SQL spojení: 1 (40), 0,141 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 5.5.2024 2:11:48
Dotazy uživatele
Motorky
|
Data
|
Práva
Zobrazit seznam
Dotazy
|
Inzeráty
|
Cestopisy
Novější
Starší
Dotazů na stránku:
1
2
5
10
20
40
60
100
Příspěvků k dotazu:
0
5
10
20
40
60
100
1
2
3
Jak donutit brzdu brzdit?
[Blix]
(15.3.2011 0:26:03)
Příspěvků:
11
, poslední:
15.3.2011 23:44:40
42624.
všechno ostatní
Nazdar, poradili byste mi čím nejlépe odmastit buben, pakny ? Nebo existujou nějaké fígle jak rozhýbat špatně brzdící buben? Mám nějaký sprej na odmašťování brzd a spojek, bohužel po jeho použití se brzdný účinek zhoršil, při silném brždění brzda vrže a nevypadá že by si to chtělo sednout. Takže mu už nevěřím, máte nějaký konkrétní osvědčený?
Přidat příspěvek
Mazec, krutej napad jak swin. Ja vzdycky vzal smirgl a obrousil oblozeni tak aby ty mastnoty tam nebyly, aby to bylo svetly proste a buben taky rucne smirglem poradne obrousit zevnitr vsechnu rez atd... vzdycky nakej hrubsi treba 60ku a brzdi to pak super, pakny tak nasaty olejem ze z nich prosakuje ven sem jeste nevidel. A novy oblozeni dela taky svoje, u Zigulika sem vzadu vymenil pakny za novy vsechno promazal teda ty pakny ne a brzdi rucni brzda uplne super, predtim skoro vubec....
[Smajchl]
(15.3.2011 23:44:40)
Dík, v babetě to možná zkusím, u kawy radši ne :)
[Blix]
(15.3.2011 21:03:08)
http://jawamania.info/poradna/detail.aspx?questionid=32542
pozri si toto, je to dobrý sposob, mne to funguje 100%
[Velorex]
(15.3.2011 17:10:13)
Křivej buben si nechej srovnat na soustruhu, jinak ti to bude "vyrábět" ABS efekt.
[Ota]
(15.3.2011 14:09:05)
Pomůže to skrácení obložení i na křivým bubnu?
[Tomáš]
(15.3.2011 12:24:10)
U toho zkracování stačí zkrátit pouze obložení na úběžné čelisti na straně klíče. Opravdu to pomáhá, ale nečekej od toho zázraky.
[kombajn21]
(15.3.2011 10:01:43)
:D jawarmaniak - taky mě to došlo když jsem zmáčknul "odeslat" :-)))
[Dawid_BSM30+]
(15.3.2011 9:57:37)
Dawid_BSM30+: "Jak donutit brzdu brzdit?" "Pořádně promazat" :D Vím, jaks to myslel, ale zní to legračně
[jawarmaniak]
(15.3.2011 8:54:54)
Čistič brzd je na odmaštění dobrý prostředek. Ovšem pokud je obložení silně zamaštěné (např. do bubnu se nějak dostal olej), tak pomůže asi jenom výměna obložení.
[Ota]
(15.3.2011 8:32:37)
já dal na panelku řídítka z 634 mají delší packy a výsledek je znát . Dále zkrácení obložení . A dvojklíč taky řešení
[kocourluk]
(15.3.2011 8:17:34)
buben i pakny do soustruhu a srovnat to,poradne poskladat,promazat a sehnat si pevny lanko :-)
[Dawid_BSM30+]
(15.3.2011 0:41:53)
Motor Babetta
[Blix]
(21.1.2011 12:52:07)
Příspěvků:
10
, poslední:
21.1.2011 21:58:51
41725.
Informace
Nazdar, sháním motor do Babetty 210 ale nějak jich moc není.. Dá se do ní nacpat motor z 207my? Díky
Přidat příspěvek
tenhle motor neni moc složitej, dá se udělat doma na koleně, dej kliku na ložisko new výbrus a investice i s těsněním, olejem a možná nějaké ta čelist MAX do 2000kč a máš supr šlapadlo, než to bastlit pekáčem,.
[ASokky]
(21.1.2011 21:58:51)
GOčka 210 počítam, že 1500 KČ To sa podľa mňa dá zvládnuť.
[Martinko250]
(21.1.2011 17:21:21)
Taky se přimlouvám za repasi motoru 210 :-)
[Me2T]
(21.1.2011 16:40:03)
Motor 207 do Babetty 210 je krokem zpět... A nejde bez zásahu do rámu. Raději oprav motor 210 (co mu vlastně je?), popřípadě sežeň jiný - občas vidět jsou, stačí sledovat inzerci.
[Šimon_BSM30+]
(21.1.2011 16:30:12)
Má vyběhaný válec, vůle na klice, elektriku v čudu, dost často vyskakovala na místě jednička, prakticky jen dobře přehazoval, prostě příliš investic na vozítko do krámu. Zatím jsem na netu našel že by to možná mělo pasovat ale to je jedna paní povídala.
[Blix]
(21.1.2011 16:29:57)
A co máš se starým motorem, že chceš jiný? Není to opravitelné?
[Me2T]
(21.1.2011 16:01:09)
Bohužel nemám možnost vařit, takže bych potřeboval aby úchyty aspoň trochu pasovaly.
[Blix]
(21.1.2011 15:37:20)
Čo sú to veľké úpravy podľa Teba? Podľa mňa tam možno bude maximálne treba prevariť úchyty. Ak nebude treba, tak inak nič.
[Martinko250]
(21.1.2011 15:18:56)
No mě spíš zajímá jestli by šel bez velkých úprav, bastlit to tam nechci.
[Blix]
(21.1.2011 14:13:24)
Nedavno se tu neco podobneho resilo, motor z pionyra do bejbety nabastlit jde, takze 207 pujde taky, vse je jen o sikovnosti :)
Problem je spis z hlediska zakona, nikdy nevis co se muze stat
[Shu Lin-san]
(21.1.2011 14:02:02)
Nemoto - reakce Fabia 1.4 44kw na plyn
[Blix]
(6.12.2010 17:57:26)
Příspěvků:
4
, poslední:
7.12.2010 16:53:32
41106.
