SQL spojení: 1 (27), 0,125 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 20.3.2025 5:38:56
Dotazy uživatele
Motorky
|
Data
|
Práva
Zobrazit seznam
Dotazy
|
Inzeráty
|
Cestopisy
Novější
Starší
Dotazů na stránku:
1
2
5
10
20
40
60
100
Příspěvků k dotazu:
0
5
10
20
40
60
100
1
2
Proč havaroval...?
[Venca_n]
(21.5.2024 10:27:50)
Příspěvků:
14
, poslední:
25.5.2024 19:54:40
72128.
všechno ostatní
https://www.youtube.com/watch?v=QWKOL4i7RGU
Jen tak si jede a najednou pád. Pozná někdo proč...?
Přidat příspěvek
Konkretne tato zatacka mi prijde, ze je kousek za Medonosama ve smeru na Dubou. Sam jsem tam dostal highsider, ale ustal jsem to. A videl jsem i jina videa, ze tam lidi za vlhka spadli.
Rekl bych, ze je tam spatna smes asfaltu. Mezi okruhari je zname, ze treba okruh Cheb se za mokra vubec neda jet ani na mokrych gumach. To same byla posledni zatacka v Sosnove, ktera mela mizerny grip i za sucha.
[Hans]
(25.5.2024 19:54:40)
Voda je prevít. A pokud ještě najel na tý obráceně klopený zatáčce na barvu dělící čáry, tak je pád jistý, protože ta barva když zmokne, je jak led..
[Michi]
(25.5.2024 17:18:21)
...staci par cerstvych kapek nafty nebo oleje... ..a kdo nezazil, neuveri, co to udela....
[Bubak]
(24.5.2024 20:49:10)
Kamarád jezdí Harleye pro Fairfax County Virginia Police Department a položil to mezi kužely při nácviku na parkovišti. Zahejbal s předním kolem na bílý čáře a bylo po dešti. Zlomil si klíční kost.
Já si kdysi lehnul uprostřed křižovatky někde u Divišova protože tam byl štěrk. Štěrk a autobusová zastávka plná lidí, tak jsem se děkoval. :)
[70CB750]
(24.5.2024 16:27:03)
jednou jsme jeli s kamarádem v Českých Budějovicích a v jedné zátačce, ne moc prudké, nám to oběma ve stejném místě podjelo, asi 10 vteřin po sobě. Motorka se pode mnou úplně zlomila, jak kdybych najednou jel po ledě. Pršelo a nebylo to na první dobrou vidět, ale jak jsme se sbírali tak bylo vidět že tam byl rozlitý nějaký olej nebo něco... Tohle mi připadá podobný.
[zelyvel]
(24.5.2024 15:39:15)
Taky mam heidenau a při dojíždění na křizovatku za mokra sem si lehnul vůbec sem netušil jak. Byl tam flek asfaltu, ten je za mokra krásně lesklej až mastnej...
Naštěstí akorát podřenej nemok
[Akamu]
(24.5.2024 10:51:44)
Tvrdý studený gumy, mokrá silnice a na ní klidně něco vylitýho. Třeba jawa s pár let starejma mitaskama, lisovanejma ze sazí a tmy a tvrdýma jak na odstrkovadle pro děti, si lehá za mokra v zatáčkách už od 40km/h. Po výměně za Heidenau úplně jiná motorka.
[Verdom]
(24.5.2024 9:26:07)
Tady v Letnanech byla krizovatka, kde se po desti muselo krokem. Lehnul jsem tam uplne stejnym zpusobem. Blbej asfalt, asi s vapencem. Nakonec to nekomu doslo, celou krizovatku prefrezovali a polozili novej povrch. Kamarad lehnul na vjezdu do zatacky, protoze se mu kousla predni brzda. Uz tu neni, prodrela se nadrz a uhorel. Duvodu muze bejt spoustu.
[Davy_]
(24.5.2024 9:25:56)
Mě z toho pohybu příjde, že si na začátku velmi krátce zatancoval, než sebou plácnul na předek.
Důvodů, proč to místo bylo kluzké, může být spousta. Na videu není že by se vrátil a prohlédl si ten povrch.
[Deadman]
(24.5.2024 8:38:10)
Po dešti se sajdou, levá zatáčka a po zatočení jede souprava pořád rovně.Moh tam bejt vic hladkej asfalt.Nebo moh najet blizko čáry,kde to bejva taky vylesteny.
[Mates]
(24.5.2024 7:34:15)
Je to v lese, pod stromy to vždy klouže víc. Prostě mu uchcal predek. Takhle jsem to položil v dubnu asi ve 25km/h v lese na mokru.
[Maspe]
(24.5.2024 7:06:38)
Také jsem se jednou po dešti potkal s prasklou hydraulickou hadicí od nakladače. Nebylo to poznat. Všude mokro. A najednou jsem ležel.
[Jer250]
(24.5.2024 0:02:37)
Já si myslel, že se lekl a vzal za brzdu, ale v komentářích píše, že nebrzdil a předchozí zatáčky projel v pohodě i na tom mokru... Tak nevím. Mohl tam být klidně olej nebo to bylo těsně po začátku deště a udělala se tam kluzká vrstva ve směsi s nějakým prachem. Takhle jsem sebou sekl na kole, na mokrém asfaltu celou dobu v pohodě a najednou mi v jednom esíčku ustřelilo přední kolo jak na ledu. Čuměl jsem jak puk, když jsem se tam válel
[Banjokid]
(23.5.2024 14:40:52)
řek bych že mokrá silnice
[Akamu]
(23.5.2024 11:22:06)
Světelné cívky J20-23
[Venca_n]
(22.10.2023 10:38:14)
Příspěvků:
15
, poslední:
2.11.2023 9:39:35
70905.
Elektro
cívky fichtl
[fk](21.10.2023 21:40:20)
"při umístění světelných cívek v prostřední + horní pozici nebudou obě dvě buzeny současně" [Venca_n] (7.9.2023 14:23:34)
Znamená to, že pokud jsou světelné cívky umístěny správně tak jsou obě dvě buzeny současně ? ? ?"
Moje odpověď pro fk: ANO...!
Přidat příspěvek
Než HHO je zajímavější přidání acetonu do benzínu. Zhruba 0.5 až 1.5 mililitru na litr. Ideální poměr je potřeba vysledovat. V Americe to bylo a stále je mezi motoristy populární. Zkoušel jsem to. Motorka, babetta i auto se chovaly trochu jinak než normálně. Je to subjektivní, tak se nechci rozepisovat.
Na trvalé používání se mi s tím nechce hrát.
[-]
(2.11.2023 9:39:35)
Ladis,odpojovač měly v základu, zapínal se současně se zapalováním a vypínal(zavíral volnoběžnou směs) se s vypnutím zapalování.My jsme mezi odpojovač a přívod napětí vložili elektroniku, která při dosažení určitých otáček odpojovač vypla(zavřela volnoběžnou směs) a při poklesu otáček zase odpojovač zapla a volnoběžnou směs do motoru pustila.
[El Fag]
(28.10.2023 19:38:14)
El Fag: měl.jsem dojem, že ten odpojovač měly Jikov SEDR už v základu. Nebo to byl rusky Ozon? Každopádně ten váleček s kabely mám v paměti.
[ladis]
(28.10.2023 16:30:18)
https://svetmo
toru.auto.cz/c
lanek/technika
/3732/hho-aneb
-vodik-v-aute-
zazrak-nebo-do
konale-placebo
.html
Zajímavý tam je odstavec "Na brzdě, vypadá to slibně".Zajímavé na tom je, že to měřili pouze jednou, to je naprosto mimo mísu.Na začátku 90 let jsme s kolegou stvořili elektronický odpojovač elektrického ventilu na skodováckém karburátoru(při vypnutí zapalování zavřel volnoběžný okruh aby motor nejel na detonace),při brzdění motorem ho zavíral a tak mírně snižoval spotřebu.Učinnost jsme měřili v laboratoři "ůstavu pro výzkum motorových vozidel",jeden test s odpojovačem,druhý bez.První pár měření dopadl pro nás nepříznivě ale tecnik nám řekl, že než se poměry ustálí, motor a převodovka prohřeje a promaže tak každé další měření bude s nižší spotřebou a vyšším výkonem(i když se začínalo měřit po zahřátí motoru na provozní teplotu),a doopravdy tak bylo.Lehký přínos na pokles spotřeby jsme měli od laboratoře prokázaný ale nástup řídících jednotek a stříkaček tomu sebral smysl.
Takže popsaný způsob měřění je nesmyslný.
[El Fag]
(28.10.2023 12:13:36)
Deadman:
Diskutovat s ním na téma "spořič" nebudu. Sám jsem provedl několik výpočtů pro motory objemů 1000 - 3000 ccm a elektrických příkonů toho nesmyslu 100 až 400 W. Samozřejmě jsem započetl vše - od paliva spáleného navíc až po ten vodíkový prd, ve finále spálený ve válcích. Výsledek 0,1 - 0,5 litru spotřeby navrch. Tu "rekuperaci" jsem neuvažoval - když brzdím motorem, nepotřebuju v něm spalovat palivo a tedy ani ten plyn a musel by se střádat do zásobníku (a ovládat tíím ventilem od pedálu), takže komplet nesmysl...
[Venca_n]
(25.10.2023 18:59:49)
Venca_n> O spořiči si podiskutuj s FK, ten ti to rád vysvětlí. Já nepotřebuji vysvětlit perpetum mobile. Dal jsem si tu práci mu vypočítat, že ten uzavřenej kruh s vyvíječem mu vyrobí zhruba 11% mechanické energie, co sám z motoru odebere. Nějaký malý bonus může být v tom, že to vyrábí palivo i během brždění motorem, ale pouze pokud je tam mezi vyvíječem a sáním nějaký ventil spřažený s plynovým pedálem. Pak by to fungovalo i jako velmi slabý hybrid.
[Deadman]
(25.10.2023 18:09:29)
Kuba z Neve: to bude okurkovou sezonou... Motorky zalézají do garáží a krtci vylézají z děr :-)
[No_-_name]
(25.10.2023 11:52:56)
Přestaly působit léky? poslední půl rok si docela sekal dobrotu.. :D
[Kuba z Neve]
(25.10.2023 9:40:15)
Deadman:
Tzv. "spořič HHO" je nesmysl, zvyšuje spotřebu paliva u osobního vozu o cca 0,1 - 0,5 l/100 km. Záleží na velikosti motoru i velikosti toho bublátka, resp. jeho příkonu.
Kecy o nerudným dědkovi si nech, primitivní pubertální šmejde. Máš toho na triku dost...
[Venca_n]
(25.10.2023 9:24:25)
El Faq:
Ano. Případ, kdy jsou v prostřední + horní pozici je c). Blbeček fk ovšem ze mne zkoušel dělat pitomce, proto jsem to vytáhl.
[Venca_n]
(25.10.2023 9:20:37)
Mě FK vysvětloval, jak funguje spořič nafty v autě na bázi elektrolýzy vody využívající elektřiny z alternátoru. Hrubý výpoěet celkové účinnosti ani toho, odkud se ta energie v alternátoru bere, s ním nehnul.
Takže si dovedu představit, proč má ten nerudnej dědek na FK pifku.
[Deadman]
(24.10.2023 22:56:11)
No můžeme to trochu upřesnit:
a)cívky jsou buzené ve fázi, pak Uv=U1+U2
b)cívky jsou buzené v protifázi Uv=U1-U2
c)cívky jsou buzené s fázovým posunem U1-U2<Uv<U1+U2
Uv-napčtí sériově spojených cívek,U1,2-napětí jednotlivých cívek.U jsou napětí změřená střídavým voltmetrem,absolutní hodnoty,efektivní napětí.
