2006

Co je Krucemburk asi netřeba Jawařům, ČZtařům a rejžím pohybujícím se na serveru Jawamania.info připomínat. Z mojí strany to byla premiérová akce, rozhodl jsem se jí podniknout se Šáforem, kterej však měl nedávno kolizi a jeho 453ka nebyla provozuschopná, takže jel semnou na Yamaze YBR 125 a také s caryfuukem, moc fain chlapíkem ze Znojma a jeho 50/21čkou.
Celá akce pro mě začala v pátek 23.6.2006 ve 3 ráno, kdy začal kvílet budík a já jsem po asi třech hodinách lehkého spánku vstal, snosil poslední chybějící věci na motorku a vydal se směrem na Třebíč. Motocykl vypadal jako cirkusové vozidlo, dominoval obrovský český prapor na garnýži ze stanu, na nádrži se tkvěly boční 80l brašny, vzadu pak spacák, karimatka, nepromoky na brašny, kakáč pro Šáfora, vše důkladně omotáno pavouky. Vyrazil jsem asi v 4.30 z baráku, už se rozednívalo, dokonce jsem nebyl ani tak unavenej, jak jsem čekal. Na OMV v centru Brna jsem nabral plnou stylem, že jsem přijel ke stojanu jedna, slezl, chtěl čerpat, ale nic se nedělo, tak jsem zas celej ten cirkus naložil a vjel ke dvojce, to už mě zmerčila obsluha u kasy a stojan spustila, tak jsem tam nějakých těch 9litrů načurdil, zaplatil no a pokračoval na Třebíč. Coby milovník kolejové dopravy jsem evidoval několik ranních vlaků, které jsem ještě neviděl, protože žiju v noci a přes den spím. Jelo se celkem dobře, motorka teda líná a počasí se moc netvářilo od rána bylo pod mrakem, zataženo.
Šáforovi jsem hlásil, že cca v 5.45 budu v Třebíči, to se trochu nevyvedlo, protože jsem to nechtěl celou cestu hnát, takže něco k šesté jsem byl před jeho barákem, pak jsem z dále uslyšel din din din a uviděl modrého Pionýra a caryfuuka na něm, Šáfor již přicházel z jiného směru, měli s caryfuukem sraz u Hypernovy. Hned jsem se seznámil, v 6.15 jsme tedy byli komplet, Šáfor přidal svůj spacák, stan, karimatku a baťoh. Už by se na tu motorku fakt víc nevlezlo, takže nepromoky na brašny jsem raději nechal v Třebíči. caryfuuk mně pomohl s instalací toho všeho na motocykl, vypadalo to strašně a nevypadalo, že to něco vydrží. Tak jsme se nalodili a začal výlet s caryfuukem vepředu směr Velké Meziříčí. Cesta mimořádné komfortní, protože caryfuukovi to tasilo 60 z kopce a 50 po rovince, to měl vzádu celkou cestovní tašku. Trochu jsme sice brzdili dopravu a přes ten český prapor nebylo dozadu moc vidět. Také jsem ho musel v Třebíči otočit, protože jako správný vlastenec jsem ho dal na to bidlo naopak, červenou hore.