Automobily a jiné vehikly
Nazdar omlouvám se za nejawa dotaz, potřeboval bych poradit s Fabii 1.4 MPi 44kw přesněji s její odezvou na přidání plynu. Je jasné že motory se vstřikováním a drive-by-wire nebudou mít okamžitou reakci, ale občas není problém zažít dvou sekundový "lag" kdy člověk má už nohu z plynu a auto začíná teprve přidávat. Máte s tím někdo zkušenost? Tipuju to na potenciometry plynu ale rád si nechám poradit. Díky
Přidat příspěvek
Potenciometr plynu to nebude jsou tam 2. Na jeden to jede a druhý je záložní když umře ten první. Pokud umře i ten druhej řídíci jednotka zvýší volnoběh na 1500ot aby jsi mohl nouzově dojet do servisu.Máš šteští že u 1.4 44kw to řeší cimbu. Já mám na 1.4 16V smůlu.....
[Tonny]
(7.12.2010 16:53:32)
Asi turbodíra :-)
[dePorsche]
(7.12.2010 14:50:29)
Jo, dělaly to starší ročníky těhle jednačtyřek. Odtajnilo se to. Taky poruchy kabeláže, která pak ovliňuje funkci serva. Do vodičů zatéká voda a zkratují. Na některých autech to potom dodatečně napravovali a kabelový svazek táhli jinudy.
[ED250]
(7.12.2010 6:01:29)
problém je v řj i fabrika to přiznala a novější mr nemají lag tak znatelný. řešit by to uměl třeba pan cimbu...
[crowack]
(7.12.2010 1:58:51)
Teoretický dotaz
[Blix]
(19.9.2010 21:03:59)
Příspěvků:
5
, poslední:
20.9.2010 0:03:58
40018.
Informace
Když bude zadní kolo vybočovat ze stopy např doprava na kterou stranu bude motka táhnout/padat? Díky :)
Přidat příspěvek
Nikam, ja si teda nikdy nevsim.
Jestli mas krivej ram a tahne ti ke strane, vyosenim zadniho kola to nesrovnas. Jestli ti tahne ke strane, zkus si sednout vic dozadu a v sedle se zaklonit - lehnout si. Jestli prestane tahnout, bejva to vidlema.
[Loosek]
(20.9.2010 0:03:58)
potáhne na tu stranu na který budeš muset přitánout napínák. Pokud na sedící motorce, budeš mít zadní kolo za osou víc vlevo potáhne doleva, pokud vpravo, tak doprava. Představ si třeba kombajn :-)
[Marlboro]
(19.9.2010 23:29:06)
teoreticky by som povedal že na lavu ale velmi ta nechapem . nastav si to ako to ma byť nie . ked maš koleso viac napravo tak povol lavu matku a dotahuj pravu myslim tie napinaky. ale velmi som ta nepochopil
[sharkon2]
(19.9.2010 21:52:39)
Myslím spíš ve vertikální ose jako když člověk špatně našteluje napínáky než v ose kola.
[Blix]
(19.9.2010 21:43:05)
Já mam zadní kolo o pár cenťáků do prava a netáhne nikam :D
[Tomáš]
(19.9.2010 21:20:22)
Špunty do baterky
[Blix]
(15.8.2010 16:06:05)
Příspěvků:
4
, poslední:
15.8.2010 17:14:49
39416.
Informace
Nazdar, jsem blbej a po nabíjení baterky jsem ji zapomněl zašpuntovat a pár jich poztrácel. Nevíte někdo kde ty špuntíky sehnat? Průměr 7 mm?
Přidat příspěvek
Nastrkovací, v dvoře tyhle malé baterky nevedou. Byl by mi někdo ochoten jich pár poslat, dal bych za to i nějaký peníz.
[Blix]
(15.8.2010 17:14:49)
Zkus navštívit sběrný dvůr a určitě najdeš jaké potřebuješ .
[kocourluk]
(15.8.2010 16:33:14)
taky jich pár mám..
[Elfik]
(15.8.2010 16:19:35)
nastrkovaci nebo šroubovací? nějaký na starých baterkách mám
[krf]
(15.8.2010 16:14:52)
Přední vidle 640
[Blix]
(31.7.2010 2:11:06)
Příspěvků:
6
, poslední:
1.8.2010 16:15:21
39164.
Informace
Nazdar, dá se nějak "změkčit" přední 640ková vidlice? Na Travelu mě přijde i s předepsaným 10W40 olejem strašně tvrdá. Na silnici krásně hopskám přes hrboly. Nečekám zázraky ale za každé zlepšení bych byl moc rád.
Přidat příspěvek
možná kdybys sehnal pera z poslední 487, přecijenom to byla lehčí motorka
[krf]
(1.8.2010 16:15:21)
Díky zkusím olej, ještě někdo říkal že snad čízy měly slabší pružiny ale nevím co je na tom pravda.
[Blix]
(1.8.2010 14:48:45)
Travel je myšleno 125ccm, vidle poskakuje, tam je problém s malou hmotností motorky ještě podpořený přeneseným těžištěm (19" přední / 16"zadní kolo). Řešením je pružina vinutá ze slabšího drátu (individuální výroba?) nebo pomůže řidší olej, zkusil bych rovnou tlumičový nebo nějaký ten 0W-30 5W-30 apod. A jezdit s plnou nádrží:-)
[Aleš T.]
(1.8.2010 11:38:02)
Není předepsaný motorový olej s tlumičákem v poměru 1:1?
[Paťa]
(31.7.2010 23:32:48)
Tak tam nalej motorák 5W-něco a ucítíš ten nebesky měkký chod ;) Z plechovky zbylo asi 400ml 5W-50 a docela tlumiče změkly oproti 10W-40.
[Krojz]
(31.7.2010 21:10:29)
Já bych namíchal motorový (nebo převodový) olej s tlumičovým v různých poměrech a zkoušel, který bude nejlíp vyhovovat...
[Jad]
(31.7.2010 3:03:46)
Kotouč vrže
[Blix]
(11.6.2010 22:23:00)
Příspěvků:
12
, poslední:
14.6.2010 10:49:12
38325.
