SQL spojení: 1 (37), 0,359 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 11.8.2022 10:41:15
Dotazy uživatele
Motorky
|
Data
|
Práva
Zobrazit seznam
Dotazy
|
Inzeráty
|
Cestopisy
Novější
Starší
Dotazů na stránku:
1
2
5
10
20
40
60
100
Příspěvků k dotazu:
0
5
10
20
40
60
100
1
2
3
Kontrolky v tachometru u panelky
[Banjokid]
(2.11.2020 15:05:22)
Příspěvků:
10
, poslední:
3.11.2020 18:35:12
68167.
Elektro
Ahoj, chtěl bych se poradit se zapojením. Mám na panelce Vape, speciální kontakt (pro kontrolky neutrálu a dobíjení) jsem připojil na svorku 15 spínačky a na žárovky přivedl kostru od spínače neutrálu a od regulátoru Vape. Podsvícení tachometru zase obráceně: těleso tachometru je ukostřené a žárovky spojeny s 58 spínačky. Je to tak správně?
Tak snad jo, lépe jsem očistil kontakty a vypadá to, že fungují. Byly tam nějaké studeňáky. A nakonec jsem našel schéma
http://www.jawamania.cz/Files/users/264844/Jawa
350 360 vape schema.jpg
Přidat příspěvek
onen zázrak se svícením tachometru je snad stále platné provedení, že není-li kontrolka světel, pak stačí když se rozsvítí podsvícení přístrojů.
tolik k problematice
jinak u vape mu je asi jedno, co všechno svítí
[Michal]
(3.11.2020 18:35:12)
Možná to za těch 58 let nabobtnalo :-)
[Banjokid]
(3.11.2020 16:10:15)
Banjokid: Nezdeformoval se nějak ten plast a neskřípnul čudlík? Mně se jednou stalo, že se úplně zakousnul do spojkové tyčky ten plastový bazmek, co v něm drží těsnící o-kroužek. Nevím proč, když jsem ho dával nový, chodila tyčka úplně volně. Musel jsem tam pak vyvrtat větší díru.
[Jad]
(3.11.2020 15:01:43)
Ta je dobrá, ale bůhví proč se ten pohyblivý čudlík nepohybuje. Musím to nějak uvolnit
[Banjokid]
(3.11.2020 13:09:07)
Banjokid: Taky může prasknout ta pružinka, co je uvnitř a vrací kontakt. Pasuje tam pružinka z propisky:-)
[Ota]
(3.11.2020 12:25:23)
Díky všem. Asi to tak nechám, něco tu elektriku musí sežrat :-) Momentálně se snažím rozpohybovat spínač neutrálu, nechápu, jak se v tom oleji může přidřít...
[Banjokid]
(3.11.2020 11:44:44)
Zapojený to máš dobře. Důležitý je změřít aby držáky kontrolek s tím napájecím kontaktem byly propojený mezi sebou a nebyly spojený s obalem tachometru, jinak by šly kontrolky do šlusu. Se zapojením osvětlení tachometru, jak píše Velorex, se nedá než souhlasit. Na druhou stranu stejně dneska musíš svítit pořád, tak je to jedno :-)
[Marlboro]
(3.11.2020 4:54:49)
Podle mně je to pozůstatek z doby, kdy se ve městě smělo jezdit jen s parkovačkama. Možná ještě v době Panelek se to smělo i v ČSSR.
[monty]
(2.11.2020 22:41:26)
Sice ti to sedi podla schemy, ale radsej by som podsvietenie pripojil na 56. Je zbytocne aby pri parkovani a svieteni parkovaciek svietil tacho. Tacho potrebujes pri jazde po tme. Teda s hlavnym svetlom na svorke 56. Doteraz nechapem na co to tak zapajali. Rovnako aj na autach kde svieti cela pristrojovka pri parkovackach.
[Velorex]
(2.11.2020 22:26:26)
Šup s tím do propadliště dějin JWM
[Banjokid]
(2.11.2020 19:04:30)
Prokluzuje spojka?
[Banjokid]
(27.6.2019 19:06:17)
Příspěvků:
16
, poslední:
15.7.2019 12:10:06
67071.
Nejede nebo nestartuje
Konzultace :-) Stále nemohu přimět spojku makat. Nejdříve jsem se domníval, že je to kvůli chybějícím podložkám u pružin, ale po vložení je to stále stejné. Šroub na štelování nepomáhá. Šmejďácké lanko jsem vyměnil a nevázne.
Trochu mě mate, že na 1.kvalt to není znát, neklouže. Je to hlavně na 2,3,4. Ale nic jiného než spojka nebo primární kolečko to být nemůže, že?
Motor 360
Přidat příspěvek
Tak po hodinovém duševním osvěžení (zalapování kužele) to vypadá, že to zatím drží...
[Banjokid]
(15.7.2019 12:10:06)
Mám v depozitáři primár z 634, tak to tam zkusím hodit. Pružiny jsou správné..
[Banjokid]
(1.7.2019 8:39:54)
Aaa. Plho jedna a Plho dve. Kolecka jsem dole zminoval jako prvni. ;-)
[Verdom]
(30.6.2019 22:48:52)
Hosi, zase byste tady nekteri opravovali Jawi spojku vymenou oleje za "lepsi"? :-) Vyzkousel bych taky to kolecko, jak pise krf.
[Jad]
(30.6.2019 21:54:46)
Mne to robilo na 350/360 to isté. Preklzovanie hlavne pri vyšších otáčkach a hlavne na 3. a 4. Predtým som menil pružiny a omylom tam boli z kyvačky, ktoré sú kratšie. Zmeraj ich. Kyvačka má 24,5 mm dlhé a panelka má dĺžku pružiny 31 mm. Takže dal som dlhšie pružiny a odvtedy OK.
[MV]
(30.6.2019 17:09:28)
řešil jsem klouzání na 3,4 onehdá taky... různé oleje, lamely, pak celá spojka 634, zase lamely a oleje a nakonec to dělalo kolečko na klice... zalapoval jsem, zatáhl a klid :-)
[krf]
(30.6.2019 11:56:31)
Olej PP80 nebo PP90. V podstate toto:
http://www.dok
tormoto.cz/cs/
olej-prevodovy
-sae-80w-gyrol
-80w-1l-d-5465
.html
Ale lze v pohode i Motul 5100 co je do novych motorek s mokrou spojkou.
https://www.mo
toretezy.cz/cz
/e-shop/487877
/c57052-motoro
ve-oleje-4t/mo
tul-5100-ester
-4t-10w-40-4l.
html?gclid=Cjw
KCAjwmNzoBRBOE
iwAr2V27XqW6ft
pnWYIyEzQGPl-0
ThvuGEsX33D9k5
44pC-erK8-rUlo
XTzIBoCq0YQAvD
_BwE
Nicmene to je skoro zbytecne dobry. ;-)
[Verdom]
(30.6.2019 5:45:02)
Leda by se nějak zkřížily lamely
[Banjokid]
(29.6.2019 14:15:28)
Jin: mám normálně 4 plechové a 5 ferodových. Tloušťku mají 3.8 a 1.8 mm.
Akorát jsem našel větší radiální vůli mezi košem a pouzdrem. Je to vydřené. Asi jsem to já blbec zapomněl při montáži pořádně namazat. Ale nevím, jestli by to mělo vliv na prokluzování...
[Banjokid]
(29.6.2019 14:11:42)
Nemas tam spojku z Cezety 471? Ta ma o lamelu min .....
[Jin]
(28.6.2019 23:47:27)
Verdom: teď jsem to rozdělal, tak zkontroluju. Olej jsem měl převoďák Mogul 80 w90, tak snad jsem to nepodělal. V těch
značeních tápu. Zkusím asi jiný.
[Banjokid]
(28.6.2019 20:15:36)
Co mas za olej? Neprotaci se ti pastorek na klice u primaru?
[Verdom]
(28.6.2019 16:30:20)
Já řeším opačnej problém u kejvačky 354ky,spojka funguje parádně ale po nějakejch 30 kilometrech se objeví na páčce vůle cca 2 centimetry,už jsem dal novej koš,nový lamely,jinej olej,jinej automat pod víko,jiný lanko,pružiny,ještě jsem zkusil jinou vačku ale moc tomu nedávám že to pomůže,jinak spojka bere pěkně,neklouže ale pak hold hůř vypíná
[Jenda.592]
(28.6.2019 15:12:55)
Jsou tam lamely, na které jsem vloni normálně jezdil. Ferodové, sice starší, ale tloušťka snad v normě. Ještě to rozeberu a mrknu na celý primár. Koš je nový, nevymačkaný.
[Banjokid]
(28.6.2019 13:49:45)
Měnil jsem spojkové lamely -nové FERODO - a musel jsem všechny přibrušovat o nějakou desetinku,nechtěly chodit
[nunici]
(28.6.2019 9:30:00)
Lamely jsou dobré (nesjeté či nespálené, ideálně ferodové)? Nejsou ve spojkovém koši vymačkané drážky od lamel, ve kterých by lamely vázly a způsobovalo by to neplechu?
[Ota]
(28.6.2019 9:15:18)
Ložisko pod sekundárem
[Banjokid]
(21.3.2019 10:06:23)
Příspěvků:
18
, poslední:
26.1.2020 3:12:28
66795.
Tuning a přestavby
Ahoj, chci koupit ložisko pro výstupní náboj z převodovky, nemáte někdo vyzkoušeno, zda se tam místo 6205 vejde dvouřadé 3205? Podle údajů je asi o 5 mm širší, to tam asi nebude, co? Motor 360.