[El Fag]
(24.10.2023 21:41:00)
PB: ???
[Venca_n]
(24.10.2023 18:46:24)
Uvědomuješ si že se to dá léčit?
[PB]
(24.10.2023 18:14:45)
Tak blbeček "fk" zde již byl 22.10.23 večer a nijak nereagoval...
[Venca_n]
(24.10.2023 10:20:09)
Překroutit umí jen velký machr...
[Venca_n]
(14.6.2021 13:59:16)
Příspěvků:
3
, poslední:
6.7.2021 12:26:48
68648.
všechno ostatní
Překroutit takovým způsobem může umět jen opravdu bourák:
https://www.krimi-plzen.cz/a/mrtvy-motorkar/
Přidat příspěvek
PB: To cos napsal ve třetí větě je podle mě nejpravděpodobnější.
[fk]
(6.7.2021 12:26:48)
Já jsem jen nechápal podstatu, tak jsem to nechal hnít. Nevím co se stalo. Znám to jen z toho článku
[Milan]
(28.6.2021 21:22:13)
To se stává, s tím člověk musí počítat. Jenom trochu nerozumím proč se to dává do poradny? To si vkladatel dotazu žádá o radu se svím duševním zdravím?
Nebo co si tim chce dokázat?
[PB]
(19.6.2021 13:37:07)
Setkání k výročí ČZ 13.9.2014
[Venca_n]
(1.8.2014 17:02:39)
Příspěvků:
1
, poslední:
14.9.2014 12:07:26
58179.
Informace
Vím, že se tu v nějakém dotazu řešilo, že ČZ asi nechce své příznivce na oslavy výročí, ale tady je něco k plánované akci:
http://www.czas.cz/download/95plakat.pdf
Snad se vydaří počasí i návštěvnost.
Nechte dole do 13.9.2014.
(Náhrada za odstřelený dotaz, orig. "kastanyi")
Přidat příspěvek
Setkání bylo včera, velice povedená akce z mého pohledu.
[honza_kývačkář]
(14.9.2014 12:07:26)
Expozice ČZ ve Strakonicích
[Venca_n]
(30.7.2014 21:57:21)
Příspěvků:
1
, poslední:
23.1.2015 20:29:21
58172.
Informace
Čau, protože jsou Jižní Čechy častým cílem turistů, tak Vám se dávám informaci o tom, že ČZ bude mít ve svém areálu novou expozici věnovanou výrobě motorek. Informace nejsou moc konkrétní, ale když už by jste byli někde poblíž třeba to bude stát taky za návštěvu.
Tady je odkaz s kontakty:
http://www.str
akonice.eu/con
tent/muzeum-hi
storie-cz-s-3-
brezen-2014
Nechte dole, aspoň do konce roku.
(Náhrada za odstřelený dotaz, orig. "kastanyi")
Přidat příspěvek
něco na letošek by nebylo?
[maspe]
(23.1.2015 20:29:21)
Setkání k výročí ČZ 13.9.2014
[Venca_n]
(30.7.2014 21:51:39)
Příspěvků:
4
, poslední:
1.8.2014 18:43:01
58171.
Informace
Vím, že se tu v nějakém dotazu řešilo, že ČZ asi nechce své příznivce na oslavy výročí, ale tady je něco k plánované akci:
http://www.czas.cz/download/95plakat.pdf
Snad se vydaří počasí i návštěvnost.
Nechte dole do 13.9.2014.
(Náhrada za odstřelený dotaz, orig. "kastanyi")
Přidat příspěvek
Honza jsi tu registrovaný? Napiš mi soukromou zprávu prosím. Venca odstřelil dotaz, protože odstřelil víc zapadlých dotazů, napsal jsem mu zprávu a on řekl, že toto oznámení odstřelil zbytečně a že to takto nahradí... co na tom nechápeš a po čem pátráš? Je to škoda pro ostatní, že dotaz byl odstřelen a o akci tak nebudou vědět, já to sem už víckrát vkládat nebudu
[kastanyi]
(1.8.2014 18:43:01)
Ano, protože mi nebyl jasný důvod odstřelení původního dotazu
http://jawamania.info/poradna/detail.aspx?questionid=57879
[Honza]
(1.8.2014 13:34:57)
A takhle si to paradne odstrelil ted ty
[Havlis]
(1.8.2014 12:26:19)
Budeme se těšit. Proč byl původní dotaz odstřelen?
[Honza]
(1.8.2014 12:19:05)
Tak...
[Venca_n]
(17.7.2009 17:20:47)
Příspěvků:
224
, poslední:
21.7.2009 0:23:17
32182.
Tento web
http://www.nov
inky.cz/krimi/
174071-motorka
r-v-plne-rychl
osti-zdemolova
l-predni-cast-
nakladaku.html
To je typická ukázka toho, o čem jsem tu několikrát psal a co prakticky nikdo z těch arogantních namachrovaných pubertů nechápe - PŘEDVÍDAVOST...!
-
Doufám, že tu zas někdo bude pochybovat o vině, argumentovat tím, že to není došetřeno, že jsem "...u toho nebyl.." a podobně.
Nedávám to sem jen tak náhodou.
Včera proti mně vyjel na silnici I. tř. č.27 poblíž obce Plasy podobný pitomec - kdybych měl širší auto, dopadl by naprosto stejně.
!
Přidat příspěvek / Zobrazit všechny příspěvky
Maspe: Jseš borec. Asi budeš brzo jmenován na vrchního statistika JWM. Jen upozorním na menší chybku- bozkozka tam máš 2x. věc číslo dvě- není jasné, kolik příspěvků napsal, případně vlastně z jakého celkového počtu slov to pochází. Každopádně solidní sbírka. Pro obohacení slovní zásoby (nadávek) doporučuji Vencovi přečíst knihy: Tři kamarádi od Remarqua a Mechanický pomeranč od Burgesse, ve Švejkovi jsou občas taky vtipný slvný spojení.je to jen okažitý namátkový výběr. Co se nedá upřít, je originální slovo "pubertík". Nebude Vnco vadit, když ho začnu používat v hovoroé mluvě? Dost se mi líbí, a o vážně. :)
[Mustang]
(21.7.2009 0:23:17)
statistika urážek od V_n:
blb 6x
hovado 3x
pubertík 3x
bezmozek 2x
hovádko 2x
arogantní namachrovaný puberet 1x
bezmozek 1x
dutohlávek 1x
kdo má v hlavě duto 1x
namachrovanej pubert 1x
namachrovaný dobytek 1x
omezenec 1x
ožralé primitivní hovádko 1x
ožralý primitiv 1x
pitomec 1x
slepičí mozek 1x
[maspe]
(20.7.2009 16:39:29)
Možná někomu nejde takové situace řešit, tak raději předvídá, ať se do nich vůbec nedostane, protože kdyby se dostal... no, raději nebudu předvídat :-))
[tom350]
(20.7.2009 9:21:09)
Nejde o to,asi se do ní někdo dostane,já už sem taky to měl párkrát o chlup,ale nemusim kuli tomu začít obviňovat celej svět,že sou všichni špatní...
[Dave99 z práce]
(20.7.2009 8:59:35)
Koukám že Venca_n je tu úplně jedinej kdo je pořád v ohrožení těma namachrovanejma pubertama, kdežto ti ostatní co neumějí předvídat se do krizovky ne a ne dostat :-) Safra kde bude asi chyba? :-)
[Garfield]
(20.7.2009 7:57:28)
Venca_n: vzhledem k tvým projevům o ježdění tady nic o předvídání prosím vůbec nepiš. Děkuji.
Včera jsem se táhnul z akce Z domů a na přechodu mi chtěl dát vyleštit kapotu nějakej šikula v autě co jaksi přehlídnul že má červenou. Znamená to, že všici řidiči aut jsou arogantní namachrovaný puberti? Asi ne :-)
[Garfield]
(20.7.2009 7:55:17)
http://www.nov
inky.cz/zahran
icni/evropa/17
4158-duchodce-
v-nemecku-naje
l-autem-do-pru
vodu-zabil-tri
-lidi.html
Měli to také čekat Venco?
[Dave99]
(20.7.2009 0:24:33)
HejtmaMa: Sarka, jsem to ale pubescent ve svejch skoro 24 letech. To jsem teda asi moc nepředvídal a brzo za to zaplatím (v nejlepším případě vyrážkou na jistých partiích a několika měsíčním léčéním).
[Mustang]
(19.7.2009 23:46:54)
předvídat můžete sebevíc stejně se nakonec srazíte s blbcem....
[mais]
(19.7.2009 20:48:32)
Mustang: My predvidame ze baby by mohly mit pohlavni nemoci, a proto za nima nemuzeme ;-)
[HejtmaMa]
(19.7.2009 18:55:57)
Koukám, že se toho za tu dobu, co jse to tu nečet, hodně vydařilo. Dokonce došlo i na onanii :-/ Je hezky, jdetě ven, buď na moto, na procházku, nebo za babama, ne? :) I tak se dá žít život.
Zdar
[Mustang]
(19.7.2009 17:37:21)
Tak,další co nepředpovídal..
http://www.nov
inky.cz/krimi/
174143-turistu
-v-jesenikach-
zabil-blesk.ht
ml
Tak co,Venco,vyhonil sis ho při té představě,jak podle tebe další Pubertální hovádko zemřelo,protože nepředpokládal,že se něco takovýho může stát?Tak pozor,na hory už taky nemůžeš...Můžeš vůbec někam?
[Dave99]
(19.7.2009 16:37:43)
Venca: ještě otázečka, kdyby jel rychlostí na kterou dokáže zastavit a ten kamion taky, rozhled by oba měli dejme tomu 25m(takže i brzdnou dráhu 25m), tak mi to nevychází jinak, než že by po 12,5m byli v sobě, jo a nijak timhle nechi zpochybňovat tohle nařízení a taky se podle něj snažim jezdit, přece jen nevim kdy nějakej puberta rozsype za zatáčkou náklad a nedá tam trojuhelník(jak mu nařizuje zákon)
[Ice cream]
(19.7.2009 15:36:59)
Hejtma: lesem nikdy, tam předpokládam že na mě buchne strom nebo mě zastřelí myslivec, taky můžu zakopnout o kořen a zvrknout si kotník, nene lesem nikdy
[Ice cream]
(19.7.2009 15:33:17)
Krojz: :-D spravne by mel jit pesky a projistotu lesem aspon 100m od silnice, protoze co kdyby se tam vyritil nejakej namachrovanej pubertak s kombajnem??? To by si pak vsichni rikali o Vencovi jakej je pubertak ze to nepredvidal!
[HejtmaMa]
(19.7.2009 15:13:14)
Ale protože jsi to převídal, že se tam někdo vyřítí, tak sis vzal úzký auto, abyste se všichni vešli:D:D:D
[Krojz]
(19.7.2009 14:40:55)
Přesně tak,taky přeješ všem co zemřeli při havárii letadla,ž enepředpokládali,že může spadnou...Talky přeješ ,rt třeba Chodci,co nepředpokládal,že auto,náklaďák či motorka nezastaví?taky přeješ smrt všem,co postihla nějaká katastrofa(tornádo,povodně,zemětřesení,atp)?
Podle tebe je chyba přece všech,co nepředvídali,ne?Takže já v tom případě mohu přát smrt tobě,protože ty si mohl přece úplně stejně předpovídat,že ti ten zlej motorkář najede do auta...Takže ve výsledku je chyba v Tobě...ekneš mi na to něco?Jinak,je mi 21,tak si mě nazvy jak chceš,je mi to jedno...