Informace
Nazdar, konečne se mi podařilo dát vyřeši váznoucí pístky, už mi zase na nerovnostech kotouč krásně mlátí ve futrech, ale mám jeden přetrvávájící problém. Musím vynakládat celkem velkou sílu při brždění a tam kde ostatní ostatní brzdy pískají mě začne "vrzat" nebo jak ten zvuk nazvat, zní to trochu jako zvuk co dělají stěrače, když se leští okno nebo když jawaři myjou chromy :) Je možný že mi i kvůli toho při větším brždění zmodral kotouč. Kotouč byl novej, destičky goldfreny od sesy taky, najeto tak tisíc, kotouč má už rejhy a dělá to prakticky od začátku. Nevím co s tím, jestli si to sedá tak teda pěkně dlouho.
Přidat příspěvek
Mě goldfreny S3 racing někdy lehce pískají při dobržďování. Auto mi občas taky lehce hvízdne. Člověk by musel ty brzdy asi pořád čistit od prachu z obložení, ale kdo by to dělal, že?
[Ota]
(14.6.2010 10:49:12)
Kvuli tomu, ze tu vetsina lidi jezdi Goldfreny tu taky panuje rozsireny nazor, ze piskani kotouce je normalni. Normalni to je tak po 30 tisicich kilaku na kotouci.
[Loosek]
(14.6.2010 9:58:18)
Vys*at na GoldFreny, i kdyz je tu vsichni chvalite. A kdyz uz se jich drzet, vybrat ty s organickokevlarovou smesi. Stejne jsou ale hodne abrazivni.
[Loosek]
(14.6.2010 9:56:41)
Takže jsem odmastil kotouč, vyhřál destičky horkovzduškou, sjel šmirglem a srazil hrany. Konečně to zas brzdí jak hovado :) A krásně po jawácku skřípe a mláti kotouč, ale to jsou zvuky fungující brzdy a jsem za ně rád.
[Blix]
(12.6.2010 19:32:24)
Taky mi to takhle vrže,desky gold fren.Nevržou jen chvíli když je vyčistím sprejem na brzdy a spojky.Ale brzdí dobře takže neřeším:-)
[Carlos20VT]
(12.6.2010 15:48:59)
centri fuga: radši to ani nepiš, aby to někteří experti nezkoušeli :-)
[mi-psi]
(12.6.2010 13:26:26)
namaž destičky i kotouč pořádně vazelínou, určitě půjde brzdit zlehka a ještě k tomu to nebude vrzat :-D ... má to jen drobnej problém, brzda bude naprosto tichá, akorát nebude brzdit :-D
[Centri FUGA]
(12.6.2010 12:11:34)
tohle mi dělala zadní brzda na fichtlu, je fajn pozorovat lidi odkud že jede ten kamion :D. Srazil si deskám hrany ?
[BRK]
(12.6.2010 9:09:41)
Zní to podobně jako 0:18 tady
http://www.youtube.com/watch?v=fKO744rKE5Q
Pokud správně přibržďuju a motorku tlačím řve to furt.
[Blix]
(11.6.2010 23:28:29)
No problém je že ono to nepíská, zkusím zvuk nahrát a hodit sem.
[Blix]
(11.6.2010 23:16:36)
Na autě mo proti pískání desek pomohlo udělat na každé destičce do kříře zářezy pilkou na železo.....
[Tom]
(11.6.2010 22:57:50)
Destičky od SESY budou mít směs AD, ta je tvrdá, proto kotouč píská (a destičky ho pěkně žerou), chce to měkkčí směs
[Marlboro]
(11.6.2010 22:36:11)
Zkrácení lanka
[Blix]
(31.5.2010 15:15:26)
Příspěvků:
16
, poslední:
2.6.2010 2:03:15
38113.
Informace
Nazdar, existuje způsob jak podomácku zkrátit lanko? Respektive jak znovu vytvořit kuličku na jeho konci.
Přidat příspěvek
nebo co sem videl ve svym rychlopalu tam ma bejt valecek kolmo k lanku, tak tam nakej umelec to lanko nekolikrat zohejbal a zadratoval to k sobe dratkem a fungovalo to, jen jsem to trochu zkratil a udelal uplne to samy :-) a funguje to dal bez vule
[Smajchl]
(2.6.2010 2:03:15)
Pajka: pěkný, taky koncovku letuju jen obyč trafopákou, jak píšeš, nejdůležitější je dobře odmastit a použít dost kalafuny
[Marlboro]
(1.6.2010 15:59:24)
Souhlasím s Pájkou, obyčejná pájka na tom drží dobře i bez nějakého šlechtění :)
[Propeller477]
(1.6.2010 15:00:34)
V datech mám 2 fotky z výroby. Kyselinu ani zinek jsem nikdy nepoužil. Vždy mi postačilo lanko odmastit v perchloru a při letování používat hodně kalafuny.
[Pajka]
(1.6.2010 14:46:13)
Já si vždycky lanko na konci rozpletu a udělám si z toho potřebný tvar, celé to elektrikářským cínem s pomocí trafopajky obletuju , pak si ten konec upnu do malého svěráčku a dopiluju pilníkama. Dělám to tak posledních 5 let a ještě se mi nepodařilo nic urvat. Řekl bych, že je to kvalitnější než kupované. Atypické motorky vyžadují atypická řešení a cpat za to někomu těžké prachy rozhodně nebudu. Kupuju si jen lanka, bovdeny recykluju všechny staré...
[Pajka]
(1.6.2010 14:42:41)
Tak já to dělal tak, že jsem na konci lanka "vymodeloval" jaksi roztřep a ten jsem zalil normální pájkou. Zatím to funguje. Nouzově tam také můžeš nasadit matičku a kladivem ji tam utáhnout. Tedy, u brzdového bych to takto nedělal..
[Propeller477]
(1.6.2010 10:31:43)
Protože oním tavidlem (= tedy tím, co čistí spoj)není kyselina, ale chlorid zinečnatý. Ten prově vznikne reakcí HCl + Zn.