Díky
Přidat příspěvek
Zaistil to preto,lebo som použil dvojradové ložisko /3205-N/ a /gufero 30x52x6-WAS/WA/.Priestor po vsadení ložiska ostal priestor len pre 6mm gufero a mal som obavu,že sa to môže uvoľniť.Tie skrutky som vo finále dal zapustené.
[hastrman]
(26.1.2020 3:12:28)
hastrman to gufero zajistil proto, protože tato úprava nejenže drží gufero, ale zároveň drží ložisko proti vysunutí, já vsadil na lepidlo loctite a zatím jezdím a nic se nestalo a to jsem udělal i stímto motorem 750km za 24 hodin :)
[jawa354]
(23.3.2019 20:26:02)
MV: Já jen navrhoval řešení, které mě napadlo, v kulatém motoru dvouřadé ložisko nemám. Podle příspěvku má praktickou zkušenost jawa354.
[Jad]
(23.3.2019 19:17:31)
hastrman - prečo či to gufero takto zaistil? Však by nemalo samo vypadnúť
[Milos634]
(23.3.2019 15:25:17)
Jad: Máš pravdu, včera jsem si to neuvědomil..
[grošák]
(23.3.2019 10:07:50)
https://hastrm
an48.rajce.idn
es.cz/Dvojrado
ve_lozisko-Jaw
a_350_360-634/
#27.jpg
[hastrman]
(22.3.2019 21:30:58)
Jad: Keď si dal ložisko 3205 do kartra.Nemusel si upravovať dĺžku sekundárneho kolečka. Lebo ja som musel na sústruhu skrátiť dĺžku tela sek. kolečka. Inak ložisko do kartra 360 bez problému a úpravy.
[MV]
(22.3.2019 20:34:44)
Dobrý nápad. Díky
[Banjokid]
(22.3.2019 12:09:57)
Tak jawa354 byl rychlejší:-)
[Jad]
(22.3.2019 8:21:33)
Ta segrovka je tam asi hlavně na ustavení správné polohy ložiska, ne? Kdyby sis s tím trochu pohrál a ložisko třeba ve správné poloze zalepil, šlo by to i bez ní a zbyly by další 2 mm pro gufero.
[Jad]
(22.3.2019 8:20:21)
Mám tohle dvouřadé ložisko na mém motoru 354 tuším typ 06 a vešlo se docela dobře jen jsem použil tenčí gufero aby nepřečnívalo ven, ložisko nemám ale zajištěné segerovkou ta už se tam nevešla, ložisko jsem zalepil lepidlem tuším loctite 638, mám v motoru i převodovku z 634 a vše funguje už asi 8000 km bez problému a výstupní řetězové kolečko na hřídeli je jak beton bez sebemenší vůle do stran. Chci tuto úpravu dát i do motoru 354 typ 04 ale ten má trochu méně hliníkového nálitku ze strany od řetězu tak ještě nevím jak to přesně udělat abych tam dostal gufero, jestli nějak připevnit nějaký kroužek ke kartru jako to je v článku u velouše.
To Banjokid : Na tvůj motor typu 360 by to mělo jít bez problému.
[jawa354]
(22.3.2019 8:18:52)
Tam ta segerovka nedrží gufero, ale ložisko na náboji. Je mezi...
[Banjokid]
(22.3.2019 7:54:02)
A co to gufero vyřešit jako to má ČZ Trail? Drží v tenké trubce, která většinou své délky vyčnívá z karteru. Teď to nemůžu vyfotit, stačí popis?
Jinak to zajištění gufera segrovkou bych nebral jako nezbytné. Pokud je vhodný přesah, bude to držet i bez něj.
[grošák]
(22.3.2019 0:16:05)
Jen připomenu, že u typu 634 není gufero celý schovaný v nálitku jako u starších typů, několik milimetrů leze ven.
[pračlověk]
(21.3.2019 21:11:55)
Nebo sehnat blocky posledního typu a nebo 362 ty to mají z výroby.
[Klouzec]
(21.3.2019 20:20:14)
Doma jsem si to změřil a je to asi bez šance. Muselo by se použít nějaké supertenké gufero, posunout segrovku a ještě zajistit gufero zvenku jako u toho velouše.
[Banjokid]
(21.3.2019 20:05:42)
https://www.ve
lorexy.cz/gara
z/beton/bezejm
eny/dvourade-l
ozisko-na-vyst
upu-z-motoru
[Klouzec]
(21.3.2019 14:36:50)
Pude ale musíš udělat tzv speciální kuch!
[Klouzec]
(21.3.2019 14:34:33)
Vůle náboj - sekundár
[Banjokid]
(26.7.2018 9:53:32)
Příspěvků:
7
, poslední:
26.7.2018 21:17:26
66209.
Informace
Měnil jsem sekundární kolečko a při tom jsem zjistil, že náboj má jakousi radiální vůli. To bude asi vymačkané uložení pro ložisko? Co s tím?
Přidat příspěvek
Díky, to vypadá proveditelně..
[Banjokid]
(26.7.2018 21:17:26)
prostě polož motorku na levej bok, vyndej gufero, ofoukej eterovým sprejem, stlačeným vzduchem,prostě co nejlíp odmasti,a nakapej kolem ložiska Loctite. Dovču to vydrží,a po sezoně rozpůlíš a pořádně opravíš.
[monty]
(26.7.2018 18:26:51)
nevím jaká je radiální vůle, ale pokud se ti hejbe náboj v ložisku, tak stačí dotáhnout matku. Pokud se ti hejbe ložisko v bloku, tak zalepit ložisko..
[Sportkař]
(26.7.2018 18:08:02)
to je na pár hodin práce, to do pondělka dáš.
[maspe]
(26.7.2018 15:49:01)
Tak pokud tam nebyl vyloženě velkej vakl, tak to tu dovolenou určitě přežije:-)
[Ota]
(26.7.2018 15:42:58)
Sakra a v pondělí jedem na dovču... To asi nestihnu
[Banjokid]
(26.7.2018 14:11:16)
Obávám se, že tě půlení motoru nemine. Ložisko se pak zalepí do karteru. Možná je ale jen ložisko vyběhané.
[Ota]
(26.7.2018 10:40:02)
Západní Čechy - co navštívit?
[Banjokid]
(27.6.2018 21:14:35)
Příspěvků:
10
, poslední:
9.7.2018 14:12:02
66113.
Informace
Ahoj, povedlo se mi přemluvit tátu, že vyrazíme spolu poprvé v životě na pár dní na motovýlet. Vyrazíme ze severu po Krušných horách směr západ. Máte nějaké tipy na zajímavá místa, která bych zahrnul do trasy? Díky, ulehčilo by mi to plánování :-)
Přidat příspěvek
Vsechno zalezi na tom, co te zajima a jaky styl zajimavosti vyhledavas. Je spousta zajimavosti, ktery povazuju za vhodny nenechat si ujit - ale zdaleka ne vsechno povazuju za vhodny resit behem motovyletu.
Zrovna ZOO v Plzni je jedna z veci, ktery mi s motovyletem neprijdou uplne kompatibilni; pokud si to covek chce uzit a v klidu projit, ztrati pul dne jen to hvizdne a zas to jen tak proletet uplne nema zas moc smysl. Co naopak mi prijde jako dobry napad, je podzemi - to je zrovna jedna z atrakci, ktera prijde vhod ve chvili, kdy je "na povrchu" nevlidno. Pritom to neni nadlouho.
No a par mych tipu ... na severu Soos rezervace u Frantiskovejch lazni, pripadne v trochu mensi variante neco podobnyho nabizi Kladska u Marianek. Jedno- az dvou-hodinova prochazka, castecne po lavkach, v prostredi, ktery se u nas jen dak nevidi.
Pozustatky po povrchove tezbe uhli u Bras - Basta
https://goo.gl/maps/6wt1bduq6sR2
a o kousek vedle rouzhledna v byvale vojenske zakladne
https://goo.gl/maps/k1MU3s7Cwqn
Oboji je na kratkou zastavku ... a jde to spojit s prekonanim reky privozem v Nadrybech nebo Darove a pak pokracovat k Tarantikovi na letadla do Zruce, jak avizoval Jad. Za navstevu taky stoji sirne jezero u Hromnic, i kdyz tam se neda s motorkou az k vyhlidce a musi se kus pesky.
Podobne to ma treba rozhledna Kotel nad Rokycany - je to krasny, ale musi se tam kus pesky, takze to mi prijde vhodnejsi na jinou navstevu, nez na motorce.
Pokud pojedete kolem, minimalne povazuju za vhodny udelat si zastavku v Marianske Tynici u Kralovic - i kdyz nepujdete do muzea, je to venku moc pekne. Podobne Manetin se zamkem.
Rabstejn zase je jeden z tech, ktery na prolezeni povazuju za vhodnejsi bez motorky - ale zase je v okoli spousta prijemnych silnic, takze minimalne na projizdku je to fajn.
Kde neudelate chybu na motorce i bez ni, jsou Dobrany - u hriste je vyhlaseny zmrzlinovy kiosek, kde ma smysl si vystat frontu, na namesti je pivovar s hospodou Modra Hvezda a spousta dalsiho.
Jestli vas laka spis technika, Becov nad Teplou a Kasperske Hory maji muzeum motorek, u Rokycan je muzeum vojenske techniky.