V 7 hodin ráno pauza na začátku VelMezu, nějaké to občerstveníčko, míjí nás několik motorkářů po silnici, možná jedou také na Krucík. Rozhodli jsme se dál pokračovat po 360 na Křížanov a následně na Žďár, tam coby pístem dohodil do Ždírce a před ním Krucík. Avšak situace byla trochu jiná, protože jsem se ujmul předního vedení peletonu a na křižovatce ve VelMezu jsem se rozhodl pokračovat po 602ce směr Měřín. Nebylo to nic špatnýho, nebejt toho, že v půli začalo trochu chcat (já jsem to věděl!). Šáforovi se ta cesta moc nezdála a mlčky vzadu na tandemu zkoumal mapu a pak zvolal, že už ví, kde jsme a po správném odbočení před Měřínem na 354ku směr Žďár jsme usoudili, že pojedeme stále dál a dál, s caryfuukem vepředu. Projeli jsme Netín a Radostnín n. Osl. a v Ostrově nad Oslavou jsme se dostali na prvotřídní silnici č. 19 do Žďáru. Šáfor také několikrát caryfuuka cestou vyfotil. Dál průjezd Žďárem, pro nás se Šáforem už známou cestou na Krucík. Nikomu se cestou nic nevysralo, semtam pauzička na kouřovou no a v 8.30 už jsme byli pro nás na známém Unicornu za Žďárem. Zde další občerstvení, kontrola upevnění bagáže. Caryfuuk doplňuje pohonné hmoty do kanystříku. Mě kurevsky bolí druhým dnem za krkem, ale nějak to přežívám. Počasí se moc neumoudřilo a je zataženo. Dál se už jelo přímo na Krucík, v dědině jsme se zavěsili za smradlavej traktor, jedoucí rychlostí asi 20 km.h-1 tak jsem na něj ječel, že zemědělská technika patří do polí a ať jede, nebo ho přejedu (to mám po dědečkovi). Dostat se do kempu nebyl problém, protože už jsme tam jednou bloudili a nyní jsme už věděli kudy jet.
V 9 hodin už jsme byli na místě. Na louce se nacházeli ožralí členové Jawa Extrém Klubu a nějaké další 2 motorky. Dohodou jsme jako další program navrhli konzumaci plechových Zubrů a tak 6 plechovek padlo a já jsem se hned cítil lépe. V kempu řádili akorát nějaké ratolesti a jinak nikde nikdo. Načež jsem usoudil, že přiíždí Hejtma na TDMku, ale byl jsem opraven caryfuukem, že ten zvuk je táhnutí loďky po štěrku. Po krátké chvíli přijíždí Widow na 175/487 a dali jsme se všichni do řeči (Widow je moc fain). Po několika větách do křoví přibíhá chlapec z JEK (Jawa Extrém klubu) a vrhá pivo z žaludku do křoví. Je napomenut Dřevákem, že „je toho piva škoda“. Dřevák se vůbec netváří tak introvertně, jako jindy. Později přijel ČOndra na své 125/476 a taky v plechovce BSE. My se Šáforem (resp. já) jsem vymyslel jízdu na YBR po požití piv. Vono by to ještě šlo tam, ale zpátky Šáfor prohlásil, že jde pěšky. Po dalších pivech jsem chtěl jet močit na motocyklu, ale málem mně spadl ze stojanu. Dřevák haleká, že musíme dopít jejich pivo. Prý aby mohli načnout další bečku. Mají unikátní chlazení v podobě kastle s vodou a v tom naraženou bečku. Počasí zůstává pod mrakem, ale je příjemně teplo a pivo leze do hlavy. Nejlepší to bylo s hospodou, která měla bejt otevřena střídavě v 1, pak v 2, následně ve 3 ale ve 14.30 nás tam již pustili a o5 jsme požili piva. Tentokrát nás už bylo více, v 15 hodin jsme z hospody vylezli zase požití, už jsem to teda cítil. V 16 hodin přijíždí Novis a Heduška, JEK neustále řádí na sajdě, prováděli tam bordel celej víkend a mnohdy už to nevypadalo, že to dopadne dobře.