[host]
(1.6.2010 6:03:47)
cccp7: nevím, proč se tam dává, ale je to tak napsaný v receptáři radioamatéra. bez zinku se čistý železo pájí blbě. poněvadž sou ale lanka zinkovaný, tak kyselina zreaguje přímo na lanku a je to v pohodě. při pájení pozinkovaný plechu taky stačí místa potřít čistou kiselinou, při pájení normálního plechu auž je zinek potřeba (třeba při pájení nádrže).
[Mira 354]
(31.5.2010 19:26:52)
dělám to úplně stejně jak jawarmaniak, většinou u spojkovýho lanka, zbytek drátků z lanka odbrousím a nasadím přes koncovku váleček
[Marlboro]
(31.5.2010 18:59:18)
Ten zinek se dává aby se kyselina vyblbnula na vhozeném zinku a tolik nežrala zinkování lanka by to hned za pájením mohlo rychleji reznout.
[kocourluk]
(31.5.2010 18:55:40)
[Mira 354]: nevíš prosím tě, proč se do té kyseliny přidává ten zinek? já té kyseliny mám tak 50 ml v lahvičce z lékárny a pájím s tím lanka a všechno drží. Kolik toho zinku bych tak měl přibližně dát a k čemu mě to pomůže?
[cccp7]
(31.5.2010 18:45:15)
Díky moc vyzkouším dle vašich rad a uvidím jak to bude držet.
[Blix]
(31.5.2010 16:55:04)
lze to udělat i tak, že se konec roztřepí a doprostřed svazku se kápne cín - vznikne tak ta kýžená hruška. Pak se ještě ty konce ohnou směrem zpátky a celé se to proleje cínem.
[jawarmaniak]
(31.5.2010 15:54:20)
další možnost je jak kuličku vytvořit, je tahle: oholit měděnej drát (licnu - lanko) a utřihnout z něj dvě tři vlákna a ty namotat to na konec lanka. pak to potopit do převařený kyseliny (kyselina solná, a v ní rozpuštěnej kus zinku (stačí pozinkovej plech, či úlomek karburátoru). potom letovat trafopájkou, či horkovzduškou. nebo ješte lépe při skracování lanka stačí vyplést z lanka jeden drátek, zbytek pak uštípnout. ten drátek omotat kolem zbytku lanka a zaletovat. ještě jedna možnost je ta, že si v modelářství koupíš mosaznou trubičku (1m 3mm trubičky stojí asi 30,-) a tu si nařežeš na 200 konců lanka. na přdní brzdu se dá použít místo konce nipl z kola, ale tam už radši doporučuju letovat stříbrnou pájkou, a do niple natlouct klínek z nabroušenýho hřebíku. polotovary plynových lanek se vyplatí kupovat v nějakým cyklošopu, 2m lanka stojí kolem dvacky, bowden asi 40kč. výhoda je v tom že se daj sehnat i bovdeny s plastovou výložkou a lanka s jemnýma drátkama. pak se nalnko nezadírá a nejni tak háklivý na zlomení. na plyn je to ideální. potom co chtěl za lanko plynu 70kč a za lanko spojky 150kč, tak už si je dělám sám. jen obcházim kámoše a schánim starý lanka kvůli šponovákum.
[Mira 354]
(31.5.2010 15:51:30)
Lze to použít i na lanku, který se mi přetrhlo těsně za kuličkou?
[Jin]
(31.5.2010 15:37:36)
áno, stačí k tomu štípačky, trafopájka (mám ještě takovou tu kulatou bakelitovou), cin a dvě ruce (pozor! nesmějí být obě levé!). Ta 'kulička', jak tomu říkáš, je většinou mosazná nebo železná koncovka, která je na vlastním lanku naletovaná měkkou pájkou. Já jsem zkracoval snad všechny lanka co jsem kdy koupil, nikdy se mi nepovedlo koupit délku přesně jakou bych potřeboval.
[z477]
(31.5.2010 15:29:12)
Zase třmen
[Blix]
(21.5.2010 20:55:00)
Příspěvků:
3
, poslední:
22.5.2010 10:46:46
37929.
Informace
Takže jsem projel ostravu a dle očekávání těšnění pístků s prachovkama zůstávají vlhkým snem a breox jsem si dle reakcí lidí asi vymyslel, technici v yamaze prý pístky mažou WD40tkou... Brzda se mi sice udobřila ale beru její sekání jako varování. Chtěl jsem třmen aspoň pročistit a promazat brzdovkou ale na těch imbusech jsem ohnul klíč.. Nevíte někdo kde na netu sehnat breox? A je nový čínský třmen do budoucna opravdu jediné řešení?
Přidat příspěvek
i v bauhausu se daj koupit kvalitni imbusy, ale sada cca 8-10 kusu stoji okolo 700 a ne kilo jako zbyla cina. Nicmene vyplati se to, sundaval jsem s nima u 15 let stary masiny jeste nesundavanou olejovou vanu s neskutecne zatuhlejma sroubama, docela sem nechapal ten malinkej imbus na kterym sem mel asi pulmetrobou trubku a silou za to rval.. lupne to a povoli, a neni to vyjimka vsech 12 sroubu takhle slo
[xTas]
(22.5.2010 10:46:46)
osobně bych OBI neřadil do lepšího železářství!zatím co jsem z tamo měl byly šmejdy které skoro nic nevydržely.
[vinum]
(22.5.2010 8:42:43)
Stačí se zeptat na seznamu, ne?
http://www.zbo
zi.cz/items?q=
breox%20fluid&
order=relevanc
e&minPrice=&ma
xPrice=&sId=tW
lqtbxTwVk6rsb2
yF_N&r=hp&redi
r=1
No není nad to dát si opravit motorku do autorizovanýho servisu, kde ji dají odpovídající péči. Dokud se problémy s brzdama řeší výměnou celého třmenu v rámci záruky, tak to se asi každýmu jedno. Na auto se dají sehnat repas sady, na motorku asi smolík. Bohužel jsem vyhřátých kotoučů od váznoucích pístků už viděl dost a příčina byla vždy podobná - vazelína pod prachovkou a nebo sucho pod prachovkou.