No a co se silnicek tyka ... zalezi na tom, jestli chces neco vyhlidkovyho, zatackovyho, nebo naopak rychlejsiho a prehlednejsiho, kde tomu muzes trochu dat vitriol. Nevim, jestli to bude jeste ve spravnym akcnim radiusu, nicmene za jednu z velmi prijemnych cest povazuju projet si Sumavu podel hranice ... od Cesky Kubice silnice 190 pres Nyrsko do ZRudy, pak pres Prasily, Modravu, Kvildu, Borovou Ladu do Vltavice ... to je ten prijemne kochaci usek. Pak se da pokracovat k Lipnu a podel nej, tam je to zase takova rychlejsi pasaz.
Dalsi fajn cesta je z Plzne po silnici 233 na Chrast, Brasy, Radnice, Vejvanov, Hlohovice ... do spojeni s 235 je to rychlejsi usek, pak uhnout na Podmokly a pres udoli, co si nevzpomenu jak se jmenuje (ale kousek odsud jsou Skryjska jezirka) na Skryje, dolu k rece a podel reky po levem brehu az do Roztok u Krivoklatu je zase pro zmenu takovy kochaci usek. Treba se zastavkou v hospode U Rozvedcika ...
[Sim]
(9.7.2018 14:12:02)
To Montgomeryx: Jsem sice ze střední Moravy, ale Cheb bych nezavrhoval. Kromě náměstí a na něm umístěném Špalíčku mají i hrad, krásný katedrální kostel a nedaleko stojí donedávana nepřístupná Bismarkova rozhledna. Pár km od Chebu jsou malé, ale roztomilé Františkovy Lázně. Tady doporučuji navštívit veterán muzeum. Nalézá se v parku, v jedné z bývalých lázeňských budov. Bečov,rozhodně Maura(nezapomunetulné) a také pěkné veterán muzeum.Dále doporučuji hrady/zámky Loket, Klášterec nad Ohří, Chyše(+pivovar),Kynžvart,Andělská Hora. Jáchymov jako město na mě dojem neudělalo, ale fakt doporučuji zde zajet ke spodní stanici lanovky, zakoupit lístek na lanovku spojený s pronájmem Kickbike koloběžky a sjet Klínovec. Délka modré cca 15 km, skoro pořád z kopce a konec zase u spodní stanice lanovky. Kdo nezažil, nepochopí.Karlovky a Mariánky popisovat nebudu, jsou všeobecně známy. Těžko radit. v západním česku je toho k vidění celkem dost.
[PesiJ]
(29.6.2018 9:26:06)
A ve Zruči u Plzně je možná prohlídka vrakoviště letecké a jiné bojové techniky.
[Jad]
(28.6.2018 14:40:24)
V Plzni klasika prohlídka pivovaru s konzumací.
Katedrála , historické podzemí, možná muzeum, ZOO.
Pro vyznavače vědy a techniky Techmania - doporučuji někdy je to docela sranda.
A nakonec něco pro otrlé, odvážné nebo sebevrahy - ve špičce průjezd centrem města z jednoho konce na druhej. Pro motorkáře skutečnej zážitek - nedoporučuji.
[Cholerix]
(28.6.2018 13:43:57)
Díky moc. My se rádi podíváme na cokoliv, muzea, hrady, přírodní památky... Nebo jestli je někde vyhlášená pěkná silnička pro motocyklisty...
[Banjokid]
(28.6.2018 10:22:55)
Záleží dost na tom, co vás zajímá a baví. Každopádně vždycky doporučuju Muzeum letecké bitvy nad Krušnohořím v Kovářské. Nenápadný, ale o to zajímavější. A pokud si troufnete za čáru, tak pár kiláků od Krušnejch hor je hrad Augustusburg (u Zschopau) a na něm motomuzeum s expozicí MZ a dvoutaktu obecně. Skoro povinná exkurze bych řekl...
[pavelEC300]
(28.6.2018 8:30:11)
Poradil bych ti trasu, kterou jsme jeli my v r. 2015 kolem části ČR. Jsou to celé Krušné Hory a pak od Aše až k Lipnu. Všechno podél hranice po 2-3. silnicích. Na rajčeti jsou fotky a na konci dvě mapky, které bych snad dokázal poslat nějak i podrobnější.
https://jawamirda.rajce.idnes.cz/2015_Kolem_CR/
[chlup]
(28.6.2018 8:23:30)
Sorry tak ani od Varů to nejde, jenom na kole a nebo když by sis říkal Dopravní obsluha..
[Montgomeryx]
(28.6.2018 7:48:54)
Jo a ještě kousek od Lokte po řece jsou Svatošské skály, taky super místo, ale od Lokte se tam nedá dostat na mašině, musí se tam jet od Varů.
[Montgomeryx]
(28.6.2018 7:46:13)
Tak to bych měl možná jako západočech a sudeťák něco poradit. Záleží co vás zajímá. Jsem z karlovarska, tady můžete vyjet na Boží dar, rozhlídnout se, pak zajet do Horní Blatné na steak. Pak například u Přebuzy jsou dva opuštěný doly a pozůstatky zajateckého tábora. Můžete se zajet podívat do Kyselky, aby jste viděli, v jakym bordelu se čepuje mattonka :-D, na Andělskou horu, tam je zřícenina a fakt pěkný rozhled. Loket je moc pěkný město, nedaleko v Krásně kamenná rozhledna, a potom nedaleko je Bečov nad Teplou, tam je relikviář sv. Maura. Pak nedaleko je Teplá, tam je pěknej klášter (nebyl jsem tam ale lidi si to chválej), kousek dál je Úterý, tam se natáčela Zdivočelá země. No pak Mariánské Lázně, klasický lázeňský město plný rusáků a skopčáků, no a kousek od nich Lázně Kynžvart s moc pěkným zámkem a parky okolo, no a nad Kynžvartem je Kladská, tam je lovecký zámeček a stezka okolo rybníka skrz les. Vysral bych se na Cheb, tam je jenom pěkný náměstí, jinak je to díra :-D
[Montgomeryx]
(28.6.2018 7:42:31)
Čezet
[Banjokid]
(14.10.2015 12:18:30)
Příspěvků:
13
, poslední:
15.10.2015 22:28:02
61471.
Informace
Potkal jsem na ulici tuto krosku. V čezetách se příliš nevyznám, ale nějak mi to nepřipomíná žádnou známou. Je to něco originálního nebo jen osamolepkovaná jiná motorka?
http://s12.postimg.org/rt0kdelul/14102015159.jpg
Přidat příspěvek
Proč neprosperuje jawa a čz ...
https://www.youtube.com/watch?v=Jy3MoPDk-yI
[Gepin]
(15.10.2015 22:28:02)
Někdo s tím asi jezdil na doklady z 477, tak tam dal i štítek z 477?
[monty]
(15.10.2015 19:51:10)
Je tam možná jistá spojitost, Cagiva vyráběla ve Strakonicích i Cagivy W8 (což byly italské krosky), i když o elefantech nevím že by je tam dělali .. každopádně Made in Czech Republic na štítku je celkem zajimavé .. onedle jsem viděl podobnýho elefanta s motorem ČZ 175, stejná "kapotáž", ale výfuk byl jinak uzpůsobený a kolo bylo otočené .. ale to byla asi nějaká přestavba.
[Danek.od]
(15.10.2015 13:33:52)
Ota: ty samolepky nejsou originál. Asi "invence" majitele...
[Bakoun]
(15.10.2015 9:45:53)
Banjokid: Jestli se nechtěla Cagiva ještě dříve, než zavřela fabriku ČZ, přiživit na jejích úspěších na poli soutěžních strojů a nelepila tam ty nálepky záměrně.
[Ota]
(15.10.2015 9:00:58)
Bakoun: Díky, v galerii čezet jsem jí nenašel, na Hondu mi to taky nesedělo, tak jsem byl v koncích. Navíc mě zmátl nápis Made in Czech republic na štítku.. :-)
Venca_n: Můj ani ne, proč se ptáš?
[Banjokid]
(15.10.2015 7:00:03)
519 vypadá uplně jinak, ale ano, má taky kola a motor :-D
[krf]
(15.10.2015 6:02:34)
Tohle nema s CZ nic spolecnyho.
[Bakoun]
(14.10.2015 15:58:27)
Nejpodobnější je to k čz 125/519
[Kubas]
(14.10.2015 15:43:20)
Tak je to lehce zbastleny Elefant. Kdysi jsem tuhle motorku mel. Vyrabela se koncem 80. a zacatkem 90. let,
[Bakoun]
(14.10.2015 15:40:54)
To je Cagiva. Bud 125 Elefant nebo W8.
[Bakoun]
(14.10.2015 15:39:16)
Banjokid:
To měl být vtip?
[Venca_n]
(14.10.2015 15:27:00)
a není to náhodou HONDA?
[monty]
(14.10.2015 14:35:06)
spojka panelka
[Banjokid]
(31.8.2015 9:27:26)
Příspěvků:
2
, poslední:
1.9.2015 7:29:18
61188.
Veteráni
Ahoj, trochu se hrabu v panelkové spojce a zjistil jsem, že na vnitřním koši mám v místech kolíčků na pružiny jakoby odtržen a prohnutý ten menší kotouček, který má být zřejmě napevno s tím celým košem. U velkých kolíků to je dobré, ty jsou napevno durch. Tam to drží. Mám doma 2 starší vniřní koše a mají to tak oba. To asi není moc dobré pro chod spojky, že?