[Dave99]
(19.7.2009 14:13:23)
Venca_n: Mockrat, stejne jako vsichni ostatni, neboj, nejsi v tom vyjimka. Ale co, tak me nekdo ohrozil, reknu si ze to je debil, ale rozhodne mu za to nepreju smrt. Ja taky nejezdim jak prase (vetsinou :-) ), predvidam jak muzu, stejne jako ty, a ty hnedy kalhoty nebyly zadna urazka, ve vysledku je to pro tebe jenom dobre, pokud ti takovej poklidnej zivot vyhovuje. Nekdo proste potrebuje vic.
Ne, nedochazi mi to, a nejde o to litovat jeho, ale aspon soucitit s jeho blizkejma, ktery za to nemohli. Cehoz ty evidentne schopnej nejsi. Ty si ho znal osobne ze vis ze to byl omezenec, a nemel jen zrovna smulu?
Co lidi postizeny povodnema nebo ten hasic co ho nedavno smetla dvoumetrova vlna? Taky o nich rozhlasujes jaky jsou kreteni ze "nepredvidali" ze prijde tisicileta voda a zaplavi jim barak, a proto jim nepomuzes?
[HejtmaMa]
(19.7.2009 13:48:45)
venca: jakyho radu? vzdyt ani nevis proc sem se s ni hadal :D JJ, ja sem kurva namyslenej, ja sem totiz king :DDD
[Novis]
(19.7.2009 13:40:38)
HejtmaMa:
Jo, mám hnědý kalhoty - fajn, jen by mě zajímalo, kolikrát jsi ty měl namále třeba vinou jiných, když tu tohle píšeš.
Už ti dochází, proč nebudu litovat omezence, co to řachne čelně do náklaďáku?
Protože to byl hustej týpek, co si chtěl užít adrenalín, žádnej sráč, s rizikem počítal - tak nač lítost...
:O)))
[Venca_n]
(19.7.2009 13:10:11)
Silnou motorku o výkonu nad 35 kilowattů bude zřejmě možné řídit až od 24 let....
[Venca_n]
(3.6.2009 7:32:44)
Příspěvků:
202
, poslední:
5.6.2009 20:43:40
31038.
Informace
http://www.nov
inky.cz/domaci
/170331-pro-si
lne-motorky-ma
-byt-ridicsky-
prukaz-az-od-2
4-let.html
Další výplod hloupých hlav z ministerstva...
:O)))
Přidat příspěvek / Zobrazit všechny příspěvky
Mustang: jo, ses moralista! :-D
[Hruši]
(5.6.2009 20:43:40)
Hruši: Ještě napiš, že jsem moralista. To už to dlouho nezaznělo. Holt stačej dvě slova a hned jste se vším všichni hotový:) Když už nic jinýho, tak alespoň že ses pobavil :-D Ještě věc na závěr: z čeho usuzuješ, že jsem sebejistej? To by mě fakt zajímalo. Zdar
[Mustang]
(5.6.2009 17:51:57)
Mustang: je videt,ze toho vis opravdu "hodne" :-D dal si ekoterorizuj, ja uz nemuzu v tyhle debate pokracovat, protoze se prilis za bricho popadam. :-) hlavne jak jses sebejistej a pritom si ve skole neposlouchal ani pri zemepisu ani pri biologii :-) ...jo a zviratka vybity clovekem nemaj s podnebim nic spolecnyho :-)
[Hruši]
(5.6.2009 17:41:45)
Hruší: při vší úctě: korály mi nepřijdou jako endemit. A to, že už člově vyhladil díky neřízený spotřebě plno druhů snad ani povídat nemusím...Velryby, bizoni, plno druhů v autsrálii a Novým Zélandu. Ohledně změn klimatu mě napadá hlavně lední medvěd. Sice to není nějak odzlášť rozšířenej druh, ale naco snižpvat druhovou rozmanitost a nechávat přežít jen potvory, co jsou nejvíc adaptabilní na současný změny? Může se taky stát, že jednou přijde změna, kterou zase tyhle "adaptibilní" tvorové jen tak nerozdejchaj. A nejem že nevíme moc klimatu, ale taky o samtný druhový rozmanitosti, takže klidně mohlo vymizet plno druhů mikroorganismů, jejichž neexistence nás jednou může sakra mrzet. Jsou to všechno spekulace, ale já bych to nebral tak moc na lehkou váhu. TAky není biologie moje specializade, takže by ti asi někdo vždělanější v tomhle oboru uvedl pádnější argumenty. A pokud mě pamě´t neklame. Když mohlo být moře i u nás a nebyl přitom ani gram ledu, tak kam až může moře stoupnout? VVida se těžko ze zeměkoule někam zdekuje do vesmíru. V tomhle světle mi to tvoje "radši už nic neříkej" přijde fakt docela vtipný. Vím, že sejm to sám posunul do osobní roviny tím, že jsem ti napsal, že jsi asi nedával pozor. Nebylo to ode mě fér, v rámci týhle diskuze úplně irelevantní. Nejde tady vůbec o nějakou osobní averzi a ni o to, čí názory zněj líp. Jde tu o to, aby to jednou tady všechno nešlo do prdele. JAk psal mais, pořádný úžívání si několika generací tahle planeta ještě asi snese, ale když už jsme teda tvorové, kteří se nejvíc staraj o svoje potomstvo, tak proč ne se vším všudy? Nejsem žádnej radikál, mám rád zlatou střední cestu, prto mi pojem jako "udržitelenej rozvoj" není cizí.
[Mustang]
(5.6.2009 17:15:17)
Mustang: :-)) radsi uz nic nerikej ...vis o nejakym druhu co vymrel kvuli zmene klimatu? ja ne, mozna nejakej neperspektivni i kdyz vzacnej endemit, ale kolik druhu vymrelo jako dusledek lidsky cinnosti? australie, novej zeland a tak dale. ty nabulikovany ekologicky kecy co se vykladaj jsou sileny. jo a ocean rozhodne nestoupne o metry vysoko, spocti si jaka je plocha oceanu a kolik km3 da zvyseni hladiny o metr :-D
staci trochu premejslet
[Hruši]
(5.6.2009 16:04:48)
ježíš zase boj za oteplení :oD Hruši v tom má pravdu..měříme to sotva dvě stě let a zaujímáme verdikty za miliony let...přitom by nám tu dneska dinosauři všude pochcípali zimou - tuším že by musela stoupnout průměrná teplota celé planety ještě o nějakých 6-7 stupňů, aby mohli velký ještěrky vegetit...v jejich době nebyl na planetě gram ledu a celý období čtvrtohor je zase jinou řadou vědců označováno jako doba ledová...a že vymírají nějaký druhy? no je to tak miliardy let a bude to tak i nadále...ono pokud nezačneme jako lidstvo používat to co máme v tej kouli na krku rozumě a nepřestaneme se chovat systémem: "JÁ si teď užívám JÁ mám díky technice fajn život a co bude po MNĚ je mi u pr..." tak taky vyhyneme...jasně ono pár motorek to nevytrhne v globálu to nevytrhe (letadlo je fakt mnohem větší zvěrstvo, ale na druhou stranu proč jich lítá tolik...nedala by se řada leteckých cest v době dnešních technologií řešit jinak a méně energeticky náročně?), další argument živočišná/ rostlinná výroba uvolňuje skleníkový efekty beru, že dnešní alternativní zdroje energie a alternativní pohonny aut jsou v podstatě jen placebo efekt, protože to sice nesmrdí tam a tam, ale mnohdy je to energeticky náročnější vyrobit, než to za celý život vyrobí samo beru, případně elektrika pro vozidla je třeba taky někde vyrobit a tam to nějak znečistí prostředí...
ale co třeba používat klimatizace s rozumem, případně omezit jejich funkce jen na nejnezbytnější dobu ať už v autech nebo místnostech a třeba jen třídit odpad na to co jde recyklovat a co ne? nebo co nekupovat pití v petkách a krabicoidních obalech /pokud je volba/ a místo toho si koupit pití ve vratným skleněným obalu...
říkat na všechno já ne já jsem hodnej to oni?.....dokud nebude schopen jedinej přijmout odpovědnost za svoje činy, nebude schopna ani společnost za svoje činy přijmout zodpovědnost...a bude se dál říkat oni dělaj, já jsem hodnej...nebo já moc neškodím..popravdě nedělaj přesně tohle naši romští spoluobčané, na které většina národa nadává? A zatím jedinci dost často nenachází ani tolik odpovědnosti za svoje činy, aby hospodařili se svým majetkem, svým životním prostředním, svojí energií, tak aby něco taky zůstalo něco pro jejich potomky... mimochodem ani nejkrvelačnější šelmy ve smečce nikdy nevybijí celé stádo...je snad člověk hloupější než šelma?
[mais]
(5.6.2009 12:15:06)
Nejvíc CO2 se do atmosféry uvolňuje z půdy jejím oráním a zemědělskou činností. Doprava je v produkci v menšině. Ozónovou vrstvu poškozuje 1000x víc metan, který je uvolňován při živočišné výrobě.
Ve výsledku, největší poškození přírody je způsobeno přemnožením člověka. Jeho krmení a spotřeba všeho je problém. Kolikrát se znásobila populace země za posledních 100 let? 3x, 5x???
Já si hodlám jezdit jak chci, moralisti si můžou stěžovat jak chtěj, já je svou jízdou neohrozím, seru na ně.
[Deadman]
(5.6.2009 9:16:12)
hruši: netvrdím, že jsem byl vždycky 100% koncentrovanej, ale narážíš na něco konkrétního?
Ano, o klimatu toho víme velmi málo, stejně tak jako o všem, akorát si myslíme, jak víme a známe všechno a všechno by jsme ovládali. Ale než riskovat, že se stane něco hroznýho, to se snad radši uskromnit, ne? To mi mírně připomíná sázku na existenci Boha. Pokud v něj člověk věří, a on existuje, akorát získá. Pokud není, vírou v něj nic neztratí. Sem to teď asi hodně zkomolil a už z hlavy nevím, kdo tohle prones, ale docela to vystihuje situaci.
A s tím, že by to odnesl jen přemnoženej člověk. Už teď na to dojíždí dost živočichů a rostlin. Je otázka, zda by vyhynuli tak i tak, jelikož by se nedokázali přizpůsobit klimatickejm změnám, i kdyby probíhaly pozvolnějc, nebo zda je to hlavně díky činnosti člověka. Ono bohužel nic v reálným životě není tak černobílý :-/
[Mustang]
(5.6.2009 0:52:52)
Mustang: zrovna ty mi nemas co rikat o nedavani pozoru ve skole, stojim si za svym, jedinej komu by zmeny podnebi vadily je clovek, kterej se premnozil ...navic clovek sleduje zmeny podnebi tak kratkou dobu a vubec nerozumi mechanismum zmen klimatu, ze jakykoli uvahy a statistiky o pocasi jsou plus minus autobus a skoro nic nerikaj ...
[Hruši]
(5.6.2009 0:26:05)
Ať si zaváděj co chtěj, mě je to fuk. Všude bejt nemůžou. Snažím se jezdit bezpečně, předvídatelně a s ohledem na ostatní, nejezdím brzda-plyn a klidně počkám v koloně. Ale na pravidla a rychlosti prdim, jestli mě maj naměřit 51 nebo 80 je celkem fuk. Od začátku co jezdim jsem se snažil na silnici chovat slušně, pak sem zjistil že je mi to stejně houby platný, když se po mně chce akorát mít v pořádku hromadu papírů a ptákovin, čučet na tacháč a mít trochu štěstí.