Co se týče těsnění, kam pokud se nedopátráme spojenými silami výrobce, tak existuje dost firem, které jsou schopny vyrobit těsnění na zakázku. Není to levné, ale pokud by se sešlo víc lidí, dalo by se o tom nouzově uvažovat, byť by tak repas nevyšel na řekněme 50, ale spíš na 500.
Co se týče imbusů, ideální je nástavec na golu. Koupíš v každém lepším železážství, OBI a pod.
[Jeník]
(21.5.2010 22:36:19)
Třmen brzdy - pístek?
[Blix]
(18.5.2010 18:18:19)
Příspěvků:
9
, poslední:
19.5.2010 19:59:46
37867.
Informace
Nazdar, vyměnil jsem brzdové destičky na kotoučovce a teď po každém zabrždění brzda přibržďuje. Při pohledu na destičky vidím že vnitřní pístek povolí, mezi destičkou a kotoučem je mezera, ale vnější tlačí na kotouč. Pokud zatlačím na kotouč tak povolí. Takže hádám váznoucí pístek. Bude stačit třmen rozebrat vyčistit a nabreoxovat, nebo bude nutné jej vyměnit?
Přidat příspěvek
Petr: jenže jeden pístek se krásně povolí, takže jsem hadici vyškrt
[Blix]
(19.5.2010 19:59:46)
a nebo to taky muže být stará brzdová hadice, to byl můj případ na escortu, bylá stará a nepouštěla zpátky brzd. kapalinu a stalo se mi to postupně na obou kotoučích, výměnil jsem hadice a optraveno.
[petr]
(19.5.2010 17:19:21)
Díky za rady, v pátek si dám hon po ostravě a potupně pěšky :( Snad aspoň ten breox nebo jeho náhrada někde bude.
[Blix]
(19.5.2010 13:04:45)
A když už v tom budeš, tak dej brzdovku DOT 4. Narozdíl od DOT 3 maže a tak by měla snížit pravděpodobnost uváznutí pístku.
[Krojz]
(19.5.2010 10:35:26)
Popravdě řečeno, mě se nikdy nepodařilo při výměně destiček pístky dostatečně od sebe roztáhnout (a to nevázly, brzda fungovala dobře), takže jsem vždy rozebíral třmen. Nic na tom není. Chce to při tom vyměnit těsnění pístků. Použít breox je dobré. Hlavně pokud budeš měnit těsnění tak, to těsnění před montáží nech třeba přes noc namočený do brzdovky nebo do toho breoxu.
[Ota]
(19.5.2010 8:43:04)
Rozebrat,vyčistit,vyměnit,povolení pár šroubků nikoho nezabije,špatný brzdy ano.
[Sojka]
(18.5.2010 22:40:52)
Jako prvni pomoc bych zkusil nakapat BREOX pod prachovky (predtim vse dukladne vycistit). Teprve, pokud toto nezabere, tak rozebrat.
A hlavne vymenit tez tesneni i prachovky, vse naraz.
[Jenik]
(18.5.2010 20:10:43)
když už ti vázne pístek, tak bude pravděpodobně na výměnu, uvidíš až demontuješ. při správném složení musí brzdit prakticky hned pořádně a dobře, max po pár desítkách km při nových deskách
[dejvV]
(18.5.2010 18:33:22)
Rozebrat, vyčisit, BREOX. Před montáží zatlačit pístky pořádně dovnitř. Slož třmen, na motorku, odvzdušnit. Potom to chce párkrát pořádně zabrzdit, aby se destičky a pístky ustavily v pracovní poloze. Ikdyž mě pomohlo až najetí cca 2000km od repase.
[Krojz]
(18.5.2010 18:24:21)
Brzdové destičky výměna
[Blix]
(15.5.2010 22:47:16)
Příspěvků:
5
, poslední:
16.5.2010 0:09:43
37807.
Informace
Nazdar poradíte mi jak na výměnu brzdových destiček v jawáckém třmenu kotoučovky? Bez rozebrání tam dostanu jen jednu jak je to široký.
Přidat příspěvek
Díky moc roztáhnout to násilím mě nějak nanapadlo
[Blix]
(16.5.2010 0:09:43)
otevři nádobku na brzdovku, zatlač pístky, dej destičky a je to, případně tam můžeš dát ten breox
[Ice cream]
(16.5.2010 0:00:25)
viz
http://jenikovo.misto.cz/
[Rychnak_350]
(15.5.2010 23:45:05)
Strčit zpátky starý destičky, roztáhnout od sebe kleštěma či šroubovákem. ale v ose, aby se nezasekly, jinak budeš muset třmen demontovat. Po dostatečném roztažení je vhodné zkontrolovat těsnost prachovek a namazat pístky mazadlem na to určeným - na brzdy breox nebo jiný. (rozhodně né motorák) Pak procvičit pístky aby nebyli zatuhlé, dát nové destičky, vyměnit brzdovku, odvzdušnit a namontovat zpět
[Rychnak_350]
(15.5.2010 23:43:14)
snaž se :) jaký máš destičky, že se jim tam nechce?
[nopop]
(15.5.2010 23:34:59)
Repase kyvky II
[Blix]
(4.5.2010 21:36:22)
Příspěvků:
6
, poslední:
5.5.2010 18:14:02
37608.
Informace
Takže jsem se pustil do kyvky na travelu, což je skoro to samý jako na 640ce, a samozřejmě to nejde ven. Cenťák doprava cenťák doleva a víc ani ťuk. Takže budu muset vyhodit motor z rámu a uřezat to. K dotazu: Když nasadím pouzdra na čep, tak mají teda dost vůli, vše nový, je to špatně nebo to vychytají misky s okroužkama a příložkama? Abych si tou operací vůbec nějak pomohl. Díky
Přidat příspěvek
Tak jsem shodil motor a uřízl to, bylo zarezlý pouzdro na druhý straně od řetězu. Tu vůli si furt nedokážu vysvětlit, když se to povolí tak tam nějaká vznikne ale já to měl o dost víc. Zábava na celé odpoledne. Díky za všechny rady teď už je to snad v cajku.