Přidat příspěvek
Díky, tak už je objednaný
[Banjokid]
(1.9.2015 7:29:18)
kup novej, nestojí to raketu. Odtržení plechu je způsobení tím, že někdo zajišťoval při povolení matice spojkovýho koše vnitřní koš vůči vnějšímu namísto přípravkem šroubovákem, který vsune mezi kolíčky a vnitřního a drážky vnějšího koše. Kolíky se tak vyvrací a plechovej střed vezmou s sebou
[Marlboro]
(31.8.2015 11:53:02)
Čelo, mezikus na klikovku 350
[Banjokid]
(5.4.2013 8:35:19)
Příspěvků:
9
, poslední:
5.4.2013 15:29:30
53010.
Veteráni
Je zaměnitelné mezi sebou čelo klikovky na 350 kývačka, panelka, 634? Vím, že některé je plné, jiné odlehčené..
Přidat příspěvek
Plné je lepší v tom, že za chodu motoru stejná síla působí na větší plochu = menší riziko opotřebení/vymačkání uložení toho čela, kteréžto vymačkání vede k netěsnosti a horší "spodní kompresi", což velmi negativně ovlivňuje chod a výkon motoru, hlavně v nízkých otáčkách...
Už panelky mají odlehčené čelo? Já myslel, že to přišlo jako inovace až s typem 633...?
[Peterson]
(5.4.2013 15:29:30)
Taky mám u obou odlehčené a žádný problém.V čem je to plné zase o tolik lepší?
[elstrem]
(5.4.2013 15:10:14)
Taky mám v panelce to odlehčené a nikdy s tím problém nebyl. Napadlo mě, je tam tak vysoká teplota, že silikon na motory co sem dával mezi kartery nevydrží? Nestačí to jen máznout?
[PetrL3]
(5.4.2013 10:58:54)
plné se samozřejmě 100x lepší. Raději bych ho sehnal a předělal
[jawarmaniak]
(5.4.2013 10:56:04)
Mě jde o to, že teď mám v panelce to ošizené (odlehčené) a mám obavy, že by ty úzké dosedací plochy už mohly být vymačkané. Tak jsem zvažoval sehnat to plné čelo.
[Banjokid]
(5.4.2013 9:31:46)
Ano jsem - osobně vyzkoušeno. Kývačkové čelo je o malinko menší
[jawarmaniak]
(5.4.2013 9:04:33)
jawarmaniak: jsi si jistý? Osobní zkušenost nemám, ale tuším že tu na JWM kdysi zaznělo, že záměnné jsou - že jde třeba šoupnout to plné z kývačky do karteru 634... Doufám, že někdo další doplní.
[Peterson]
(5.4.2013 8:58:13)
A které patří do panelky?
[Banjokid]
(5.4.2013 8:50:28)
není
[jawarmaniak]
(5.4.2013 8:37:05)
Vibrace
[Banjokid]
(24.4.2012 7:23:27)
Příspěvků:
7
, poslední:
25.4.2012 10:45:09
48724.
Informace
V otáčkách mi dost vibroval motor 360, tak jsem nechal udělat kliku (byla opravdu už špatná), ale po složení motoru se situace nijak nezlepšila. Kde hledat dále? A jak zjišťovat? Napadá mě spojka...
Přidat příspěvek
Už několikrát mě napadlo vyzkoušet natočit motor bez spojky a převodovky sundáním primárního řetězu. Akorát natočit motor to chce ráčnou. Pak se ukáže jestli je to spíš nevyváženou klikou s pístama a nebo to dělá spojka a spol:-) Ale vzhledem k tomu, jaká hmota a rychlosti jsou na klice a jaká na spojce.. Spojka, pokud to není extrém se na vibracích podílí málo.
[Aleš T.]
(25.4.2012 10:45:09)
Uložení kožisek nemá pražádný vliv na vibrace v motoru - to by tam musely bžt vůle více jak 3 mm.
[zztop1]
(24.4.2012 23:09:34)
No, stará ložiska šla ven s klikou při rozlisování. Byla lepená na čepech, protože čepy na klice už nebyly nic moc. Ale lehce to rozhodně nešlo.
Podívám se na ten koš, budu postupovat od jednodušších věcí :-)
[Banjokid]
(24.4.2012 13:58:27)
zkus zjistit jak je na tom ten spojkový koš a jeho uložení :-) Jinak k těm ložiskám - staré šly ven blbě a neb až moc dobře? Hlavně nesmí jít zastudena nalisovat a protáčet se v uložení. Zkrátka tam musí být přesah :-)
[Čezeta - rider(175)]
(24.4.2012 13:30:52)
Ložiska i kliku jsem dával do ohřátého karteru, takže šly lehce. Zkusit protočit čelem mě nenapadlo. Ale nebylo nějak zvlášť otlačené.
[Banjokid]
(24.4.2012 12:20:06)
a jak sly ulozit loziska od kliky? nesly moc lehce? taktez mozna vule na stredovych pulmesicich. nemelo by jim jit v karterech protocit.
[H0n71c73k]
(24.4.2012 10:57:22)
ano, vibrace může způsobovat nevyvážený koš spojky a nebo bych to viděl na špatné uložení - zvětšená vůle mezi vloženým pozdrem a nábojem koše
[Čezeta - rider(175)]
(24.4.2012 10:13:43)
Veteranforum
[Banjokid]
(18.4.2012 10:43:02)
Příspěvků:
2
, poslední:
18.4.2012 10:47:44
48629.
Informace
Nemohu se dostat na
www.veteranforum.cz
Nejde se mi přihlásit ani prohlížet bez přihlášení. Je to porucha serveru nebo je chyba na mém přijímači?
Přidat příspěvek
Pardon, až posléze jak jsem odeslal dotaz mě počítačového ignoranta napadlo vymazat cookies.. takže už to jde.
[Banjokid]
(18.4.2012 10:47:44)
Chyba na tvém přijímači.
http://www.veteranforum.cz/
[elstrem]
(18.4.2012 10:46:43)
Ford či VW
[Banjokid]
(31.3.2012 20:06:51)
Příspěvků:
22
, poslední:
1.4.2012 21:31:50
48364.
Automobily a jiné vehikly
Nerad bych rozpoutal nějakou válku, ale rád bych znal vaše názory. Vím, že jsou tu příznivci obou táborů.
Jelikož mám doma již 3 děcka, tak se jaksi do oktávky nevejdem. Rozhoduji se mezi Fordem Galaxy a VW Sharanem. Máte s tím někdo zkušenost? Je Forďácká motorizce 2.0 TDCi v pohodě?
Přidat příspěvek / Zobrazit všechny příspěvky
...Galaxy je od 2006, kdy se fordi trhli od koncernu nejvetsi MPV v tehle tride. Jizdni vlastnosti vynikajici. Me teda nafta do baraku nesmi, takze mam 2011 2.0 SCTi EcoBoost s PowerShiftem - 203 klokanu. Spoteba mesto 9/100, mimo mesto 7~8/100, dalnice u nas 140-150 km/h neco pres 9 a v Reichu pri 200+ km/h (maximum je 234 dle GPS) okolo 11ti litranku na 100 km. Umi jet i za 6 a neco - ale to je v noci za bezvetri idelani pripad 90-100 km/h na tempomat, zadny brzdeni nebo akcelerace. Vyhody proti nafte? Stal min, mensi vaha na predku (lip rozlozena hmotnost), zima bez starosti, delsi servisni intervaly a na mizernej benzin jede taky (i kdyz hur).
[Bubak]
(1.4.2012 21:31:50)
Aleš T.: ale dá se snížit, jen se musí vyhodit kraviny jako filtr pevných částic atd...za svůj život tahle kravina propálí víc paliva než ušetří sazí...nehledě na její recyklaci atd..
[mais]
(1.4.2012 19:56:59)
Tak mě při této plodné diskusi napadlo, že v boji za snížení spotřeby a emisí a zvýšení bezpečnosti (tím i hmotnosti), při neustálém nárůstu rozměrů aut (a tím dalšímu nárůstu hmotnosti+odporu vzduchu), vlastně celkové snížení spotřeby dosáhnout nedá.
Do aut se tedy daly palubní počítače, vlk se nažral a koza zůstala celá:-)
[Aleš T.]
(1.4.2012 18:43:25)
Jean: to by bylo smutný kdyby z takovýho motoru tek volej, každopádně nepíšu, co odešlo mně, píšu na co ty motory nejčastějš trpí, auto mám samozřejmě servisovaný líp než předepisuje škoda auto v předpisu smetákové údržby (servisní knížka) na normální servisní interval, ne LL, spotřebu umím na displeji udělat klidně 3.2, ovšem u pumpy se dozvíš něco jinýho, zase tak moc se tím počítačům věřit nesmí, stačí tušit, jak to tu spotřebu počítá a uděláš jakou chceš..
[mais]
(1.4.2012 12:22:30)
Je to super na normálne vozenie, inak je to k hovnu, ja preferujem benzín.
[Jean]
(1.4.2012 11:59:46)
Mais, ja nemôžem za to, že máš doma mrdku. Tá oktávia má 6 rokov a poruchu na motore ešte nemala žiadnu, má to servisnú knižku a pravidelný servis v škoda servise. A ani z toho netečie olej. Kolega ten motor má tiež, akurát 16V, spotrebu má o pol litra vyššiu. Minimálnu spotrebu som spravil 3,6L, kolega, ktorý na to rád stupí pri 5 ludoch šiel za rovných 5L. Je to 8V PD.