Dřevák poté usl a byl klid. Když se elita JawaManie sešla, tak se sedělo před naším stanem a řešilo se plno věcí, převážně s pivem v ruce. Je to zajímavé, jak jsou lidi na netu a v reále jiní. Konzumuju chlebíky se salsou z baráku, to nám zbylo z nějaké oslavy a šíleně to pálí a nemám to čím zapít, takže zas to pivko. V 19 hodin už byli na místě snad všichni a louka byla zaplněna stany a motorkami. Ráno to vypadalo, že jsme na jiném Krucemburku, on byl totiž ještě pracovní den. Přijel už i Hejtma na TDMku. Také bych zapomněl na Matesa, který přivezl v sajdě maspeho a hned po jeho příjezdu se všichni hrnuli k němu, je to holt úhlavní postava JawaManie. Nezapomínám ani na Kubu z Neve, okrasa srazu s 250/353, side Velorex 560 a PAVem 41. Kuba prováděl jízdy jak za střízliva, tak požitej, zpravidla bavil okolí jízdou po dvou kolech se sajdou ve vzduchu a PAVem který jen poskakoval vzádu. Svezl Šáfora i mě a byla to opravdu zajímavá estráda. Kuba je machr. Přijel v kokosu, lenonkách, prostě Jawař. Heduška dostala na půjčení Novisova Zefíra 750, ale bála se to na konci kempu otočit, i usedl jsem dopředu a vezl jí zpátky (co není zakázáno, je dovoleno), takže jsem už značně požitý projížděl kempem s Heduš vzádu a Mates se jen divil, že Novis pučuje mašinu. Nakonec jsme dojeli až skoro do dědiny (na rovince to tasí přes 140 km.h-1) a z5 to vzala zase Heduš, která hledala asi hodinu neutrál. Dostali jsme od Novise na prdel. Šáfor odmítá jet semnou na další vyjížďku na YBRku. V kempu se nechází černá 650, krásnej Pérák i jiné stroje pro mě, rejžaře neznámé.

Čas 22 hodin a probíhá táborák, konzumují se hektolitry piva, Mates dominuje, ale nejen pivem. Kemp je již zaplněn. Část lidí se přesunula do hospody, někteří se pohybují ve skupinkách jinde, někdo je u táboráku. Šlapadla si zatím nikdo nepůjčuje. Já zahajuju asi v půl jedenácté prostestní spánek, protože toho už mám dost. Spíme se Šáforem ve stanu a caryfuuk je vedle. V noci se mně někdo ptá, kde prej mám tu slivovici, tipuju to na ožralu Kubu z Neve, ten o tom nic neví, následně z tohoto dotazu byl obviněn Kubajs. Mám stejně jen vodku. JEK zkouší, co vydrží Škodárna a krosí za stanama a čekám, až někomu stan zboří a dostanou od majitele do huby.
Ráno mě budí asi v 7.30 několik kokotů, kteří tůrují (jako ostatně každoročně) dvoutaktní střepy (také dvoutaktní šrot) a dělaj bordel. Novis předvádí, jak mu funguje alarm na Zefírovi (má ho hned vedle našeho stanu) a zní to jak hračka z čínského trhu. Má to hned několik melodií. Heduška něco kváká. Počasí se vyčasilo, ve stanu je pouze asi 50°. Já spím jako motorkář v motorkářském, protože mám spacák z Lidlu a ten zamrzá cca v +30°C. Měl jsem i rukavice, Klimatex tričko a ráno to bylo opravdu výborné. Amplituda noc/den asi 40°. Proslýchá se, že Paťa to někde položil cestou na Krucík, ale nechce mně k tomu nic říct, dojeli s aaanetkou vcelku a aaanetka je kus. Rozhodli jsme se také jet s Kubou a maspem v sajdě a semnou na YBR jet nakoupit, protože už jsme snad po včerejšku střízliví a za divokých ran z 2T jsme se vzdálili nejdřív směr Ždírec, kde jsem si nechal poradit, kde najdu bankomat, natankoval jsem love a chtěli jsme se vydat do obchodu, ale ve směru Č. Bělé stála hlídka, tak jsme to otočili, protože stejně bychom ještě něco nadejchali. V Krucemburku v jednotě se nalézá několik 2T motocyklistů, vlastně celá Jednota byla obskládaná 2T a mým 4T. Zakoupil jsem Pepsi a sušenky, rohlíky prej nejsou, ale budou, na to jsme nečekali a vydali se zpátky do kempu se zásobama. Do té Kubovi sajdy se vleze opravdu všechno, včetně JawaVlajky.