[Mike 350]
(4.6.2009 23:03:41)
Mustang: holt bychom to měli kousek k moři, jinak se mi přjde, že oba myslíme skoro to stejný, jen to jinak pojmenováváme, ty říkáš, že např neubližovat lidem je povinost, já říkám, že je to moje volba, protože se mi to jednoduše nevyplatí a nejsem zlej člověk, jinak zákon je jen vylepšení toho, že o tu odplatu se nemusim starat ale postará se někdo jinej, protože se většina lidí schodla na tom co je pro ně dobrý, proto sou ve státech a maj zákony a už dost, je to na fakt na hospodu :-)
[Ice cream]
(4.6.2009 22:53:09)
Hruši: si asi nedával ve škole pozor: víš, jaká byla hladina moří v době, kdy byly všechny fosilní paliva ve vzduchu? By šla polovina civilizovanýho světa pod vodu a zbytek by se vymlátil ve válkach o tu zbejvající část pevniny:) To jen tak na okraj :-)
S jedama naprostej souhlas!
[Mustang]
(4.6.2009 22:36:12)
julo: pekny kraviny ....kdyz budu chtit tak budu ohrozovat ostatni ucastniky provozu uplne stejne se svoji 70k starou vranou a nakonec i 350kou ...to je uplne jedno ...
Mustang: hehe, je videt ze studujes spolecensky vedy a zblaznily te ekoteroristicky zkomoleniny v mediich :-D .... vsechny fosilni paliva kdysi byly ve vzduchu nebo na povrchu ve vegetaci :-D je uplne jedno jakej sklenikovej efekt bude, kolik ledovcu roztaje ....zavaznejsi je to ze nase civilizace produkuje jedy, otravuje prirodu a likviduje pralesy apod, to jestli se otepli vadi jedinymu zivocichovi, cloveku ...ale to jen tak na okraj :-)
[Hruši]
(4.6.2009 22:24:36)
Ice cream: to pleteš dvě věci dohromady: jedna věc je to, že pokud má člověk nějaké svobody, musí mít taky nějaké povinnosti, aby nenastala anarchie a systém fungoval: pokud by to bylo jen libovůli každého, zda si v halvě srovná, žže se mu vyplatí dodržovat zákony, nebo si dělat co chce, ale stavět se tomu čelem, tak by si taky mohl někdo jednoho dne říct, že tě odpráskne a že se to smázne tím, že půjde na 20 let do vězení a tím to zhasne. Pořád ti tam někde chybí to morální vědomí, bez který je to bezbřehá kalkulace. Larry flint: těď sis podřezal pod sebou větev, pokud uvádíš tohle, mám teda i já právo psát to co psíšu, ať se to většině tady nelíbí a jsem za moralistu. To by jsme se takhle moc daleko nedostali :)
K té poslední tvojí formulaci: spíš bych dosadil slovo právo, a znělo by to následovně "moje právo končí tam, kde začíná právo toho druhého a mojí poviností je nepřekračovat meze svého práva a nezasahovat do práv ostatních". Ale chápu tě, prostě nemůžeš překousnout to, že bys něco musel dělat a že máš takovou a takovou povinnost. Ono líp zní- můžu si dělat co chci, do toho mi nemá co kecat, já si za to ponesu vinu atd. Hele, zní to pěkně, ale jen do doby, dokud někoho neokradeš, nebo někoho nezabuiješ, tam už očividně zasahuješ do života někoho jinýho, a ten z tvý libovůle a nemuseního moc odvázanej není.
Je t na dlouhý povídání, v tom máš jistě pravdu. Takže sorry za romány. Jen bych to uzavřel tím, co napsal stráťa- u piva by to nemuselo dopadnout dobře- tam nevyhrávají nejlepší názory, ale to, kdo je ve většině, nenechá se převálcovat, a vypadá víc namakaně a nasraně :)
P.S: k tomu postarání se: to nemá co dělat s tím, jaký má kdo práva a povinnosti, ale spíš společnosti, i když určitý právní základy jsou v našem právním systému položený, a má je na bedrech stát. Pokud někdo brečí na rameno rodičům, jde už o charakter jednotlivýho člověka, s tím sebelepší svoboda, nebo zákony nic neudělaj. To je spíš otázka výchovy, vzdělání a vrozenejch vlastností. Tímhle bych to ze svojí strany uzavřel, jelikož jsem už asi napsal všechno, co se dalo a opakoval bych jen ty samý věci myšlenky v různejch obměnách, možná s nějakejm a příkladama navíc. Jen bych uved, že 4 roky studuju společenský vědy, takže sem si dovolil z tohodle titulu do toho kafrat. Pokud by byli všichni opravdu moráně vyspělí a měli svědomí (viz třeba KAntův imperativ), tak nepotřebujeme zákony. Ale jsme lidi, takže nad sebou musíme mít vždycky nějakej bič. A pokud jsme svrhli boha, jako největší autoritu, musí nastoupit autorita jiná.
Zduř fest.
[Mustang]
(4.6.2009 22:06:59)
stráťa já všechny ubiju argumenty a když ne mejch 190cm je celkem odstrašujících pro případné agresory :-)
Js: nojo, ne každej je dokonalej :-)
[Ice cream]
(4.6.2009 21:53:08)
Ice cream: Bojím se že v hospodě u piva by to nemuselo dopadnout dobře. :-)
julo: V Brně je to 500kč/25minut tzn. že za 1000kč plus trochu benzínu se docela luxusně zničíš (víc ani chtít nebudeš pokud nejseš hodně zvyklej) a to může zaplatit jednou za čas každej, na to nemusíš být nijak bohatej.
[stráťa]
(4.6.2009 21:38:10)
Ice cream no práve kôli tomu že nikoho nič do toho čo robí ostatní to vizerá tak ako vizerá, kôli takým ludom sa dostanú do rúk bláznov motorky z 170Hp a stím prichádzajúce problémy bezohladnou jazdou na ceste priznajte si všetci kolkých takýchto ludí ste videli riskovať na ceste s motorkou bezohladné predbiehanie všade a ohrozovanie aj iných účastníkov premávky a neni ich málo
[julo]
(4.6.2009 21:32:55)
Ice cream: Bohužel hodně svéprávnejch nemá na tohle v hlavě dost rozumu.
[Honza (dříve Js)]
(4.6.2009 21:12:45)
Mustang: bohužel to tak neni, když se cokoliv někomu stane, tak akorát řve aby se o něj někdo postaral, kdyby byl odpovědnej, tak řekne, sem to ale vůl, dobře mi tak, sem sakra dopělej a svéprávnej, tak si dokážu sám rozhodnout, co je pro mě nejlepší, co budu dělat atd. a nikdo nemá právo mi něco přikazovat či zakazovat(to je problém třeba ve filmu Lid versus Larry Flint, co to je svoboda, vážená poroto, ani mě se to nelíbí, co hustler dělá, ale měl by mít právo to dělat), proto říkám, že nikdo nemá žádnou povinost, ale chová se tak, jak uzná za vhodný, ale musí za to nést i odpovědnost(v měřítku více lidí tedy svým chováním třeba uškodí někomu jinýmu, tak ten druhej se podle toho třeba odvetně zachová, to je to známý moje svododa končí tam, kde začíná někoho jinýho) a takhle bychom mohli spousty hodin pokračovat dál, to jde ale mnohem líp u piva v hospodě, než na jawamanii :-)
[Ice cream]
(4.6.2009 21:08:59)
Ice cram: vskutku originální výklad. Pak se nedivte, že společnost vypadá tak, jak vypadá. Moc si mě nepřesvědčečil o tom, že neexistujou žádný povinnosti. Plno lidí v dnešní době není dostatečně morálně vyspělá na to, aby se to dalo hodit jen na to, že jsou za svoje chování a činy zodpovědný. Tvůj názor ti neberu, ale má mezery. Pokud je nevidíš, tak tě sotva přesvědčím o tvém omylu.
[Mustang]
(4.6.2009 19:49:20)
"Rejžaři", nebo jak se to jmenuje...
[Venca_n]
(22.9.2007 22:22:23)
Příspěvků:
89
, poslední:
11.10.2015 17:28:27
17641.
všechno ostatní
Naivně jsem se tzv. "jel projet na motocyklu" v sobotu odpoledne.
Na silnicích všude plno těch "rejžařů" na strojích o obsahu cca 600 - 1500 ccm.
A co jsem si udělal z té jízdy za závěr?
Naprostá většina z nich jsou (bohužel) arogantní namachrovaný hovada.
Ne, nechci někoho "házet do jednoho pytle", "závidět silnou mašinu" či něco podobnýho - skutečně drtivá většina z nich mi svým stylem jízdy, zejména v obci, připomíná jednoduchá hovádka.
Předjíždění aut na přejezdu, skrz obec kde je poměrně dost přechodů pro chodce rychlost evidentně přes 100 km/h, boční odstupy míň než 30 cm při poměrně vysokých rychlostech, střihnutí zatáčky přes protisměr - ovšem když má proti jiné vozidlo, předjíždění zprava a další podobné.
Že maji vykuchaný výfuky, zalomený SPZ či dokonce chybějící, to už ani nevnímám. Asi je to nějaký standart těchhle týpků.
----
Doufám, že se někdo, co máte kromě Jawy či ČZ taky tu "rejži" pozná a pustíte se do mně :O)))
Přidat příspěvek / Zobrazit všechny příspěvky
Jdě do prdele čuráci nedokážete respektovat tak jako osobáci kamionaci motorkáři atd.ja jsem tolerantni k motorkářum kolikrát jsem umožnil předjetí a odezva...na pumpě kde jsem zastavil mi řekli že jse nemam tak táhnout hmm tak z toho plyne seru na vás až potáhnete za vaším sráčem 26t tak to budete borci!!!!
[PC Lit Co Tr]
(11.10.2015 17:28:27)
Ty to asi píšeš ožralej,ne?Takhle se vyjadřujou takoví debilove jajko politici nebo novináři.Piš ty příspěvky pro ně a budeš v balíku.Nebo jdi do politiky.Takový jako ty,tam maj dveře dokořán!!!!!!A buď rád že jsi na silnici nepotkal mě na mý Jawě.Mám na sobě nášivku JAWAMANIA.O čem by potom byl ten tvůj příspěvek???
[jawař]
(25.9.2007 21:45:00)
Venca_n: ty jseš opravdu pořádnej kus božího hovádka co?
Z těch tvejch statistik jsem pár lidí znal. 2 měli letos na jaře pohřeb, dalších cca 10 měli to štěstí že to odnesly jen motorky případně návštěva nemocnice. Víš co je na tom nejzajímavější? Že 1!!!! z nich si za to mohl sám, zbytek sundal nějakej ožralej kretén v autě, nějaký boží hovádko jako jseš ty který si myslelo že je pánbůh, někdo kdo netušil o přednosti z prava, o existenci zrcátek když odbočuje....
Běž se radši ukájet nad svýho fichtla a přestaň kecat nesmysly o věcech o kterejch víš úplný kulový.
Jseš naprosto zářnej příklad toho, že ani věk ani možný zkušenosti nemusej znamenat že dotyčnej má aspoň záchvěv něčeho čemu se říká rozum.
[Garfield]
(25.9.2007 12:31:41)
Venca n:...tak jsem si ještě jednou přečetl tvůj ''dotaz'' v poradně a nechápu,že někdo s takovými názory je dva roky registrovanej na motorkářským serveru...
...asi jsi to celý spáchal jako provokaci a pomstu za nějakou proběhlou diskusi,tu ale zná jen pár zúčastněných,kdežto tady ses znemožnil před kompletním osazenstvem...