[Jean]
(1.4.2012 11:59:18)
spotřeba galaxy s motorem 1.9 je při dálniční 120 km/h cca 7,5 litru nafty
Jean: akorát 2.0 TDCi je něco jinýho než 2.0 PD a že je 2.0 PD motor super? Proboha čím? Mám ho 7 let a krom toho, že to s tím autem docela mává a je to fajn svezení, tak nevím čím by to mělo být tak super - odchází na tom motoru chcípací klapky, turba, dvouhmotový setrváky, vstřiky a čerpadlo jsou náchylný na kvalitu nafty a spotřeba pod 5? tak ještě tu o sněhurce, k palubnímu počítači připočítávej 0,75 l/100 km, aby jsi se dostal na realitu, reálná spotřeba je 5,5 dálky a klimatizací (140 tacho - 133 reálná rychlost po dálnici s tempomatem), 6,5 poskakování kolem baráku za předpokladu, že se s tím jede jako s normálním autem, pokud se chceš svézt, tak spotřeba je kolem 8 l/100km
[mais]
(1.4.2012 11:21:37)
Pitrysek, ak chytíš dobrý kus, tak 2,0 PD je super motor. Máme to v služobnej ochcávke a ja som tým ešte cez 5 litrov spotrebu nemal. Zväčša to udržím pod 4,6L podľa trasy. A ked treba, tak to aj potiahne. Ale nechodím nad nejakých 120km/h a zrýchlujem pozvolne, som zvyknutý na akceleráciu hladkeho dízla... V galaxy to bude mať spotrebu vyššiu možno o 2 litre, čo je aj tak super.
[Jean]
(1.4.2012 10:26:13)
Taky v současné době vybírám MPV. Začali jsme u Zafiry II. generace a Mazdy 5, teď se rozhodujeme mezi S-MAXem a GALAXYm. Zatím výtězí Gálo. Scháním jenom s motorem 2.0 TDCi 103kW. To je teda dobrá volba? Ročník 2007 a novější. Od VW Sharanu jsem byl zrazován automechanikem, prý že teď mají problémové motory. Co je na tom pravdy nevím. Nakonec rozhodne stejně ženuška a pro klid v domě se veme to co se jí bude líbit :D
[Pitrysek.k]
(1.4.2012 9:49:02)
to je divny, pokud je to rok 2006 tak tam by mely byt uz jen ty PSA motory krome 1,8l, ten je jeste fordackej.
Pokud je to 96kw tak je to ford s nachylnymi cerpadly na kvalitu nafty. znam jeden pripad, kterej menil cerpadlo po 40tkm, cerpadlo a vstriky, protoze se cerpadlo zadrelo a kovove spony ucpaly vstrikovace.
ale je to kus od kusu
[Firerider]
(1.4.2012 9:35:33)
pokud je motor konstrukce PSA tak je to bez problemu, ma vykon 98, 100 nebo 103kw, vykon 96kw znamena, ze to je konstrukce ford a tudiz velice nachylna na kvalitu ceske nafty - zadiraji se cerpadla a nasledne vstriky. v D nebo FR ty motory vydrzi mraky km, ne v CR. Pookud se jedna o dvoulitrove motory PSA tak s nima mam najezdeno pres 250tkm ve focusech. krome zasekleho EGR jsem nemel problem. toho bych se nebal. kolik ma konkretni kus nalitano km?
[Firerider]
(1.4.2012 9:33:40)
Firerider: Ten Ford má 153 tis., tohle je myslím motor 96 kW
[Banjokid]
(1.4.2012 7:36:16)
ser na značku, kupuj podle stavu....osobně jsem tedy pro forda ale to je věc názoru
[Kubas]
(1.4.2012 1:24:22)
Za mě Forda, TDCi motory jsou na pohodu.
[klouzek-ZNK]
(1.4.2012 0:38:44)
pokud je motor konstrukce PSA tak je to bez problemu, ma vykon 98, 100 nebo 103kw, vykon 96kw znamena, ze to je konstrukce ford a tudiz velice nachylna na kvalitu ceske nafty - zadiraji se cerpadla a nasledne vstriky. v D nebo FR ty motory vydrzi mraky km, ne v CR. Pookud se jedna o dvoulitrove motory PSA tak s nima mam najezdeno pres 250tkm ve focusech. krome zasekleho EGR jsem nemel problem. toho bych se nebal. kolik ma konkretni kus nalitano km?
[Firerider]
(1.4.2012 0:08:06)
sharan do roku 2000 s rotačním čerpadlem TDi 81kw.PDi nebrat.
[Dawid_BSM30+]
(31.3.2012 22:03:08)
Ten Ford je ten novější - 2006, dvoulitr
[Banjokid]
(31.3.2012 21:54:28)
motor 2.0 TDCi je konstruktérská katastrofa... serou se vstřiky jak na běžícím páse, totéž čerpadla a už 2x sem se setkal s prasklou vačkou :)
[JAWA-ceZetak]
(31.3.2012 21:16:25)
u toho motoru z forda občas zlobí egr a většinu ostatních problémů dělá sama řídící jednotka - stane se nějaké kravina ( např. na odpor váhy vzduchu se přilepí moucha :), řj si hned zapíše chybu a už s ní pracuje, takže tomu motoru poté různě kolísají otáčky, houpe atd. a ikdyž to odstraníš sám, musíš stejně do servisu na výmaz...jinak tam odcházejí takové běžné věci žhavící svíčky, sem tam se mění vstřikovač. Turba jsou docela spolehlivá...být tebou bych nic neřešil a koupil to co se bude víc líbit, dnešní motory jsou všechny na úrovni a záleží pouze jak se o něj staráš atd., je to tak, že ten slyšel to a ten zas tohle..v servisu Ford kritizujou škodovky a naproti ve škodovce zase fordy..to že jim tam přijede téměř nový superb nebo fiesta kde se něco posralo už ti neřeknou :)
[Jer250]
(31.3.2012 21:09:51)
o starších fordech se říká, že reznou před před očima. ale co je na tom pravdy, to netuším.
[Mustang]
(31.3.2012 21:02:19)
Anketa - klece nebo jehly?
[Banjokid]
(9.3.2012 23:00:53)
Příspěvků:
39
, poslední:
13.3.2012 8:26:42
48051.
Informace
Tak nějak se nemůžu rozhodnout co dát na pístní čepy. Mám k dispozici obojí. Sice to už tu mnohokrát bylo...ale dovolím si anketku, co máte u 350 vy?
Přidat příspěvek / Zobrazit všechny příspěvky
Tak jsem tam včera do vazelíny nalepil to ocelový sypání a jako správný konzervativec zůstal u starých řešení :-)
Jawaro: Ano je tam rozdíl, někdo to dává bez a někdo přidává zbroušené příložky od volných jehel.
[Banjokid]
(13.3.2012 8:26:42)
Marlboro: no a to je prave to, čo mi vŕta v hlave, klietka 20 mm vs ihly asi 21,5 mm.
[Jawaro]
(12.3.2012 21:33:56)
Jawaro: když změříš sypaný jehly + příložky dostaneš se zrovna tak na šířku 20 mmm, takže to vyjde úplně nastejno
[Marlboro]
(12.3.2012 6:56:30)
Keď už sme pri tých klietkach, kúpil som SKF KBK 16x20x20, je nutné používať vymedzovacie podložly?
[Jawaro]
(11.3.2012 20:15:33)
Mám bronz.Mažu 1:50 Motul 30 000km bez problému.
[speedluk]
(11.3.2012 19:54:08)
Na maslo :D :D ...no a sprav to na japoncovi a zadre sa po pár metroch :D Zlatá JAWA/ČZ :D
[Milos634]
(11.3.2012 19:46:44)
Na maslo :D :D ...no a sprav to na japoncovi a zadre sa po pár metroch :D Zlatá JAWA/ČZ :D
[Milos634]
(11.3.2012 19:25:23)
když jsem byl nuceny rozdelavat motor na trávníku na krucíku se základním nářadím, byl jsem rád, že mam klece, vazelínu, ořech z goly a hadr metr*metr jsem aspon nemusel vozit automaticky pod sedlem :-D neříkám že by se to tam nesehnalo, ale bylo to jednoduší
(pamatujete, jak se jednou lepilo na krucíku někomu na hranaté zetce jehly na máslo z hospody? :-D
[krf]
(11.3.2012 17:22:45)
Jakožto staromilec se přikláním k sypaným jehlám.
[z477]
(11.3.2012 14:08:11)
Jsem pro sypané jehly nebo bronz. Klece jsou pro lemry a sraby.
[Pajka]
(10.3.2012 22:04:15)
A ako je to stými ihlami v klietke? Tiež sú nejaké veľkosti? Lebo vraj ihly sa dávaju aj podľa opotrebenia...aspoň tak som čítal kdesi
[Milos634]
(10.3.2012 20:31:07)
Psí dečka tak ta očividně Jawičce svědčí :D
[Pitrysek.k]
(10.3.2012 18:44:14)
Banjokid: Čoveče není, je tam nějaký logo značky krmiv pro psy, to je psí deka :D ( ta na člověka nejde )
[klouzek-ZNK]
(10.3.2012 17:33:21)
klouzek-ZNK: a je v levým rohu srp a kladivo? :-)
[Banjokid]
(10.3.2012 16:20:39)
Pitrýsek: Pořádnej Jawař musí mít stylový montážní pomůcky :-)
[klouzek-ZNK]
(10.3.2012 15:53:16)
klouzek-ZNK: je ten hadr v RALce :D
[Pitrysek.k]
(10.3.2012 15:07:37)
Jakubko: Ojniční oko je pro provoz jehel ať sypaných nebo v kleci přizpůsobený, nic se z něj nelisuje. Pokud jsi měl na mysli vylisovat původní bronzové pouzdro a dát místo něj jehly, tak to nelze.