V kempu jsem po dohodě zapůjčil BSEmu YBRko a pravil, že to je velmi živé. Jinak se lidi připravovali na vyjížďku, takže alkohol nějak nedominoval, baví se spolem určité skupinky lidí, stejně jako na JawaManii. Podle mého však vládne docela pohoda a krásné počasí. Ladix odmítá vyvolat 15 minut do vyjížďky, Hejtma ho musel přemlouvat, ale zatroubilo se a vyvolal se tento čas, aby se lidi mohli připravit. Šáfor a caryfuuk zůstávají v kempu, nikam nechcou a prej budou požívat pivo, já na vyjížďku jedu. Pomalu se začaly štosovat motocykly nachystané na odjezd z kempu, já jsem vzal ssebou jen mikinu, kdyby se ochladilo a valil jsem za nimi. Cca v těch 11 se celá monstrózní kolona 132 motocyklů rozpohybovala směr Ždírec nad Doubravou. Loni jelo prý 80 motocyků, takto jsme byli skutečně velmi dlouzí. Nenastaly žádné kolize pokud vím, nějak se to pozařazovalo za sebe, stoppeři úspěšně uzavírali křižovatky, aby kolona mohla bez trhanců projet. Výčitku bych měl k tomu, že někteří blikají hodně pozdě a je teda lepší koukat hodně před sebe a hlídat si jezdce za sebou. Před kruháčem ve Ždírci machruje honza kývačkář a ve svém dobovém oděvu (vypadá trochu jak šašek, neboli dle jednoho obrázku také kokůtek) divoce předjíždí celou kolonu, aby uzavřel kruháč z druhé strany, v době, kdy už je uzavřený stoppery. Firerider se prej rozjel divoce a pak spatřil kruháč a jen zadní kolo pískalo a za ním se to řetězovitě táhlo několikrát. Na místní benzině se tradičně bere full, celý areál je zastramlaný motocykly. Předemnou jel Kubajs na 350, který nyní stojí vedle mě a zapisuje do deníčku následující „Kubajs: Můj deníčku zápisníčku, tak jsi se konečně dostal do správných rukou. Stojíme u pumpy a čekáme, až všichni natankují. Vedro cca 40°C, žízeň je veliká a život nám utíká “. Vystihl to přesně, někteří jedinci si museli zapálit a odložit. Kubajs bere můj deníček zápisníček k sobě do tankvaku. Vyrážíme po notné době směr Nové město podle plánu. Kubajs jede předemnou kvůli deníčku zápisníčku a já si ho nemůžu vynachválit, protože jako jeden z mála jel naprosto parádně. Kolona nyní jede „cik-cak“ ve dvou řadách v jednom směru jízdy kvůli zkrácení a vypisuju tu četné chyby jezdců, ve kterých šlo chvílemi o zdraví:
• Obrovské mezery, které nikdo nedotahoval ( konkrétně my s ČOndrou jsme jich uzavřeli asi 10 a dostali se tak z poloviny kolony asi do čtvrtiny. I když oba sedláme 125ky)
• V rámci pruhu málokdo blikal, když se rozhodl zaplnit mezeru v jiné řadě.(Jelo se dvouřad v jednom směru jízdy)
• Honza kývačkář uzavírá uzavřený kruháč (už jsem zmínil)
• Jeden chytrý jedinec v době uzavření křižovatky v Hlinsku (jelo se přes červenou) začal pouštět chodce a brzdil celou kolonu.
• Pan Jawař divoce předjížděl a rval se mezi nás s Kubajsem v době, kdy jsme žádnou mezeru před sebou neměli. Pak poslouchat ty jeho vykuchané laufy byl zážitek.
• Mnozí brzdili na poslední moment a i když je člověk sledoval, tak najednou v 1 sekundě stáli.