...těžko se asi dá souhlasit s tvým názorem,že většina majitelů japonců jsou jednoduchá hovádka,korunu jsi tomu nasadil dneska ve svém závěru,kde se jedním dechem vyjadřuješ o mrtvých na motorce a o prasatech na rejžích :-(( (teď poprvé mi tu chybí smajlíci,nějakej blicí a klepající si na hlavu by nebyl od věci...)...nevím jestli jsi měl někdy tu smůlu být u nehody,nemusí to ani být smrťák,možná by tě ta přirovnání přešla...
...najdi si ve statistikách,kolik z těch 55 zemřelo vinou někoho jiného,kolik z nich se zabilo na mopedech atd. a pak si zkus na místě kteréhokoliv z nich představit svého kamaráda (pokud tedy nějakého máš se svojí povahou)...
...jinak já už nejsem taky žádný ucho,za 24 let co mám papíry jsem už taky něco a na lecčems najezdil,vlastně ani do tvé cílové skupiny nespadám (ten můj japonskej skoroveterán má jen 599 ccm),ale přesto mě tvoje názory nadzvedly a nasraly...si piš na Novinky.cz,tam najdeš spoustu stejně smýšlejících...
[j 638]
(25.9.2007 9:21:33)
Pohoda, poznali jste se a pustili do mně.
A taky řádně pochopili, co jsem napsal. (Jedna zajímavá shoda - ale to až na konec..).
Tohle je zpráva z tisku zrovna z dneška:
"Do června letošního roku zahynulo na českých silnicích 55 řidičů motorek. To je o 17 (44 procent) víc než za stejné období loňského roku."
Nějak to celkem koresponduje s tím, co jsem napsal - dříve na těch rejžích nejezdilo cca 60-70 % prasat, ale zhruba jen třetina.
Typická "obrana" ve stylu "závidíš, nemáš na to .." atd. se také projevila. No a jak jsem předpokládal, shoda je v tom, že se ozvali zrovna ti, co se nedávno do mně pustili při diskusi na téma "kouzelné sračky do olejů...".
Závěr:
Čas plyne, společnost se vyvíjí následkem světových změn. Přibývají v ní procesy, které dříve nebyly a naopak některé mizí.
Období vývoje člověka v dospělého jedince doznalo změn zcela zjevně. Kdysi bylo více lidí nuceno uvědomovat si určitá rizika - byli k tomu těmi dnes chybějícími procesy donuceni. Není tedy nic divného, když je některý člověk ještě před třicátým rokem v některých ohledech na úrovni toho, který sice dosud nedosáhl dvaceti, ale těmi dnes chybějícími procesy prošel.
Můj příspěvek vcelku splnil svůj účel a potvrdil má očekávání - ověřil jsem si své postřehy...
Garfield:
Asi celkem není co dodat, vše jsi správně pochopil. Kolik mám najeto jsem tu uvedl jen proto, že mi tu někdo považoval asi za joudu, co poprvé vylezl na silnici, stejně jako jsem psal něco o možnosti pořídit si rejži bez dluhu jen proto, že se tu někdo ohnal závistí.
Ty samozřejně dobře chápeš, že jsem tu chtěl zafrajeřit a ještě za chvíli vytáhnu ptáka.
[Venca_n]
(25.9.2007 6:59:04)
venca_n: No vzhledem k tomu že sis dovolil soudit tu lidi o kterejch víš naprostý kulový, nikdy si s nima nikam nebyl, zkoušel sis tu honit triko jak Ty jseš dokonalej a všici ostatní jsou s prominutím hovna, vzhledem k tomu že sis dovolil soudit mě, moje zkušenosti a můj jízdní styl jen z toho že jsem si Ti náhodou dovolil říct něco co se Ti náhodou nelíbí a nepřitakal Ti jakej jseš chudinka když jsi potkal na silnici pár blbců tak si DOVOLIM taky jeden malej soud. Celou dobu se tu prezentuješ jako kdybys byl pánbůh, jak Ty máš najeto víc než já, jak Ty máš víc zkušeností, jak Ty máš na víc, jak Ty jezdíš tak nebo onak a vůbec bych se nedivil kdybys tu po nějaký době začal i téma jak Ty ho máš delšího než já.
Tvoje smůla je že mě tu opravdu hodně lidí zná osobně, hodně lidí ví co jsem zač, ví jak jezdim a že už si dávno nepotřebuju na silnici nic dokazovat. Jako řidiče tě soudit nebudu jen doufám, že se nikdy na silnici nepotkáme. Ale z Tvého vyjadřování si dovolim posoudit Tvojí lidskou stránku. A proto bych Ti rád jako první pogratuloval protože ses tu předvedl jako opravdu kolosální vůl.
všichni ostatní: díky za trpělivost a za podporu, nečekal jsem a udělalo mi to velkou radost :-)
[Garfield]
(25.9.2007 3:50:09)
...souhlas s jawařem...mimochodem Venco n koukl jsem do tvého profilu a 83 hodnocení s průměrnou známkou 0,4 (!?) taky o něčem vypovídá - ty nás tu asi nemáš moc rád,viď ?...
[j 638]
(24.9.2007 23:19:01)
Venco-n.jezdím denně a vidím toho na silnici fakt dost.A v životě by mě nenapadlo psát do poradny o technice takhle debilní příspěvek(prostě proto že není o technice a navíc tady osočovat lidi že jsou něco jako spodina protože jezděj jak prasata.Kup si tu rejži nebo co chceš ale hlavně něco pořádného.Aď už si konečně zkusíš to co tu kritizuješ a přestaneš ty bláboly psát.Prostě tě to přejde.Ono řidič Japonce taky něco na silnici nedomyslí a příště tam tudy pojede pomalejš.A GARFOVI BY SI SE MĚL OMLUVIT.On takový věci,aspoň co ho znám snad ani nezkoušel.Je málo takovejch pohodářů za řídítkama.
[jawař]
(24.9.2007 21:16:38)
Naprosto souhlasim s Matym a jeho textem : Dobrý řidič tohle vůbec neřeší max. by napsal "dnes jsem potkal spoustu nebezpečných řidičů ale díky své asertivitě a defenzivní jízdě jsem jim nedal příležitost mě ohrozit" a né si tdy vylévat emoce jaký seš chudinka když ostatní jezdí jinak než ty... /// ja se rezu smichy od precteni dotazu, pokud se to da tak nazvat az po posedni prispevek, tim ale nechci rict ze sem dobrej ridic. ja si totiz vlastne na motorce lecim komplexy z toho, ze babeta mi jede jen 45km/h, jalovice tak maximalne 60km/h, nakladak jen 90km/h, facko jen 130km/h, takze si ty svy zkurveny komplexy musim kurva nekde vylecit ne? hold si je lecim na rejzi a to proto, ze na babette sem brzda provozu, na jalovici sem nebezpecnej sam sobe, v nakladaku sem akorat masranej na zkurveny plechovkare, ktery si asi myslej ze kdyz sem velkej tak mi to i skvele brzdi a zrychluje a ve facku ze to ma 4 kola a a vubec to nejede. takze z toho podle tebe vypliva ze sem arogantni namachrovany hovado.
[Novis]
(24.9.2007 18:12:32)
Venca_n: nejsem instruktor. Situaci co popisuješ těžko objektivně hodnotit když jsem tam nebyl, viděl bych to na kombinaci nepřiměřené rychlosti motocyklu a nedání přednosti v jízdě ze strany dědka v plechovce. Ona většina krizovek a nehod vzniká kombinací dvou nebo více nepozorných řidičů. Samo že někdy je jasná vina pouze na jednom, ale pokud je ten druhej dostatečně duchapřítomnej dá se mnohdy nehodě zabránit. Nabouraný blbce vídám i několikrát denně, a věřím že by stačilo trochu více pozornosti alespoň u jednoho z nich...
[MATY]
(24.9.2007 11:02:51)
Jak vidím, řada lidí není schopna chápat text.
Upozornil jsem na to, že bohužel většina (asi tak 2/3) těch, co se objevili na silnicích na motocyklech s vyššími kubaturami, jezdí agresivně a zjevně nedomýšlí možné následky jejich jednání.
V minulých letech jich bylo skutečně méně, zhruba jen třetina.
Reakce ve stylu "nemáš na to", "hážeš všechny do jednoho pytle", "závidíš" a podobně se objevily zrovna od těch, u kterých jsem to tušil - ti dotyční nepochopí, co jsem napsal, oni vidí jakoukoli kritiku spojenou s "rejží" jako útok na sebe.
MATY:
A ty, jakožto instruktor autoškoly si odpověz, jestli je v pořádku jízda rovným lesním úsekem silnice III. třídy na rejži rychlostí cca 150 - 170 km/h v pořádku - z lesa vyjížděl starší chlap s autem z lesní cesty. Neviděl nic, jel a tenhle borec se vynořil - ano, kdyby jel 100, dědek by nevyjížděl, viděl by ho včas.
Já měl tu smůlu, že jsem byl v protisměru a magor na rejži to nacpal mezi auto a mně. Kdybych jel autem, jaký by byl výsledek? Auto je širší. Ano, kolize, a při poměrně vysoké součtové rychlosti...
A těch případů jsem měl během šesti hodin jízdy několik...
Ujeté kilometry coby zkušenost nemusí vyjadřovat vše, já mám najeto zhruba tří až čtyřnásobek toho, co tu o sobě uvedl Garfield, část z toho
za podmínek, které asi znát nebude (10-16 tun, noc, mlha, terén,..)
Ukázalo se, jak jsem tušil, že i tady se několik takových borečků najde. Dokonce zrovna ti, u kterých jsem to předpokládal :D
[Venca_n]
(24.9.2007 9:12:50)
Taky jsem se byl včera odpoledne projet. Taky jsem potkal spoustu pitomců předjíždějících velmi agresivně na velmi nevhodnýh místech... Potud souhlas s Vencou-n. Ale - já seděl na "Japonci" a ti pitomci byli v autech... Jsou tedy všichni řidiči automobilů (nebo "naprostá většina z nich") namachrovaná hovada? Asi ne.
[Šimon]
(24.9.2007 7:07:54)
lidi, nelejte to pivo z voken, podivejte se jak vypadam!
smarja nereste tu hovno. kazdej neni andelicek no:)
[Kenny]
(24.9.2007 6:53:38)
Venca_n: koukám ty si toho ještě musíš hodně dokázat co? :-)
[Garfield]
(24.9.2007 0:21:18)
Venca_n: krom toho že porušuješ pravidla slušného chování na internetových fórech jsis ještě navíc vybral "nepřítele" opravdu hodně špatně. Garfa nejspíš vůbec neznáš ani z manie natož osobně. A navíc to celý bereš úplně z blbého konce. Dobrý řidič tohle vůbec neřeší max. by napsal "dnes jsem potkal spoustu nebezpečných řidičů ale díky své asertivitě a defenzivní jízdě jsem jim nedal příležitost mě ohrozit" a né si tdy vylévat emoce jaký seš chudinka když ostatní jezdí jinak než ty...
[MATY]
(24.9.2007 0:20:49)
Venca_n" Pročet jsem celou diskuzi Muzu se tedy zeptat kolik mas najeto a cim jezdis? Kolik mas na konte je uplne vec veddlejsi ze si muzes koupit silnou motorku taky a to jesli nekdo ma na aute neon kterej nebo ne je taky vec vedlejsi.