[Blix]
(5.5.2010 18:14:02)
Zkus to poklepat jak píše Ota, nebo stáhnout... ale vypadá to, že se řezání čepu nevyhneš, viz třeba zkušenost _Němce (zkuš pohledat ve starších dotazech).
[Peterson]
(5.5.2010 12:04:13)
Aha. Zkus na ten zarezlý prostředek někudy nastříkat třeba WD nebo třeba červenou brzdovku a nechat to pár dní působit. Třeba to pomůže. S WD mám v tomhle ohledu dobré zkušenosti
[Ota]
(5.5.2010 12:02:47)
Ota: Ono oproti 640ce kyvky je uprostřed jakoby uříznutá mezi pouzdry, z každé strany misku (jsou čtyři) a mezi nimi je ten čep odkrytý. Na něm je pak nasunutý držák motoru. Můj odhad je že ten čep je uprostřed zrezlý a neprojde pouzdry, protože při posunu se hýbe opravdu jen čep, v střední poloze jím jde otáček ale když se klepne cenťák bokem tak už ne. Maznice tem právě žádná není.
[Blix]
(5.5.2010 11:37:23)
Vule neres, stazenim se vse vymezi.
[Jenik]
(5.5.2010 10:00:30)
Čep kyvky(ten dutej, kterým prochází hřídel pedálu brzdy) ti jde povystrčit jen 1 cm na obě dvě strany? Pokud je to řešený jako u 640, tak tahle situace podle mě ani snad nemůže nastat. Buď jde čep vyndat nebo je zarezlej a pak s ním nejde ani pohnout. Není ten čep někde něčím zajištěnej? Zkus třeba vyšroubovat tu maznici, jestli tam je. Zkus se podívat do katalogu ND na celou sestavu uložení. Třeba z toho něco vykoumáš. Zkoušel jsi ho něčím vyklepnout?
[Ota]
(5.5.2010 9:06:53)
Repase kyvky
[Blix]
(2.5.2010 22:26:02)
Příspěvků:
8
, poslední:
4.5.2010 20:21:05
37563.
Informace
Nazdar, chystám se na repasi kyvky protože když vezmu za zadní kolo vidím jak se povoluje a napíná řetěz. Co k tomu koupit jsem našel v starších dotazech, ale než to objednám a pustím se do toho, chci se zeptat zda to jde zvládnou v pohodě v garáži se základními nástroji. Prostě jednoduchá výměna bez lisování, soustružení pouzder a speciálních fíglů? Příručka tady v technice toho moc neříká... A jakou vazelínou to pak máznout? Díky
Přidat příspěvek
Blix: já měl pouzdra přirezlý k čepu po odříznutí vylisoval z kyvky jakoby jeden zarezlej kus. Když jsem to dělal měl jsem to odstrojený pouze rám a kyvku tak to šlo flexou. Ale dělal jsem to na motorce z roku 1984 a myslím že na to z výroby nikdo nešáh.
[Frýďa]
(4.5.2010 20:21:05)
Jaw250: Díky moc Fryda: A kde on zarezá? V pouzdrech? Já to mám na travelce ještě zkomplikovaný tím že na tom čepu je držák motoru. Radši si připravím spoustu nervů.
[Blix]
(3.5.2010 21:43:23)
Občas je problém ten čep dostat ven. Ten muj nešel ani stahovákem z heveru nakonec jsem ho musel vyřezat flexou.
[Frýďa]
(3.5.2010 21:04:46)
http://www.desmomania.wz.cz/kyvka.htm
tenhle návod je OK, jen ty metaloplasty nenechávej koukat 0,5cm, nýčko jen cca 2 mm. Další rada - pokud na "metaloplastu" bude ta mazací hmota nanesena z obou stran, tak ji na straně, kde ji je méně zbruš smirkem aby šla vidět nosná mosazná(nebo z čeho to je) mřížka, pokud ten "mazací" materiál neubrousíš, nejspíš se stane, že do kyvné vidlice vložka nepůjde nacpat, protože bude moc tlustá a zničíš ji, rovněž doporučuju na den oba metaloplaty navinout na futro a přigumkovat aby se vytvarovaly, budou se mnohem lépe vkládat....
[jaw250]
(3.5.2010 12:55:37)
Díky jde o 634 - 640 nějak mě nenapadlo že by si pod třipadinou někdo mohl představit kyvačku nebo panelku.
[Blix]
(3.5.2010 11:27:18)
A třipadina jaká? Zcela jiný je postup u kývačky či panelky s jednoduchým rámem, kde potřebuješ mít vytlačovák čepu kyvky a u jaw 634 -640 s dvojitým rámem, kde čep, pokud není zarezlý, vyndáš rukou nebo vyklepneš paličkou. Samozřejmě se liší i seznam dílů k výměně. Pokud se jedná o jawu s dvojitým rámem doporučuju to nejdřív rozebrat a nakoupit až podle toho, co je zralé na výměnu. Jedině metaloplastový vložky můžeš koupit rovnou.
[Ota]
(3.5.2010 8:05:14)
Třipadina
[Blix]
(3.5.2010 0:47:30)
a u jaké/které motorky?
[maspe]
(3.5.2010 0:19:56)
125 Travel cuká
[Blix]
(8.4.2010 19:55:06)
Příspěvků:
2
, poslední:
6.5.2010 0:53:13
37073.
Nejede nebo nestartuje
Nazdar, pokud vytočím motor nad šest tisíc, tak začne cukat/vynechávat, nijak nezáleží na poloze plynu (takže hádám spíš zapalování). Předtím normálně jela. Tak mě napadlo vyměnit svíčku (co taky s tím člověk jiného udělá 20km od baráku) a problém se vyřešil. Najel jsem nějakých sedmdesát kiláků motorku zdechl, za půl hodiny nastartoval a je to tu zase. Bohužel už nemám víc svíček na vyzkoušení. Na motoru jsem včera akorát dotáhl povolený svod výfuku, jinak se na něj měsíc nešáhlo. Co to může být? Zničeho nic dvakrát po sobě uchcané svíce?
Přidat příspěvek
Byl to volnej konektor nějakýho drátku k cívce. Jednou vezmu pájku a do jednoho ty konektory zapajím !
