UuKh9VorF
GI/AAAAAAAAFBQ
/-uzqBT09xDo/s
640/S5004465.J
PG
. Kolečko na fotce má ten rozměr 10mm, ale jak je vidět tak šířka zubu z levé strany je dost zbroušená od řetězu, takže by ten rozměr měl bejt o něco víc než 10mm.
Ještě jeden dotaz, jak zarovnáváte dosedací plochy karetrů, když jsou poškozeny od neodbornýho půlení motoru?
Přidat příspěvek
Já používám 10 mm tlusté rovné sklo, střední pastu a ředím olejem.
http://ariocar
pus.rajce.idne
s.cz/Repase_35
3_1962/#P33007
28.jpg
[holdas]
(26.1.2014 21:20:26)
Pokud jsou tam záseky jako prase, tak nechat zavařit a srovnat na frézce.
[fatik]
(25.1.2014 19:12:14)
A nešlo by na to sklo dát jemnej šmirgl a zbrousit to takhle?
[caue125]
(25.1.2014 15:13:27)
jakou sklenenou desku pouzit? aby to bylo rovne... protoze uz jsem zazil i pekne krive sklo. a jakou tloustku skla?
[H0n71c73k]
(25.1.2014 15:07:38)
Dosedací plochy: na skleněnou desku brusnou pastu a zabrousit. Brusnou pastu si můžeš trochu zředit lehkým olejem, já na to beru RemOil na zbraně, aby se líp roztírala. No a pak už jen kroužit a kroužit a kroužit. Sebe mazat pivem abys u toho vydržel.
[70CB750]
(25.1.2014 13:05:24)
Vůle vodicí tyčky vidliček
[caue125]
(5.1.2014 17:40:22)
Příspěvků:
13
, poslední:
8.1.2014 14:52:34
56085.
Informace
Zdar vadí hodně, když ta tyčka má v karteru velikou vůli? Opravujete to nějak? Asi tam jedině udělat nějaký pouzdra, jakej materiál je na to nejlepší použít?
Přidat příspěvek
caue: axiální vli tyčka nejakou mít bude vždycky, pokud ne, tak by horzilo že vylomíš uložení tyčky u kulisy (záleží na tloušce tesnění mezi karterama) 4 má sice přímej převod od spojky přes hlavní hřídel na výstup z převodovky, ale pořád ti tam musí vidlička nějaký kolečkko držet. Pokud bude mít tyčka velkou radiální vůli, tak se bue vydlička mrdlat a může zapříčinit vypadávání nebo škubání na 4. Předloha je při 4 kvaltu zbytečná, nepřenáší nic, jen pohání tacho
[Marlboro]
(8.1.2014 14:52:34)
Jen nechápu co stim má společná 4, ta tyčka nemá mit žádnou axiální vůli ne?
[caue125]
(7.1.2014 16:36:13)
Ok díky, výkres jsem už dělal a na ten límec jsem myslel
[caue125]
(7.1.2014 16:29:28)
Už jsem viděl futro skrz karter, jako je tomu na předloze. Pozor na límeček pouzdra, dosedá tam vidlička a pokud by byl límeček moc vysoký, vidlička by se o něj opřela a mohla by zlobit čtyřka. Přesah udělej 0,05, tedy pouzdro bude mít rozměr třeba 7,05 mm.
[Jer250]
(6.1.2014 23:06:15)
Zavařit a podle přípravku znovu vyvrtat.
[M.L.]
(6.1.2014 11:59:45)
Díky všem za odpověďi, asi nechám udělat ty ocelový pouzdra jak píše Vomi, nevíte o kolik mám nechat udělat větší přesah toho pouzdra, kdyby díra v karteru byla vyvrtaná třeba na 7mm?