[Marlboro]
(10.3.2012 15:07:19)
http://www.jaw
amania.info/tr
ee/images.aspx
?rootid=239089
&nodeid=248407
[klouzek-ZNK]
(10.3.2012 14:06:25)
Milos634: To bych musel jít spočítat, v kleci přibližně polovina. Je to tato klec
http://www.jawamania.info/Files/users/45180/lo%C5%BEisko.jpg
Jinak s montáží volných jehel snad problém nemám, parkrát jsem to dělal. Ale sešly se mi doma i klece, tak zvažuji.
[Banjokid]
(10.3.2012 14:05:15)
Ked už to tu riešite tak koľko je ihiel samostatne a v klietke? Na porovnanie..
[Milos634]
(10.3.2012 13:54:43)
Těsnění pod hlavou
[Banjokid]
(15.7.2011 14:52:18)
Příspěvků:
5
, poslední:
22.7.2011 14:08:55
44787.
Informace
Nastartoval jsem poprvé syrový motor a po pár sekundách ruplo těsnění pod hlavou. Tak jsem ho vyměnil (dal jsem si záležet) a po startu se stalo to samé. Čímpak to je, křivá hlava?
...je to panelka 350
Přidat příspěvek
Abych ukončil téma: sundal jsem válec a hlavu na něj zabrousil, vypadá to, že těsnění drží.
[Banjokid]
(22.7.2011 14:08:55)
ja som uz na tesnenia zanevrel,,,za posledných 5000kmm, som menil tri,,,teraz mi zase ruplo, a uz ma to nebavý,,,,samozrejme sú hliníkove a zrovnaná hlava,,,najblizsie ked to rozhodím , dam si tu prácu, zhodím svorníky a zabrusim to namieste a bude pokoj,,,,,vzdy som zabrusoval,,,potom som zacal davat tesnenia kedze tam patria,,,,no nadobro s tym skoncim a vratim sa k paste
[Velorex]
(15.7.2011 22:21:25)
Ahoj, viděl bych to opravdu na křivou hlavu anebo může být křivě snížená, pokud ji někdo někdy stáčel. Taky může být trošku křivá dosedací plocha válce. To jsem měl na motoru u půllitra, vyřešil jsem to přes dvě tešnění. Na nějaký úbytek výkonu kašlu :D
[longr]
(15.7.2011 20:47:08)
ano
[Banjokid]
(15.7.2011 18:38:50)
A to tam máš hliníkové těsnění pod hlavama?
[čezeta 175]
(15.7.2011 18:22:47)
Kolínko mazání čepu, panelka
[Banjokid]
(4.5.2011 7:50:41)
Příspěvků:
19
, poslední:
5.5.2011 14:43:30
43525.
Veteráni
Řeším problém ohledně kolínka mazání čepu vidlice. Kolínko nedosáhne ke svorníku (maznici), takže se chci zeptat jestli jsou dva typy kolínek (250, 350) nebo musí být u 350 delší ten svorník?
Přidat příspěvek
verdom> s dirkou po spendliku souhlasim, nesouhlasim s tim ze vytece olej z motoru. Stejka tam jen rozstrikem.
ED250> nevim jak troska, ale povalecny skodovky az do spartaka myslim vsechny.
No, tak kdyz teda diskuze, tak diskuze :) Takze se tam napere vazelina, velkym tlakem lisu se procpe i tam kam ma. Pak lis odpojim, tlak klesne a zacnu to lozisko zatezovat. Tim se z nej vazelina vytlacuje az jednoho dne je mazaci film tak slabej ze se prostrihne a zacne se to zadirat. Oproti tomu olej tam tece porad a je zahratej. Ma sice celou dobu jen atmosferickej tlak, ale oproti vazeline docela slusnou vzlinavost.
Pokud mam cep na jehlovejch loziskach, tak si muzu dovolit celozivotnostni napln, nebo dlouhe intervaly plneni hustym mazivem, protoze to mazivo se drzi v mezerach mezi jehlama a porad je maze.
Takze otazka je jak dlouho vydrzi fungovat mazaci film vytvorenej tou vazelinou na jedno natlaceni. Ja si myslim ze moc dlouho ne. Ulozeni ty kyvky je hodne ouzky, pusobej tam tudiz velky sily a nerotuje to.
[Davy_]
(5.5.2011 14:43:30)
Davy_ Dobře, dírku po špendlíku jsem přehnal, ale napere to kam je třeba a mazací kanálek na olej je v poho.
[verdom]
(5.5.2011 11:39:13)
Davy jestli máš na mysli ten pseudo mazací systém mazání rejdovích čepů na Š1203, tak to taky pěkně zlobilo. Teklo to kde mohlo a nakonec se od toho upustilo.. Mazací lis má opravdz ubrovské tlaky. Vždy kdy se sehnu pod panelku tak vidím, jak se vazelína po obvodě ložiska dere ven.
[ED250]
(5.5.2011 10:06:37)
verdom> ale notak, neprehanej. To neni tlakovej olej.
[Davy_]
(5.5.2011 9:57:03)
Víš jaký tlak vytvoří mazací pumpa? Ta ti napere A00 i do dírky po špendlíku. A na rozdíl od oleje, ten tuk tam zůstane. Ale pokud ti turecký kolínko prdne, poblitá je celá motorka a po pár km jede čep na sucho a motor taky pokud si toho nevšimneš.
[verdom]
(5.5.2011 9:39:15)
ED250> koukam a on tam centralni mazaci system ;) Jasne, mas pravdu. Ale jsou tam drazky pro rozvedeni ty vazeliny od maznicky. Tady se pocita s olejem, takze tam nic takoveho neni.
[Davy_]
(5.5.2011 8:37:45)
Davy v tomhle případě je to jedno... Mrkni se na stará auta a jejich rejdové čepy. Všechno na kluzných ložiskách s mazničkami..
[ED250]
(5.5.2011 6:02:53)
Já koupil replikové kolínko už dvakrát obě praskla cca po 10 minutách provozu dotáhl jsem to jen malinko a stejně prdlo posranej tureckej shit udělal jsem kolínko z kovu s průhlednou hadičkou a je to v poho
[ambassador]
(4.5.2011 19:24:43)
ED250> na vazeline a jehlovejch loziskach ;)
[Davy_]
(4.5.2011 15:49:13)
ED250: No a takhle to za par let vypada:
http://www.jawamania.info/Files/moto/186096/22092010441.JPG
Sotva 80000 km :-)
[petr]
(4.5.2011 13:42:45)
Všechny nové motorky mají komplet kyvku i přepákování na vazelíně a to dokonce bez mazniček. Stará endura mají ještě mazničky, ale vše je na vazelíně. To přimazávání kyvky převodovým olejem je spíš malý zlepšovák samotné Jawy, aby tenkrát měli nějakou inovaci... Nic víc.
[ED250]
(4.5.2011 12:35:55)
mas kratkej svornik, taky jsem na to narazil. A ty repliky kolinek stojej za hovno. Nejlepsi je udelat valecek z duralu a z nej to do kyvky dotahnout hadickou. Ja vazeline neverim. Sice mam zespoda zaolejovanou kyvku, ale aspon to nerezne :)
[Davy_]
(4.5.2011 12:31:15)
Ano plastické mazivo (ED250 správně píše A00) je používáno na kloubech a i jiných částech podvozku a má výhodu že tak snadno nevyteče není hydroskopické (nepojí a spíše odpuzuje vodu) a oproti starému loji který bylo nutné co 500 km dotlačovat, stačí 2x do roka dotlačit a při 10tis/rok pohoda.
[verdom]
(4.5.2011 11:22:26)
Taky to mám dávno na mazničku. Motorka má najeto 30 000Km a uložení je stále původní. Kyvku namažu tlakovou maznicí dvakrát do roka vazelinou A00. Stačí to. Podívej se na jiné motorky. Taky to mají na maznici.
[ED250]
(4.5.2011 10:57:25)
verdom: Jestli jezdíš jen kolem komína tak to stačí, ale má se to mazat co 500km a to je napytel, když se jezdí víc. Já kvůli tomu ten čep radši zrepasoval
[Vomi]
(4.5.2011 10:03:10)
Já mám Jawu 250 pérák Oilmaster :D
[klouzek-ZNK]
(4.5.2011 9:43:38)
Nahradil jsem kolínko maznicí, protože to začalo sáknout kolem čepu, používám plastické mazivo a je klid. Byla to olejnička a všade to po pár tis teklo ven.
[verdom]
(4.5.2011 9:39:37)
To nevím, že by byly dva druhy kolínek, ale 350 má rozhodně delší ten provrtaný šroub na který se kolínko nasazuje.
[smradzjzd]
(4.5.2011 9:36:21)
Jsou dva druhy kolínek
[kokoška]
(4.5.2011 8:34:57)
Uložení kola panelka
[Banjokid]
(22.4.2011 9:38:35)
Příspěvků:
10
, poslední:
22.4.2011 18:48:40
43312.
všechno ostatní
Skládám díly a zasekl jsem se u problému: je mezi brzdovým štítem a ložiskem v bubnu na ose ještě nějaká příložka? Popř. jak zhruba velká? Prohlížím katalogy a něco tam malovanýho je kromě filcu a misky...Díky
Přidat příspěvek
Máš omačkanou rozpěrku mezi ložiskama a je krátká. Správná délka má být 50 mm, když bude 51 ,tak se nic nestane. Ale 49 je krátká.