Naopak plusem bylo, že stoppeři se pouštěli vklidu dopředu, s tím nikdo moc problémů neudělal, vedoucího jezdce nikdo nepředjížděl, vyjížďka však byla velmi náročná, protože člověk musel furt koukat před sebe a za sebe, takže nebyla šance se kochat.V první části vyjížďky Paja250 přidřel, nějak se dostal do kempu, kde mu Mates udělal polní výbrus. Ve Sněžném byla pauza, šlo se na zmrzlinu, nejdříve došli kornoutky, následně zmrzlina a pak se lidem nechtělo moc čekat, protože se to vůbec neodbavovalo. Hledal jsem Kubajse s deníčkem, zápisníčkem, ale nemohl jsem ho vůbec najít, později jsem se dověděl, že zůstal se zaseknutým plovoucím kotoučem někde v Hlinsku, po příjezdu do kempu mně nesl deníček, zápisníček a omlouval se a já nevím doteď proč. ČOndra mě upozornil, že mě nesvítí zadní poziční, šel jsem to zkontrolovat a nesvítila ani brzdovka, což byl celkem průser, pak jsem ho pověřil, aby mně zadek hlídal, za což mu teď patří speciální velký dík, protože ve vyjížďce se to vůbec nehodilo. Později jsem zjistil, že jsem narváním vlajky do kapotáže narušil kabeláž. Pokračovali jsme dále na Nové město, už to nebylo tak pohodové, kolona se vlekla a v kopcích se nedalo z modrého čadu dejchat. Přijíždíme do Nového města, překonali jsme přejezd (byla to celkem dobrá trefa, protože po 3 minutách jel vlak – viz dále). Za přejezdem zůstává Kuba z Neve, s ČOndrou tedy zastavujeme na kraj, ale to už se chystají stavět i jiní jedinci, takže jen mávám u krajnice, aby pokračovali. Zpravil jsem uzavíracího jezdce tj. Labakova, ať pokračují a na nás nečekají. Po projetí kolony motocyklů se přejezd zavírá, šibuje se s vozama, čili docela štígro.
Kuba čistí palivový filtr, oživuje motorku a pokračujeme za kolonou, po několika málo kilometrech zase stojíme v kopci, nastává kontrola paliva, karburace, elektriky. I pokračujeme dále přes 15% stoupání k nějakému lesu. O5 po pár km končí jízda v lese, na odstavném místě, začíná rozborka. V karbecu jsou nějaké sračky, zuhelnatěl drát ze svorky 51. Zkoušeli jsme roztláčet, ale motor nejde do otáček. Kuba vytáhl ze sajdy vše potřebné, vodič poskytl ČOndra, karb vyčištěn, osazen, motocykl zase v provozu. Dále jsme již vyjížďku nedoháněli, vrátili jsme se zpátky do Nového Města. Pauza na Benzině, ČOndra měl hlad a žízeň, já to samé, na Benzině bylo půvabné děvče za pultem a koulelo očima a mělo velký kozy, tak sme si tam ještě zakoupili cigarety. Okolo Benziny se vrací plno lidí z vyjížďky a také jede MiraBiker. Kuba zkontroloval, jak vypadá zapalko, já jsem jel první, protože jsem byl bez zadního světla, Kuba preventivně bez světel druhý a ČOndra předpisově osvětlený vzadu. Směr Žďár a pak do kempu, ještě pauza u Velkého Dářka, zde estráda, kdy já jsem troubil a Kuba jezdil o5 po dvou kolech se sajdou ve vzduchu. Když jsme přijeli do kempu, již byli všichni zpátky, tak jsme si neušetřili veselé troubení, že jsme šťastně dojeli. Kuba vzal ČOndru do sajdy a já na YBR jsme vyrazili na enduro test k luhům a hájům a lesu. Kuba měl ssebou kvalitního Jelzinka, já už něco piv a jezdilo se moc pěkně. V lese nabízíme nějakým ženám Jelzina, ale odmítají. Zkouším, co vydrží YBR v terénu a zapad sem do škarpy. Po návratu do kempu jsem spatřil fvpHO, na kterého jsem se dost těšil, tak se to