[caue125]
(5.1.2014 21:58:54)
mimochodem, rozměry má na motor 638 ;)
[Karlos_JAWA638]
(5.1.2014 21:38:52)
mimochodem, rozměry má na motor 638 ;)
[Karlos_JAWA638]
(5.1.2014 21:25:46)
Já nechal dělat bronzovou vložku, estli chceš, tak tu je rychlej nákres
http://karlos-
jawa638.rajce.
idnes.cz/JAWA_
638_Oprava%2C_
uprava/#Pouzdr
ovodctykyadcch
vidliek.jpg
[Karlos_JAWA638]
(5.1.2014 21:11:01)
já bych určitě doporučil to uložení opravit, radiální vůle tyčky řazení má býti minimální, přesné mezní hodnoty uvádí Dočkal. Nejjednodušší a hlavně nejtrvalejší řešení je podle mě zvětšit díry a nalisovat ocelové pouzdro. Ocelové se už tak snadno nevymačká. Originální uložení tyčky není podle mě moc trvanlivé, protože dost motorů, co už mají něco najeto, má to uložení vymačkané. Ano, ono to s tím jezdí, ale podstatně se zvyšuje riziko poruchy převodovky. Nám se tak vysypala převodovka uprostřed Albánie. Od té doby si na to dávám bacha a v mých motorech tu vůli netoleruji
[Vomi]
(5.1.2014 19:56:57)
kamoš mi udělal z ventilu delší tyčku, vystředili jsme vrtačku na druhou stranu karterů na hrot, sundat půlku karteru, nasadit frézku nebo vrták nabroušenej bez hrotu (naplocho), rukou vyfrézovat (nepouštět motor, jen lehce) a je to.
[Kosťa]
(5.1.2014 19:50:23)
Tak zavařit a dělat novou dirku bude mít v praxi hlavní zádrhel, určit přesně polohu nový dírky a taky lokálně vnesená vysoká teplota neni nic zdravýho. Jestli je tam dost masa udělal bych duralový futro, jestli je matroše málo tak třeba udělat novou tyčku s osazeným koncem na větší průměr. Jestli převodovka normálně funguje tak bych nic nebastlil.
[Zbýňa]
(5.1.2014 19:40:19)
-zavařit dírku a udělat novou
[4yt]
(5.1.2014 18:09:17)
Převodovka
[caue125]
(8.12.2013 17:31:49)
Příspěvků:
12
, poslední:
11.12.2013 17:59:26
55892.
Informace
Zdar rozpulil jsem motor z panelky a zjistil jsem že převodovka má ožvejkaný hrany drážek viz. foto, dokážete někdo z fotek posoudit jestli bych tam tu převodovku mohl zpět vrátit nebo koupit novou? A mají tyto ožvejkané hrany za následek i hlučnější řazení, nebo jen to že do budoucna začnou vypadávat kvalty? Jedná se o: 1 a 2 fotka- předloha a 17z kolo, 3 a 4 fotka : hl. hřídel a 16z. kolo. Díky za odpověďi
https://picasa
web.google.com
/caue24/Prevod
ovka361#595505
8569929181138
Přidat příspěvek
Jo me na cz 150c nejde obcas zaradit trojka... jeste sem nemel cas ani chut to rozebirat ale bojim se ze to otevru a nic nezjistim :-D
[Smajchl]
(11.12.2013 17:59:26)
malejmisa: Však já taky, právě. :-) Čezetí převodovky přímo zbožňuju, neměl jsem ještě nikdy s žádnou problém, systém řazení perfektní, kdy se posouvají celkově jen dvě kola a dokáží pracovat i s větší vůlí na předloze. :-) Pokud se k ní člověk chová rozumně, vydrží opravdu vše. :-)
[Čezeta - rider]
(9.12.2013 20:39:37)
Zabrousit, složit...tak po 1000km to budeš muset udělat znovu.
Ukaž fotky konců hřídelů jsou taky ožvýkané.....
Sežeň druhé kolečka a hřídele a jestli ti vyskakovaly i rychlosti a držely to vidličky tak po těch vidličkách taky už nic nebude.....Doporučuji nocou převodovku z j350/634..:-)
[Mira76]
(9.12.2013 20:07:01)
Převodovka z ČZ je konstrukčně určitě lepší než jawácká,čelní ozuby se dají(pokud padají kvalty)podbrousit a vesele jezdit dál.
[Pucfol]
(9.12.2013 19:08:26)
čezeta rider: já si naopak myslím že čezetí převodovka je mnohem blbuvzdornější než jawská kývačková právě proto že kola zabírají ozubcema.
[malejmisa]
(9.12.2013 18:06:53)
Už jsem vyndával nesrovnatelně horší a fungovaly.
[verdom]
(9.12.2013 9:57:52)
Tohle ještě nějakou dobu vydrží, ale spíš záleží na kamenech, jestli nejsou do kuželu!