[monty]
(22.4.2011 18:48:40)
Tak jsem to vyzkoušel znovu, mám správné vnější štíty. Na jednom kole se to točí dobře, ale na druhém mi přijde, jako když je to ložisko naražené tak o 2 mm víc dovnitř, štít se na ose točí, ale lehce to drhne. Na druhé straně jsou ložiska normálně u ségrovky.
[Banjokid]
(22.4.2011 17:56:04)
smradzjzd: hézký, lepší animák než od Disneye
[Banjokid]
(22.4.2011 14:09:25)
Banjokid:
http://www.youtube.com/watch?v=rU6afioJSpM
[smradzjzd]
(22.4.2011 14:00:53)
Odpoledne nad tím musím podumat a vyzkoušet varianty, kdyžtak se ozvu znova. Dík
[Banjokid]
(22.4.2011 12:19:21)
Banjokid: Kamarádovi tohle zbůsobila ohnutá zadní osa po průletu dírou.
[Hlade]
(22.4.2011 11:44:38)
Banjokid: nemáš tam krátkou rozpěrnou trubku?
[Mates]
(22.4.2011 11:25:03)
To je zajímavý, ten vnitřní štít mi tam nepasoval a když jsem zkusil vnější, tak mi dře o buben.
[Banjokid]
(22.4.2011 11:03:02)
Banjokid: není ale jsou dva typy bubnů a dva typy štítů.
1: menší štít pasuje do bubnu,buben má vevnitř osazení
2: větší štít dává se k bubnu , buben s osazením potřebuje podložku pod štít , buben bez osazení pasuje
[Mates]
(22.4.2011 10:50:25)
Není.
[ED250]
(22.4.2011 10:35:42)
Jawa 660 Sportard
[Banjokid]
(24.3.2011 9:13:47)
Příspěvků:
21
, poslední:
26.3.2011 8:15:14
42810.
Informace
Nevím jestli to tu už bylo, video vystavovaného Sportardu z Belgie
http://www.youtube.com/watch?v=PIXbR3OhAxQ
Přidat příspěvek / Zobrazit všechny příspěvky
POdle mě je Sportard už konkurenceschopný stroj ale mě se krajně nelíbí ten zadek - to "otevřený" zadní kolo ...
[CABAN]
(26.3.2011 8:15:14)
proti 650 je to velký krok kupředu, designově se mi nelíbí (nemám rád ufo vzhled), ale jsou tam prvky, co potěší, nicméně pokud bude cena i na našem trhu 200 000 obávám se, že to většinu zájemců odradí, ano je to hand made, je to české, je to jawa, ale řekl bych, že cenová kategorie takovýchto motorek je 150 - 170 tis
[mais]
(25.3.2011 19:28:11)
Motorka má někdy buď nadchnout nebo naopak... Z 660 Sportard jsem velmi rzpačitý. Ta motorka působí dost roztříštěně, všude ostré hrany, nikde kus plochy a tam kde plocha je jsou polepy s ostrýma hranama. Sokro to působí jak rozsypané střepy. Bez polepů, nebo s jinými by to vypadalo lépe z mého pohledu. Jinak celkově se mi dost líbí, přitahuje mě asi proto, že je to prostě Jawa, šel bych do ní určitě, nevěda co s penězi.
[Aleš T.]
(25.3.2011 14:17:45)
Zřejmě se stal skutečností můj vtípek, že Jawa s výrobou opět čeká, až se ten motor přestane pro zastaralost vyrábět :-)
Endy: Viděl jsi snad někdy dobře a spolehlivě fungující italskou motorku? Nebo i auto? :-)
[Deadman]
(25.3.2011 11:14:47)
Endy: až přestanou vyrábět dnešní xt, tak přestanou dělat i motor, třeba jawa do tý doby něco vyrobí
[Ice cream]
(25.3.2011 10:49:40)
Podle stránek ASpiritu se už pegaso 660 nevyrábí, takže odpadl jawě konkurent! Zbývá jen yamaha XT660X (motard), ta se prodává za 165. A když jawa ještě trochu počká, tak i XT vypadne z výroby a jawa nebude mít konkurenci žádnou:-)).
Minulý rok jsem četl, že yamaha připravuje 660 Scramble, studie podobná jawa Californianu. Ale už jsem o tom neslyšel, do výroby asi nepůjde.
Deadman: u jawamana psali, že s jawou 650 jezdili i za 4,5 l, na reakci na plyn si nestěžovali, problémy se startováním žádný... To jsou všechno věci, který italové zprasili:-).
[Endy]
(25.3.2011 10:40:08)
Endy: 650 se jim povedla hůř, než Němcům, kteří měli stejný motor v BMW. BMW mělo dvojitý karburátor (Jawa tradiční rozdvojku) a díky rozdílu desetiletí nemuselo splňovat tak přísné emise a hluk.
Italové měli v Pegasu jinou variantu motoru s úplně jinou hlavou. Zřejmě záměrně, aby neporušili tradici výroby mrdek :-)
[Deadman]
(25.3.2011 10:19:27)
Italskou fabriku Minarelli vlastní Yamaha. nějak tio tam těm Italům vše krachuje. Viz něolikrát Cagiva.
[ED250]
(25.3.2011 10:12:35)
Motorově asi taky, na tom doufám ani týnecký nedokážou nic zkazit (650tka se jim povedla líp než italům).
[Endy]
(25.3.2011 8:34:00)
....... minimalne vzhledove .
10x
[milánek]
(25.3.2011 8:28:16)
milánek: jaká motorka, dva dva roky starý prototypy nejsou konkurence schopná motorka, aby něčemu mohla konkurovat, tak by se nejprv musela vyrábět a pak prodávat
[Ice cream]
(25.3.2011 0:32:21)
ta cena se dala ocekavat urcite to neposkladaji za stejny prachy jako japonci - nicmene musim souhlasit s tim co dratik nedavno napsal, uz je to konkurence schopna motorka - minimalne vzhledove
[milánek]
(24.3.2011 23:10:39)
aha, uz vidim, v tom videu.... Uvidime za kolik se bude prodavat u nas.
[Lord J90]
(24.3.2011 22:47:26)
auuuu: muzu vedet, kde jsi prisel na tu cenu "cca 200tis"?
[Lord J90]
(24.3.2011 22:42:23)
Mě se líbí. Cena - v čechách se prodává XT660 enduro za 155 tKč, motard nevím. Jawa se musí vejít do 160 tKč.
[Endy]
(24.3.2011 22:39:01)
motor je italie minarelli, cpe se do x motorek.
fariky jsou jistě fajn, určitě to není proti proudu, kdežto ta digitalni z motoshopu na 650 byla ostuda
zalimalo by jak sviti to zažité predni svetlo
[krf]
(24.3.2011 21:38:03)
kokoška: a co? jinak nevim jak za cca 200000Kč bude prodejna, skoda ze to video neni kvalitnejsi, ale musim uznat ze na nem nevypada vubec zle.
[auuu]
(24.3.2011 20:59:27)
kokoška: Jestli to nebude tím, že je to motor z Yamahy XT... :-)
[Shark 350/640]
(24.3.2011 18:55:47)
nějak mi ten motor připomíná Yamahu XT 660
http://upload.
ecvv.com/uploa
d/Product/2008
01/C2008319121
748435345_2007
_Yamaha_XT_660
X.jpg
[kokoška]
(24.3.2011 16:53:15)
Jo, ta přístrojovka se mi líbí, ještě by mě docela zajímalo, k čemu bude sloužit ten displej vpravo.
Taky jsem si všiml, že už tam mají stanovenou cenu. :-D
[Westfan634]
(24.3.2011 16:42:57)
pouzdra čepu kyvné vidlice
[Banjokid]
(24.11.2010 7:44:39)
Příspěvků:
21
, poslední:
26.11.2010 15:35:46
40955.
Informace
Zdravím chlapi, repasuji pouzdra čepu kyvné vidlice, koupil jsem nová, ale po porovnání koukám, že jsou jiná. Průměry sedí, ale mají takové odsazení, o které se zarazí miska na O kroužek a nejdou pak dorazit na správné místo.
http://www.jaw
amania.info/Fi
les/users/4518
0/pouzdra-poro
vnani.jpg
http://www.jaw
amania.info/Fi
les/users/4518
0/pouzdro%20ve
%20vidlici.jpg
Otázka zní, jsou to pouzdra na panelku? Mám to správně sesazené? Co s tím? :o)
Přidat příspěvek / Zobrazit všechny příspěvky
uz sem se lek :-D ze to budu zase rozebirat ...
[LubošPardubice]
(26.11.2010 15:35:46)
LubošPardubice: Ale vydrží, jen se to nedá jednoduše namontovat a chce to poupravit.
[Hlade]
(26.11.2010 11:28:38)
heeej nestrašte me... myslite že ta mosaz nevydrží???
[LubošPardubice]
(25.11.2010 17:52:20)
mám od montyho (tmavý) už asi rok. Ještě jsem je nemontoval a raději to šel vyzkoušet, tak nanečisto. Sedí perfektně..
[klick]
(24.11.2010 21:05:26)
Turek si s výrobou moc vrásky nedělá.Pokud má prodejce na stránkách vyrobeno v ČR tak kecá a já bych to osobně vrátil.
[virgil]
(24.11.2010 20:52:52)
jaký jsou rozměry těch O-kroužků nevíte ?
[Jirka606]
(24.11.2010 20:06:06)
Ano, to jsou litinový, náš výrobek
[monty]
(24.11.2010 20:02:45)
pripojim sa myslite ze tieto by pasovali dakujem :
http://www.motoren.sk/shop/detail/2288/48
[Matejj]
(24.11.2010 19:58:39)
TURECKO. Tečka.