oslavilo několika pivy. Ve 20.30 už to zase cítím v palici, Šáfor prý svých 8 nebo kolik piv umělecky rozložil, takže to s ním nic neudělalo, ale já nepiju, aby to semnou nic nedělalo, tzn. jsme se přesunuli na hovor s fvpM do hospody, kofola a rum udělali také své. Požili jsme tlačenku. Pak jsme se navrátili k táboráku a dověděli se, že Dřevák zkoušel, jestli sajda funguje jako loďka a utopil ji v rybníku, dodnes ji stále nikdo nevylovil. Už jsem kvalitně jetej z vodky, kterou jsem Kubovi přimíchal do piva a on to taky teda kvalitně cítil, furt se smál. Ve 22 hodin sedím u táboráku a kecám s Matesem, asi jsme konečně našli v sobě zalíbení.(Odmítá mi dát pusinku jinam, než na čelíčko…). Kuba je kompletně ožralej, spí a nehejbá se, několik fotografů ho fotí, ale následně jsme ho raději přesunuli do stanu, protože už nevykazoval známky života. S fvpm jsme si ohřáli konzervu guláše na ohni. Přijel i klikař a já jsem ho nemohl poznat, protože jsem byl fest. Je půlnoc a probíráme s Matesem u táboráku, jak funguje motor s uspořádáním válců do hákového kříže. Řeší se také Garfield, plno lidí postupně odpadá, zůstává curik a pár fakt dobrejch lidí. Mates mě poslal pro pivo do hospody a já tak tak došel. Také se silně kouří, v kempu nenajdete nekuřáka, možná Dřevákova psa. Poslední noc byla opravdu zajímavá, spát jsem šel myslím kolem půl třetí, stihl jsem se ještě s ostatníma rozloučit, protože jsem tušil, že tak brzo nevstanu. Později jsem se dověděl, že Matesovi někdo přes noc ukradl telefon a foťák. Vstal jsem v 10.30, v kempu už vůbec nikdo nebyl, akorát myslím Novis, Heduška, xTas, ti později odjíždí. Sbalil se stan a ostatní proptiety a chystal se odjezd.
Odjeli jsme cca v 11 hodin jako poslední (skoro), když jsme projížděli kolem benzínky před Žďárem, potkali jsme jawa250, Paťu aspol., ti nás posléze za divokého troubení a mávání předjíždějí a pokračují na Ostavsko. Po příjezdu do Žďáru pokračujeme na Nové Město a pauzujem v Petrovicích (poledne). Pod mým velením pokračujeme dále, což se nám stalo osudným, protože po debilním odbočení v Ostrově nad Oslavou jsme o5 dojeli po 19ce do Žďáru. Vrátili jsme se do Ostrova a správně pokračovali po 354ce přes Netín do VelMezu. Počasí parádní. Pauza k občerstvení ve VelMezu u Benziny, mně dochází pohonná hmota, ale zatím to nechávám. Prorazil jsem na YBRku 6000km (samozřejmě ne za trasu na Kruc a zpátky). Ve 14.30 jsme v Třebíči, caryfuuk pokračuje po rozloučení na Znojmo, já na Brno. Přijíždím v 16.30 do Brna, na tacháči hodnota 6140 km. Jdu spinkat…. Parááádní akce ten Krucík .

Hlášky Krucemburku 2006:
CErin, caryffuk: Zvuk motoru…„Hele, jede Hejtma na TDM“, „Hovno, to táhnou loďku po štěrku…“
Mates při pohledu na CErina, pilotujícího Zefíra „Ty vole Novisi, Ty pučuješ motorku?“ Novis: „Ty vole, já ho zabiju!“ (Ale prej to tak nebylo)
CErin se ptá Matesa, jak funguje motor s válci do hákového kříže: „Sání, stlačení, výbuch, výfuk, odpočinek“. Tedy pětidobý motor Járy Cimrmana.
CErin utíká za Matesem držejíc cigáro a vodku. Uklouzl. Mates: „Joo, kdybys měl kanady“ (Pochopí jen Mates :D).
CErin z nepochopitelných důvodů zastavuje na lesní křižovatce, za ním staví Kuba z Neve; Kuba: „Co děláš Ty vole? CErin: „Držím křižovatku Ty vole…“ Kuba: „Ježiš jeď Ty vole…“.