[Uďa]
(8.12.2013 22:27:28)
Není to tak hrozné. Při GO bych to dal nové, ale pokud to máš jen rozebrané kvůli kontrole, tak to tam vrať a dej novou až budeš dělat komplet GO.
[Jer250]
(8.12.2013 21:26:13)
Za mě určitě vyměnit, ideálně jak ozub. kola, tak i hřídel.
Pokud máš motorku jen na občasné projetí a né na dlouhé vzdálenosti, tak bych tam tu převodovku i vrátil, ALE pokud se má člověk spolehnout na svůj stroj, tak určitě vyměnit. Už jen z toho důvodu, že tato převodovka nemá zrovna ideální systém řazení a celá rychlost drží jen na 2 mm, pokud je to opotřebené, je styčná plocha ještě menší.
Jinak abych nezapomněl, důležité je i vymezení převodovky a u těchto převodovek obzvláště!
[Čezeta - rider]
(8.12.2013 21:23:29)
Ok, jelikož kvalty nevypadávaly, tak to tam zase vrátim, jen to dost hlučně řadilo, ale to bylo asi špatnou spojkou a velkou vulí na hl. hřideli
[caue125]
(8.12.2013 19:43:59)
V klidu bych ji tam vrátil,myslím si že vydrží eště dost km bez nějakých obtíží...na hlučnost by neměla mít vliv...
[dave99 z mobilu]
(8.12.2013 18:48:32)
Na hlučnější řazení to vliv nemá,omletý to je dost,určitě bych to vyměnil.
[Pucfol]
(8.12.2013 18:07:16)
Štít na panelku
[caue125]
(14.11.2013 16:54:58)
Příspěvků:
1
, poslední:
9.12.2013 12:16:17
55711.
Informace
Zdarec, nevíte někdo jaký přesně patří štít na panelku, sportku (ty novější od r.68), doma jsem našel 4 a to s označením 2/4 , 3/1 , 3/2 , 2/3? Všiml jsem si, že se jednotlivý štíty od sebe liší tloušťkou vrchního lemu. Co znamenaj ty zlomky, a lišej se ty štíty ještě něčím?
Přidat příspěvek
Mrknu nato, ale myslím, že sou jen venkovní štít a vnitřní štít. Liší se i středy samo, dle štítu. Novějsší typ je myslím ten s venkovním štítem.
[Dolin]
(9.12.2013 12:16:17)
Výměna rámu a motoru
[caue125]
(18.10.2013 18:07:14)
Příspěvků:
4
, poslední:
21.10.2013 16:33:28
55441.
Informace
Zdar, koupil jsem jawu 350/361 sport, ale v roce 72 měla vyměněnej rám a v roce 78 motor. Čísla rámu i motoru jsou ve stylu %+6místný číslo, ale číslo na rámu jsem nikde nenašel, takže jsem se rozhodl, že bych tam mohl "vrátit" původní rám i motor (orig motor ani rám nemám), aby tam byly ty origo čísla ve stylu 361-00 a sedělo to i se štítkem. Když půjdu na DI a řeknu jim, že jsem tam vrátil originál motor i rám, tak myslíte že mě ty změny bez problémů zapíšou vzhledem k tomu, že tam vracím originál díly, nebo budou chtít nějaký povolení z jawy? De to ubec ještě v tp vyměnit rám (vin vozidla)? Díky
Přidat příspěvek
Neska sem byl na úřadě a normálně by to mělo jít jako přestavba.
[caue125]
(21.10.2013 16:33:28)
Aha, tak to je škoda, ale stejně se tam zkusim jít zeptat, jak řiká Monty.
[caue125]
(18.10.2013 22:23:38)
Ne bohužel to nepůjde. Určitě. Jak už to má jednou zapsaný VIN v techničáku, tak ten už je platný nadosmrti. Kdybys dával jiný rám, tak ho na ten druhý nechají na stk vytlouct. Myslím je jediná vyjímka, když dojde k odcizení vozidla a jeho opětovného nalezení, tak Ti úředně přidělí nový VIN. Jak jednou v databázi odcizených tak to je navždy.
[Zdeněk]
(18.10.2013 20:06:29)
Co se zeptat na ÚŘADĚ?
Ono to je co úředník, to jinej názor. My tady můžem kecat kdeco,ale podstatný je, jak se na to bude dívat ten chlap(nebo baba) za přepážkou.
[monty]
(18.10.2013 19:07:12)
Novější
Starší
1
2
3
4
5
6
7
...