[Blix]
(6.5.2010 0:53:13)
špinavá a mokra svička muže byt z vynechávání. jestli to ma oddelavaci kabel od indučky, podivej se, jestli tam na konci není oxidace opořípadě kable o 5mm zkrátit
[krf]
(9.4.2010 19:03:09)
Výměna gufera přední vidlice na 640
[Blix]
(18.3.2010 13:09:59)
Příspěvků:
4
, poslední:
19.3.2010 8:12:04
36637.
všechno ostatní
Nazdar,chtěl bych vyměnit gufero kluzáku a potřeboval bych trochu upřesnit postup. Sundám kolo, brzdu, vypustím olej, povolím imbus co je zespod. Pak už jde kluzák stáhnout z nosné trubky nebo musím udělat ještě něco? Nerad bych to rozebíral abych pak zjistil že na něco nemám klíč. Díky moc
Přidat příspěvek
Hlavně si sežeň trubku vhodnýho průměru (nebo ořech z goly), kterým tam to gufero budeš narážet. Já jsem nic moc vhodnáho neměl a gufero jsem asi při naráženáí trochu zkřivil, takže to hned teklo. Taky se na teď na výměnu chystám znovu, ale už jsem si opatřil vhodný naražeč:-)
[Ota]
(19.3.2010 8:12:04)
Díky moc
[Blix]
(18.3.2010 15:29:06)
mně se pro lepší manipulaci ještě osvědčilo sundat blatník, abych každé rameno mohl sundávat odděleně.
[Poli]
(18.3.2010 13:36:46)
ješte 6ku imbus na třmen kotouče, a možná dlouhej M5 šroub na aretaci tlumiče (zatočí se místo výpušťáku. nejni pravidlem, většinou to jde povolit dobře).
[Mira 354]
(18.3.2010 13:23:15)
Futra plovoucího kotouče
[Blix]
(6.3.2010 20:45:53)
Příspěvků:
20
, poslední:
8.3.2010 14:12:19
36434.
všechno ostatní
Nazdar, multidotaz:
1) Na motorce mi plovoucí kotouč plave tak nějak ve všech osách, kromě normální vůle do stran, má ještě vůli taky ve směru otáčení a díky tomu i celý kotouč nahoru a dolů atd. odhaden půl milimetru. Je mi jasné že časem to bude jen horší, tak se ptám. Zachráním to novýma futrama? Kotouč má 4,17mm a ač je lehce jak gramofon nechce se mi ho měnit, ještě nevytrpěl dost :)
2) Nevíte kde sehnat klíč na nastavování předpětí zadních tlumičů? Sesa ho bohužel nemá.
Díky
Přidat příspěvek
Mám doma takovej klíč, co jsem kdysi dávno koupil na demontáž středovýho složení bicyklu Favorit a ten na to pasuje úplně přesně:-)
[Ota]
(8.3.2010 14:12:19)
Blix: omotej tu objímku hadrem a chyt do sikovek, půjde to
[Marlboro]
(7.3.2010 14:57:16)
Shark 350/640: to je objímka, nikoli klíč
[maspe]
(7.3.2010 14:41:25)
Tak se mi stím nepodařilo hnout ani s nejnižší polohy :( Ruce od krve a nic.
[Blix]
(7.3.2010 13:23:58)
klikař: si poradí neboj ;o)
[mais]
(7.3.2010 11:29:08)
mais: tak to ti nezbyde nic jinýho než že ti to přitvrdí mladá sama když se chce povozit:-)
[klikař]
(7.3.2010 11:25:17)
Lukáš Jawa 350/634: jo tak přesně takhle to dělám nicméně holt není dáno :oD - stejně na ty tlumiče hrabu tak jednou za sezonu, bez nalehnutí na sedačku bych spíš motorku někam odnes než s tím hnul
klikař: to nevíš, že holky si hrály s tvrdým kluci šli domů s měkkým? ;o)
[mais]
(7.3.2010 11:22:13)
2) Ale má ho Sesa....
http://www.fichtlkramek.cz/nahled/id_1813.html
[Shark 350/640]
(7.3.2010 10:57:48)
mais: třeba jak jsem nastínil já? Hrudí se položíš na sedlo a oběma rukama chytneš tu objímku a stlačuješ pružinu k sobě a otáčíš zároveň objímkou. Já mám teda tlumiče fungl nové a hodit to na ten poslední už chce grif, ale jde to :-) Možná při tom vypadáš jak trouba, ale odpadne ti jeden kus nářadí a jak píše mi-psi, taky mě nenapadlo, že by na to byl klíč ;-)
[Lukáš Jawa 350/634]
(7.3.2010 10:51:12)
mais: prostě s tvrdym pérem nikdo nehne:-)))
[klikař]
(7.3.2010 10:03:02)
maspe, Deadman: aha tak přesně to dělám takže buď jsem na to malý pivo, nebo prostě příliš tuhý pružiny :o)
[mais]
(7.3.2010 8:45:39)
jo, ty tlumiče jdou, jen tam nesmíte mít dvoukomory a nosič s podpěrou brašen :-) jinak to jde buď hákovým klíčem nebo s citem velkýma sikovkama obalenýma do hadru.
[jaw250]
(7.3.2010 7:21:46)
Vtip je v tom, že si tu pružinu trochu stáhneš k sobě, aby nebyla potřeba taková síla na otočení.
[Deadman]
(6.3.2010 23:11:08)
mais: mě to jde otočit rukou i na poslední, přičítám to staršímu typu tlumičů. Jinak bych řekl, že trik bude v tom ne jen otáčet, ale i tahem stlačovat pružinu
[maspe]
(6.3.2010 22:24:34)
mě zas nikdy nenapadlo, že na to je klíč :-)
[mi-psi]
(6.3.2010 22:07:02)
Díky, futra vemu nový a uvidíme co to udělá snad nevymačkaly kotouč. Rukama mě to takhle nenapadlo zkusím ! ;)
[Blix]
(6.3.2010 21:26:03)
Deadman: nemůžeš nastínit jak? na střední polohu se mi to povedlo, ale víc teda ne
[mais]
(6.3.2010 21:25:56)
Jde tím otočit holýma rukama. Čuměl jsem na to jak výr, když mě to na krucíku někdo naučil.