[auuu]
(24.9.2007 0:16:10)
Tak na Garfa mi nešahej!! :-D
Je pravda, že s ním v mnohém nesouhlasím a při některých věcech co píše, nebo jsem od něho slyšel mi vstávají vlasy na hlavě, ale měl jsem možnost se s ním osobně setkat a rozhodně to není žádnej vymatlanec.. Je to rozumnej vysoškolák, s kterým se dá rozumně bavit i motorkách i o jiných věcech. Neměl jsem tu čest se s ním setkat na silnici, ale z hozhovoru s ním my vyplynulo, že to není žádnej namachrovanec, co si potřebuje někde na silnici něco dokazovat.
Jsem mu děsně vděčnej za to, že mě nechal projet se na jeho Jawě 125 chopperovi než jí prodal.
[Mustang]
(24.9.2007 0:13:31)
Garfield:
Ne, já nejsem překvapenej z blbců na silnici. Zažil jsem jich hodně, a nejen na silnici. Ale oni se množí. A oproti rokům minulým až příliš.
Nemám na silnici co dělat?
Aha, podle tebe samozřejmě proto, že se mi nelíbí arogantní styl těch týpků - jen potvrzješ, že seš jeden z nich, jak už si delší dobu myslím.
150-160 tisíc km něco dát může, to nelze popřít - ovšem záleží taky na podmínkách, v jakých je to odtočeno.
Najeto mám víc než ty - to samozřejmě kecám blbě, neboť ty seš něco víc.
Že bych si mohl kdejaký pekáč s vysokým obsahem dovolit je skutečnost, kterou jsem tu uvedl jen a jen jako reakci na typické zarytí ve stylu "závidíš, nemáš na to".
Jistě, patřím do kategorie "Flip" - do ní totiž patřit musím, když to tak vidí arogantní namachrovanej pubertík.
[Venca_n]
(23.9.2007 23:52:24)
Garfield: :-DD vpohodě :))
[JigSaw]
(23.9.2007 22:43:08)
Tímto se omlouvám Flipovi za přirovnání :-)
[Garfield]
(23.9.2007 22:31:03)
Kolize
[Venca_n]
(25.6.2007 19:00:23)
Příspěvků:
14
, poslední:
26.6.2007 6:39:13
15169.
Informace
Jedu na 477 po obci, přede mnou větší dodávka Ford. Před ní nějakej osobák. Držím se za nima, jedou cca 55.
V zrcátku za mnou rychlá rejže.
Dodávka brzdí, ubírám plyn.
Rejžista nakládá a předjíždí, mine mně, Forda a buch - škrtnul o ten osobák, co byl před dodávkou - chtěl totiž odbočovat vlevo...
Rejžista se kapku zapotácel, vybral to a rychle zmizel.
---
Závěr ať si udělá každý sám.
Přidat příspěvek
Njn . taky nevidim zadnou souvislost s druhem motorky. Spis v takovy ty uspechanosti nasich ridicu, ktery jezdej podle zasady "co muzu predjet to predjedu .. usetrim prece 10 sekund a to ze zvednu sanci na vybourani/zmrzaceni/zabiti sebe a ostatnich o X procent to me nezajima... "
Stejne tak me serou nekteri plechovkari, co se prede me hrnou v kolone aut - jede se 70-90, celkem hustej provoz, takze auto autem moc dobre nepredjedes - ale stejne kdyz vidi motorku, tak se musi prede me nasrat i kdyz jedu skoro po prostredku... A tem nejvetsim blbcum pak nedojde, koho to maj vlastne za sebou a chvili na to se pustej do cisteni skla (v kolone docela frekventovana vec --- to ze s tim strika 10 metru za sebe me do obliceje to prece neni jeho problem) ...
Kdyby si kazdej pred predjizdenim polozil otazku "specham tolik, ze musim predjizdet?" pripadne predjizdel jen v naprosto prehlednych usecich, tak si troufnu rict, ze ubyde 3/4 dopravnich nehod.
[skudlik]
(26.6.2007 6:39:13)
Vůbec nezáleží jestli se jedná o rejži nebo Jawu, ale kdo sedí za řídítky!
[Mirda]
(26.6.2007 1:05:46)
myslíte jako že to bylo tím že měl japonca?vypadá to tak..myslím že to udělá i spoustu lidí na jawě...stenějácí zaujatí proti japoncům...sou to super mašiny tak nechápu...
[Bur8k]
(25.6.2007 23:17:03)
Taky už jsem se na silnicích naučil při odbočování do leva koukat do zrcátka-spousta debilů už se mě snažila hezky objet i přes blinkr...
[prasátko]
(25.6.2007 22:22:31)
...nojo,předjíždět zezadu celou kolonu najednou (i kolonu dvou vozidel) je vždycky o držku...
[j 638]
(25.6.2007 22:09:42)
Jasne....Yuki je ryze ceska znacka....
[fvp]
(25.6.2007 20:22:37)
rejže py*o! :-)
[jaw250]
(25.6.2007 20:13:24)
Skoro mi to prijde, ze se cim silnejsi masina, tim vic se na ni clovek chova jako idiot :-(. Nastesti to neplati u vsech
[speedy_cz]
(25.6.2007 20:10:17)
Vůbec nezáleží jestli se jedná o rejži nebo Jawu, ale kdo sedí za řídítky!
[Mirda]
(25.6.2007 19:48:03)
Kubo pomlč s Yuki, výpitku :))))))
[CErin]
(25.6.2007 19:32:57)
Straťa: Yuki neni čínská značka.... :)))
[Kuba z Neve]
(25.6.2007 19:28:15)
Kuba z Neve: Číňani nežerou rejži?
Venca_N: Njn, když se chce zabít...
[stráťa]
(25.6.2007 19:26:20)
tohle je jedna z nejčastějších nehod auto X motorka, když člověk předjíždí tak musí počítat s tím že auto bude odbočovat doleva a nebývá vyjímkou že bez blinkru a bez zrcátka...
[MATY]
(25.6.2007 19:25:54)
Prašivej rejžista, jediný značky motocyklů, které uznávám jsou JAWA A YUKI :))))
[Kuba z Neve]
(25.6.2007 19:13:54)
A copak to..?
[Venca_n]
(15.5.2007 21:02:39)
Příspěvků:
22
, poslední:
16.5.2007 23:04:01
13920.
všechno ostatní
Něco se děje...?
www.jawamania.cz
???
Přidat příspěvek / Zobrazit všechny příspěvky
Spolek pratel zehu? V socdem barve ? :o)))
[charlie.vlcak]
(16.5.2007 23:04:01)
Nebo taky vánek z pr...e :-D
Hej, už to ani nejsou schopni v tom programu napsat, šak to má v <title> napsané Untitled Document - amatérský hrubý nedostatek.
[Pajka]
(16.5.2007 22:59:44)
Podle toho loga bych to spis odhadoval na nejakyho novyho mobilniho operatora nebo poskytovatele hyperrychleho internetu. Nejaka svinarna v tom kazdopadne bude.
[Mike 175]
(16.5.2007 19:23:14)
Nebo to představuje cestu do pr...
[Daryth]
(16.5.2007 18:33:35)
Neznáte klasickou Jawáckou pomerančovou barvu? Ještě zjistit číslo a lakuju Choppera. :o)
[Daryth]
(16.5.2007 18:32:28)
Martinko250: Já mám zrovna oranžovýho fíka...
[Láďa Fajrák]
(16.5.2007 16:52:43)
jaw250:to uz neukecas kamosu :D
[mr.BSE]
(16.5.2007 15:52:36)
mr.BSE: jo měla tam být čárka-tj mr.BSE :-), blablabla popelem ..... :-)
[jaw250]
(16.5.2007 13:49:34)
pouze další ztrapnění
[Honza_638]
(16.5.2007 13:21:28)
A prečo to majú orangové? Veď Jawy orangové neboli, abo hej?
[Martinko250]
(16.5.2007 12:27:34)
jaw250: sice sem reagoval na Mike-a ale to je fuk :D
[mr.BSE]
(16.5.2007 12:00:51)
mr.BSE :-) podle mě to je plamínek -- jako že mania.cz lehla popelem :-)
[jaw250]
(16.5.2007 10:30:24)
v pojetí Filáka by vodotrysk byl spíš bidet..:)
[BRK]
(16.5.2007 9:41:39)
Všechno zlé je nakonec vždy k něčemu dobré. Kdyby se s jm.cz nestalo co se stalo, tak by tu nebyla jm.info, ne? Král je mrtev ať žije král! Díky HejtmaMo.
[J&Z&R]
(16.5.2007 9:17:34)
no. ten vodotrysk by mohl byt velkym lakadlem... :D
[mr.BSE]
(16.5.2007 8:50:52)
HejtmaMa: stihnou nestihnou, ja myslim ze Jawari vi svy o tom kam maj chodit... i kdyby na JM.cz sprovoznili web s vodotryskem :)
[Mike 175]
(15.5.2007 22:46:52)
Do prazdnin to nestihnou a od prazdnin pokracuju ve vyvoji tohohle webu, to nedozenou :-)
[HejtmaMa]
(15.5.2007 22:42:15)
Hosi vy jste to vubec nepochopili! TO je stilizovana ruka ktera mava a davam nam vecne ZBOHEM... :-D
[Johny_F]
(15.5.2007 21:46:03)
koukam ze chtej jit vlastni cestou, pokud sem to logo spravne pochopil :)
[Mike 175]
(15.5.2007 21:42:58)
se mi vybavila hláška z jednoho westernu "pokrok nezastavíš"
[MATY]
(15.5.2007 21:40:38)
Rám 476/477
[Venca_n]
(1.5.2007 22:40:58)
Příspěvků:
5
, poslední:
2.5.2007 21:52:43
13456.
všechno ostatní
Podle mýho má být ta štangle rámu pod nádrží 476/477 rovná.
U známýho jsem viděl rám 477 s tím nosníkem mírně prohnutým, tedy asi po havárii, bych řekl já.
Stopy nějakýho násilí to nenese a on mi tvrdí, že ten nosník je tak už z výroby ohnutej trochu do klenby.
Je to bouchlý, nebo ne...?
Proč by ve fabrice ohýbali nosník...?
Přidat příspěvek
OK, dík.
Utvrdili jste mi v tom, že z fabriky to prohnutý nebude.
[Venca_n]
(2.5.2007 21:52:43)
Nikdy sem si na svoji 477 nevsiml ze by ta trubka byla jakkoliv prohnuta, takze ma bejt asi rovna.
[Mike 175]
(2.5.2007 19:32:45)
Já mám taky trochu do klenby, z fabriky to taky není, aspoň myslím.
[Propeller477]
(2.5.2007 13:07:01)
viděl jsem jeden do klenby, z fabriky to ale nebylo, nejspíš za to mohl strom :-)
[Mirek150]
(2.5.2007 12:44:51)
Venca_n: vsechny ramy co sem videl byly rovne...
[Ondra Č215]
(2.5.2007 6:53:00)
Další upozornění na šunt - žárovky (viz dotaz 9766.
[Venca_n]
(19.12.2006 13:26:13)
Příspěvků:
7
, poslední:
19.12.2006 23:08:02
9826.
Informace
Další šunt - žárovky:
6V 35/35W, bez označení výrobce, balené jen v neoznačeném papíru, na kartonu s karbičkami je jen jakýsi podivný symbol s písmenem "S".
Žárovka má křivě misku pro tlumené vlákno tak, že je o 45° pootočená vpravo, odráží tedy světlo do paraboly vpravo a tlumené pak svítí doleva do silnice.
V prodeji jsem je našel v Plzni v mototechně AM na Mikulášském náměstí (tam mi aspoň vrátili peníze).
V mototechně Husova 73 mi nějaký pásek tvrdil, že ta mistička musí být křivě, že to je normální (je to samozřejmě blbost).