Na našich stránkách jsou sice ještě starý fotky s těmito pouzdry, ale už více než rok prodáváme pozdra vlasní výroby, z litiny a podle původní dokumentace z JAWY. Fotku obratem změním.
A pozor, na ČZ typ 450 -475(jednovýfuová kývačka) jsou pouzdra jiný, delší a s jiným tvarem osazení. Na našich čepech jsou správné u ČZ i Jawy.
[monty]
(24.11.2010 19:05:40)
Přesně ten samý problém jsem řešil loni. Zuřil jsem, protože je to v podstatě polotovar. Musel jsem to podle starého pouzdra doladit u kamaráda na soustruhu. Potom to bylo OK.
[Jawař 500]
(24.11.2010 18:07:36)
Vypadá to, že Sesa má správný, tak je zkusím..
[Banjokid]
(24.11.2010 16:44:39)
repliky pouzder jsou vsude stejny a šude stojej za ho...o, nepasuje osazení, nepasujou mističky na O kroužky a stoji to dost penez.
original jsou litinovy... mosaz by snad měla taky neco vydržet. mě je dělal soustružník mosazný a taky jsme s tim laborovali. je potreba aby vypadali jako originál, jinak tu kyvku nenarveš na rám.
[LubošPardubice]
(24.11.2010 14:51:15)
to samy u me, musel jsem to nejdriv pilnikem srovnat, aby se to tam vsecko veslo, projet kyvku vystruznikem a az pak tam dat tu hridel, bez vystruzniku ani omylem
[Hipik]
(24.11.2010 13:53:17)
Jo, to vypadá na stejnýho výrobce jako u mě.
[Hlade]
(24.11.2010 10:49:31)
Koupil jsem to jinde, ale je to přesně tento výrobek
http://www.jaw
adily.cz/Cep-z
adni-kyvne-vid
lice--pouzdra-
-Jawa-Kyvacka,
Panelka,1190.h
tml
Je to celé na pytel, i kdybych to tam dal bez misek, tak by to nevyšlo. Nešlo by to do oka dál než k tomu odsazení. Takže buď přesoustružit nebo sehnat jiný. Tři stovky v hajzlu a vázne mi práce.
[Banjokid]
(24.11.2010 10:40:03)
Banjokid: no primární problém bych viděl v tom že ten kroužek by měl axiálně přesahovat futro tak, aby byl přitlačenej k rámu. Já jsem zkracoval futra z čela a posouval jsem to osazení na který je to doražený v kyvce směrem ven abych zachoval nějakej rantl na přidržení kroužku. Když si vezmu kolik ty futra stáli a kolik času jsem s nima strávil tak si příště udělám zrovna svoje.
[Hlade]
(24.11.2010 10:20:01)
Změřit o kolik a nechat přesoustružit. Já si je dělal ze samomazné litiny, jsem zvědavý, jak dlouho vydrží.
[holdas]
(24.11.2010 9:05:49)
Omlouvám se. Moje reakce nebyla až tak správná, protože jsem se podíval jen na tu fotku s pouzdry.
[Milan(OHC)]
(24.11.2010 8:54:59)
holdas: no právě, že nejdou dorazit do kyvky na správnou hloubku
Milan(OHC): také mě ta barva zarazila, ta původní pouzdra (ta špinavá) jsou z bílého kovu
[Banjokid]
(24.11.2010 8:54:51)
Pokud je to nové pouzdro to žluté,tak je to pěkný šunt(to je slabé slovo).Jak se můžeš domluvit s axiální vůlí, když průměr přechází do osazení tak velkým rádiusem??!! Pokud ho chceš použít,tak musíš jít za soustružníkem,aby ten přechod opravil do ostrého rohu. Také se mně moc nelíbí ta barva, spíš bych to tipoval na mosaz a než na Al bronz.
[Milan(OHC)]
(24.11.2010 8:49:08)
Lak
[Banjokid]
(8.11.2010 14:30:05)
Příspěvků:
6
, poslední:
9.11.2010 20:24:15
40718.
Barvy a lakování
Ahoj, mám nově nalakovanou nádrž, jak prosím vás šetrně srazit ostrou hranu na přechodu mezi lakem a chromem? A lakýra mi říkal, že navrch dával bezbarvý..
Přidat příspěvek
Lakýra ti měl hlavně před stříkáním barvy zabrousit hranu plniče či šprickitu. Barva takový schod neudělá. A ty už s tím asi taky těžko něco naděláš. Už jen překrýt linkama.
[JardaB]
(9.11.2010 20:24:15)
rozbrousit pod vodou jemnym smirkem by to slo kdyby to byl prechod lak-lak. Takhle opravdu jen zakrejt linkama. A priste strhavat maskovaci pasku driv nez zaschne barva.
[Davy_]
(9.11.2010 8:28:36)
spíš brus na laky nebo pod vodou lemnym papirem, ale nevidim důvod myslet si, že po nalinkování budeš mít na motorce viditelný schodiště :-)
[krf]
(8.11.2010 20:42:47)
nepůjde to oškrábnout třebas nožíkem nebo to lehce přejet smirkem a aby to pak ta linka zakryla?
[Pacmag]
(8.11.2010 17:45:14)
No ale to by musela být dost silná vrstva, mám strach, že to bude vidět.
[Banjokid]
(8.11.2010 17:15:13)
Nijak. Hranu zakryjí zlaté linky.
[Ota]
(8.11.2010 17:08:00)
Identifikace světla
[Banjokid]
(5.10.2010 10:38:34)
Příspěvků:
10
, poslední:
5.10.2010 14:11:12
40271.
Informace
Potřeboval bych poradit z čeho je toto zadní světlo
http://www.jawamania.info/Files/users/45180/PA040003.JPG
Nejdříve jsem se domníval, že z 592 či Califa, ale po prohlížení obrázků mám podezření na ČZ řady 47x
Díky.
Přidat příspěvek
No vida, to je ono. Já to sundal ze sportky. Díky
[Banjokid]
(5.10.2010 14:11:12)
Jawa 90 i s držákem, kterej je ohnutej, protože nějakej moula zvedal podsedláky a blaťák.
[mi-psi]
(5.10.2010 13:27:49)
nebyla stejná i na jawě 90 roadster?
[Ataman]
(5.10.2010 13:25:12)
Jojo, je to 477.
[Propeller477]
(5.10.2010 12:46:54)
Ano, ten plast je stejnej, spíš mi jde o ten držák. 634 znám, ten byl jinej. ČZ vůbec neznám, takže tápu :-)
[Banjokid]
(5.10.2010 12:32:34)
Jako na ČZ 47x určitě protože jsem měl 477 a přesně takový světlo měla:)
[Radek.H]
(5.10.2010 12:00:10)
Jardaaa, vwkafer: světlo jako takový je jasný, spíš jde o ten držák, kterej odpovídá hranatejm ČZ
Jardaaa: no jo, jenže tys ho měl jestě na kusu plechu přišroubovaný do původního držáku kterej patří malýmu světlu, naštěstí už tam máš světlo jaký tam patří :-)
[Marlboro]
(5.10.2010 11:38:45)
To světlo jsem měl na ČZ 450, světlo je 634, 592...
Držák nevim
[Jardaaa]
(5.10.2010 11:30:15)
Asi máš pravdu. Kalif nevím, asi taky, ale ČZ 471 např. nebo JAWA 250/592 určitě. CO se ti na tom nezdá?
[vwkafer]
(5.10.2010 11:17:50)
světlo jako takový může být třeba z 592,634, Pav41, ale podle držáku to vypadá na hranatou ČZ 47X. 592 a 634 mají oboje jiný držáky (634 se 2 dírama nad světlem, 592 s 1 pokud se nepletu) kulatý ČZ mají malý světlo jako Pav 40
[Marlboro]
(5.10.2010 11:14:30)
Ojniční ložisko v kleci
[Banjokid]
(28.5.2010 7:43:23)
Příspěvků:
5
, poslední:
29.5.2010 12:28:30
38052.
Informace
Máte někdo zkušenosti s tímto konkrétním ložiskem (do horního oka ojnice)?
http://www.jawamania.info/Files/users/45180/lo%c5%beisko.jpg
Má asi 19,5 mm. Rozmýšlím se mezi klecí a sypanýma jehlama. A nerad bych, aby se mi to rozpadlo jako Hipikovi
Přidat příspěvek
Myslim,že jsou značený KBK ty klece
[bartoň]
(29.5.2010 12:28:30)
Schrek: normalni klece na pistni čepy pro Jawy. To že kotel lidí cpe na pístní čepy "ina" klece za 35kč, je jejich teletina :-p
[krf]
(28.5.2010 21:36:24)
Pokud použiješ jehlový ložiska pro uložení pístních čepů (označení si nepamatuju), tak se nic nestane, pokud použiješ obyč klece, dřív nebo později se rozpadnou bo nejsou konstuovaný pro namáhání v motoru. Osobně jsem zastáncem sypanejch jehel, protože tam se fakt nemá co pos..t a ještě pořád se dají sehnat ve více tolerancích narozdíl od ložisek v kleci
[Marlboro]
(28.5.2010 16:33:58)
co to je za klece nejaky specialni
[Schrek]
(28.5.2010 15:34:54)
na 350 a spokojenost. předtím jsem mel obyčejny klece a ty tam fakt nepatřej, delaj neplechu
[krf]
(28.5.2010 15:24:41)
Novější
Starší
1
2
3