[Deadman]
(6.3.2010 21:15:11)
Na co klíč? Na sedlo si "lehni", zapři se a rukama to jde potom v pohodě otočit.
[Lukáš Jawa 350/634]
(6.3.2010 21:12:50)
Podívej se na futra jestli nejsou vymačkaný, buď kup nový nevo nechat vyrobit přesný. Travelka má stejný tlumiče jako 638? Já ten prstýnek obalím do hadru a otočím sikovkama, možná by šel použít klíč na utahování výfukových matic na 559 a 634, ale to je jen domněnka. Tyhle hákový klíče by měly jít normánlě sehnat i starší
[Marlboro]
(6.3.2010 21:01:14)
125 Travel
[Blix]
(24.2.2010 19:45:10)
Příspěvků:
1
, poslední:
25.2.2010 20:25:23
36247.
Informace
Nazdar, měl bych dotaz na lidi znalé travelek, dandyn atd.
Mám dva problémy, dle mě související s karburátorem (motor lifan, karbec typ s akcelerační pumpičkou). Zaprvé se motorce moc nechce startovat zastudena, baterka nabitá, zatepla super, ale když třeba dva dny stojí s vyplým benzínem tak je to hrůza. Sem tam škytne, pak udělá tři cykly a zdeche, trvá pár minut než udrží volnoběh aspoň na sekundu a můžu to roztočit plynem. Teď už nechávam benzín puštěný, ale stejně to chce nějaké to přemlouvání a volnoběh zastudena neudrží. Sytič dávám jen do půlky, protože když ho vytáhnu úplně zabije i roztočený motor. Dále se mi občas při rozjezdech udusí jakobych ho chcípl, musím ubrat plyn a motor se chytne. Být to fichtl tak by diagnóza byla falešný vzduch ale u tohodle nevím. Stává se to jen zřídka, a pokud chci tak to nedokážu napodobit, dělá to jak zastudena tak zatepla.
Může mi někdo poradit jak to seštelovat? Z příručky jsem vyčetl akorát štelování volnoběhu, což na startování vliv nemá, a šroubek bohatosti volnoběhu, při jehož štelování se musí sundat plováková komora, takže nějak nechápu jak na to..
Díky za rady
Přidat příspěvek
bohatý... tj. zkontrolovat osazení trysek, hladinu karbu a průchodnost filtrční vložky...
[krf]
(25.2.2010 20:25:23)
Řahtající plovoucí kotouč
[Blix]
(6.2.2010 14:15:34)
Příspěvků:
8
, poslední:
7.2.2010 12:25:10
35949.
Informace
Nazdar, po nějaké te přestávce budu kupovat dvácu Travela, motorka krásná jen mě, jakožto první setkání s kotoučem na jawě, dost překvapil řahtající plovoucí kotouč, který na volnoběh tak nějak přehlušuje motor. Ve vyšších otačkách už je to ok. Dá se nějak řešit? Díky
Přidat příspěvek
to dělaj vibrace od motoru.Jedině pokud to má takovej ten novej třmen ten stříbrnej bez nápisu JAWA ,tak kotouč vypodložit aby byl pevný,protože ten nejawí třmen je plovoucí
[bartoň]
(7.2.2010 12:25:10)
To mě dělalo taky,vyměnil jsem futra mezi sebou a kupodivu dobrý.
[Sojka]
(7.2.2010 12:07:40)
husífarma, hnusqvarna, husquarna, husgvarna to sou takovy zplacaniny asi jako Java, Jáwa, Jawule, Jawuša atp :-)))
[krf]
(6.2.2010 20:58:42)
pardon, Husqvarna
[Wondrisak-san]
(6.2.2010 18:39:35)
los-cosi: oznaceni pro motorky znacky Husquarna
[wondrisak-san]
(6.2.2010 18:37:45)
co je husífarma ?
[los-mrklabába/na-dědkos]
(6.2.2010 18:26:22)
ja na husifarme vpravil mezi ulozieni a kotouc pruhledny silikon, kotouc se porad muze hybat, ale uz nerezonuje
[Ondra/477]
(6.2.2010 15:10:35)
zkusit vyměnit futra kotouče, popřípadě kotouč. nebo zmenit volnobeh, aby to nerezonovalo :c)
[krf]
(6.2.2010 15:03:00)
babetka
[Blix]
(5.4.2007 23:05:42)
Příspěvků:
3
, poslední:
6.4.2007 22:38:53
12616.
všechno ostatní
Nazdar, spravoval jsem babetku 210 a protože se v babetách zas tak nevyznám zaskočilo mě, že ve válci jsou koromě dvou klasických přepouštcích kanálů, další dva ještě dva šikmo dozadu ke klice... Je to bežný? Zvyklý z fichtla sem na to civěl jak puk. Dík
Přidat příspěvek
fk:Co tym myslis "slovenští robotníci"?
[Majo]
(6.4.2007 22:38:53)
Ano, babeta 210 má pomocný přepouštěcí kanály. Vím jak jsou ty kanály udělaný. Už jsem těch válců viděl dost, nějaká přesnost na to se nehraje, + - 2mm nic není, prostě paskvil. Dokonce jsem viděl, že tam jeden tento kanál (slengově žížala) chyběl. Asi to bude tím, že to dělali slovenští robotníci. Tyto žížaly jdou udělat i do fichtla.
[fk]
(6.4.2007 19:00:34)
Jo, babeta je čtyřprefuk z výroby, až na ty první. Zlepšuje to výplach válce.
[Paja250]
(6.4.2007 9:30:06)
Výbrus Ostrava
[Blix]
(11.3.2007 21:21:34)
Příspěvků:
1
, poslední:
11.3.2007 22:25:45
11809.
všechno ostatní
Nazdar, kde v Ostravě mi udělají výbrus na fichtlí válec se vším co k tomu patří? Díky moc
Přidat příspěvek
dům motocyklů Mlýnská ul.
[Kalasnikov Č175]
(11.3.2007 22:25:45)
Novější
Starší
1
2
3