Jak tento šunt, tak šunt FPL popsaný v dotazu 9766. jsem nahlásil na ČOI.
Přidat příspěvek
69,- Kč v obou případech za takový šunt - to už není ani levná věc, jen předražený šmejd.
[Venca_n]
(19.12.2006 23:08:02)
Aneb nejsme tak bohaty abysme si mohli dovolit kupovat levny veci ...
[HejtmaMa]
(19.12.2006 20:56:43)
Hlásil jsem to na inspektorátu ČOI, kde na to zapsali protokol, šunt od FPL jsem jim nechal jako vzorek - ten měl atest E13.
Ten další šunt z Tchaj-Wanu atest nemá vůbec.
[Venca_n]
(19.12.2006 19:55:16)
COIka ti musi dat odpoved, pouze pokud jsi dal podnet pisemne. Muzes ho dat samozrejme i jinou cestou (mail, tel.) ale to uz pak nemaj povinnost ti davat zpravu o tom co s tim udelali. btw. nemeli by mit zarovky atest?
[Novis]
(19.12.2006 19:35:17)
njn Husovka :o) tam je přes motorky jenom jeden maník (často nesehnatelnej) a ostatní jsou spíš přes sekačky, teda pardon kosy..jinak těžko si vybrat já mám zase horší zkušenosti z AM, zatím teda hitparádu vede ta ženská, když v ruce držíce palivovej kohout vymontovanej z fichtla mi do očí tvrdila, že nevím z čeho jsem to vzal, že to není z fichtla bo prodává díly už třicet let a že to musí vědět :oD
[mais]
(19.12.2006 17:35:07)
V mototechně Husova 73 Plzeň je pan majitel opravdu velkej masér.
Řekl mi, že ta mistička musí bejt křivě, aby to správně svítilo a nechtěl mi prozradit výrobce ani velkosklad, odkud to kupuje. Měl jen kydy jako "..co jste zač, že to chcete vědět..?", ".. když se vám to nelíbí, tak to nekupujte...", "...nemluvte tu o věcech, kterým nerozumíte.." a podobně.
Nakonec se mi podařili zjistit, že to sem tahá z Tchaj-wanu nějaká překupnická firma MOTOMAX z Hodonína.
---
Snad s tím na ČOI trochu pohnou, i když si nedělám moc iluze...
[Venca_n]
(19.12.2006 17:14:55)
Děkuju sám za sebe i za ostatní spotřebitele, snad to nevyzní nakonec do ztracena a ČOI s tím něco udělá. (Měli by navázat alespoň zpětnou vazbu, až budeš vědět, že se to pohlo někam do předu, informuj. Docela mě to zajímá.) Ať je další zmetek pryč z trhu. Člověk nesmí být dnes tak lhostejnej k tomu všemu, co se dnes valí na trh za šlendrián.
[Šáfor]
(19.12.2006 16:56:45)
Upozornění na šunt v prodeji - žárovky 6V 35/35W
[Venca_n]
(15.12.2006 17:12:39)
Příspěvků:
3
, poslední:
16.12.2006 11:23:28
9766.
Informace
ŠUNT V PRODEJI:
Žárovka 6V 35/35W, modrá krabička s logem FPL, na žárovce homologace E13.
1. Baňka nakřivo
2. Po 50 km jízdy shoří vlákno, baňka zevnitř zčerná.
3. CHYBNÉ VYVEDENÍ VLÁKEN - prohozené tlumené a dálkové na patici!!!
Přidat příspěvek
Venca_n: Jen tak dal, ona je to sice otrava, clovek si nekdy rika, jestli mu to za to stoji, ale melo by. Takovi vyrobci by nemeli existovat. Snad se to podari a zmizi dalsi zmetek z trhu. Uvazuju, ze bych s touhle informaci sel poskadlit taky mistniho prodejce :-)
[Šáfor]
(16.12.2006 11:23:28)
Poli:
Už jsem se rohodl, když jsem zjistil to prohození vláken.
To je závada ohrožující bezpečnost provozu jak vyšitá.
[Venca_n]
(16.12.2006 11:16:28)
co takhle poslat info na ČOI nebo Sdružení pro ochranu spotřebitelů???
[Poli]
(15.12.2006 21:24:45)
Babetta pro USA - rok 1982
[Venca_n]
(8.10.2006 10:07:22)
Příspěvků:
7
, poslední:
8.10.2006 22:46:50
8729.
Informace
http://www.jaw
amania.info/Fi
les/moto/15766
4/moped%20jawa
%20supreme%201
%20007_00.jpg
O tomhle jsem neměl ani tušení...
Přidat příspěvek
Freddie:
To je dobře, žes to sem dal.
Hlavně kvůli tomu vývoznímu Mustangu, až na tu zadní lampu mám totéž.
[Venca_n]
(8.10.2006 22:46:50)
Celý článek o tom je na
www.motomagazin.cz
[Freddie]
(8.10.2006 20:39:33)
CErin: ono to není tak jednoduchý 1) se to nehodilo do krámu (českej člověk by to chtěl taky) 2) řada úprav proběhla až v zahraničí 3) úpravy probíhaly z hlediska konkurenceschopnosti
[mais]
(8.10.2006 16:00:03)
To je záhada, přijde mi to všechno takové podezřelé, Jawa dělala tolik kdejakých prototypů, až skoro přestaveb pro zahraničí, vždyť toho bylo tolik a až teď, po tolika letech se to objeví. Zřejmě se jim to rentovalo :)
[CErin]
(8.10.2006 15:04:33)
Tohle objevil nedávno jeden Čech v USA, zatím to je pořád v USA, ale říkal, že to doveze domů...
[s4r]
(8.10.2006 14:08:13)
tohle už tady nekdo nekdy ukazoval
[krf]
(8.10.2006 13:42:34)
už to tady jednou bylo. je to pěknej kousek
[Kratas.lukas]
(8.10.2006 13:30:55)
Valivé uložení pístního čepu u J20 - 23
[Venca_n]
(29.8.2006 19:30:30)
Příspěvků:
12
, poslední:
31.8.2006 22:25:30
7917.
všechno ostatní
U ojnice s valivým uložením pístního čepu Pionýra je axiální vůle 3 - 4 mm, kde se může pohybovat klec s válečky.
To se mi zdá nebezpečně moc.
Čím to vymezit?
Napadá mi upíchnout dva kroužky (prstýnky cca 1 - 1,5 mm), aby vůle zůstala kolem 1 mm.
Má někdo jiný nápad?
Přidat příspěvek
OK, dík. U J23 to vyřeším bronzovými podložkami z futra.
[Venca_n]
(31.8.2006 22:25:30)
Venca_n : Ty podložky kruhový zvenku nejsou, jsou na nich dvě plošky, ale nikam nezapadají. Podle mě je to z důvodu snazší montáže - aby šly lépe chytit do kleští. Ty podložky se lyší u S51 a S70. U S70 jsou postatně širší. Kalený ani broušený nejsou ani u jednoho typu, je to vyseknutý z obyčejnýho plechu.
[fk]
(30.8.2006 15:56:44)
Venca_n: no to tam mam tez ale oznacil bych to pojmem krouzek akorat ze u stare ojnice to bylo napevno v oku ojnice a navolno kolem cepu a u nove ojnice to mam natesno kolem cepu o volne v oku ojnice
[Kalasnikov Č175]
(29.8.2006 22:10:45)
fk: Jasný.
Jak koukám do katalogu dílů S51, ty podložky nejsou úplně kruhový na vnějším obvodu, zapadají zřejmě do nějakýho výřezu.
Kalašnikov:
U 477 mám sice jehly, ale bez klece, vkládají se do oka ojnice, ale z boku je drží nějaké nalisované misky.
[Venca_n]
(29.8.2006 22:07:30)
Venca_n : S51 má ojnici stranově vedenou v pístu (horní vedení). Axiální vůle ojnice v pístu velmi malá, axiální vůle dole je značná. Simsonská ojnice má dolní oko ze stran naprosto rovné, nemá boční mazací drážky.
[fk]
(29.8.2006 21:56:50)
u prvních ještě bylo futro ne?
[adas]
(29.8.2006 21:51:15)
u 477 sou prece taky krouzky
[Kalasnikov Č175]
(29.8.2006 21:48:52)
fk:
Dík. Budu rád za každý údaj, aspoň pro srovnání.
"...S51 má takzvané horní vedení ojnice..." - co to je?
[Venca_n]
(29.8.2006 21:40:53)
Venca_n : Jestli chceš můžu ti to klidně změřit, simsonský střeva mám, ale myslím že ti to bude celkem na nic, S51 má takzvané horní vedení ojnice.
[fk]
(29.8.2006 21:35:04)
TAK, a teď jste totálně prokázali moji naprostou neznalost motocyklů kromě typů J550-J23 a ČZ477! :)))
-------------------------------------------------
Potřeboval bych ještě vědět, kolik tam zůstává ta axiální vůle u toho S51 a J350..?
[Venca_n]
(29.8.2006 20:48:22)
Venca_n: takhle presne je to resene u 350 :-) dva prstynky...
[Paťa]
(29.8.2006 20:40:51)
Přesně tak jak popisuješ, že bys to udělal, je to řešený u Simsona. U Pionýra? Na to ti odpoví snad ostatní, jestli to nebude dělat neplechu.
[Okružní jezdec]
(29.8.2006 19:56:39)
Jawa 50 - kit za 1000,- Kč
[Venca_n]
(21.8.2006 15:07:29)
Příspěvků:
15
, poslední:
23.8.2006 23:15:03
7725.
Informace
http://aukro.cz/show_item.php?item=120356600
Měl to někdo v ruce? Zkoušel to někdo?
Zajímala by mi kvalita a taky rozměr tý vložky.
Prodává to nějaký Polák, takže čertvíkdo to vyrábí...???
Přidat příspěvek
Ruda:
Máš pravdu, omlouvám se, popel na hlavu si sypu - blbě jsem to spočítal a dal zdvih 42 mm místo správných 44 mm!
Tedy:
8. výbrus = 55,3 ccm
12. výbrus = 58,0 ccm
---------------------
To jsem zase jednou ulít...! /=:o))
[Venca_n]
(23.8.2006 23:15:03)
Venco, nemáš pravdu. Např.8. výbrus, tj. vrtání 40 má obsah 55,3 kubíků. Takže při vrtání 41 mm jsme téměř na obsahu 60. Myslím, i když jsem to fyzicky nezkoušel, že by mohla být pro vložku hraniční hodnota 42 mm. Pak už by vložka opravdu nemusela vydržet.
[Ruda]
(23.8.2006 13:24:32)
K dohadům o objemu:
8. výbrus = průměr 40,00 mm, objem = 52,7 ccm
12. výbrus = průměr 41,00 mm, objem = 55,4 ccm
Takže žádných 60 ccm.
Mě zajímá, jak ta vložky vypadá, to by musela být jen šlupka, nebo to není 60 ccm.
O polských pístech jsem četl a slyšel negativní reference, zajímá mi ale skutečnost.
----------------
Zatím dík za odpovědi, které jsou aspoň trochu k věci...
[Venca_n]
(22.8.2006 19:04:52)
Tak za těch 1000 kč se mi to nijak drahý nezdá. V Polsku jsou pionýry dodnes docela oblíbené. Myslím, alespoň podle některých informací, že se montovaly i tyto motory v Polsku do sekaček. Daly se u nás sehnat polské klikové hřídele. Nebyly zas tak špatné. Na obrázku je píst tříkroužkový, tedy původní koncepce.Pravděpodobně je tedy vše v Polsku nově vyrobeno. Já jezdím již několik let na 8. výbrus. Nemohu říci jaký výkon skutečně mám, nebyl jsem na motorové brzdě.Výkon je skutečně vyšší, odhaduji 15 procent. Životnost motoru touto úpravou netrpí, pokud se nesníží hlava.
[Ruda]
(22.8.2006 16:37:23)
Fichtla přecrtat na 60ccm to je nějaký 12.-13.vybrus
[bibi640]
(22.8.2006 8:47:35)
ovšem ta svíčka s dlouhým závitem grátis - to se vyplatí :)
[drobek]
(22.8.2006 7:05:19)
možná tet nekecám kraviny, ale třeba to k něčemu bude )) na aukru kupoval jeden kamoš válec na simsona, taky z polska, taky 60ka. navíc tam bylo napsaný tuning válec )) když mu to přišlo tak to tam bezhlavě namontoval a bylo to v pohodě, jenže jak to zajel tak se divil proč to nrede přes 60km/h a jak to shodil tak přišel na to , že ten válec má větší vložku, čili by šel tak na 65ccm , ale proto má taky větší a trochu jinak umístěné kanálky , sací kanálek 19mm místo origo 16mm . Všude tam byly obrovské schodky a aby to jelo, tak strávil týden s pilníkem a vlastne si zničil origo kartery. Po doladění to letělo slušně.
[suffering]
(22.8.2006 0:59:15)
válec vypadá originál :-)))
[krf]
(21.8.2006 20:58:19)
Taky by se ještě mohl ozvat někdo, kdo o tom něco ví...
-------------------------------------------------------
Dohadů si sám domyslím dost, potřebuju informaci od někoho, kdo to aspoň měl v ruce.
60 ccm by sežralo skoro celou vložku, nějakej ten 8. výbrus má cca 55 kubíků.
Najezdil jsem asi tak 70 000 km na těch dachlech a samozřejmě mi nejde o nějaký zoufalý pokusy zvyšovat výkon, těch motorů jsem opravoval desítky, vím co jsou zač.
Cena 1000,- se mi zdá nepříliš vysoká, proto mi zajímá kvalita.
[Venca_n]
(21.8.2006 20:42:56)
Hoši hoši.
[fk]
(21.8.2006 20:21:50)
*provozní problémy
[CErin]
(21.8.2006 19:39:22)
To sou blbosti podle mě. Jak chcete zvyšovat výkon něčemu, co nemá výkon :). Podle mě je to jen tahání peněz z lidí, bastlení a s tím spojené další provozní podmínky. Zajímalo by mě, jak bude trpět klika, ložiska a jiné. Kdo chce něco rychlejšího, ať si to koupí za pořádný prachy (také jsem šetřil...)
[CErin]
(21.8.2006 19:38:45)
No ono to naozaj vyzerá na pekne prebrúsený valec. mal som pred týždňom vonku valec z pioniera a tá vložka je odhadom tak o polovicu hrubšia. mám tam 1.výbrus.
[xtyj]
(21.8.2006 18:40:18)
myslíš že to má cenu kitovat? stačí jen seřídit a dát motoru ptřebný a půjde úplně stejně, no a ještě nějakej polák ti to bude nabízet nene
[nikotyn]
(21.8.2006 18:04:42)
No tak bud je to haluz že si někdo dělá prdel nebo se někdo snaší zabohatnout na nevědomosti je to dle mě normání starej válec za hlavou na fichtla cena tak 50-250kč + 8. výbrus 500Kč i s pstní sadou kroužek 15kč svíčka 30kč verdikt nech udělat 8 výbrus kup si svíčku a máš to to samý :)
[auuu]
(21.8.2006 17:38:00)
Ložiska FBJ
[Venca_n]
(14.8.2006 17:18:36)
Příspěvků:
2
, poslední:
15.8.2006 9:11:58
7604.
všechno ostatní
Má někdo zkušenost s ložisky FBJ ...?
Je to údajně japonská výroba, cena (6202C3 = 25,-) se mi zdá podezřele nízká...
Přidat příspěvek
SKF jsou dobry ale ty rozmery pisou nahoru to bych je strilel jakej blb to vymyslel jak to asi mam precist kdyz to mam nekde strceny??
[čz 175/450 Martin]
(15.8.2006 9:11:58)
Neznam FBJ, ale treba Japonsky NSK (dodavatel original lozisek pro Hondu) stoji v rozmeru pro predni kolo (pro Jawu i moji Hondu nahodou stejny rozmer) stoji 120Kc. Cesky/slovensky ZKL nebo (neznamy) IB stoji polovinu.
[Deadman]
(15.8.2006 8:57:49)
Valivé uložení pístního čepu u J20 - 23
[Venca_n]
(6.8.2006 22:57:22)
Příspěvků:
4
, poslední:
8.8.2006 13:56:58
7416.
Informace
http://shop.ses
a-moto.cz/index
.php?kde=nahled
&kateg=36&id=26
8
Už to někdo vyzkoušel v praxi?
Přidat příspěvek
Jde mi o to, jestli to někdo u tohohle motoru provozuje delší dobu a má zkušenost, jestli nějde např. o nekvalitní materiál těch ojničních sad.
[Venca_n]
(8.8.2006 13:56:58)
presne mate recht, je to gut je to v pohode,,babeta je taky na jehlach, tak proc na Fichtlu by to nemohlo byt
[SESA]
(7.8.2006 20:45:17)
presne tak je to stara vec ktero ted nekdo objevil
[čz 175/450 Martin]
(7.8.2006 16:27:58)
Tohle se už montuje hodně dlouho, tuším že většina nových ojničních sad sou tyto. Obrovská životnost nic jineho nepoznáš :)
[Blix]
(7.8.2006 11:48:04)
Z jm.cz
[Venca_n]
(6.8.2006 8:33:22)
Příspěvků:
14
, poslední:
7.8.2006 0:25:00
7391.
všechno ostatní
Tohle jsem našel na jm.cz:
"... J350 ... typu 638.ja jsem akorat postupem doby prisel nato, alespon u meho motoru, ze nemam slisovanou kliku presne po 180 stupnich a to je nejspis ten problem ze ten motor jde prakticky nepravidelne staci kousek a uz to nemusi byt ono..."
Já nejsem kovanej mašinář, mám kromě Pionýra jen 477, ale tohle se mi zdá nějaký divný.
Co na to kvalifikovaní "třistapadesátkáři"...?
Přidat příspěvek
Jawař 500:
http://rozborka.pata.iglu.cz/16.3.2006/01.jpg
http://rozborka.pata.iglu.cz/16.3.2006/02.jpg
tohle mi dalo dost prace :-)
[Paťa]
(7.8.2006 0:25:00)
Klika u třiapulky může klidně být špatně slisovaná. Ono slisovat dobře třiapulkovou kliku není žádná legrace. Pokud jde motor nepravidelně pouze při volnoběhu, tak to nemusí dělat klika. Stačí, aby jeden píst byl těžší než druhý a je to. Seřídit se to nedá. Jedině upravit těžší píst, aby oba mněly stejnou váhu. Vždy se vyplatí před montáží nové písty převážit. To že jsou nové ještě neznamená, že jsou stejně těžké. Málo koho to však napadne.
[Jawař 500]
(6.8.2006 19:50:53)
kdyby mela 350 blbě slisovanou kliku a mela kladivka, tak při dobrém seštelování to nemůže bejt znát. problém by nastal u VAPE :-) ale dvoutakt do V by byl asi peknej zmatek :-D
[krf]
(6.8.2006 18:11:24)
Fungovat to muze bezproblemu, moje TDM ma presazeny pisty o 270 seriove, takze po uprave zapalovani (posunu toho kladivka) neni problem s tim jezdit, mozna se i zlepsi charakteristika motoru. Akorat tohle reseni brutalne zvysuje vibrace (TDM ma kvuli tomu 2 vyvazovaci hridele), a taky to hodne zatezuje loziska a ulozeni v nizkejch otackach ... no zkratka z celkovyho hlediska je to takovej horsi jednohup.
[HejtmaMa]
(6.8.2006 14:39:50)
Znam cloveka,(byvaly motokrosar,jezdil za nakej svazarm) kterej si na "jednohupa" upravoval snad kazdou 350ku,co mu prosla pod rukama.Udajne krom desivejch vybraci motor disponoval motor obrovskym tahem a pry nebyl problem se rozjet do kopce na 3ku.A taky s tim pry palil gumy na asvaltu.Vsechno to pak mel jako treninkovy kros-masiny na trat,kdyz se mu nechtelo vytahovat jeho Jawa 500.Takze to mozny je.
[bartoň]
(6.8.2006 13:58:58)
Držte se tématu, honzo a ty nepodepsaný nad ním.
Odjel jsem včera, projel si okruh, vrátil se.
Dnes pojedu zas, to se nesmí? Mít na dovolené přístup na net se nesmí?
Držte se tématu, osobní útoky jsou zbytečné, prohrajete jako vždy.
Na kecy mimo téma, pokud chcete mířit na mě, máte SZ.
Můj příspěvek byl k dotazu, rozlisování kliky, úhlu, v jakém pálí válce. Všechno to lze prakticky provést. A dost snadno.
[jstefajn]
(6.8.2006 13:58:41)
Honza_638: njn odjel na dovolenou z obýváku do ložnice,bohužel všude má přístup k netu,ale nechme ho,pojede do Skotska :-P
[jaw250]
(6.8.2006 11:53:48)
jstefajn:Neříkal si něco o dovolený.Zase out of topic
[Honza_638]
(6.8.2006 11:39:31)
Tím pootočením se dá nastavit libovolný zvuk motoru - V-Rod apod. :-) Na ježdění a na životnost motoru (nikdy to nebude dobře dynamicky vyvážené, i když to staticky třeba vyvážíte) to optimální není, ale fajnšmekr může mít motorku se skutečně nezaměnitelným zvukem.
[jstefajn]
(6.8.2006 11:35:01)
he, he, to to je dobrý 155 stupňů - zvuk na volnoběh, to musí bý jako když jede vlak dndn - dndn - dndn... :)
[jirka45X]
(6.8.2006 11:25:30)
Jak koukám na řez J350, tak skutečně stačí pootočit vnitřní setrvačníky...
Takže pokud bych kupoval od někoho J350, nutno zjistit, jestli není i klika takto doprasená.
[Venca_n]
(6.8.2006 11:02:44)
znamená to , že písty při svém pohybu jdou určitou dobu stejným směrem. nevim , jestli to bylo z vyroby , ale kamos kdysi koupil 638 a pořád se mu nedařilo nastavit předstih. když přišel na to , že má kliku slisovanou o 155stupnu , tak upravil destičku s kladívky aby šel nastavit předstih a až do GO jezdila naprosto normálně, jen na volnoběh byl zvuk divně nepravidelnej.
[suffering]
(6.8.2006 9:38:35)
jestli to chápu dobře, tak to znamená, že kdyř je pravej píst v horní úvrati tak při špatně slisovaný klice to nutně neznamená, že levej je právě v tu chvíli v dolní úvrati?
[bukowski634]
(6.8.2006 9:28:31)
Ač nejsem 350kář, tak v pohodě dokážeš kliku rozlisovat a klidně přehodit válce tak, aby pálily najednou - úprava na "jednobuch". Nikomu to nedoporučuju, ale v pohodě to uděláš, pokud máš čas, čistou dílnu a 10tunový lis (a to je docela malinký lis). Pak už potřebuješ jen "hodinky" (správně dle normy je to číselníkový úchylkoměr) a hodí se soustruh, který nehází, není ale nutný.
[jstefajn]
(6.8.2006 9:04:44)
Novější
Starší
1
2